Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Esiinnytkö Internetissä oikealla nimelläsi?

Sivun loppuun

Pekka Kauppila [25.03.2003 13:50:36]

#

Näkyy olevan ihan mielenkiintoinen viikon kysymys. Tuli mieleen, että olisi mukavaa tietää syitä miksi ihmiset eivät tohdi esiintyä ollenkaan omalla nimellään? Monisti kukaan ei tiedä tyypistä muutakuin nickin. En ainakaan itse keksi tuohon älyttömästi hyviä syitä. En minäkään tunge omaa nimeni ja yhteystietojani joka paikkaan, mutta esimerkiksi täällä ja yleensä muissakin keskustelu alueilla löytyy aina vähintään etu- ja sukunimi. Eihän tällä toisaalta ole mitään väliä, mutta kiinnostaisi tietää mitä mieltä muut ovat asiasta.

Sami [25.03.2003 14:33:31]

#

Yleensä käytän omaa etunimeäni (Sami) ja sähköpostiosoitteestaniukin sen voi arvata erittäin helposti, jos vain viitsii käyttää edes hieman hoksottimiaan.

Vilikki [25.03.2003 16:36:28]

#

Ainakin nick on lyhempi kirjoittaa, kun etu- ja sukunimi. www.digivideo.org olen nimellä Ville Kumpulainen, mutta en kyllä yhtään muista, miksi sillä nimellä ;-D

Antti Laaksonen [25.03.2003 17:25:54]

#

Itse suhtaudun vakavammin henkilöihin, joista tiedän oikeankin nimen. Tämä osoittaa, että henkilö rohkenee sanoa asiansa omalla nimellään. Nimimerkeissä ei toki ole mitään vikaa, kunhan oikea nimi löytyy profiilista, kotisivuilta tai jostain muualta. Anonyymina esiintyminen on kuitenkin hyväksyttävää silloin, kun asia on niin arkaluontoinen, että se voisi paljastuessaan tuottaa ongelmia henkilölle.

mikko [25.03.2003 19:07:21]

#

Itse ainakin olen tullut toimeen ihan hyvin pelkällä nickillä useimmiten, profiiliakaan en ole jaksanut päivitellä. Toki varmaan oikealla nimellä esiintyminen on luotettavampaa kuin pelkällä nickillä, mutta eihän kukaan kuitenkaan kenenkään henkilöllisyyttä voi ruveta varmistamaan. Ja onhan noita kaikenlaisia pellejä täälläkin aina nähty, nimillä tai ilman.

Ja omat tietoni eivät toki ole salaisia, saa niitä kysellä jos ne jotakuta muka kiehtovat ;)

Aku2 [25.03.2003 19:34:02]

#

Itse käytän paljon Nick nimeä, mutta käytän myös oikeaa koko nimeänikin useissa paikoissa.

Nickin käyttöä silloin, kun en halua leimaantua. Tällä tarkoitan sitä, että oikea nimeni on hyvin tunnettu tietyissä piireissä ja jossakin piireissä sitä katsottaisiin positiivisessa mielessä (joka saattaa olla minulle negatiivista) kun asioista tullaan kyselemään minulta ja muuhun ei sitten riitäkään aikaa. Tällöin Nickin alle piiloutuminen tuo sitä rauhaa.
Toisaalta taas nimeni voisi tuoda tietyissä piireissä negatiivisena, jolloin viestejäni ei arvosteta, kun tiedetään kuka olen ja mitä edustan. Tällöinkin Nickin alle piiloutuminen tuo jopa arvostusta siinä mielessä, että ei ole henkilönä vielä leimaantunut mitenkään. Voi keskustella asioista, joihin ei voisi oikealla nimellä muutoin tehdä.

Virallisemmissa paikoissa joissa tällaisia pelkoja ei ole, käytän mielelläni omaa nimeä keskusteluissa.

tomaattigeeni [25.03.2003 22:31:21]

#

Mä käytän aina nickiä mutta nikin takaa löytyy aina oikea nimi.

jcd3nton [27.03.2003 18:53:52]

#

käytän nimeä jcd3nton :) :) ;)

Tulilintu [28.03.2003 11:25:01]

#

Itse en esiinny omalla nimelläni, koska en erityisemmin pidä kokonimestä. Mutta aina sen kumminkin ilmoitan profiilissa jos mahdollista.

shovi [29.03.2003 10:51:03]

#

Mä kaytän etunimeäni (Samuel), mutta ilmoitan aina profiilissa, kotisivuilla ja kysyttäessä oikean nimeni (Samuel Hovi). Mielestäni nimen salailu on ihan turhaa (paitsi jos sattuu olemaan Erkki-Jooseppi Muta-aho :)

Blaze [01.04.2003 19:26:50]

#

No nimimerkkihän mulla(kin) tossa yläkulmassa komeilee, mutta ei se oikee nimikään mikään salaisuus oo (se profiilissa oleva ON aito).
Satunpahan vaan tykkäämään nimimerkistäni enemmän. Plus useampi taitaa tuntea mut nimimerkillä ku nimellä.

Jesoft [08.04.2003 17:24:46]

#

lainaus:

Mä kaytän etunimeäni (Samuel), mutta ilmoitan aina profiilissa, kotisivuilla ja kysyttäessä oikean nimeni (Samuel Hovi). Mielestäni nimen salailu on ihan turhaa (paitsi jos sattuu olemaan Erkki-Jooseppi Muta-aho :)

Samoin

lainaus:

No nimimerkkihän mulla(kin) tossa komeilee,mutta ei se oikee nimikään mikään salaisuus oo (se profiilissa oleva ON aito).
Stunpahan vaan tykkäämään nimimerkistäni enemmän.plus useampi taitaa tuntea mut nimimerkillä ku nimellä

Samoin

Olli Vanhoja [10.04.2003 21:01:07]

#

Jees, jees ihan omal nimel ku en jaksa noita nimimerkkei vääntää

Shephard [11.04.2003 22:30:02]

#

Nimimerkillä yleensä esiinnyn. En yleensä anna oikeaa nimeäni ihan siitä syystä että en halua mitään igoria oven taakse .44 kanssa. No ehkä se oli vähän kärjistetty esimerkki, mutta nickki tuo eräänlaista "turvallisuudentunnetta".

Toisaalta, ne joihin luotan tietävät oikean nimeni, kuten minä myös heidän.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta