Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: cnc ja gamesfactory

Sivun loppuun

pekka1 [09.01.2003 09:22:28]

#

jeh.eli kysymys kuuluu:
kuka käyttää näitä ohjelmia ja kenen mielestä
ne ovat `turhia`. eihän sitä ohjelmoinniksi
voi edes sanoa jos noita käyttää.

pekka1 [09.01.2003 09:25:04]

#

eli tossa puhutaan cnc:estä ja tgf:ästä!

Pekka Kauppila [09.01.2003 10:59:11]

#

Yleensä ottaen kyseisillä työkaluilla tehdyt pelit ovat erittäin huonoja, mutta on myös poikkeuksia.

Eihän sitä voi oikein ohjelmoinniksi sanoa kun se ei oikein ole sitä. On myös tietysti olemassa hyviäkin pelin tekemiseen tehtyjä ohjelmia, mutta ne ovat yleensä niitä joissa on myös mukana jonkin sortin ohjelmointi kieli. Saahan niillä näppärästi aikaan pikku-pelejä, mutta en kuitenkaan älyttömästi kennelläkkeen suosittele mitään tuollaisia ohjelmia.

progo [09.01.2003 13:27:55]

#

Nuo tuommoset ne vaan turruttaa aivoja, eikä noiden käytössä ole mitään mieltä..

Heikki [09.01.2003 20:50:47]

#

Niiden käyttäjät kuvittelevat "että hei mää oon kauhee hac0ri! oon tehny peli!". Eipä niillä saa aikaan kuin huonoja pikkupelejä (poikkeus: joskus on ihan hyviä pikkupelejä). Ei voi suositella kenellekkään!

Antti Laaksonen [09.01.2003 20:56:02]

#

Voi noilla parhaimmillaan ihan hyviä pelejä saada aikaan, mutta ohjelmoinniksi sitä ei voi kutsua. Jos yksinkertaisen pelin haluaa huvikseen vääntää ja innostusta ei ole ohjelmoinnin opettelemiseen, niin mikäs siinä.

LL [11.01.2003 19:28:23]

#

Olen muuten vääntänyt TGF:ällä kirjoitusohjelman :)

N [11.01.2003 19:30:44]

#

Tgfällä voi tehdä kirjoitus ohjelman silmät kiinni =)

HtH [11.01.2003 22:15:24]

#

CnC ja TGF + muut todellakin on turhanpäiväistä roskaa. Jos ei osaa ohjelmia vääntää millään muulla tavalla, kuin CnC tai TGF ohjelmilla, niin kannattaa jättää koko asia sikseen ja alkaa harrastamaan vaikka golfia! Tiedän kyllä kymmenniä roskapelitaloja, jotka tekevät roskapelejä ja -ohjelmia näillä ohjelmilla.

mikko [11.01.2003 22:28:27]

#

Ei noita TGF:ää ja kumppaneita nyt ihan täydeksi roskaksi kannata tuomita, lähinnä useimmat niiden käyttäjät ovat roskaa. Kyllä niillä ihan kohtuullisen hyviä pikkupelejä saa aikaan, mutta suuremmille projekteille tulee luultavasti stoppi. Eikä kukaan terve ihminen ohjelmoinniksi tuollaista edes väitä.

Pikaisesti mietittynä TGF:ää voisi verrata vaikkapa Microsoftin Frontpageen. Ihan hyvää näkyvää jälkeä saa aikaan, mutta käyttäminen on tuotu lähes kaikkien ulottuville. Niinpä käyttäjät sitten omalla pelleydellään pilaavat kaiken. Mutta en toki kehu Frontpagea, itse en osaisi varmaan edes käsin tehdä huonompaa koodia mitä sillä saa aikaan.

anomizer [12.01.2003 01:09:23]

#

front page on siitä huono kun se iskee ihan turhia koodeja joka väliin.
vai oliko se se ohjelma? hmm...

TGF?...enpä oikein tiedä...
kyllähän niillä pelejä saa helposti mutta ei se varmaan
oo niin hauskaa...
enpä oo kokeillu niin en voi tietää

thefox [12.01.2003 09:44:09]

#

Frontpage ja TGF vertaus on itseasiassa melko osuva -- kummallakin saa nopeasti paskaa aikaan, mutta jos aikoo oikeasti tehdä jotain niin siihen menee aikaa. Minä voin kyllä varauksetta väittää että Frontpage on ihmeen kelpo ohjelma kun sitä oppii käyttämään.
Toisaalta voin myös todeta että en ole hirveästi vaihtoehtoista tapaa, käsin kaiken kirjoittamista, edes pahemmin kokeillut.
Se on taas kaikista naurattavinta, että eräät henkilöt selittelevät peliensä huonoutta sillä, että ne on tehty TGF:llä.. ja eräät kotisivujensa huonoutta sillä, että ne on tehty Muistiolla :)

DKH [06.02.2003 16:20:42]

#

Minulla on molemmat mutta... Jonkun takia en tykkää tehdä niillä pelejä.

Jotkut on hyviä (jos on panostettu paljon siihen) mutta suurin osa niistä on Casa de Crappia.

Vilikki [09.02.2003 14:57:10]

#

Näillä TGF:illä ja muilla on vaikeampi saada aikaan hyvää ja pelattavaa peliä kuin ihan ohjelmoimalla, vaikka TGF:llä on mahdollista saada peli aikaan helpommin (jos peliksi lasketaan sellainen, jossa voi liikutella jotain ukkoa...)

Mv [10.02.2003 22:16:36]

#

Heh! Itse teinkin paria peliä cnc:llä, enkä saanut aikaiseksi muuta kuin 2D sivulta tai ylhäältäpäinkuvattuja pelejä, eli eivät ole nuo kovin hyödyllisiä.

lainaus:

fawkz: Frontpage ja TGF vertaus on itseasiassa melko osuva -- kummallakin saa nomeasti paskaa aikaan

Minä kyllä uskon, että kyllä fronpage 2000:nella saa myös jotain hyvää aikaiseksi.

TGF on kuin paranneltu kopio cnc:stä, sen kyllä huomaa.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta