Olen tässä rakennellut jonkun aikaa yhtä peliä, jossa socketit on melkoisen keskeisessä osassa. Olen tähän mennessä tehnyt niin, että pitänyt serveri-ohjelmaa samassa koneessa, jossa ajan itse peliä myöskin: Ongelmaa ei ole. Siirsin sitten tänään kokeilumielessä serveri-ohjelman kakkoskoneeseeni ja kaikki näyttää toimivan. Kummakseni ainaskin yksi komento ei toimi. Pelaaja onnistuu joinimaan serverille ongelmitta ja liikkumaan ympäristössä ja serveri osaa lähettää tiedon myös vastapuolen pelaajalle, mutta kun pitäisi lyödä vastustajaa, tieto kulkee serverille oikein, mutta kummallakaan pelaajista ei näy tästä mitään tietoa. Tarkistin logeista, niin tieto ei kulkenut clienteille edes. Tässä vaiheessa herää kysymys, että mistä moinen mystiikka johtuu?
Tieto lähetetään tähän tyylii: komento, kenelle(socketin indeksi), jne...
Toimivat käskyt on tyyliin:
/priv_move|0|1|4|2 /priv|0|<warriori> moikkamoiks!!½
Käsky, joka ei lähde clienteille:
/private_attack|0|2|warriori|0|melee
Mutta tämä ainut tieto ei kulje, mikä sinänsä kummastuttaa, sillä monet muut asiat jotka rakentuu samalla tavoin (esim chat-keskustelut), toimivat moitteetta.
Voiko vika johtua, ettei esim. win2000 halua että lähetetään tietoa joka sisältää sanan "attack"? ;) Ongelma on sen verta omituinen itselleni, että en tiedä miten toimia. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia tai ratkaisua tähän?
Vielä sen verran, että: Serveri-ohjelma toimii XPpro:ssa ongelmitta, mutta win2000:ssa ei toimi ja kyseessä on vain ja ainoastaan tämä tietty komentokäskymikälie.
Edit: Rähmä! Unohdin ihan mainita: vb6 siis kyseessä.
Perun ongelman! Nyt hävettää, mutta pakko se on myöntää:
Minulla on tässä kaksi näppäimistöä, ensimmäinen on tuota toista konetta varten ja toinen taas tätä konettaan varten. Olin sitten koittanut näköjään liikutella hahmoa väärällä näppäimistöllä! *^_____^* Mutta kun on kerran aihe aloitettu, niin tämä voisi olla ehkä sopiva myös värväykseen? Itse en saa kaikkea tehtyä ja olen erittäin huono graafikko esimerkiksi (koodikin on pääosin erittäin rumaa jälkeä), eli jos ei muuta niin graafista apua tulen varmasti pyytelemään jatkossa(kuten myös ideoita ja neuvoja, mitä virheitä pitäisi oppia välttämään jne..), ellei nytten löytyisi joku innokas vääntämään tilemappeja ja hahmoja. :)
nomic kirjoitti:
Minulla on tässä kaksi näppäimistöä, ensimmäinen on tuota toista konetta varten ja toinen taas tätä konettaan varten. Olin sitten koittanut näköjään liikutella hahmoa väärällä näppäimistöllä!
Älä välitä. kun meille tuli uusi kone ja vanha jäi myös käyttöön, kävi muutaman kerran siten, että kopion toisella koneella tekstiä ctrl+c ja yritin liittää toisella koneella ctrl+v. Kyllähän siinä tuli vähän tyhmä olo, kun tajusi virheensä :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.