Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: iipeen vaihto

Sivun loppuun

anomizer [24.04.2003 08:16:26]

#

Kun olen kuullut että iipee osoitteen voi vaihtaa, mutta miten.
Ja eikö tavallaan ole kaks iipeetä?
Netti ja joku muu iipee..
Haluaisin muutta kummatikin..
Tai edes toisen.

Teme [24.04.2003 08:57:12]

#

Jep, sulla on koneen oma eli sisäinen IP-osoite ja sitten se IP-osoite, jota käytetään internetissä. Esimerkiksi mun koneen sisäinen IP on: 192.168.0.2 ja tämänhetkinen julkinen IP on: 212.38.225.44. En oikein usko, että pystyt muuttamaan netissä käytettävää IP:tä, mutta mä saan vaihdettua sisäisen IP:n helposti, verkkokortin asetuksista. Kyllähän siihen voisi tehdä jonkun C++ -ohjelman mutta katotaan nyt... C++ sisältää ainakin valmiin funktion koneen nimen vaihtamiseen :)

Muuten, jos kiinnostaa tämänhetkinen julkinen IP-osoite...
Tuolla on joitain tietoja koneesta ja yhteydestä...
http://www.teemuikonen.net/userinfo.php

Mutta jos kunnon englanninkielistä listaa kaipaat ni sitten:
http://www.teemuikonen.net/userinfo.php?full

anomizer [24.04.2003 09:10:28]

#

Serverin softa: Apache/1.3.20 (Unix) ApacheJServ/1.1.2 PHP/4.2.1 FrontPage/5.0.2.2510 Rewrit/1.1a

Heh..Tuon mukaan mulla on se php juttu mutta kone ei ymmärrä sitä kieltä...mjoo..

Teme [24.04.2003 09:13:46]

#

Sori mutta tuo tarkoittaa teemuikonen.net:in serverin softaa. Tyhmästi laitettu sinne sivulle kun siitä luulee että se tarkoittaa omaa konetta mutta niinpäs ei ole...
Vois vaikka käydä poistamassa sen kohdan...

Heikki [26.04.2003 19:09:09]

#

Lähiverkon ip:n vaihtaminen on ainakin helppoa...
Mene verkkoyhteydet->lähiverkkoyhteyden ominaisuudet->tcp-ip ominaisuudet->määritä ip-osoite manuaalisesti tms.

Internetissä oleva ip-osoitteesi on kyllä hankalampi vaihtaa (luulisin että mahdotonta), sillä yleensä ip-osoite saadaan palveluntarjoajalta...

Gix [26.04.2003 19:12:18]

#

Internet ip-osoitetta ei voi vaihtaa.

vipemype [26.04.2003 19:58:31]

#

Jos ip:n saa dhcp:ltä niin eikö ainaki windowsissa onnistu näin: Käynnistä -> Suorita -> winipcfg
Sitte "Vapauta kaikki" ja "Uudista kaikki"

trinit [27.04.2003 08:28:01]

#

lainaus:

Jos ip:n saa dhcp:ltä niin eikö ainaki windowsissa onnistu näin: Käynnistä -> Suorita -> winipcfg
Sitte "Vapauta kaikki" ja "Uudista kaikki"

Onnistuu se noinkin, mutta IP ei _välttämättä_ vaihdu vaan DHCP serveri voi antaa saman osoitteen takaisinkin tilanteesta riippuen. Windows XP:ssä (Pro) kun ei ole winipcfg ohjelmaa niin sama onnistuu ipconfig ohjelmalla:

ipconfig /release - vapautetaan IP osoite
ipconfig /renew - pyydetään DHCP:ltä uutta IP osoitetta


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta