Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Lämmöt ja jäädytys...

Grey [09.04.2003 10:49:00]

#

Okei siis. Tässä jokin aika sitten kyselin mahdollisimman hyvää prossutuuletinta AMD Duroniin (1300 Mhz), mutta ongelmani taisi ratketa kotelotuulettimella. Vaikka siellä kaupassa ne oli vähissä, ja suunnittelemani kaksi tuuletinta (yksi puhaltaa, yksi imee) eivät onnistuneet, on tuo yksi kotelotuuletin laskenut lämpöjä muutaman asteen.

Kun nimittäin laitoin sen kiinni, lämmöt tuskin nousivat käynnistettäessä yli 50 celsiuksen. Jotain vähän päälle 45 olivat prossun lämmöt. Ja kotelo ei tainnut mennä edes yli 25 celsiuksen. Nytkin idlessä 39/35 celsiusta (prossu/kotelo). Vielä kun ostan toisen tuulettimen imemään uutta ilmaa tuohon systeemin, eiköhän lämmöt laske vieläkin enemmän ^_^

Taitanee minulle muuten kysymyskin olla. Että kuinka moni on saanut lämmöt tuon tasoisella koneella vieläkin alhaisemmaksi. Koneessani kun on tuon lisäksi GeForce Ti 4200, joka nostaa kotelon lämpöä entisestään. Varmasti joku on saanut lämmöt alemmaksi. Vai?..

Hassua että jotkut kilpailevat siitä kenellä on ylikellotetuin kone, kun minä taas koetan katsoa miten alhaiseksi saan koneen lämmöt..

-Grey-

KemXy [09.04.2003 16:00:01]

#

Itselläni on 1000MHz Athlon ja prossunlämmöt pyörivät siellä 55 celsiusasteen tasolla. Mutta itse en ymmärrä, miksi kone pitäisi saada toimiman mahdollisimman matalalla lämpötilalla, jos se toimii muutenkin. Mielestäni toimintavarmuus ja erityisesti hiljaisuus ovat tärkeimpiä.

(Kokeiltiin kerran laittaa alunperin 366MHz:n Celeron talvipakkasella (n. -20 celsiusastetta) ulos käymään. Kyllä kone pysyikin kylmänä (n. -5 astetta) 450Mhz nopeudella, kunnes noin 5 minuutin kuluttua kone jumittui. Olisikohan johtunut enemmänkin muiden osien kylmentymisestä, kuin ylikellotuksesta. Kone lähti hyvin käyntiin kunhan se oli lämmennyt.)

Grey [09.04.2003 16:05:29]

#

Jos kone käy viileänä, se tietää jonkinlaista toimintavarmuutta, sikäli kun kun koneeni aikoinaan buuttasi itseään kun lämmöt olivat liian korkeat. Joskin -5.. Eh.. Ehkä koetna vain tavoitella hieman alle 40 asteen lämpöjä senkin jälkeen kun kone on ollut jonkin aikaa päällä. Ja mikäli liikaa jäädytän sittenkin konetta, kyllä minä sen huomaan niistä pingviineistä sitten..

-Grey-

trinit [09.04.2003 20:34:45]

#

lainaus:

Että kuinka moni on saanut lämmöt tuon tasoisella koneella vieläkin alhaisemmaksi

Saman tasoista konetta ei ole, mutta oman koneeni lämmöt pyörivät idlessä 35/39 asteen tuntumassa ja täydellä kuormalla (SETI@Home päällä + muut ohjelmat) noin 49/48 asetta (prosessori/kotelo). Prosessorina on Pentium III 800 MHz ylikellotettuna 900 MHz:iin

edit: lämmöt mitattu SpeedFan ohjelmalla

Olli Vanhoja [10.04.2003 21:04:44]

#

lainaus:

lainaus:

Että kuinka moni on saanut lämmöt tuon tasoisella koneella vieläkin alhaisemmaksi

Saman tasoista konetta ei ole, mutta oman koneeni lämmöt pyörivät idlessä 35/39 asteen tuntumassa ja täydellä kuormalla (SETI@Home päällä + muut ohjelmat) noin 49/48 asetta (prosessori/kotelo). Prosessorina on Pentium III 800 MHz ylikellotettuna 900 MHz:iin

edit: lämmöt mitattu SpeedFan ohjelmalla

Oon vetässy PIII 400 -> 600 vesijäähyllä lämmöt siinä 20C
Vesi, kompura, pelteir+vesi tai yhdistelmillä tulee parasta surituskykyä miinuksen puolella.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta