Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: optimaalinen hiiri

Sivun loppuun

M.K [04.03.2003 18:00:25]

#

kenellä on optimaalinen hiiri?
mulla on logitech:hin on hyvä...
kenen mielestä optimaalinen on parempi kuin pallohiiri?

mikaelh [04.03.2003 18:45:11]

#

Tiedoksi vain, että optimaalinen tarkoittaa yleensä parasta mahdollista. Hiirissä sellaista ei taida edes vielä olla olemassa tai siitä ei ainakaan yleisesti olla samaa mieltä.

Se sitten pilkun viilauksista. Varmaankin tarkoitit optista hiirtä, etkä optimaalista?

Optinen hiiri on kyllä mielestäni parempi kuin pallohiiri, ja itselläni on sellainen. :)

Logitechin hiiristä en itse pidä (en tosin muustakaan Logitechin valmistamasta). Kaikki Logitechin tuotteet tuntuvat minusta jotenkin "leluilta".

Blaze [04.03.2003 19:14:03]

#

Kyllä optiset pesee pallolliset 10-0. Paitsi, että siitä rullia sieltä sisältä ei tarvi aina raapia puhtaaks, optinen hiiri toimii kätevänä taskulamppuna sillon, kun näytöstä loistava valo ei riitä :)
Itellä Dexxa Wireless Optical.

Pallot hornaan!

Romps [04.03.2003 19:14:24]

#

JEEESS =), kyllähän se hyvä on mutta,mutta, mutta
kestääks se 12 vuotta, onks kellää kokemuksia mun vanha hiiri pelittää
vieläkin vaik on jo 12v, miinus on pölyjen poisto säännöllisesti

Vilikki [04.03.2003 20:12:12]

#

Minulla on kummallakin koneella optinen ja langaton hiiri, taitavat olla samaa malliakin... ;-)

Joku Logitechin hiiri... Logitechillä on joitakin laitteita, jotka tuntuu vähän "leluilta", mutta ei mielestäni kaikki...

Grey [04.03.2003 21:16:12]

#

Ja kaikkein pahimmat hiiret että näppikset löytyvät Microsoftilta..

-Grey-

anomizer [04.03.2003 22:32:02]

#

lainaus:

Logitechin hiiristä en itse pidä (en tosin muustakaan Logitechin valmistamasta). Kaikki Logitechin tuotteet tuntuvat minusta jotenkin "leluilta".

Jotenkin minulla on sama mielikuva...;)
kaverilla on optinen hiiri...ja kyllä se pallo hiiren voittaa.

Antti [05.03.2003 10:36:28]

#

Optinen on muutoin ihan hyvä, mutta kokeileppa sitä vaikka lasinpäällä tai sileällä lakatulla pöytäpinnalla.

Optinen perustaa "siirtymä"-tiedon pinnan epätasaisuuteen ja heijastamattomuuteen... minulla on läppärissä pieni optinen hiiri ja en tietenkään kanna läppärin mukana mitään hiirimattoa... Matkoilla usein ei hiiri sileillä pöytäpinnoilla toimi ilman jotain pintaa alla (paperi tms.)

Vanhanaikainen "pallo"-hiiri on myös luotettava ja siinä on oikeasti vain niin vähän osia ettei se käytännössä juurikaan hajoa. Optisessa taasen on sen verran elektroniikkaa sisällä, että sopiva (esim. langattoman) pudottaminen lattialle tekee siitä entisen.

Logitechiltä on tullut uusimallisto erilaisia todella hyviä hiiriä kaikenlaisine lisäherkkuineen kuten peukalo rullineen ja lisänappeineen. Softassakin on kaikenlaista uutta kivaa.

Pekka Kauppila [05.03.2003 12:48:54]

#

Juu kyllähän tuo kursori liikkuu tuossa ruudulla ihan minun tarpeikseni tuolla "pallo" -hiirellä joten miksipä vaihtaisin. "Hännätön" -hiiri olisi toisaalta mukava, mutta onha sekin tylsää kun siitä loppuu patterit.

Dj-Snake [05.03.2003 13:57:57]

#

Joo mutta Äx pee ainakin ilmoittaa ajoissa jos patterit on lopussa...

thefox [05.03.2003 15:46:11]

#

lainaus:

Ja kaikkein pahimmat hiiret että näppikset löytyvät Microsoftilta..

Pakko olla ainakin osittain samaa mieltä, Microsoft Basic Mouse lopetti yhteistyön ilman mitään kunnollista syytä. Ja eikun kauppaan.

Grey [05.03.2003 18:06:33]

#

Minulta on mennyt peräti kolme pallohiirtä vain sen vuoksi hajalle, että kyllästyin niiden jatkuvaan puhdistamiseen ja yksinkertaisesti paiskasin ne palasiksi seinään. Menivät nätisti palasiksi muuten. Optiseen olen ollut tyytyväinen. Ei ole tarvinnut jatkuvasti sitä putsata, ja eikä sellainen hajoa nyt niin helposti. Olen meinaan iskenyt omani kerran pöytään ja se pelittää vieläkin.

-Grey-

Blaze [05.03.2003 18:22:11]

#

Olen minä oman optisen langattomani onnistunu useampaanki otteeseen lattialle tiputtamaan (sen tukiaseman myös :) mutta kylläpä tuo vaan tuntuis vieläkin toimivan.

tepeli [05.03.2003 18:29:31]

#

jaa ... mielestäni pallohiiri on parempi ,
itselläni on Logitechin , jaa ei lue näämmä missään , no mutta suht koht normaali hiiri mutta mukavasti muotoiltu .

Tumpi [05.03.2003 18:58:54]

#

Itseltä löytyy Microsoftin tavallinen 2-näppäiminen rullalla varustettu pallohiiri.

Optisen ostan kunhan saan jostain kaivettua rahaa, mutta mitään langatonta en osta, katoaa vaan minne sattuu.

Heikki [05.03.2003 20:29:21]

#

Ittelläni on Genius Optical, ja hyvin on pelannut. Ainoa vika on se, että jos liikutan nopeasti sivuille, hiiri palaa lähtöpaikkaan tai menee väärään suuntaan..

Kai siitäkin olisi päässyt eroon jos olisin ostanut laadukkaamman.. (tää makso 30e)

Olen silti erittäin tyytyväinen tähän...

Olli Vanhoja [06.03.2003 16:22:27]

#

lainaus:

Optinen on muutoin ihan hyvä, mutta kokeileppa sitä vaikka lasinpäällä tai sileällä lakatulla pöytäpinnalla.

Optinen perustaa "siirtymä"-tiedon pinnan epätasaisuuteen ja heijastamattomuuteen... minulla on läppärissä pieni optinen hiiri ja en tietenkään kanna läppärin mukana mitään hiirimattoa... Matkoilla usein ei hiiri sileillä pöytäpinnoilla toimi ilman jotain pintaa alla (paperi tms.)

Vanhanaikainen "pallo"-hiiri on myös luotettava ja siinä on oikeasti vain niin vähän osia ettei se käytännössä juurikaan hajoa. Optisessa taasen on sen verran elektroniikkaa sisällä, että sopiva (esim. langattoman) pudottaminen lattialle tekee siitä entisen.

Logitechiltä on tullut uusimallisto erilaisia todella hyviä hiiriä kaikenlaisine lisäherkkuineen kuten peukalo rullineen ja lisänappeineen. Softassakin on kaikenlaista uutta kivaa.

Paska hiiri uusi Logitechin MX sarja ainakin toimii vaikka ikkunaakin vasten juuri testasin.
Itse olen kyllä tuota Labteckin hiirtä "heitelly", eikä miksikään ole mennyt :-P

Grey [06.03.2003 19:23:06]

#

Logitech on kallis, mutta jos vertaa esim. Microsoftin halpishiiriin, voi olla tyytyväinen laatuun. Pallohiirien kanssa kyllä tuntuu tulleen ongelmia sen töhnääntymisen kanssa, mutta ehkä se johtuu siitä että niitä Microsoftin hiiriä en ole käyttänyt koskaan niin paljoa että töhnää olisi ehtinyt kertyä niihin.

Optisen kanssa oli kyllä aluksi hankaluuksia, kun en saanut sitä asennettua USB - väylässä toimimaan. PS2 oli liian hidas ja bugitti aika paljon. Sitten kun sain sen toimimaan USB - väylässä, tuli ADSL - modeemi, ja eikä kannettavassa ollut kuin yksi USB - väylä, eli piti hommata jako. Bugitti vähänä, mutta ei enää niin paljoa. Nyt on pöytäkone ja hiiri omassa portissa.

-Grey-

viluri [06.03.2003 20:34:23]

#

Mulla on logitechin optinen hiiri. Se makso ainaki yli 30 € (en kyllä itte maksanu (onneks)). Ihan hyvä se on, ei se miltään ihan lelulta tunnu, ja tää näppis ki on muuten logitechin :P.

EDIT: Ja hei haloo, millon niitä hiiriä lasin päällä käytetään, hiirimatto on niitä hiiriä varten!

Antti [07.03.2003 09:58:50]

#

Noh... asiasta on turha kinata...käytön mukana huomaatte...

Pudottaminen on vähän sama asia kuin puhelimen kanssa. Ei se yhdestä putoamisesta vahingoitu, mutta useamman kerran kun vahinko sattuu niin näin tapahtuu - ihna kokeumista on. Meillä on täällä hiiriä sen verran, että pitäisi varmaan alkaa asentaa kohta loukkuja :D.

Tiedoksi - työskentelen yrityksessä, joka on samoissa tiloissa Logitechin maahantuojan kanssa (niitäkin on useampia suomessa). Tuossa n. 3 metrin päässä seinän takana hoidetaan takuu ja rikkoutumisasioita....

Vilikki [08.03.2003 20:19:29]

#

lainaus:

Optisessa taasen on sen verran elektroniikkaa sisällä, että sopiva (esim. langattoman) pudottaminen lattialle tekee siitä entisen.

Viimeksi poimin eilen hiireni lattialta, ilmeisesti kissa oli tiputtanut... ;-)
Jos on langaton hiiri, niin kannattaa olla ladattavat patterit...

jani_v [12.03.2003 14:04:53]

#

En muista tiedä, mut mun hiiri on ainakin kuin mun kädelle tehty, eli MS intellimouse explorer 3.0. En oo parempaa hiirtä mistään löytänyt, tosin tääkin on ollu vasta pari kuuta käytössä

Olli Vanhoja [12.03.2003 19:06:44]

#

lainaus:

Noh... asiasta on turha kinata...käytön mukana huomaatte...

Pudottaminen on vähän sama asia kuin puhelimen kanssa. Ei se yhdestä putoamisesta vahingoitu, mutta useamman kerran kun vahinko sattuu niin näin tapahtuu - ihna kokeumista on. Meillä on täällä hiiriä sen verran, että pitäisi varmaan alkaa asentaa kohta loukkuja :D.

Tiedoksi - työskentelen yrityksessä, joka on samoissa tiloissa Logitechin maahantuojan kanssa (niitäkin on useampia suomessa). Tuossa n. 3 metrin päässä seinän takana hoidetaan takuu ja rikkoutumisasioita....

En kyllä käytä ladattavii pattereita kummassakaan kun ne kestää niin onnettoman vähän aikaa.

Vilikki [12.03.2003 19:19:54]

#

lainaus:

En kyllä käytä ladattavii pattereita kummassakaan kun ne kestää niin onnettoman vähän aikaa.

Voihan ne jättää yöksi latautumaan, tai sitten latailla toisia paristoja sillä aikaa kun käyttää toisia. On totta, että ladattavat kestää vähän vähemmän aikaa kuin tavalliset paristot, mutta ei ainakaan minun Logitechin langaton syö paljoa virtaa, aika harvoin joutuu vaihtelemaan...

Sami [12.03.2003 20:07:56]

#

Langallisella olen pärjäillyt ihan hyvin, eikä paristot ainakaan lopu kesken...

Antti [13.03.2003 11:24:15]

#

Logitechiltä tuli ladattava langatonhiiri, jonka voit tuupata lataustelakkaan aina kun et sitä käytä. (hiiren koppi!)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta