Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Tarvittaisiin apua...

DKH [07.02.2003 11:00:13]

#

Okei, osaan jo vähän PHP:tä, mutta miten pystyy tekemään sellaisen testin (esim. Mikä on henkinen ikäsi jne.) Radio-buttoneilla? Olen tehnyt jo sen testijutun jossa on ne radiobuttonit mutta sitten kun tarkistetaan... Siinä tulee ongelmia.

Jos joku tajusi tuosta jotain, voisitko jelpata?

DKH [07.02.2003 16:47:48]

#

Tai no jos joku voisi niin tekisikö sellaisen gallupin (radiobuttoneilla) ja pistäis sen PHP-osan tohon?

Antti Laaksonen [08.02.2003 00:43:57]

#

Radionappien tila välittyy sille skriptille, joka on määritetty formin actioniksi. Jos radionappi on valittu, sen tila on "on". Se mistä tieto löytyy, riippuu miten olet nimennyt radionapit. Muuttujat voit lukea PHP:n asetuksista riippuen joko suoraan samannimisistä muuttujista tai sitten omista taulukoista (ks. https://www.ohjelmointiputka.net/faq.php?sivu=3#24).

DKH [08.02.2003 10:51:11]

#

Kyllä minä tiedän mitkä ne Action jutut ja muuttujat ovat (Olen tehnyt koko HTML-osan jo!) mutta se PHP on siinä ongelmana!

Teme [09.02.2003 09:47:29]

#

Jos ne buttonit on nimetty helposti vaikkapa: Painike1, Painike2, jne, ne on kivuliasta tarkistaa, mutta kyllä se onnistuu. Tällä pätkällä voidaan laskea buttonit, siis: esim. "Valittuna 23/30"...

<?php
for ($i = 0; $i < 30; $i++)
{
     $mjono = "Painike$i";
     if ($_POST[$mjono])
     {
          $valittuna++;
     }
}
print "Valittuna: $valittuna/30";
?>

Tiedän, että tämä ei ole juuri se mitä tarvitset, koska jokaisen radio-buttonin pitäisi olla eri nimellä eikä silloin voisi olla monivalintamahdollisuutta vaan jokaisen buttonin voi valita :( En nyt jaksa mitään ihmeellisempää ruveta tekemään, ehkä joskus myöhemmin...

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta