Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Yleinen aihe 6

Sivun loppuun

Gevil [22.12.2002 15:43:55]

#

Yleinen aihe 5 jatkukoon tämän ketjun alla. Ahkeraa keskustelua ilmassa :P

Pekkuli [22.12.2002 17:00:32]

#

Yleinen aihe viidessä alkaneeseen keskiarvokeskusteluun: Keskiarvoni on lähes koko yläasteen ollut 8.9. Keskiarvo ei sitten millään nouse tai laske.

Jogge [22.12.2002 19:33:29]

#

mun keskiarvo on jotain 8.7, se on noussut 5. luokalta lähtien :P

trinit [22.12.2002 20:32:42]

#

Saako kukaan muu luettua tätä aihetta ilman Fatal Erroria: https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/1126-laatikot ?

LL [22.12.2002 20:51:43]

#

En ainakaan minä.

Antti Laaksonen [22.12.2002 21:03:27]

#

Nyt pitäisi tuon aiheen taas toimia - syynä jumittumiseen oli puuttuva kooditagin lopetus, aiheen viimeisen viestin jouduin valitettavasti poistamaan.

Ja todistuksen keskiarvo oli vajaa 9.

snakari [22.12.2002 21:10:30]

#

mun keskiarvo 5 ja 6 luokilla oli jotain 8.3 pari kymppiä ja ysiä ja muut olikin kasia

trinit [22.12.2002 21:37:58]

#

lainaus:

Nyt pitäisi tuon aiheen taas toimia - syynä jumittumiseen oli puuttuva kooditagin lopetus, aiheen viimeisen viestin jouduin valitettavasti poistamaan.

OK. Kannattaisi tehdä jonkinlainen tarkistus viestien tallennuksen yhteyteen, joka tarkistaa löytyykö viestistä vaikkapa noita kooditageja. Periaatteessa sen voisi tehdä niin, että se laskee kuinka monta aloittavaa tagia löytyy viestistä ja kuinka monta samaa lopettavaa tagia löytyy. Mikäli lopettavia on liian vähän, skripti lisää vain kylmästi viestin loppuun niin monta lopettavaa tagia kuin tarvitaan.

Tällöin kirjoittaja todennäköisesti huomaa, että viesti näkyy väärin ja muokkaa sen oikeanlaiseksi

Antti Laaksonen [22.12.2002 21:49:12]

#

Totta, systeemi ei saa jäädä jumiin missään tilanteessa. Nyt skriptissä on pieni korjaus, ja aiheen ei pitäisi jäädä enää jumiin, vaikka kooditagin lopetus puuttuisikin.

anomizer [22.12.2002 22:58:39]

#

Mul on joskus korkeimmillaan ollu keskiarvo 7,6.
Se oli niin tuurilla saatu.
Nyt joudun tyytymään näihin alle 7 numeroihin.

Kyl niit numeroita pitäis nostaa ennen lukioo..
Ties vaikka sais rahaa?...;)

Queq [23.12.2002 08:29:14]

#

No sain nyt seiskaluokan joulutodistukseen keskiarvon 8.5.
Ala-asteella se oli 8.9

pushpabon [23.12.2002 11:11:13]

#

Seiskaluokan ka oli 8.0, ja kasiluokan välitodistus saadaan vast 17.1 :(

progo [23.12.2002 13:55:47]

#

Muuten, asiasta toiseen: mitä nämä sinit ja cosinit auttavat? Siis haluan tietää, mitä ne esim. tekevät ja palauttavat (jos puhutaan esim. C:n sin()-funktiosta) ? Nehän liittyvät jotenkin kulmiin? En tiedä kyllä enempää niistä.. kun ei ala-asteella sellaisista puhutakaan.. :(

thefox [23.12.2002 14:29:17]

#

Sini ja kosini käsitellään yläasteella (9. luokalla muistaakseni), eli miten saadaan selville kolmion sivujen pituuksia ja kulmia kun tiedetään eräitä sivujen pituuksia ja kulmia :) Laajemmalla skaalalla niitä käytetään sitten lukiossa.
Melko moni käyttää sin:iä ja kosinia esim. sulavasti kääntyvän matopelin tekemiseen tietämättä tippaakaan siitä miksi ne oikeasti siinä toimivat :)
Kannattaa muistaa muuten että esim C:n trigonometriset funktiot ottavat parametrinsa usein radiaaneina asteiden sijasta, tämä voi aiheuttaa sekaannuksia. Muistan kyllä itsekin ne kultaiset ajat kun joskus käsin viilailin arvoja kohdalleen.. ;/
Jos joku nyt oikeasti haluaisi selittää sinin ja kosinin toimintaa niin olisi siinä kai aihetta jo pieneksi oppaaksi, varsinkin jos asiat täytyy selvittää pohjamutia myöten rautalankamallien avulla.
IMO lukion kolmoskurssin kirjassa oli ihan kivasti selostettu mm. sinin ja kosinin suhteet ympyrään :)

Edit: kirjovirhe.

Grey [23.12.2002 20:15:19]

#

Kuinka moni teistä on kirjoittanut muulla kuin suomen kielellä vaikka mailin, ilman että on osannut koko kieltä kunnolla? Minä olen niin tehnyt parikin kertaa. Viimeksi äsken tänään. Jooh.. Hm..

Ja muuten, mistäköhän löytyisi kohtalaisen hyvä ikonieditori? Sellainen jolla saa luotua 16/256 värisiä ikoneita, millä koolla haluaa? Vai voisikohan sen luoda itse? Hm.. Qbasicilla? eh..

-Grey-

tuobbi-89 [23.12.2002 20:32:54]

#

lainaus:

Ja muuten, mistäköhän löytyisi kohtalaisen hyvä ikonieditori? Sellainen jolla saa luotua 16/256 värisiä ikoneita, millä koolla haluaa? Vai voisikohan sen luoda itse? Hm.. Qbasicilla? eh..

Tarkoitat varmaan kuvake-editoria? Sellainen on esimerkiksi MicroAngelo, jonka saa osoitteesta:
http://www.impactsoftware.com/products/products.htm
Ja se minun keskiarvoni lukuaineista oli sitten 9,1. Koko keskaria en ole laskenut. :)

progo [23.12.2002 20:38:43]

#

lainaus:

Kuinka moni teistä on kirjoittanut muulla kuin suomen kielellä vaikka mailin, ilman että on osannut koko kieltä kunnolla? Minä olen niin tehnyt parikin kertaa. Viimeksi äsken tänään. Jooh.. Hm..

Minä kirjoittelen niitä melkein säännöllisesti.. ehkäpä n. 10 viestiä vuodessa, en varsinaisesti samalle, viimeksi kysyin joltain intialaiselta yhtä musakipaletta :=

lainaus:

Ja muuten, mistäköhän löytyisi kohtalaisen hyvä ikonieditori? Sellainen jolla saa luotua 16/256 värisiä ikoneita, millä koolla haluaa? Vai voisikohan sen luoda itse? Hm.. Qbasicilla? eh..

QBasicilla hoho! :D Microangelo on hyvä, mutta vähän miinuksia täytyy antaa sen levitystavan valinnasta (shareware) ja ettei netistä löydy toimivia kräkkejä sille ;D

Mike [23.12.2002 21:39:59]

#

lainaus:

QBasicilla hoho! :D Microangelo on hyvä, mutta vähän miinuksia täytyy antaa sen levitystavan valinnasta (shareware) ja ettei netistä löydy toimivia kräkkejä sille ;D

No uskon että on niitä muitakin hyviä ikoni editoterita kuin MicroAngelo. Osoitteesta http://www.tietokone.fi/ pitäis löytyy ihan käyttökelpoisia freeware kuvake editoreita ja kaikkea muuta softaa.

Mutta jos välttämättä haluaa käyttää MicroAngelo niin kyllä etsivä löytää... ainakin minä löysin (sellaisen kivan version jota ei pidä rekisteröidä) :)

Grey [23.12.2002 22:58:25]

#

Jotenkin tuntuu että antamassasi osoitteessa oli vain se hassu pikku vika että pitäisi olla jonkin lehden tilaaja, ennenkuin mitään pääsee lataamaan. Enkä minä tilaa yhden ohjelman vuoksi yhtään mitään. Täysin turhaa työtä.. Jooh.. Hm.. Pitäisiköhän koettaa Qbasicilla värkätä sellainen ikonieditori? Voisi onnistua, jopa 256 värisenä.. Tai ehkä en sittenkään koeta tehdä sellaista :-P

-Grey-

Mike [23.12.2002 23:05:18]

#

lainaus:

Jotenkin tuntuu että antamassasi osoitteessa oli vain se hassu pikku vika että pitäisi olla jonkin lehden tilaaja,

Tuo ei muuten pidä paikkansa. Sinne voi rekisteröityä vaikka ei olisikaan lehden tilaaja. Tilaajilla kylläkin on joitain etuja, mutta tiedostoja sieltä voi ladata vaikkei tilaaja olisikaan. Itse olen rekisteröitynyt sinne vaikka en ole ikinä koko lehteä tilannutkaan, enkä varmaankaan tilaa.

Antti Laaksonen [23.12.2002 23:40:41]

#

lainaus:

Muuten, asiasta toiseen: mitä nämä sinit ja cosinit auttavat?

Sineille ja kosineille löytyy paljon käyttöä varsinkin peleissä. Esimerkiksi juuri tuo 360 asteen käännöksen tekeminen tai kappaleen liikuttaminen ympyrän tai soikion muotoista rataa. Asia on melko yksinkertainen, kokeileminen kannattaa, jos ei jaksa odottaa koulun oppeja :)

lainaus:

Ja muuten, mistäköhän löytyisi kohtalaisen hyvä ikonieditori? Sellainen jolla saa luotua 16/256 värisiä ikoneita, millä koolla haluaa?

Microangeloa olen minäkin vuosia käyttänyt, mutta voi niitä parempiakin olla olemassa. Lähinnä ärsyttää jatkuvat rekisteröintipyynnöt kyseisessä ohjelmassa.

lainaus:

Jooh.. Hm.. Pitäisiköhän koettaa Qbasicilla värkätä sellainen ikonieditori? Voisi onnistua, jopa 256 värisenä..

Kyllä sellaisen QB:llä varmaan voisi tehdä. Kuvakkeiden tallennusformaatti ei ainakaan ole kovin monimutkainen (ks. esim. http://www.wotsit.org/).

progo [24.12.2002 14:37:47]

#

lainaus:

lainaus:

Jotenkin tuntuu että antamassasi osoitteessa oli vain se hassu pikku vika että pitäisi olla jonkin lehden tilaaja,

Tuo ei muuten pidä paikkansa. Sinne voi rekisteröityä vaikka ei olisikaan lehden tilaaja. Tilaajilla kylläkin on joitain etuja, mutta tiedostoja sieltä voi ladata vaikkei tilaaja olisikaan. Itse olen rekisteröitynyt sinne vaikka en ole ikinä koko lehteä tilannutkaan, enkä varmaankaan tilaa.

Joo, ja vastaavanlainen on sitten myös http://www.mikropc.net/ (siellä on myös oppaita, ja artikkeleita, ja uutiskirjeitäkin :)

lainaus:

Microangeloa olen minäkin vuosia käyttänyt, mutta voi niitä parempiakin olla olemassa. Lähinnä ärsyttää jatkuvat rekisteröintipyynnöt kyseisessä ohjelmassa.

Mikähän versio se sellainen on? Tämä uusin, 5.5 ei ainakaan toimi kuin pakolliset 30 päivää.. :( MicroAngelon toiseksi paras ominaisuus on kyllä 'Appearance'-valinnan tuleminen kuvakevalikkoihin !

lainaus:

Sineille ja kosineille löytyy paljon käyttöä varsinkin peleissä. Esimerkiksi juuri tuo 360 asteen käännöksen tekeminen tai kappaleen liikuttaminen ympyrän tai soikion muotoista rataa. Asia on melko yksinkertainen, kokeileminen kannattaa, jos ei jaksa odottaa koulun oppeja :)

Mutta kun ei tiedä, mitä esim. QBasicin Sin-funktio palauttaa? Koordinaatteja? Siank___aa? Paljon on tullut C-referenssejä selailtua, missä vain kerrotaan, että SIN() palauttaa kulman sinin.. seuraavaksi täytyy tietää, mitä sillä tekee.. pitänee odotella sinne ysille pääsyä :)

m: Viestiä pidennelty :)
m: Viestiä pidennelty :))
m: Sanoja sensuroitu :)))

Grey [26.12.2002 17:53:31]

#

Tämä asia saattaa olla melko vähäpätöinen, mutta kerronpa sen kuitenkin. Ehkei se ketään kiinnosta, mutta näin viimeyönä mielenkiintoisen unen, jossa ohjelmoin 3D - moottorin.. Qbasicilla johonkin peliin.. Err.. Jooh, oli hauska uni. Siinä kun tajusin miten sen saa aikaan, ja ratkaisu oli yllättävän simppeli. Olikohan se enneuni? Eh..

Ja eikä nämä juttuni muuten vielä tähän pääty. Ajattelin vielä kysyä että kuinka monelle jää musiikkikappalleet soimaan päähän? Ainakin minulla tällä hetkellä soi ihan tuntematon sävel päässäni. Sitä ensin soi pari päivää sitten joku Zelda III musiikkikappale. Ei muuten rajoitu vain musiikkiin tämä, vaan myös kuviin. Saatan nähdä vielä pitkän aikaa mielessäni selkeästi jonkin näkemäni kuvan tai muun. Valokuvamuisti? Kiva..

Ja mitäköhän vielä? Niin, muuten. Kuinka moneen projektiin tai vastaavaan pienempään työhön olette olleet tyytyväisiä? Ja onko keneltäkään valmistunut sellaista, mikä on ollut hyvä, mutta mihin ei ole voinut lisätä mitään, vaikka mielestänne siihen olisi voinut laittaa jotain? Minulla on kotisivuni sellaiset. Muita?..

-Grey-

progo [26.12.2002 18:01:48]

#

lainaus:

Tämä asia saattaa olla melko vähäpätöinen, mutta kerronpa sen kuitenkin. Ehkei se ketään kiinnosta, mutta näin viimeyönä mielenkiintoisen unen, jossa ohjelmoin 3D - moottorin.. Qbasicilla johonkin peliin.. Err.. Jooh, oli hauska uni. Siinä kun tajusin miten sen saa aikaan, ja ratkaisu oli yllättävän simppeli. Olikohan se enneuni? Eh..

Tuossa tapauksessa sehän olisi toivottavaa, että se olisi enneuni :P Näkisinpä minäkin tuommoisia unia..

lainaus:

Ja eikä nämä juttuni muuten vielä tähän pääty. Ajattelin vielä kysyä että kuinka monelle jää musiikkikappalleet soimaan päähän?

Jollain tarttuvalla melodialla varustetut musat saattavat jäädä päähän, ja se todellakin *häiritsee* jooh.. viimeksi tais jäädä joku The real slim shady.. siitäkin on jo puoli vuotta :=

tuobbi-89 [26.12.2002 18:49:59]

#

lainaus:

Ja eikä nämä juttuni muuten vielä tähän pääty. Ajattelin vielä kysyä että kuinka monelle jää musiikkikappalleet soimaan päähän? Ainakin minulla tällä hetkellä soi ihan tuntematon sävel päässäni. -Grey-

Mulla jää aika useinkin. Kaikkein hirveintä on, kun mulla jää sellasetkin kappaleet, joita on rasittava kuunnella koko ajan! ;) Esim. kerran mulla jäi soimaan Maamme -laulu jokski kolmeks tunniksi! :D

Sose [27.12.2002 10:02:38]

#

lainaus:

Ja eikä nämä juttuni muuten vielä tähän pääty. Ajattelin vielä kysyä että kuinka monelle jää musiikkikappalleet soimaan päähän? Ainakin minulla tällä hetkellä soi ihan tuntematon sävel päässäni. -Grey-

Onhan sitä jäänyt jokin hyvä kappale soimaan päähän. Kyllä ne sitten unohtuu, kun ei enää jaksa muistella. Viimeksi taisi soida päässä Eppu Normaalin Delirium Tremens eilen...

~Sose~

Vilikki [27.12.2002 16:29:59]

#

lainaus:

Ja eikä nämä juttuni muuten vielä tähän pääty. Ajattelin vielä kysyä että kuinka monelle jää musiikkikappalleet soimaan päähän? Ainakin minulla tällä hetkellä soi ihan tuntematon sävel päässäni. -Grey-

Minullakin silloin tällöin tapahtuu niin, joskus aika ärsyttävätkin biisit jää soimaan (kuten se emilia-pyyhkeen tunnari.... "emilia on
pyyhe verraton
se tahrat puhdistaa...")...

Gevil [28.12.2002 12:47:30]

#

Viimeksi jäi soimaan päähän se macarenan kiss(?) pilaversio. "TIP TIP TAA TIPE TIP TAA TIP TIP TAA TIPE TIP TAA" :P

progo [29.12.2002 11:00:25]

#

Kuka tietää websivun; googlella etsiessäni en ole varma, mitkä hakusanat toimivat, olen kokeillut kaikkea, mitä tuntomerkkejä tiedän siitä sivusta..

1) Suomenkielinen sivu, sisältää MP3:sia...
2) Ne MP3:set ovat joitain radiojuttuja, ja liittyvät sisällöltään tietokoneisiin (itse kuuntelin yhden mp3:n, jossa äijä selitti, mitä ilmeisimmin radiolle, käyttelevänsä paint shop proa kuvien muokkailuun läpi öiden...)
3) Sivu oli niin kuin mustaa valkealla, ei mitään ylimääräistä kikkailua, ei mitään muistaakseni..

Niin kun itse en löydä tällä hetkellä sitä sivua, että on jollain vinkkiä, ym:

Grey [30.12.2002 11:50:45]

#

Huomaan että vaaditaan enää yksi koodivinkki ja tavoite on saavutettu. Vahinko että se en ole sitten minä jonka tuon tavoitteen menen rikkomaan. Ei löydy varastostani yhtään omaa vinkkiä, jolla sen voisi tehdä :-(

-Grey-

pushpabon [30.12.2002 12:00:18]

#

lainaus:

Kuka tietää websivun; googlella etsiessäni en ole varma, mitkä hakusanat toimivat, olen kokeillut kaikkea, mitä tuntomerkkejä tiedän siitä sivusta..

-SNIP-

Niin kun itse en löydä tällä hetkellä sitä sivua, että on jollain vinkkiä, ym:

Katsoppa historys jos kerta olet siellä jo käynyt.
IE:ssä history tulee esille kun painat Control + H

Vilikki [30.12.2002 13:01:36]

#

lainaus:

Huomaan että vaaditaan enää yksi koodivinkki ja tavoite on saavutettu. Vahinko että se en ole sitten minä jonka tuon tavoitteen menen rikkomaan. Ei löydy varastostani yhtään omaa vinkkiä, jolla sen voisi tehdä :-(

-Grey-

Hmm.... teen varmaan tänään jonkun, jos jaksan... enkä kyllä aikonut mitään hirmu lyhyttä ja simppeliä laittaa, kuten useat viime aikoina ovat pistäneet...

progo [30.12.2002 13:31:56]

#

lainaus:

Katsoppa historys jos kerta olet siellä jo käynyt.
IE:ssä history tulee esille kun painat Control + H

Olisinhan minä, ellei tapahtuma-ajasta olisi jo puoli vuotta.. (!) alunperin linkki löytyi suomipelitin foorumista, mutta kun siellä ei ole hakutoimintoa :( (tai en ole tietoinen sellaisesta..)

progo [30.12.2002 20:58:22]

#

BTW http://www.saunalahti.fi/wpoet/fin/win95.htm löytyy hyviä virheilmoituksia.. :)

TeeVee [30.12.2002 21:33:09]

#

Grey meni sitten tekemään että rikkoi tuon rajan. =D Ei ole minun menetykseni, vaikka grey sanoi ettei hänellä ollut yhtään ideoita, oliko tämä pers***** revitty vinkki?

Grey [30.12.2002 21:55:00]

#

Niinkin voisi sanoa, ja enkä usko että se jää ainoaksi vinkiksi tältä iltaa. Keksin meinaan toisenkin vinkin tässä, jota en.. ööh.. osaa oikein käyttää, mutta tiedän sen olevan hyödyllinen heille jotka osaavat sitä käyttää sitten. Kohta lisää siitäkin..

-Grey-

PS. Hupaisaa.. Tuo vinkkini törmäsi johonkin bugiin. Anttii!!!!

PPS. Koetan uudelleen sen käyttökelpoisemman vinkin lähetystä. Jos menee pieleen, niin menköön ^_^

TeeVee [30.12.2002 22:14:27]

#

Ahaa, mutta toivoisin jonkinlaista kommentointia.

progo [31.12.2002 10:55:12]

#

Mä näin omituista unta toissayönä - olin täällä putkassa, ja Muokkaa-valinnan päällä olikin Peelot-valinta :) Ihan oikeasti siis kun klikkasin siitä, se lisäs siihin viestiin aimoannoksen peelotekstiä ym. hienoa :) hoho oli se omituinen uni..

Gevil [31.12.2002 12:04:54]

#

Ihan vaan et jos joku trancesta/hard housesta kiinnostunut ei vielä tiedä DI:ia. Niin tässä linkki: http://www.digitallyimported.com/ jooh.. se on nettiradio.

Grey [31.12.2002 17:53:01]

#

Tiedätkö mitä Proguru. Tuo unesi on aika pelottava, sikäli kun näin viimeyönä vastaavanlaisen unen. Erona vain se että joku peelo oli hakkeroidut kotisivujani ja tuhonnut kaikki tiedostoni sieltä. Sitten huudeltiin "Herra Jumalaa" ja koetettiin soittaa, kännykkä oli muuen kuvapuhelin, Soneraan.

Sattui olemaan vain niin myöhä että en olisi sinne saanut yhteyttä, ja kaiken lisäksi olin unohtanut numeron. Sitten joku nelikätinen karvainen jeti ilmestyi jostain vierelleni. Ja ehdotin sille että se menisi tappamaan sen peelon, mutta se ei tietenkään kuunnellut, vaan kävi käsiksi minuun. Tai ainakin yritti. Sitten heräsin siihen että olin lyömässä jotakuta turpaan.. Eh..

Mitä mitä voisin sanoa omasta koodivinkistäni, en voi saoa siitä paljoa mitään. Vain sen että paluuarvo on olennaisin seikka siinä. Hyödyntäkää sitä miten keksitte. Luulisin muuten kuitenkin että tuo Sleepin korvaaja voisi olla aika kätevä koodi hyödynnettäessä omaani. Paluuarvo kenties siihen hidasteeksi? Voisi toimia, kunhan muistaa muuttaa sitä sopivaksi, ettei käy mitenkään hassusti ^_^

-Grey-

Grey [01.01.2003 12:53:47]

#

Tiedättekö että asia mitä eniten vihaan koko maailmassa on PDF - muodon käyttäminen internetissä. Varsinkin kun kyseisten tiedostojen avaaminen kaataa melko äkkiä selaimen tyystin, ja eikä kyse ole konetehoissa, sen enempää kuin yhteydestäkään. Olen muuten useasti harkinnut, kun taitoni kasvavat, tehdä viruksen, joka tuhoaa noita PDF - tiedostoja. Se olisi ainakin hyödyllinen teko..

-Grey-

progo [01.01.2003 14:39:46]

#

Heh, Grey sun unes on aika jännä.. !) PDF:t eivät ole munkaan mieleen (browseri jumiutuu niin, että pitää odotella 10min), mutta että virus!? Kaiken lisäksi jos sellasen viiruksen rustaat, niin elä kerro täällä.. Ohjelmointiputka ei ole mikään laittomuuksien aiheuttaja ;)

Tulilintu [01.01.2003 17:04:34]

#

Tuli tässä pari päivää sitte idea jos tekis ohjelman joka osais hakee Putkasta, Kuhasta ja muilta ohjelmointisivuilta yhdellä haulla koodikirjastoista ja näyttää ne sitten. Ja vaikka hakis hakukoneilla ja näyttää vain ne jotka vastaa sopivasti siihen hakuun liittyen. Eli ajattelin vaan kysyy mitä mieltä olisitte?

mikko [01.01.2003 17:27:03]

#

lainaus:

Tuli tässä pari päivää sitte idea jos tekis ohjelman joka osais hakee Putkasta, Kuhasta ja muilta ohjelmointisivuilta yhdellä haulla koodikirjastoista ja näyttää ne sitten.

Hyvin toteutettuna tuo saattaisi toimiakin. Onhan nykyään olemassa kaikenlaisia hakukoneita, miksei koodeja etsivääkin voisi olla. Tietääkö muuten kukaan onko? Mutta ongelmaksi saattaa tulla käytännön toteutus, esimerkiksi koodinpätkien heikot kuvaukset tyyliin "tää on vaan tämmönen joo".

Tulilintu [01.01.2003 17:32:51]

#

Se kyllä on totta mutta kyllä niitä kunnolla kuvattuja on

anomizer [01.01.2003 18:26:15]

#

uusi vuosi uudet kujeet

progo [02.01.2003 14:11:30]

#

Aika hyvä idea, FBird.. niitä ohjelmointisivuja ei vaan ole paljoa, sen vois linkittää googleen, ja sitten kun hakee, se hakee sillä hakusanoillas, ja sitten lisäilee hakumääritteiksi jotain C, C++, Pascal tai vastaavaa..

Tulilintu [03.01.2003 11:44:00]

#

Niinhän mä tossa yhessä kohtaa sanoinkin.

TeeVee [05.01.2003 18:03:20]

#

Tietääkökukaan softaa jolla saa tehtyä nettiradioaseman?

LL [05.01.2003 23:51:25]

#

Nostetaampas tämäkin aihe ylös(ei ole kovin vanha).
Äsken pähkäilin 15 minuuttiia php-skriptin kanssa ja lopulta huomasin että lopetustagi puuttuu. Nyt kyllä ärsyttää... Pepsikin on loppu... Onneks on appelsiinimehua ;)

LL [06.01.2003 00:06:45]

#

Mitenkäs teillä onnistuu tämä "Unessa ohjelmoiminen". Minä ainakin välillä yritän tehdä jotain oikeata skriptiä ja välillä tulee skriptejä tyyliin "echo 'Jee!'".

mikaelh [06.01.2003 01:29:13]

#

lainaus:

Tietääkökukaan softaa jolla saa tehtyä nettiradioaseman?

http://www.shoutcast.com/

progo [06.01.2003 12:00:14]

#

lainaus:

Mitenkäs teillä onnistuu tämä "Unessa ohjelmoiminen". Minä ainakin välillä yritän tehdä jotain oikeata skriptiä ja välillä tulee skriptejä tyyliin "echo 'Jee!'".

Itellänikin on tapahtunut vastaanlaista.. koodaa c:llä ja yllättäen:

long arvo = "proguru"; exit(arvo-64);

Hoh.. unettavaa touhua tämä tämmöinen.. :(

Tumpi [06.01.2003 17:52:52]

#

Käykääpäs tässä samalla http://tumpiweb.cjb.net ja antakaa palautetta. (eikai haittaa tämmönen mainostus?)

Grey [06.01.2003 20:31:02]

#

Vilkaisin niitä sivuja, ja löysin sen verran erilaisia tietoturva-aukkoja, että en taida laittaa linkkiä omille sivuilleni sinne, ainakaan vielä..

-Grey-

anomizer [06.01.2003 22:26:27]

#

Oliko muuten kellään sähkökatkosta joskus vaille kaheksan
tänä iltana?
Meillä täällä KERAVALLA oli ja mun 1h kirjotus työ meni HUKKAAN!!!!!
ja nyt vi..harmittaa!

Grey [06.01.2003 22:51:10]

#

Anomizer, hanki UPS. Sellaisen kelvollisen saa 99 euron ( vaan varoitan että asentaminen voi olla kenkkumaista, mutta kyllä kannattaa ^_^ ).

-Grey-

progo [07.01.2003 15:00:10]

#

http://directory.google.com/Top/World/Suomi/Tietokoneet/Ohjelmointi/Kielet/

Jess, en tiennytkään, että ohjelmointiputka löytyy Googlen hakemistosta ;)

Antti [07.01.2003 15:00:13]

#

Eipä tuohon voi sanoa muuta kuin: Anomizer - Muista Ctrl S.

anomizer [07.01.2003 16:46:09]

#

juu...

mikäs toi UPS on?

Se oli muuten koko Keravan laajunen sähkökatkos..
ja ope uskoi sen jutun.(se oli koulukirjoitelma)
Kyl kavereillekkin tapahtui sitä sun tätä...
jota en nyt kyllä sano täällä..(liian K maista tänne)
:)

trinit [07.01.2003 18:06:53]

#

lainaus:

mikäs toi UPS on?

Akuilla toimiva varavirtalähde, liitetään koneen ja sähköpistorasian väliin. Kun se sähkökatko sitten tulee, UPS syöttää akkujensa kautta virtaa koneelle jotta ehdit sammuttaa sen hallitusti. Yleensä aikaa on noin 10 minuuttia mutta myytävänä on paljon erilaisia UPS:eja joten kannattaa tarkistaa esitteestä virranantoaika.

Tulilintu [07.01.2003 19:13:56]

#

Löytyiskö ketään 2D graafiikkoo tekemään humoristiseen LucasArts tyyliseen seikkailu peliin grafiikat? Ideasta sen verran, että eräs henkilö joutuu taloon jossa asuu mitä erikoisempaa väkeä ja talon huoneet pysy paikoillaan ja siksi talosta pois pääseminen on lähes mahdotonta.

Grey [09.01.2003 02:15:44]

#

Olen tässä pelaillut vähän Baldur's Gate 1, ja haluaisin tietää mitenkä siinä saisi noita kasvoja lisää? Siinä kun voi valita hahmolle muunkinlaiset kasvot mitä on pelissä mukana, vaan miten se onnistuu? Ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan? Ainakin he, ketkä ymmärtävät..

-Grey-

Tulilintu [09.01.2003 10:41:54]

#

Kaipa täytyy tehdä itse ne grafiikaat kun ei kukaan vastaa... :(

Grey [09.01.2003 14:49:24]

#

Niinpä, mutta miten sen grafiikan saa näkymään sitten, ja missä muodossa sen pitää ylipäätäänsä olla edes..

-Grey-

Grey [13.01.2003 15:01:12]

#

Koska kukaan ei ole näköjää kirjoitellut tähän pitkään aikaan (eikä myös vastannut kysymykseeni), esitän uuden kysymyksen täällä. Tietäisikö kukaan muuten mitään sellaisia ruokia, jotka lihottaisivat, mutta eivät kuitenkaan aiheuttaisi finnejä? Ihan vain sen vuoksi kysyn että minua vaivaa "pieni" alipainoisuus..

-Grey-

progo [13.01.2003 15:20:23]

#

Elä sitten syö ainakaan suklaata ;) No eikös jäätelö ole terveellinen tapa lihoa ;)

add: Jos haluaa lihota maukkaasti, niin pizza on se oikea ruoka ;)

Veltto [13.01.2003 15:37:06]

#

Eikös noi roskaruoat yleensä lihota.

LL [13.01.2003 16:47:01]

#

Tulin koulusta ja otin 4 tuntia jäähtyneenä ollutta kahvia. Hyi hitto...

kaviaari [13.01.2003 17:06:09]

#

Hahah!

(mä join kerra kannssa kylmää kahvia)

progo [13.01.2003 17:10:18]

#

Kuka tietäis, miten olis helpointa sabotoida näyttöjä - resoa vaihtamalla vai virkistystaajuutta?

mikeful [13.01.2003 17:55:12]

#

Sain viimeyönä oudon? idean tuosta nettisivujen avaamisesta VB:llä. Sillä saisi aikaa pienellä virittelyllä valtavan (hitaan) hakuohjelman. Se kävisi läpi kaikki mahdolliset osoiteet ja hakisi HTML-koodin seasta annettuja avainsanoja. Haku kyllä kestäisi.
aaa... aab... aac...

Pekkuli [14.01.2003 09:10:24]

#

Lämmin vissy on muuten ihan helvetin pahaa.

pushpabon [14.01.2003 09:38:15]

#

lainaus:

Tulin koulusta ja otin 4 tuntia jäähtyneenä ollutta kahvia. Hyi hitto...

Hehe, minullekkin on tapahtunut tollanen "onnettomuus".
Kahvi on namia, keep in kahvi and metal!

edit:Ei muuten näy tossa 'keskustelu-alueelta' otsikon alla lainaus väriä vaan lukeepa suoraan [lainaus]jne...

TeeVee [14.01.2003 18:23:24]

#

Ketkä on kuullut että täällä porissa lyseossa oltiin vedetty fileerausveitsellä selkään? Kaveri tietää lähes kaiken, kun se oli sen kaveri, meinasi kuolla kun tuli keuhkoihin veitsi, karmaisevaa =(

LL [14.01.2003 18:31:49]

#

Täällä Kiuruvedellä joku oppilas tappoi opettajan.
Muuten, Kiuruvesi on Suomen kolmanneksi vaarallisin kaupunki :)

TeeVee [14.01.2003 18:47:50]

#

lainaus:

Täällä Kiuruvedellä joku oppilas tappoi opettajan.
Muuten, Kiuruvesi on Suomen kolmanneksi vaarallisin kaupunki :)

Jaa, mistä löysit sellaisen tilaston?

Veltto [14.01.2003 18:48:15]

#

Ja Järvenpää on kuulemma vaarallisin :)

LL [14.01.2003 18:54:29]

#

lainaus:

Jaa, mistä löysit sellaisen tilaston?

Jossakin lehdessä oli semmoinen(pari vuotta sitten).
Kärkikolmikko taisi olla Helsinki, Iisalmi, Kiuruvesi...

mikeful [15.01.2003 16:20:54]

#

lainaus:

Kärkikolmikko taisi olla Helsinki, Iisalmi, Kiuruvesi...

Mainittiinko Vaasaa? ;-)

Tein muuten QB:llä herätyskellon ja meinasin tänään myöhästyä koulusta: systeemin kello oli jäljessä.

anomizer [15.01.2003 16:51:40]

#

lainaus:

Ja Järvenpää on kuulemma vaarallisin :)

Onko? Kerava on niin pieni joten se voisi olla KAIKKIIN tapahtumiin verrattuna vaarallisin... (sanoo joku ihme virkailia meidän koulussa) ja kaikki tämä on tapahtunut viimeisten kolmen vuoden aikana. (kaikki mitkä nyt tulee mieleen)

1. Skinit hakkasivat puoli kuoliaaksi opiskelian
2. 14-18 vuotiaat tappoivat/ryöstivät 3 vanhusta buutaani päissään
3. +2 muuta.. murhaa en muista
4. Vähän aika sitten Keravan sillalta hyppäs tyttö ja kuoli
5. Toinen tuli viikkoa myöhemmin perässä ja sokeutui.
6. Opiskelia lähti Ruotsiin ja tappoi itsensä
7. Hylätyn talon tuhopoltto kolme kertaa..(Palokunta kerkesi aina paikalle)
(4. luokkalainen hakkasi 8.luokkalaisen naaman lyttyyn)
(haloo?)

Kerava. Lasten ja nuorten kaupunki.

Mun mielestä kärkikolmikko pääkaupunki seudulla on just
Helsinki , Kerava , Järvenpää....

[:)

Tumpi [15.01.2003 18:22:41]

#

Jaa-a, Salossa on ainakin eniten huumeidenkäyttäjiä.

anomizer [15.01.2003 19:32:44]

#

salossa?(ko?)
nyt kyl taidat viilata linssiin...

LL [15.01.2003 20:02:31]

#

Joop, no täällä tapetaan(puukotetaan) aika usein.
Ja kyllähän niitä huumeenkäyttäjiä täältäkin löytyy. Mainiona esimerkkinä "Karate Kämäräien". Huhujen mukaan käytää huumeita.

progo [15.01.2003 20:31:22]

#

lainaus:

Tein muuten QB:llä herätyskellon ja meinasin tänään myöhästyä koulusta: systeemin kello oli jäljessä.

Hohhohh! ID Pitkään aikaan tämän kaltasta juttua en ole kuullutkaan :) Itse tein joskus windows-softan, joka tsekkais viiden minuutin välein kellonajan ja ilmottas, jos simpsonit alkaa.. no, se jakso jäi näkemättä :) Sen jälkeen olen vain käytellyt tomaattikelloa .. :)

anomizer [15.01.2003 20:43:37]

#

mitenkäs tollasen herätys kellon vois tehdä?

mikeful [15.01.2003 20:52:53]

#

Näin se käy.

SCREEN 13
CLS
PRINT TIME$
INPUT "Milloin herätetään"; heratys$
DO
LOOP UNTIL TIME$ = heratys$ 'Tutkitaan onko herätysaika
DO
        n = INT(RND * 10) + 1 'Arvotaan äänenkorkeus
        n = n * 100
        SOUND n, 1 'Melutaan
        c = INT(RND * 17) 'Vilkutetaan näyttöä (huh!)
        PAINT (1, 1), c
LOOP UNTIL INKEY$ = "j" 'Palikkatesti,oletko tosiaan herännyt

Kuulostaa melkein samalta kuin Scorched Earthin Funky Bomb. Mitä kovaäänisempi piiperi koneessa on sitä varmemmin herää.

anomizer [15.01.2003 21:10:20]

#

jeah....

TeeVee [15.01.2003 21:24:23]

#

Eikös turha kuittailu oli kiellettyä ;)

Veltto [15.01.2003 21:35:51]

#

lainaus:

lainaus:

Ja Järvenpää on kuulemma vaarallisin :)

onko?

Jostain olen joskus jotain tilastoja lukenut ja Järvenpäätä pidettiin vaarallisimpana, mutta sellaisista ei varmaankaan kovin tarkkoja saa.

lainaus:

Mun mielestä kärkikolmikko pääkaupunki seudulla on just
Helsinki , Kerava , Järvenpää....

Ja jos listaa jatkaa niin mukaan kuuluvat ehdottomasti myös Kellokoski sekä Tuusula :)

shadez [16.01.2003 16:15:02]

#

Siirtykää sineistä ja kosineista vektoripohjaiseen ajatteluun. Se helpottaa huomattavasti fysiikan soveltamista eikä se vaadi niin paljon tehojakaan (vaikka eivät tosin sinit ja kosinitkaan, ainakaan nykykoneilla)

anomizer [16.01.2003 16:49:48]

#

lainaus:

Ja jos listaa jatkaa niin mukaan kuuluvat ehdottomasti myös Kellokoski sekä Tuusula :)

ikävä kyllä olen sitten asunut kahdessa VAARALLISESSA
kaupunk... kylässä...

Jamppa [16.01.2003 22:00:58]

#

Ilman muuta juu vektorigrafiikkaan kun matemaattiset taidot antavat myöten!

Grey [17.01.2003 01:32:56]

#

Löysin pikkuisen jutun tässä, josta voisi olla hyötyä roskaposteja vastaan. http://www.mbnet.fi/jutut/paivanohjelma/index.asp?from=etusivu ja en sitten tiedä toimiiko, mutta idea on erinomainen.

-Grey-

progo [17.01.2003 07:34:23]

#

lainaus:

http://www.mbnet.fi/jutut/paivanohjelma/index.asp?from=etusivu

Tuon linkin alla oleva softa vaihtuu päivittäin.. parempi olisi laittaa linkki sellaiseen sivuun, mikä ei vaihdu päivämäärän mukana: http://www.mbnet.fi/jutut/paivanohjelma/index.asp?Date=17.1.2003 pitäisi toimia milloin tahansa..

arcatan [17.01.2003 08:51:57]

#

Voisi olla ihan kiva... mulle tulee roskapostissa sama viesti kaksi kertaa mutta toinen nimellä Bulleye Stocks tms. ja Investors Insights. Jotain osaikkeita... Ärsyttäviä. Onkohan jotain ohjelmia jotka lähettäisivät takaisin vaikka viestin että sähköpostiosoitetta ei ole olemassa?

Meidän OPOn mukaan Pori on Suomen rikollisin kaupunki. Kun täällä oli semmoinen "Säästä nuori päätäsi"-kisa, jossa yritettiin saada ihmiset käyttäämän pyöräilykypärää ja jaettiin sitten rahaa niin kasiluokkien kolmannenpalkinnon sai meidän koulusta yksi luokka, jolla pyöräilykypärää käyttäviä henkilöitä oli päätähuimaavat YKSI!! =D Aika hyvin.

Aika vakava juttu se Porin Lyseon puukotustapaus. Vaan kyllä uutiset kohtuullisen hyvin kulkevat kun ilmeisesti noin 45 min puukotuksesta koko meidän koulu tiesi siitä ja minä en siis käy Lyseota vaan PSYLliä... Joo... Teevati voikin informoida näkemyksensä/kaverinsa näkemyken siitä, liittyikö tapaus koulukiusaukseen. Minua ainakin kiinostaisi kuulla.

Tämä taitaa olla aiheen 95. viesti, joten kohta täytyy taas siirtyä seuraavan viestiketjuun.

anomizer [17.01.2003 20:53:55]

#

mulle tulee roskapostia koko ajan.
- You might won!
- Your cell phone is
- Lost bro?
- Hi! I`m Janet...
- "Virus Check"
tai jotain tollasta...
ei jaksa poistella niitä joka päivä...
vois mennä katsomaan taas maili..(roska postii)

trinit [17.01.2003 21:40:48]

#

lainaus:

mulle tulee roskapostia koko ajan.
.
.
ei jaksa poistella niitä joka päivä...

Itse tein muutaman kerran sellaisten roskapostien kanssa jotka tulivat aina samasta osoitteesta niin, että lähetin kyseisen viestin samanlaisena (Forward) takaisin siihen osoitteeseen josta se oli tullutkin. Muutaman kerran kun teki noin, niin johan loppui!

Tuossa vain pitää muistaa, että jotkin viestit lähetetään satunnaisiin osoitteisiin ja niistä joista saadaan jonkinlainen "palaute" takaisin tiedetään silloin osoitteen olevan toiminnassa (lisää roskaa alkaa tulemaan). Eli harkitse tuota ennenkuin teet em. tempun.

anomizer [17.01.2003 21:47:18]

#

en edes avaa niitä..
ties vaikka iskee kunnon viirus niin siin mennää...
tarkastan kyllä yleensä tutkan läpi..

LL [18.01.2003 09:28:18]

#

Kiva... Meni kolme kertaa PIN-koodi väärin ja kortti lukkoon. Eivätkä suostuneet antamaan mulle sitä PUK-koodia kun liittymä ei ole mun nimellä. Piti isän soittaa sinne...

Ja kivintahan tässä oli että odotin tuolla välillä yhtä tärkeätä puhelua...

TeeVee [18.01.2003 09:42:11]

#

Kuinka monelle tulee troijalaisia hyökkäyksiä? Mulle tulee viikottain ja troijan hevonen kerkesi jo tulemaan koneelle, mutta Norton (onneksi) hoiti homman.

tepeli [18.01.2003 09:45:17]

#

F-Secure on niin viisas että mun jokainen Delphi ohjelmia on Troijan Disketa

Grey [18.01.2003 17:26:33]

#

Eiköhän ole hyvä jo aloittaa uusi yleinen aihe..

-Grey-

Gevil [18.01.2003 21:29:18]

#

lainaus:

Eiköhän ole hyvä jo aloittaa uusi yleinen aihe..

-Grey-

On hyvä aloittaa uusi yleinen aihe. Näin tapahtuikin jo, siispä keskustelu jatkuu Yleinen aihe 7 -ketjun alla. Kiitos.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta