Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Kilpailusta 2

Sivun loppuun

Antti Laaksonen [15.12.2002 21:55:32]

#

Alkuperäinen kilpailuaihe on ylittänyt jo reilusti sadan viestimäärän, joten jatkossa kilpailuun liittyvät viestit tulee kirjoittaa tähän aiheeseen.

Tähän mennessä kilpailun aiheesta ei vielä ole varmuutta, Pacman tai muun samantyyppinen peli on kuitenkin eniten suosiossa. Palkintotilanne on yhtä huono kun ennen, sopivaa sponsoria ei ole löytynyt. Joka tapauksessa kilpailu tuskin alkaa ennen uutta vuotta.

thefox [15.12.2002 22:15:02]

#

lainaus:

Noista fysikaalisista mallinnuksista esim. vaatteet ei ole varsinaisesti ohjelmointia. Se 3D-moottori on tehty ohjelmoimalla, mutta ei sen esineen malli.

Ei pelkällä vaatteen mallilla pitkälle pötkitä.. mutta ehkä ei silti sittenkään mitään vaatteiden simulointia kilpailun aiheeksi.. saattaisi jäädä osallistujamäärät melko vähiin ;)

j.k [15.12.2002 22:21:10]

#

lainaus:

Pacman tai muun samantyyppinen peli on kuitenkin eniten suosiossa.

Minustakin se olisi hyvä, mutta minusta olisi myös kiva tehdä joku autopeli, aivan pieni muotoinen(olen juuri tekemässä semmoista "lada kiihdytys" autopeliä:))

tuobbi-89 [16.12.2002 14:38:49]

#

Joo, PacMan -kilpailu! Ehdottomasti! Jos sellainen tulee, voisinpa jopa osallistua... :)

tuobbi-89 [16.12.2002 14:39:50]

#

Tuli muuten mieleen, jos jokin PacMan -kilpailu tulee, saisiko sen sitten tehdä merkkigrafiikoin? En nimittäin juuri nyt paljon muuta osaa. ;)

Vilikki [16.12.2002 15:26:31]

#

lainaus:

Tuli muuten mieleen, jos jokin PacMan -kilpailu tulee, saisiko sen sitten tehdä merkkigrafiikoin? En nimittäin juuri nyt paljon muuta osaa. ;)

tokihan sen saa niinkin tehdä...

KimmoKM [16.12.2002 16:48:12]

#

lainaus:

Tuli muuten mieleen, jos jokin PacMan -kilpailu tulee, saisiko sen sitten tehdä merkkigrafiikoin? En nimittäin juuri nyt paljon muuta osaa. ;)

Tietenkin niin saa tehdä. Eikä siitä ole mitään haittaakaan, jos peli on muuten hyvä :).

lainaus:

Minustakin se olisi hyvä, mutta minusta olisi myös kiva tehdä joku autopeli, aivan pieni muotoinen(olen juuri tekemässä semmoista "lada kiihdytys" autopeliä:))

Voisihan tuo olla hyväkin, mutta minä en niinkään pidä siitä :(

sLVr [05.01.2003 11:32:37]

#

jaahas...toivottavasti olisi kisa pian tulossa! en minä kyllä siihen itse osallistu, en sitten millään (;P) mutta olisihan kivaa päästä pelaamaan/testaamaan kävijöiden tuotoksia. joskus kyllä aion osallistua johonkin kisaan...sen saa muuten kaiketi koodata millä tahansa kielellä?? itse aloitin joskus tuota c++:saa mutta siitä oikee mitään tullut, jotai bugista tekstipeliä sain aikaan, mutta
nyt opiskelen QBasiccia, se on helppoa..tai pitäisi olla! noiden fawkzin tekemien oppaiden avulla olen jo oppinut koodaamaan tekstipeliä! ;D ;D ;D ;D
mutta joops..jossakin sanottiin että QB:llä voi ensikertalainen tehdä kahdessa tunnissa manageripelin...jos se pitää paikkansa mahdan olla aika perhanasti tyhmempi kuin normaali ihminen! xD
kun juuri ja juuri tulee sitä tekstipeliä..puuuuh! ootan lisää fawkzilta niitä QB oppaita! ;D

thefox [05.01.2003 16:21:44]

#

Jaa-a, tänään kirjoittelin vähän taas tuota QB-opasta (viimeiseksi jäävää).
Ensin ajattelin käyttää siinä QB:n omia grafiikkakomentoja (GET, PUT..) mutta taidankin päätyä käyttämään LameVGA:a.. on se sen verran paljon kätevämpää.
Opas tulee kyllä tämän vuoden puolella ;)

Gwaur [05.01.2003 22:51:15]

#

Jos tulee pacman-kisa niin ainakin yritän ehtiä osallistumaan. Autokisaan en haluaisi osallistua, niin vaikeata.

LL [05.01.2003 23:03:08]

#

lainaus:

mutta taidankin päätyä käyttämään LameVGA:a

Onko se valmis?

snakari [05.01.2003 23:06:59]

#

autopeli olisi kiva kisan aihe.
pelkkä runko on tosi helppo tehdä ja sit siitä saa tosi näyttäviä.

mikaelh [06.01.2003 05:43:44]

#

lainaus:

autopeli olisi kiva kisan aihe.
pelkkä runko on tosi helppo tehdä ja sit siitä saa tosi näyttäviä.

Jos ei hirveään aitouteen pyritä, niin onhan se helppoa, mutta jos peliin alkaa tekemään enemmän autoja, niin kyllä siinä hommaa riittää.
Myös erikseen on ratojen suunnittelu.

vespi8 [06.01.2003 13:10:28]

#

Mikä on pacman?

KimmoKM [06.01.2003 13:15:35]

#

lainaus:

Mikä on pacman?

Pacman on peli, jossa kuljetaan labyrintissa väistellen mörköjä, ja keräten pisteitä. Mörköjä on neljä, ja jos syö kentän reunassa olevan bonuksen, ohjattava ukkeli vahvistuu joksikin aikaa niin, että voi syödä niitä mörköjä. Kun saa syötyä kaikki namupalat, pääsee seuraavalle kentälle, joka on hieman vaikeampi. Hyvä peli!

Aika karkea selostus. Toivottavasti ymmärrät.

thefox [06.01.2003 15:14:01]

#

lainaus:

lainaus:

mutta taidankin päätyä käyttämään LameVGA:a

Onko se valmis?

Ei, mutta tarpeeksi valmis että sillä voi jo jotain tehdä (varsinkin jos on itse sen ohjelmoinut ;)

shadez [06.01.2003 17:05:20]

#

Ois varmaan ihan kiva osallistua... palkintojen ja ajan keskinäinen suhde tuottaa ongelmia, mutta eihän sitä koskaan tiedä, vaikka jaksaisi osallistua...

Pekkuli [06.01.2003 22:47:16]

#

Yhä edelleen olen sitä mieltä, että ei palkintoja ei tarvita. Maine ja kunnia riittävät.

KimmoKM [07.01.2003 18:02:41]

#

lainaus:

Yhä edelleen olen sitä mieltä, että ei palkintoja ei tarvita. Maine ja kunnia riittävät.

Sama juttu. Nyt myös joulu on mennyt.

Jogge [07.01.2003 18:29:58]

#

lainaus:

lainaus:

Yhä edelleen olen sitä mieltä, että ei palkintoja ei tarvita. Maine ja kunnia riittävät.

Sama juttu. Nyt myös joulu on mennyt.

En minäkään mitään palkintoja tarvitse (paitsi tietenkin mainetta ja kunniaa ;)

mikaelh [07.01.2003 23:02:13]

#

Kyllähän sitä aina kuitenkin mieluummin osallistuu, jos on jotain kunnon palkintoja myös.

Edit: Kirjoitusvirhe

mikaelh [07.01.2003 23:38:02]

#

Tulin vähän miettineeksi että eikö kilpailussa voisi olla useampikin klassikkopeli vaihtoehto, joista sitten tekijä valitsee, minkä tekee?
Ei tämä mielestäni kuitenkaan kovin paljoa vaikeuta arvostelua...

Gwaur [07.01.2003 23:48:53]

#

lainaus:

Tulin vähän miettineeksi että eikö kilpailussa voisi olla useampikin klassikkopeli vaihtoehto, joista sitten tekijä valitsee, minkä tekee?

Tää on hyvä, kannatan. Kannatan myös sitä että palkintoja ei tarvittaisi, pelkkä maine ja kunnia ovat minulle ihan tarpeeksi.

arcatan [08.01.2003 08:43:44]

#

lainaus:

Tulin vähän miettineeksi että eikö kilpailussa voisi olla useampikin klassikkopeli vaihtoehto, joista sitten tekijä valitsee, minkä tekee?

Minä en kannata tätä, sillä arvostelijoiden pelimaku saattaisi vaikuttaa tähän, esim. jos on kaksi tasavahvaa peliä, joista arvostelija valitsee, joista toinen on vaikka PacMan ja toinen Tetris, niin on luultavaa, että arvostelija valitsee sen kummasta pelityypistä pitää enemmmän. (btw, tämä on niitä minun äkkipikaisuudessani kirjoittamia mielipiteitä jotka usein tyrmätään heti =D) Miellummin järjestettäisiin eri sarjat.

thefox [08.01.2003 16:24:55]

#

Aivan sama minulle. Jos noista kahdesta pitää valita, niin minä ottaisin kyllä Tetriksen.. se on niin mahtava peli että oksat pois. Palkinnot eivät missään nimessä ole kilpailun päätarkoitus, mutta todella mukavaa extraa voittajalle. Saa ainakin jonkinlaista motivaatiota osallistumiseen. Ei meikäläisen maine ainakaan kummemmin ole kasvanut tuon matopeli -kisan voiton myötä ;)

progo [08.01.2003 16:25:51]

#

lainaus:

Tulin vähän miettineeksi että eikö kilpailussa voisi olla useampikin klassikkopeli vaihtoehto, joista sitten tekijä valitsee, minkä tekee?

Voisi ollakin hyvä idea, mutta miten luokitellaan pelit klassikoiksi? Doomin tekemällä saisi paljon mainetta ja kunniaa :p

sLVr [08.01.2003 19:43:30]

#

joops, hah! ;)
tota QBasiccia haluisin opiskella mutten tiedä missä on lisää oppaita?? ette te tietäisi sillä ajattelin ruveta tässä väsäilemän manageripeliä, sellaista hotelli manageria mutta vähän vielä tarvittas tietoa...että ette tietäis mis ois, anteeks nyt että poikkean vähän tästä asiasta mutta kuitenkin..?

Gwaur [08.01.2003 20:02:46]

#

en ole varma mutta osoitteessa http://www.qbasic.com aika todennäkösesti on

sLVr [10.01.2003 09:15:29]

#

joo kiitti kyllähän tuolta muutamia oppaita ja jotai tiedostoi, sellasii "helppikoodauksii"! ;D
mut kiitti.

Skynet [10.01.2003 09:54:53]

#

Tästä osoitteesta saa kattavat oppaat qbasic ohjelmointiin:

http://users.csionline.net/~smith/basic/docs/tutorials.html

Spirit [14.01.2003 10:33:35]

#

Mä kannatan PacMan kloonia siihen kilpailuun.
Palkintoja ei tarvii...tai no ne maine ja kunnia...

HtH [18.01.2003 00:40:14]

#

Tetris klooni.

progo [21.01.2003 20:47:05]

#

Ja sit mitä Antti sanoit tuolla toisessa ketjussa, että kilpailu toteutetaan toisen sivuston kanssa.. minkä sivuston? Toivottavasti ei mureankuhan, kun siellä on niin paljon taitavampia juusereita :(

snakari [21.01.2003 22:17:47]

#

proguru, mitäs väliä sillä on? kilpailun taso vaan nousee.
itse kannataan autopeliä tai pacman kloonia

Antti Laaksonen [21.01.2003 23:12:24]

#

Sivusto, jonka kanssa yhteistä kilpailua on mietitty, on Suomipelit.com, http://www.suomipelit.com . Mitään tarkempaa suunnitelmaa ei vielä ole tehty, mutta katsotaan, miten asiat alkavat edistyä...

progo [22.01.2003 07:58:29]

#

lainaus:

proguru, mitäs väliä sillä on? kilpailun taso vaan nousee.

Niin .. mutta olisi kiva että joku putkalainen voittaisi ;D

Pekka Kauppila [22.01.2003 12:32:33]

#

No hyvä kun tulee, enemmän kilpailijoita ja jos niitä ei tule enemmän, niin tulee ainakin enemmän kävijä äänestäjiä. Suomipelit.com voi tuoda paljonkin uusia kilpailijoita, joka lisää oletettavasti myös kilpailun tasoa. Epäilen muuten, että jokin atk-alan liike suostuu sponsoroimaan esimerkiksi jonkin tuote palkinnon kilpailuun, kun vastineeksi tarjoaa jotain mainostus kikkaa. Sehän on jo mainostusta liikkeelle kun jossain kohtaa ilmoitetaan, että kuka palkinnon lahjoittaa.

arcatan [22.01.2003 15:35:41]

#

Ja sitten äänestys sivulle vielä sponsorin banneri.

snakari [22.01.2003 18:16:13]

#

hmm.. eiköhän suomipelit voisi hommata myös jotain palkintoja? esim. bannerin näyttöä?

TeeVee [23.01.2003 08:38:46]

#

Voittaja saa bannerinnäyttöjä sekä ohjelmointiputkasta sekä suomipeleistä. Se olisi hyvä. Tietenkin Sitten kakkosena ollut saa hieman vähemmän ja kolmanneksi tullut...

mikaelh [23.01.2003 16:57:23]

#

lainaus:

Voittaja saa bannerinnäyttöjä sekä ohjelmointiputkasta sekä suomipeleistä. Se olisi hyvä. Tietenkin Sitten kakkosena ollut saa hieman vähemmän ja kolmanneksi tullut...

Bannerin näytöt on kyllä helppo toteuttaa, mutta ei se palkintona varmaan kiinnosta uskoakseni kovin monia kilpailijoita. Parempiakin palkintoja voisi olla, kuten ollaan aiemminkin todettu.

tomaattigeeni [23.01.2003 17:20:35]

#

mielestäni bannerinäyttö on aika turha palkinto (ainakin minulle) koska kotisivuilleni eksyy vain ne ihmiset, joita se oikeasti kiinnostaa. eikä minua kiinnosta kuinka paljon sielä käy porukkaa :)
Toisaalta parempaa palkintoa on hankala keksiä, minusta maine&kunnia olisi ihan riittävästi.

snakari [23.01.2003 18:56:57]

#

kyllä se maine & kunnia on riittävästi.

Antti Laaksonen [23.01.2003 19:07:38]

#

Tähän kilpailuun on tarkoitus saada oikeat palkinnot, kuten ohjelmointityökaluja tai aiheeseen liittyviä kirjoja. Yritämme saada yhteistyöhön jonkun alan firman, mikä ei ole ollenkaan mahdotonta, kun kilpailusta on tulossa jokseenkin suuri kahden sivuston järjestämänä.

Heikki [23.01.2003 20:23:41]

#

Luulisi että joku firma ei ihan tosta vaan luovuta (kohtalaisen arvokasta) palkintoa, vaan vaatii esim. bannerin tms (ei se kyllä niin mahdottomasti haittaisikaan...)

Antti Laaksonen [23.01.2003 20:40:13]

#

Linkki ja/tai banneri firman sivulle kuuluvat toki asiaan sivustoilla.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta