Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Hakukoneissa näkyvät framet

Sivun loppuun

TETRIS [14.01.2003 17:52:05]

#

Kun mun sivut käyttää frameja ja jos hakee esim. googlesta palaute sanalla nii se löytää kul sen palaute homman myt ei niitä muita juttuja esim. nappeja jotka on toisessa framessa. Eli saisikos vaikka Javascriptillä tehtyä sellasen et se lataa aina ne framet vaikka avais vaan sen palaute sivun.

mikaelh [14.01.2003 17:55:30]

#

Tässä on kyllä vuoden epäselvin ongelman selitys imo.

TETRIS [14.01.2003 19:41:57]

#

ääh muokkaus ei toimi... no siis jos mä nyt haen esim. googlella mun sivujen palaute osiota niin sit ku mä meen sinne siitä linkistä niin selaimessa ei näy ku se palaute frame eli ku pitäis näkyy : gallup,linkki ja sivu frame eli jos nyt tajusit.

mikko [14.01.2003 20:27:47]

#

Toimii se muokkaus jos vain osaa sitä käyttää. Tuohon ongelmaan ei oikein muuta voi sanoa kun että mitäs käytät niitä kehyksiä. Elämäsi helpottuisi huomattavasti jos olisit käyttämättä... Mutta ehkäpä sinulla sitten on hyvä syy käyttää niitä.

JavaScript kuulostaa ratkaisuna aika purkkamaiselta, sillä kovinkaan monella tuskin on JavaScript enabloituna selaimen asetuksista. Tietenkin voit kertoa meta-tageilla hakuroboteille että eivät indeksoi muita sivuja kuin sen joka sisältää kehysrakenteen. Mutta toisaalta sitten sinun pitää myös määritellä meta-tagilla avainsanat, jotta sivusi ylinpäätään löytyisi oikealla tavalla. Ja toinen seikka on miten monet hakukoneet noita metatietoja edes huomioivat. Noita metajuttuja voit löytää vaikkapa Googlen avulla.

snakari [14.01.2003 20:28:22]

#

tietenkään ei näy muuta, ja ota framet pois ja miten tuo liittyy tähän alueeseen?

TETRIS [15.01.2003 18:07:56]

#

no jos sen nyt olis voinnu tehä sillä Javascriptillä.

Tumpi [15.01.2003 18:17:31]

#

Juu kyllä se onnistuu JavaScriptillä.

Antti [20.01.2003 15:38:31]

#

En jaksa kirjoittaa koko koodia - TETRIKSELLE tekee hyvää pähkäillä tämä itse.

1. Aseta onload eventti sivulle
2. Tutki syntyykö virhe kun viittaat frameen
3. Jos syntyy suorita location.href "_Top" targettiin.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta