Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Uudelleenjärjestelyä

Sivun loppuun

Antti Laaksonen [04.01.2003 00:11:03]

#

Etusivussa ja oikeassa palkissa on tapahtunut nyt pari muutosta:

- uusin keskustelualueen viesti ja IRC-kanavan tilanne näkyvät palkissa
- IRC-kanavan keskustelijalista löytyy vasta uudistetulta IRC-sivulta
- etusivulla näkyvät ainoastaan uutiset, mutta viisi uusinta kokonaan

Suurin syy näihin on tuleva kaikkien kävijöiden mahdollisuus lähettää uutisia, minkä seurauksena uutisia tulee todennäköisesti tulemaan nykyistä useammin. Muutenkin etusivu alkoi olla jo melko sekavassa kunnossa.

Vielä yksi uudistus on se, että fonttikoko ei ole absoluuttinen, vaan siihen voi vaikuttaa selaimen säädöillä omien tarpeiden mukaan. Toivottavasti muutokset miellyttävät teitäkin!

anomizer [04.01.2003 10:07:27]

#

kyl se vanha etusivu oli parempi.
mut kyl toiki on hyvä

LL [04.01.2003 10:09:09]

#

Argh! Vaihtaisitko takaisin vaikka se veisikin uutisten lähettelyn. Melkein pelästyin kun tulin tänne.

progo [04.01.2003 10:54:36]

#

Itsekin pelästyin, että kun näin uutisikkunan vallanneen tämänkin saitin etusivun.. :O Fontti se vain pienenee :( Muuten hyvä, mutta voisit korjailla Keskustelualueelta-lainauksessa ilmenneitä bugeja, ja isontaa sitä, että näkee hitusen enemmän siitä keskustelusta ..

snakari [04.01.2003 11:23:04]

#

kyllä tähän tottuu, mutta etusivu on ihan kauhee

KimmoKM [04.01.2003 12:08:00]

#

Nyt tämä uusi etusivu on kaamea, mutta tilanne saattaa muuttua kun etusivulle tulee enemmän tavaraa.

Antti Laaksonen [04.01.2003 12:17:50]

#

Kieltämättä uutisilla on iso tila etusivulla, mutta eiköhän siihen totu melko nopeasti. Uskon kuitenkin, että siitä on hyötyä tulevaisuudessa. Tietysti etusivulle voi aina tehdä muutoksia, kuten uusin koodivinkki, opas ja projektipäivitys jos siltä tuntuu.

Jos fontit vaikuttavat oudoilta niin kannattaa tyhjentää selaimen välimuisti: muutamilla on ollut ongelmia vanhan tyylitiedoston ollessa muistissa. Fontin kokoa voi vaihtaa selaimen asetuksista, sitä voisi kyllä ehkä suurentaa yhden pykälän joka luokasta.

mikko [04.01.2003 12:28:09]

#

Tuo "Keskustelualueelta"-juttu ei taida toimia oikein. Minulla ainakin nyt siinä lukee satunnaisesti "ei saatavilla".

edit: Perunkin puheeni satunnaisuudesta. Tuo "ei saatavilla" tulee aina kun olen itse keskustelualueella. Muuten toimii.

KimmoKM [04.01.2003 12:34:11]

#

Sitä minäkin ihmettelin. En tosin huomannut sitä, että näkyy silloin kun ei ole keskustelualueella.
EDIT: Koodivinkissäkään ei äskettäin oikein tapahtunut.

thefox [04.01.2003 12:55:03]

#

Bugeja voinee nyt tässä aiheessa ilmoitella. Kun on keskustelussa, ja klikkaa oikeassa laidassa olevaa "Lisätietoa" (IRC-kanavasta) -linkkiä, yrittää se mennä väärään URL:iin: https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/irc.php

Gwaur [04.01.2003 13:02:43]

#

Sehän on selvä, kun on keskustelualueella, niin voi mennä suoraan ettimään sen uusimman, ei sitä tosta palkista silloin tarvi lukea. Tai no, öhöm...
Niin se olisi hyödyllinen se että kun tossa on se leike siitä viestistä niin siitä pääsisi suoraan siihen aiheeseen mistä leike on, ettei sitä tarvitsisi ettiä.

LL [04.01.2003 13:03:54]

#

Eikö täsäkin aiheesta voisi tehdä gallupin?

Gwaur [04.01.2003 13:06:28]

#

Minä kirjoitin:

lainaus:

Niin se olisi hyödyllinen se että kun tossa on se leike siitä viestistä niin siitä pääsisi suoraan siihen aiheeseen mistä leike on, ettei sitä tarvitsisi ettiä.

Ohhoh, sehän on jo, enpäs huomannukkaan. No, parempaan päin on sivusto menossa :)

Antti Laaksonen [04.01.2003 13:21:34]

#

Nyt pitäisi niin keskustelualueen viimeisimmän viestin kuin IRC-kanavan linkin olla kunnossa jokaisella sivulla.

mikko [04.01.2003 13:28:02]

#

Kyselyssä on tuo "arkisto"-linkki vielä väärin :)

Tulilintu [04.01.2003 16:51:09]

#

Nythän toi muistuttaa sitä millanen se oli sillon alkuaikoina.

Grey [04.01.2003 18:16:13]

#

Se ehdottamani väriasetus olisi muuten käytöllinen. Ei muuten, mutta huomasin tässä että tuo valkoinen taustaväri ottaa joskus silmään, ainakin minua. Koska osa pitää siitä sellaisena ja osa, ehdotan tosiaan sitä väriasetusta, että käyttäjä voi omakohtaisesti määrittää erilaiset värit, jos haluaa (ja kaiken mennessä pieleen palauttaa oletukset.)

-Grey-

Antti Laaksonen [04.01.2003 19:31:25]

#

lainaus:

Ei muuten, mutta huomasin tässä että tuo valkoinen taustaväri ottaa joskus silmään, ainakin minua.

Valkoisen kyllä pitäisi olla melko neutraali väri. Mikä olisi mielestäsi parempi taustaväri valinnaisena?

Asiasta toiseen, sivuston fonttikoko on nyt yhtä aiempaa suurempi, jolloin oletuskoko (Normal, 100% jne.) on 10.

LL [04.01.2003 20:05:49]

#

Taas valitusta: Minusta tuo entinen fontti oli parempi. Eikö tämäkin kiista saisi ratkaistua gallupilla. Sinähän tämän päätät mutta...

Grey [04.01.2003 20:14:24]

#

Vaihtoehtoinen valinta, jos valkoisuus alkaa tuntua hankalalta, eikä näytön kirkkauteen halua enempää puuttua ( minulla säätö on pienin mahdollinen millä näkyy vielä teksti ja pelit ), voisi olla vähän tummempi taustavaihto. Taikka jokin säädin homma, joka säätää halutun tummuuden, tiettyyn rajaan asti. Ainakin säädin olisi sikäli hyvä että muut osat voidaan laittaa säätymään samalla tapaa. Minun ehdotukseni kuitenkin tämä vain on..

-Grey-

HtH [04.01.2003 21:50:56]

#

Ja vähän offtopicia: Kun tässä Ohjelmointiputkaa uudistetaan, niin mieleeni juolahti, että esim. sivun alareunassa voisi olla jokin "näytä tulostimelle sopivampi versio sivusta" -nappi. Voisi olla hyödyllinen, jos joku tarvitsee tulostaa esim. koodia tai jonkun keskustelun.

Vilikki [04.01.2003 22:08:07]

#

lainaus:

Ja vähän offtopicia: Kun tässä Ohjelmointiputkaa uudistetaan, niin mieleeni juolahti, että esim. sivun alareunassa voisi olla jokin "näytä tulostimelle sopivampi versio sivusta" -nappi. Voisi olla hyödyllinen, jos joku tarvitsee tulostaa esim. koodia tai jonkun keskustelun.

Aika helkutin mainio idea, muuten!

Antti Laaksonen [04.01.2003 22:08:38]

#

Nyt taisi ulkoasukysymys saada lopun, hetki sitten Lassi Eronen lähetti nimittäin kokonaan uuden, toimivan ja hienon ulkoasun. Parin yksityiskohdan viimeistely ja ulkoasun sovitus nykyiseen systeemiin vienee muutaman päivän, mutta ensi viikon loppuun mennessä pitäisi ulkoasun olla valmis käyttöönottoon.

lainaus:

Kun tässä Ohjelmointiputkaa uudistetaan, niin mieleeni juolahti, että esim. sivun alareunassa voisi olla jokin "näytä tulostimelle sopivampi versio sivusta" -nappi.

Kyseessä on siis versio sivusta, jossa ei ole ulkoasun reunuksia? Pistetään harkintaan.

edit: yksi kirjoitusvirhe

Blaze [05.01.2003 02:42:26]

#

lainaus:

Vielä yksi uudistus on se, että fonttikoko ei ole absoluuttinen, vaan siihen voi vaikuttaa selaimen säädöillä omien tarpeiden mukaan.

Way to go!

lainaus:

huomasin tässä että tuo valkoinen taustaväri ottaa joskus silmään, ainakin minua.

Mulla on ollu jo pitempään käyttäjän tyylitiedostossa allaoleva pätkä. Vähentää kummasti silmien rasitusta.

*[bgcolor="#ffffff"]{
  background-color: #e6e6e6;}

lainaus:

esim. sivun alareunassa voisi olla jokin "näytä tulostimelle sopivampi versio sivusta" -nappi.

Erillisiä nappeja ei tarvita, kun tekee tulostimelle oman CSS-sivun. Juttua asiasta esim. http://www.alistapart.com/stories/goingtoprint/ joka toimii myös hyvänä esimerkkinä: kattokaas sitä ensin selainikkunassa ja sitten print previewissä.

Edit: kooditagin käyttö vaati näemmä vähän harjottelua ^_^

trinit [05.01.2003 11:14:52]

#

Tuohon "Keskustelualueelta" voisi varmaankin pistää jonkinlaisen "wordwrapin" mikäli tulee pitkä yhtenäinen lause/sana esim: http://www.saunalahti.fi/~trinit/tero_pietila/kuva.jpg

Tuollain kävi yhden viestin kanssa minulla.

Heikki [05.01.2003 11:26:05]

#

Kyllä se vanha etusivu taisi parempi olla. Ainakin pelästyin kun tulin tänne :D. Kyllä tähänkin varmaan tottuu...

progo [05.01.2003 11:49:30]

#

Mulla on niiiiin ikävä vanhaa, sekavaa, mutta mojovaa etusivua ja muuta ulkoasua.. <nyh> Varsinkaan, kun ei ole sitä Verdanan 8-kokosta fonttia..

Antti Laaksonen [05.01.2003 12:25:43]

#

lainaus:

Erillisiä nappeja ei tarvita, kun tekee tulostimelle oman CSS-sivun.

Tuo voisi olla melko hyvä vaihtoehto. CSS:llä saa yllättävän paljon aikaan, mutta kuinkahan vanhalla selaimella tuo mahtaa toimia?

lainaus:

Tuohon "Keskustelualueelta" voisi varmaankin pistää jonkinlaisen "wordwrapin" mikäli tulee pitkä yhtenäinen lause/sana esim:

Joo, pitänee tehdä siihen pitkien sanojen katkaisija, minullekin kävi kerran noin.

lainaus:

Mulla on niiiiin ikävä vanhaa, sekavaa, mutta mojovaa etusivua ja muuta ulkoasua..

Tämä nykyinen ulkoasu toimikoon välivaiheena kokonaan uudelle, jonka on tarkoitus olla käytössä ensi viikon kuluessa.

edit: fonttikoko on nyt entisellään, näyttää tämä sittenkin paremmalta

Blaze [05.01.2003 13:28:48]

#

lainaus:

Varsinkaan, kun ei ole sitä Verdanan 8-kokosta fonttia..

Mikset pakota sitä selaimen asetuksista, kun siitä noin paljo tykkäät? IMO 8pt Verdana on kyllä liian pientä luettavaksi.

lainaus:

lainaus:

Erillisiä nappeja ei tarvita, kun tekee tulostimelle oman CSS-sivun.

Tuo voisi olla melko hyvä vaihtoehto. CSS:llä saa yllättävän paljon aikaan, mutta kuinkahan vanhalla selaimella tuo mahtaa toimia?

Enpä oo noita tarpeeks tehny, että voisin kokemuksesta sanoa, mutta heitetään lonkalta: Opera 5+, Mozilla (ja NS6+), IE5+. NS4 ei tue.

progo [05.01.2003 17:52:41]

#

lainaus:

lainaus:

Varsinkaan, kun ei ole sitä Verdanan 8-kokosta fonttia..

Mikset pakota sitä selaimen asetuksista, kun siitä noin paljo tykkäät? IMO 8pt Verdana on kyllä liian pientä luettavaksi.

No, mullapa onkin 14 tuuman näyttö, jossa 800x600 reso.. itse näen loistavasti tekstiä.. Kun taas laittaisin verdanaa joka reikään webbisivuilla, osin muutamien sivujen sisältö jäisi silloin peittoon..


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta