Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: php:n taustaväri tai kuva

Sivun loppuun

jezu [05.01.2003 20:49:21]

#

Millä komennolla saan laitettua php:hen taustavärin tai taustakuvan?

LL [05.01.2003 21:33:44]

#

Ei siihen tarvita php:tä.
Laitat <body>...</body> - tagien väliin:

<body bgcolor="#FF0000">

Lantis [05.01.2003 21:37:17]

#

Ehkäpä ensin kannattaisi opetella html ja sitten ruveta php:n kanssa tekemään...

LL [05.01.2003 21:38:32]

#

Niin ja taustakuva komennolla:

<body background="nimi.bmp">

Kuvan ei tarvitse olla bmp(eikä kannatakkaan olla).

LL [05.01.2003 21:40:53]

#

Ja lantis, kummalle tuo oli?

tomaattigeeni [05.01.2003 21:57:05]

#

LL olettaisin että se oli jezulle tarkoitettu, html:llähän taustakuvat/värit sivuille laitetaan.

edit. kirjotusvirhe korjattu :)

trinit [05.01.2003 21:58:17]

#

lainaus:

Millä komennolla saan laitettua php:hen taustavärin tai taustakuvan?

Jos sen tosiaan haluaa väkisin PHP:llä tehdä niin:

<html>
<head>
<title>Testi sivu</title>
</head>
<?php echo "<body background='kuva.jpg' bgcolor='#ffffff'>"; ?>
</body>
</html>

Em. koodi siis asettaa taustakuvaksi kuva.jpg:n ja taustaväriksi valkoisen. Mutta en suosittele sitä noin tekemään koska sen voi myös tehdä pelkällä HTML:llä

edit: lausetta pidennetty

Blaze [06.01.2003 15:30:43]

#

lainaus:

html:llähän taustakuvat/värit sivuille laitetaan.

Eikä laiteta, kun CSS:llä.

Tumpi [06.01.2003 17:41:09]

#

HTML on parempi, koska kaikki selaimet ei tue CSS:sää.

muhis [10.01.2003 13:41:00]

#

kannattais käyttää selainta, joka tulee css:ää:P

Tumpi [10.01.2003 18:13:16]

#

Niin kannattaa, mutta jos kone on sen verran vanhemmanpuoleinen ettei onnistu.

muhis [10.01.2003 22:41:14]

#

opera toimii vanhemmallakin:P

trinit [11.01.2003 08:56:30]

#

lainaus:

Niin kannattaa, mutta jos kone on sen verran vanhemmanpuoleinen ettei onnistu.

Käytä K-Meleon selainta. Perustuu Mozilla selaimen Gecko ytimeen. Gecko ytimellä varustetut selaimet taitavat tällä hetkellä olla Windows:lle tarkoitetuista selaimista ainoita jotka osaavat lähes täydellisesti CSS:n. K-Meleon on riisuttu versio Mozillasta joten siinä tulee ainoastaan selain eikä mitään muuta turhaa, koko noin 4,95 Mt

http://kmeleon.sourceforge.net/

Blaze [11.01.2003 19:26:43]

#

lainaus:

Gecko ytimellä varustetut selaimet taitavat tällä hetkellä olla Windows:lle tarkoitetuista selaimista ainoita jotka osaavat lähes täydellisesti CSS:n.

Gecko on kerrassaan loistava ydin (joka suhteessa), mutta mitä CSS-tukeen tulee, Opera 7 pääsee varsin lähelle: http://www.opera.com/docs/specs/opera07/#css

Tumpi [12.01.2003 00:15:01]

#

Testasin K-Meleonia, kaatui samana päivänä kahteen kertaa. Johtuu luultavasti siitä että koneessa on wintoosa...

trinit [12.01.2003 12:59:12]

#

lainaus:

Johtuu luultavasti siitä että koneessa on wintoosa...

Mikä versio Windowsista?

TeeVee [17.01.2003 16:39:40]

#

trinit:Onko tuossa selaimessa ikkunointijärjestelmä kuten operassa?

trinit [17.01.2003 21:15:54]

#

lainaus:

trinit:Onko tuossa selaimessa ikkunointijärjestelmä kuten operassa?

Ainakin http://kmeleon.sourceforge.net/download.php mukaan uusin selain perustuu Mozilla 1.2b versioon joten siinä pitäisi olla kys. ikkunointijärjestelmä (kuten itse Mozilla selaimessakin).

edit: kopioin version 0.7 koneelleni, asensin sen, testasin ja kyllä - siinä on ikkunointijärjestelmä ("Layers" ohjelmassa). Kuva löytyy http://www.saunalahti.fi/~trinit/tero_pietila/kuvat/muut/k-meleon.jpg . Kuvassa näkyvät layerit K-Meleon, Ohjelmointiputka, MBnet ja Google

Blaze [18.01.2003 01:21:57]

#

lainaus:

lainaus:

trinit:Onko tuossa selaimessa ikkunointijärjestelmä kuten operassa?

Ainakin http://kmeleon.sourceforge.net/download.php mukaan uusin selain perustuu Mozilla 1.2b versioon joten siinä pitäisi olla kys. ikkunointijärjestelmä (kuten itse Mozilla selaimessakin).

Operan MDI ja Mozillan tabbed browsing ei oo ihan sama asia. Mozillalla ei voi tehä näin: http://pp.kpnet.fi/blaze/temp/operamdi.png
Tuosta saatavan hyödyn arviointi jätetään kullekin itselleen.

TeeVee [18.01.2003 08:41:26]

#

Itsekkin olen nyt tullut selainintoilijaksi, niin täytyypä kokeilla.

Testannut olen:
Phoenix
Opera
IE
Mozilla
Netscape

Tähänmenneessä ranking näyttää tälläiseltä:
Opera
Phoenix
Mozilla
Netscape
IE

K-Meleonista tulee kommentit tähän viestiin kun se on testattu.

TeeVee [18.01.2003 09:13:46]

#

Vitsi eipä vaan saanut tuohon viestiin tunkea :(

K-Meleon on vähintään operan arvoinen selain, suosittelen! Tässä on mukavan näköinen kuori, ja eikä mitkäään mainosbannerit vie tilaa yläosasta. Melkeinpä taidan uninstalloida operan ja jäädä tähän.

tepeli [18.01.2003 09:26:11]

#

omasta mielestani paremmuus järjestys olisi

1. IE
2. Netscape
3. Opera
4. K-Melon
5. Mozilla

täutyypä testata Phoenix

TeeVee [18.01.2003 09:43:43]

#

Niin, ja täältähän se löytyy:http://www.mozilla.org/projects/phoenix/phoenix-release-notes.html

Grey [19.01.2003 00:51:05]

#

Minulle ovat selaimista tuttuja ainoastaan IE, Netscape ja Opera. Käytän näistä eniten IE:tä, koska en ole mikään netin himokäyttäjä, ja minulle riittää vallan hyvin selaaminen. Minä kun en nimittäin surffaile pahemmin vieraille sivuilla (ja tiedän että tämän voi käsittää monella tapaa).

Kuitenkin, kerrotaanpa mielipiteeni näistä kustakin. IE on minusta perusselain, jos ei jaksa asentaa mitään muuta. 5.5, ainakin minusta, on käytännöllisen. Varsinkin Suomenkielinen versio on plussaa. Miinusta pakonomainen tarve avata linkit joskus väärään ikkunaan, ja sulkea joissain tapauksissa ikkuna luvatta, jos esim. aikoo jonkun kappaleen kuunnella sivulta Media Playerilla. Ja mitä tulee tietoturva-aukkoihin siinä tulee, minulla sattuu olemaan ZoneAlarm - palomuuri (Olette varmaan kuulleet sellaisesta? Toivon mukaan...)

Netscape taas, mitä olen sitä käyttänyt, oli siihen asti hyvä selain, kunnes tuli kutosversio, joka minusta osoittautui täysin sonnaksi (sama taitaa olla IE:n kutosversion kanssa?). Kuitenkin, se oli varsin kätevä tosiaan. Siis, oli. Nyt se on ruma ***** ja erittäin raskas että vaikeaa käyttää. Ainakin mitä viimeksi katsoin sitä. Kuitenkin, aikoinaan parempi kuin IE.

Operaa taas olen käyttänyt vähemmän. Siinä on esim. ikkunointi melko kätevää, mutta toisaalta myös rasittavaa, enkä tottunut siihen. Selaaminen tuntui niiden välillä menevän tottumattomuudesta vähän liian hitaasti. Ja käytin sitä sentään kuukausia. Kyseessä oli muistaakseni vitosversio siitä. PopUpit, joita joillain sivuilla ilmestyi, tekivät tosiaan aika rasittavan tempun siinä versiossa.

Kuitenkin, sellainen jota ei tuo ikkunoinnin erikoisuus haittaa, hyvä sille. Joskin, se ei ollut ainoa ongelma. Puuttellinen Java - tuki teki siitä minulle lähinnä turhan. Tietyt komennot eivät toimineet, ja näin ollen mailien tarkastaminen jäi IE:n harteille. En nimittäin tykkää käyttää mailien tarkastamiseen mitään sähköpostiohjelmia. Niin, ja Operan kanssa taisin onnistua jumiuttamaan koko järjestelmän kerran ^_^

Kuitenkin, yhteenvetoni on seuraava. IE on käypä perusselain sellaiselle, joka ei käytä nettiä kovinkaan paljoa. Miinusta tarve olla käyttäjäänsä älykkäämpi. Netscape oli IE:tä kerran parempi, kunnes tuli kutosversio. Se oli aikoinaan paras mahdollinen, ainakin minusta, oleva selain peruskäyttäjälle. Ainoana ongelmana koin joskus ilmaantuvat laittomat toiminnot. Mitä Operaan tulee, niin en koskaan sitä oppinut käyttämään.

Eli siis, toisin sanoen, en ole pitkään aikaan tavannut yhtään hyvää suomenkielistä ja helppokäyttöistä simppeliä selainta sitten mummoni koiran kirpun esi-isän syntymän. Se tästä Offtopicista..

-Grey-


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta