Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: KeyLogger

SQ [25.03.2003 07:57:45]

#

Löytyisikö semmoisia ohjelmia joka tallentaa kaikki näppäimistön painalukset vaikka musitioon .txt tiedostoon? Olen sjoskus törmännyt sellasiin mutta se oli silloin. Pystyiskö semmosta tekemään itse, vaikka C++:alla?

snakari [25.03.2003 09:28:04]

#

pystyy tekemään.
https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/23813-vb6-näppäimistöloki löytyi samantapainen vinkki vblle

thefox [25.03.2003 10:54:48]

#

Jees jees, onnistuu toki. Win32: käytä API:n SetWindowsHookEx -funktiota parametrilla WH_KEYBOARD asettaaksesi näppiskoukun (NT-pohjaisissa on myös WH_KEYBOARD_LL, lowlevel).
Huomaa että koukkuhandlerin pitää sitten olla DLL:ssä, ja muutenkin: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/winui/winui/windowsuserinterface/windowing/hooks/hookreference/hookfunctions/setwindowshookex.asp
Onhan siinä tietysti tekemistä vielä tuon lisäksi, että kaikki sitten siinä lopullisessa tiedostossa näyttää järkevältä. Jos nyt oikeasti meinaat ihan kunnon loggeria alkaa vääntämään (jos et, niin minä alan ;-), niin suosittelisin tallentamaan näppäimet binääritiedostoon josta niitä voi sitten erillisellä ohjelmalla tarkastella. Näin saataisiin kätevästi näkyviin myös erikoisnäppäinten painallukset ja logia olisi helpompi tulkita.

Pekka Kauppila [25.03.2003 13:33:47]

#

Olen tässä itse väsynnyt tuollaista "KeyLoggeria", ihan vain omiin tarpeisiin. Tuli mieleen että kannattaa tietysti tallentaa sinne (jos joku tosiaan aikoo tehdä kunnon loggerin) lokiin se että missä ohjelmassa mikäkin tekstiä on kirjoitettu ja mitä erikoisnäppäimiä paineltu. Olen huomannut, että lokista tulee väkisilläkin hieman sekava jos käyttäjä pyyhkii tekstiä, kirjoittaa sitä johonkin toiseen väliin jne...

SQ [26.03.2003 08:06:03]

#

Noh.. VB ei tällä hetkellä ole asennettu kun CD on hukassa/ei jaksa ettiä. Ja C++ oon alottanut pari päivää sitten, taidot ei taida riittää.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta