Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Include

Sivun loppuun

Pawe [04.10.2007 18:40:21]

#

Olen tätä ennenkin kysynyt, mutta jostain kumman syystä ei toimi. Eli esimerkki filuina otan uutiset.txt ja uutiset.php. Uutiset.php sisältää uutiset sivun ja .txt sisältää uutiset. Kun uutiset.txt filuun on kirjoittanut uutiset, ja includaan sen tuohon uutiset.php:hen, uutiset.txt:een teksti ei sinne tule.
olen tuon include komennon hoitanut näin:

<?php
include ( "uutiset.txt" );
?>

Olen muutamasta oppaasta lukenut että tuolla tavalla sen pitäisi toimia, mutta se ei vaan toimi. Eli onko koodi pätkässä vika, vai kenties jossain muualla?

TsaTsaTsaa [04.10.2007 18:49:59]

#

Kyllä se uutiset.txt:n sisältö tuohon tulee, mutta siinä on php:lle tuntematonta tekstiä. Siis jos esim. uutiset.txt:

23.2.1235 Simo söi kesävoin!
Suurin kaikista, Simo Simonpoika söi Martin kovalla työllä kirnutun kesävoin!

Tässä tapauksessa tapahtuu näin, uutiset.php:

<?php
?>

Ja tuohan nyt ei ole php-koodia. Eli txt-tiedostossa pitäisi olla myös asiaankuuluvat tulostuskomennot.

Pawe [04.10.2007 18:57:19]

#

Aivan, nyt älysin sen. Kiitos TsaTsaTsaa :)

Lebe80 [04.10.2007 18:58:09]

#

includen tilalla etsitään varmaankin esim. file_get_contents -tyylistä ratkaisua.

GoldenDragon [11.10.2007 16:34:15]

#

TsaTsaTsaa kirjoitti:

Kyllä se uutiset.txt:n sisältö tuohon tulee, mutta siinä on php:lle tuntematonta tekstiä. Siis jos esim. uutiset.txt:

Tässä tapauksessa tapahtuu näin, uutiset.php:

<?php
?>

Ja tuohan nyt ei ole php-koodia. Eli txt-tiedostossa pitäisi olla myös asiaankuuluvat tulostuskomennot.

Ei todellakaan näin. Jos sisällytettävässä tiedostossa ei ole php-koodia (suljettu <?php ja ?> -merkintöjen väliin, se käsitellään puhtaana HTML:nä (HTML-mode). Tästä ei siis ole kyse.

Merri [12.10.2007 17:37:23]

#

No, selvempää on kuitenkin vetää:

echo file_get_contents('uutiset.txt');

Ainakin tulee selväksi, että nyt pusketaan jotain ulos.

sametti [13.10.2007 03:38:19]

#

Merri kirjoitti:

No, selvempää on kuitenkin vetää:

echo file_get_contents('uutiset.txt');

Ainakin tulee selväksi, että nyt pusketaan jotain ulos.

Joissain asioissa tietenkin selvempää kun todellakin tiedetään, että halutaan muuttaa/vertailla tuota dataa, muuten mielestäni turhaa käyttää, mutta tämäkin asia on oikeastaan enemmän taas kiinni siitä miten on tottunut hoitamaan kyseisen asian.

Grez [13.10.2007 08:29:38]

#

sametti kirjoitti:

muuten mielestäni turhaa käyttää, mutta tämäkin asia on oikeastaan enemmän taas kiinni siitä miten on tottunut hoitamaan kyseisen asian.

Minulle ainakin jäi vähintään epäselväksi mitä muita tapoja asian hoitamiseen olisi? (siis tottumiskysymys jne.)

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta