Lueskelen tässä Andre LaMothen inside peliohjelmointi kirjaa ja kun tuota freakout-koodia yritän kääntää niin linkkeri valittaa joitain. [Linker error] undefined reference to 'lpddsback' ja kutsuista jotka käyttävät sitä. Ja myös kello-funktiot ei toimi(Wait_Clock, Start_Clock) eivätkä DD_Shutdown(), DD_Init(), DD_Flip()....
Sen koodin ideana on, että siinä on otsikkotiedosto blackbox.h jossa on nämä grafiikkapinnan alustusjutut. Ja eivät suostu linkkeristä läpi menemään(suurin osa kyllä). :S
Eli mistä tää voi johtua? Ei varmaankaan IDE:stä tai sen ominaisuuksista(Dev-C++)... Hankalaa mun C++-opiskelu ollu aluksi ku ei ymmärrä linkkerin antamia valituksia, eikä tiedä miten ne korjais. =)
Kiitän neuvoista, mitä te viisaammat minulle annatte.
PS. Ja jos tarvitta jotain muutakin tietoa, että saatte vian selville ja neuvottua mulle miten sen korjaan, niin tottakai kerron.
Muistaakseni tuo inside peliohjelmointi käyttää (vanhaa) DirectX 6:tta, jonka kirjastot sinun pitää linkittää mukaan. Eikös siinä kirjassa neuvota tuota linkitystä?
Ja kai sinulla on joku blackbox.cpp tms. jossa on noiden blackbox-funktioidentoteutukset?
Kyllä on tuo blackbox.h mukana. Ja ddraw.h:ta siinä tarvii ja se on mukana. Vai tarviiko mukaan vielä ddraw.lib tiedoston?? Oon kyllä sitäkin kokeillut, mutta tuloksetta.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.