Elikkäs meitä on tässä samassa sisäverkossa kymmenkunta konetta... Kolmessa eri rakennuksessa. Lisäksi 2 kappaletta serveritä. Toinen nettisivu palvelin. ja toinen on tällähetkellä vapaa...
Ongelmaa on esim. Jos omat koneeni ovat kiinni, ja käyn kaverin tykönä, hänellä on mielenkiintoinen linkki jonka haluaisin muistaa myös kun tulen kotiin...
Olen nyt keksinyt että rakennan tästä yhdestä serveristä ikäänkuin sähköposti serverin.
Olen myös miettinyt valmiita s-Posti ohjelmia, mutta tullut siihen tulokseen että ovan liian kömpelöita. Ja ajattelin että suunnittelen selllaisen itse.
Nyt kysyisin teiltä ideoita miten tämä kannattais suunnitella. Teekö pienet ohjelmat jolla kirjoitan filen serverin kovalevylle jonka voi nähdä vain se kenelle posti on "lähetetty" Vai kannattaako rakentaa posti käyttämään TCP keskustelua... vai millaisia ratkaisuja ja ehdotuksia täällä porukalla olisi.
Pääpiirteinen ajatus olisi niin että jokaiselle sisäverkon koneelle voitaisiin lähettää postia, niin ettei tarvitsisi muistaa pitkiä osoiterimpsuja. Ja ohjelman pitäisi olla kuitenkin aina päällä kun konekkin on päällä. Eli käyttäjän ei tarvitsisi muistaa tarkistaa "sisäpostilaatikkoaan" vaan ohjelma lmoittaa saapuneisata viesteistä.
Tosiaan ehdotuksia otetaan vastaan.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.