Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: olen tyhmä ja tartten apua

Jan [05.02.2003 17:46:11]

#

Miten php:llä koodataan tartteeko siihen jonkun ohjelman?

Tulilintu [05.02.2003 18:31:42]

#

Php:llä koodataan ihan normaalisti :) Mitään ei varsinaisesti tarvita jos vaan palvelimella on php tuki. (Olisit voinut lukea FAQ:ista)

Teme [05.02.2003 18:54:43]

#

Itse käytän editoria nimeltä ConTEXT, parempi kun se värjää kaikki tagit. Jos testaat niitä skriptejä omalla koneella, tarvitset serveriohjelman. Esimerkiksi Abyss Web Server on pienikokoinen, normaalien skriptien testaamiseen hyvä, käytän tätä myös itse. Jos et hommaa serveriohjelmaa, vaan aiot siirtää joka kerta tiedoston palvelimelle ja testata et toimiiko se, sanon vaan et kyllä huomaat testanneesi, ainakin laskusta. Eri asia on taas sitten, jos sulla on kiintee yhteys. Kannaatta hommata se ConTEXT, vaikka normaalikin Notepad toimii kans. Ja sitten vielä joku serveriohjelma, Abyss tai Apache tms. Sitten on vielä niiden serveriohjelmien konfigurointi sun muut, mut niihin on ohjeet netissä. ConTEXT saattaa löytyä Tucowsista? (www.tucows.com). Niin ja sitten jos rupeet testaamaan sitä omalla koneellas tarttet tietenkin PHP-tulkin, joka tulkkaa PHP-kielen selaimelle ymmärrettäväksi. PHP-tulkin saa osoitteesta https://www.php.net/downloads.php

Tumpi [05.02.2003 23:11:04]

#

Kyllähän PHP:llä koodaamiseen ohjelman tarvii, vaikkapa muistion.

Ja miten koodataan... löytyy varmaan oppaista.

Btw, Teme, värjääkös ConTEXT myös PHP-koodin... itse oon tähän asti käyttäny Araneae:ta, mutta se värjää vaan HTML:län eikä PHP-skriptejä, ei oo kovin käytännöllistä.

Jan [07.02.2003 16:01:18]

#

thx...

Teme [07.02.2003 16:28:10]

#

Tumpi, ConTEXT värjää, lihavoi ja kursivoi mainiosti ainakin MySQL, PHP, HTML, Java, JavaScript, Visual Basic, x86 Assembler, C++, Python ja Perlin tagit. Kyllä siinä oli muitakin kieliä mut en muista niitä just nyt... Suosittelen ConTEXTiä, kannattaa kokeilla!

Sen saa osoitteesta: http://www.fixedsys.com/context

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta