Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Ajatus...

Grey [25.02.2003 20:45:26]

#

Kerranhan täällä oli jotakin juttua jostain DirectX - kompomentistä, jolla saattoi puhetta muodostaa. Vaikkakin kylläkin englanniksi. Ja siitä minulle ilmaantui ajatus, jonka nyt ilmaisen tässä. Miten olisi että joku täällä rupeaisi koodaamaan tuota ominaisuutta, tai vastaavaa hyödyntävää, ohjelmaa.

Eli ohjelma jolla voi muodostaa puhetta kirjoittamalla tekstiä ja tallentaa sen sitten WAV - tiedostoksi. Tiedän kyllä että netistä sellaisia löytyy, mutta kokeilemani ovat olleet liian karkeita että huonoja, ja paremmat saattavat maksaa vähän liikaa. Ja toisaalta sellaisen tekemisisessä, varsinkin monipuolisen, voi olla osaavalle haastetta.

-Grey-

viluri [25.02.2003 22:16:11]

#

Mistä sä niitä olet löytäny?
Mäku en löydä mistään :(.

Antti Laaksonen [25.02.2003 23:17:13]

#

Tällä hetkellä ainoa kelvollisesti suomea puhuva ohjelma taitaa olla MikroPuhe. Puheen muodostaminen koneellisesti on haastava tehtävä, tosin suomi lienee yksi helpoimmista kielistä, kun sanat äännetään useimmissa tapauksissa niin kuin ne kirjoitetaan.

edit: linkki MikroPuheeseen: http://www.mikropuhe.com/mikropuhe.asp

Grey [26.02.2003 16:00:05]

#

Antti, minähän sanoin jotakin maksullisuudesta.......

-Grey-

Antti Laaksonen [26.02.2003 16:08:00]

#

Ei kai tuo Internetissä toimiva MikropuheLive mitään maksa, jos sitä ei kaupallisesti rupea käyttämään? Varsinainen ohjelma sen sijaan on maksullinen.

Grey [26.02.2003 18:46:35]

#

Internetissä toimiva ei toimi näköjään kunnolla kuin IE:n kanssa, ja minä olen siirtynyt Operaa käyttämään täyspäiväisesti. Siis se siitäkin ohjelmasta :-þ

-Grey-

CodeMan [26.02.2003 19:32:38]

#

lainaus:

Internetissä toimiva ei toimi näköjään kunnolla kuin IE:n kanssa, ja minä olen siirtynyt Operaa käyttämään täyspäiväisesti. Siis se siitäkin ohjelmasta :-þ

-Grey-

voithan varmaan käyttää sitä varten IE:tä.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta