Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Yleinen aihe 5

Sivun loppuun

Gevil [10.12.2002 17:35:09]

#

Jatkoa 'Yleinen aihe 4'-viestiketjuun. "Säännöt" voitte kerrata aikaisemmista yleisistä aiheista

Tulilintu [10.12.2002 17:48:25]

#

Kohta statiikassa pisimmät viesti ketjut on kaikki yleisiä aiheita :)

TeeVee [10.12.2002 17:57:11]

#

Se olisi hauska nähdä ennen vuotta 2003. Mutta no, ettei liirunlaaruksi menisi, niin tietääkö kukaan yhtään ilmaista pipelineä tietokoneelle? Mahdollisimman samanlainen kuin se Commodore versio.

TeeVee [10.12.2002 17:58:47]

#

Oho, katsoimpa statseja, niin eipä sitä kyllä tulla näkemään :(

KimmoKM [10.12.2002 18:04:57]

#

lainaus:

tietääkö kukaan yhtään ilmaista pipelineä tietokoneelle? Mahdollisimman samanlainen kuin se Commodore versio.

Etsi Googlella pipeline+download, löytyi aika paljon. Aika hölmö viesti tosin, kun en kerro mikä niistä hyvä olisi :(. Aika ärsyttävää on kun statistiikassa

10 pisintä viestiketjua
Yleinen aihe 1
Yleinen aihe 2
...

Tulilintu [10.12.2002 18:06:20]

#

Ois hyvä ku vaikka vaan yks pitempi ketju eikä kaikki samaa jatkumoa

Vilikki [10.12.2002 19:41:02]

#

Alkuperäisestä yleisestä keskustelusta:

lainaus:

Ja sitten kun tässä aiheessa on 100 viestiä, aloittakaa mielellään uusi "yleinen aihe" ettei ihan mahdottoman pitkiä viestiketjuja synny.

Mielestäni on kyllä aika ärsyttävää selata hirveän pitkiä ketjuja. Ja sitten se latautuukin vähän hitaammin, ja jos samalla imuttaa joitain biisejä, niin lataus on tuskallisen hidas...

TeeVee [11.12.2002 16:05:24]

#

Niin. Silloin voisi olla pitkä ketju, jos tässä foorumissa olisi jakaja joka jakaisi threadin sivuihin. Yleinen aihe 4 oli hirveän raskasta selata alusta loppuun, ja vielä kaiken lisäksi oltiin kirjoitettu asiaa, niin että täytyi aina pysähdellä lukemaan.

progo [11.12.2002 16:28:28]

#

lainaus:

Niin. Silloin voisi olla pitkä ketju, jos tässä foorumissa olisi jakaja joka jakaisi threadin sivuihin.

Ne sellaiset jakajat ovat nimenomaan niitä asioita, joita suorastaan vihaan! Ei pahalla.. mutta saattaisi netinkäyttö vähän vähetä.. :(

Grey [11.12.2002 17:04:12]

#

Olen jollain tapaa Progurun kanssa samaa mieltä. Sellaisia jaettuja hommia on suoraan sanoen vittumainen lukea, kun ei ole kaikkea kerralla edessä. Kieltämättä ratkaisuna kuitenkin olisi asetus, jossa voi käyttäjä itse määrittää, haluaako hän jutut kokonaisina vai jaettuna ja miten paljon jaettuna. Joskin se kylläkin tietäisi Antille ylimääräistä vaivaa, ei muuta..

-Grey-

progo [11.12.2002 17:08:15]

#

Onkos se niitä ensimmäisiä kertoja, kun mielipiteemme menevät yksiin?-) Grey? heh.. joka tapauksessa Greyn ehdottama kompromissi olisi paras..

HtH [11.12.2002 18:34:50]

#

Mitä mieltä olette? Milloin syttyy 3. maailmansota? Itse luulen, että siihen ei ole kovin pitkä aika, USA kaivaa sen verran senkkaa nokastaan Irakille...

Albert Einstein: "En tiedä millä aseilla 3. maailmansota käydään, mutta tiedän millä aseilla 4. maailmansota käydään: kivillä ja kepeillä."

HtH [11.12.2002 18:40:57]

#

add: Toivon tosin, ettei 3. maailmansota koskaan syty.

Grey [11.12.2002 20:28:16]

#

Ja minä toivon että meidän ei tarvitse siitä huolehtia, vaikka se syttyisi, kunhan saamme enää rakkaassa kotosuomessa aina siihen asti kunnes olemme niin dementoitunutta sakkia vanhuudessamme, että voimme kuolla pois onnessamme. Toisin sanoen, en toivo mitään ydinlaskeumaa tai muutakaan tänne sitten. Jenkeissä ja muualla saa tapahtua mitä vain, kunhan me saamme olla ihan rauhassa.

-Grey-

TeeVee [11.12.2002 21:44:38]

#

lainaus:

Ja minä toivon että meidän ei tarvitse siitä huolehtia, vaikka se syttyisi, kunhan saamme enää rakkaassa kotosuomessa aina siihen asti kunnes olemme niin dementoitunutta sakkia vanhuudessamme, että voimme kuolla pois onnessamme. Toisin sanoen, en toivo mitään ydinlaskeumaa tai muutakaan tänne sitten. Jenkeissä ja muualla saa tapahtua mitä vain, kunhan me saamme olla ihan rauhassa.

En haluaisi mitään tapahtuvan jenkeissä. Tapahtumat jenkeissä heijastuu koko maailmaan.

progo [12.12.2002 13:55:07]

#

Venäjän ja Ruotsin välinen ydinsota olisi jo pahempi.. :) Jos vaikka tulisi hutilaukaus kohti Suomea, tai venkut haluaisivat raivata vähän tietä sotaärmeilleen :)

TeeVee [12.12.2002 14:53:44]

#

Moinen sota olisi merien ja ilmojen sota. Ellei jompikumpi ottaisi Suomea haltuun sodan ajaksi :wink:

anomizer [12.12.2002 15:57:18]

#

Sodat haisee..(kirjaimellisesti)...
En ainakaan haluis turpaa miltä Afgaani myssy päiltä.

thefox [12.12.2002 16:00:33]

#

lainaus:

En ainakaan haluis turpaa miltä Afgaani myssy päiltä.

Yhdysvallan propaganda on näköjään tehnyt tehtävänsä..

Lare [12.12.2002 16:24:32]

#

lainaus:

Venäjän ja Ruotsin välinen ydinsota olisi jo pahempi.. :) Jos vaikka tulisi hutilaukaus kohti Suomea, tai venkut haluaisivat raivata vähän tietä sotaärmeilleen :)

Sori, mutta "rakkaalla";) vihollisellamme EI OLE ydinaseita. Sitä paitsi "Veli" Venäjä taitaa olla niin järkevä, ettei yritä hyökätä Ruotsiin, Ruotsilla (ja Suomella) taitaa olla the U.S.:ssän ja EU:n tuki;) (Sori aika turha viesti;)

Lare [12.12.2002 16:25:25]

#

Niin siis tämä "rakas" vihollinen on Ruotsi

Grey [12.12.2002 16:55:33]

#

Voihan Venäjä ja muut Suomen alusmaat :-D Err.. Mutta kyllä tuo lausahdus kuullostaa kuitenkin mukavalta ;-)

-Grey-

TeeVee [12.12.2002 17:48:05]

#

lainaus:

Yhdysvallan propaganda on näköjään tehnyt tehtävänsä..

Kaikkihan luulevat Usaa isokis ja mahtavaksi. Sinapinsiemen se on Ohjelmointiputkan rinnalla ;D


Mitäs kännyjä te muuten omaatte?

Vilikki [12.12.2002 17:57:27]

#

lainaus:

Mitäs kännyjä te muuten omaatte?

Nokia 5510

Grey [12.12.2002 18:30:45]

#

Kännyköistä on muistaakseni kysytty ennenkin. Joskin, tiedän erään kysymyksen mitä ei ole vielä esitetty. Kuinka monella on Macintosh ja ketkä käyttävät sitä ykköskoneenaan?

-Grey-

TeeVee [12.12.2002 18:37:50]

#

lainaus:

Kännyköistä on muistaakseni kysytty ennenkin. Joskin, tiedän erään kysymyksen mitä ei ole vielä esitetty.

No sitten ketkä kaikki käyttää ICQ:ta.

Gevil [12.12.2002 19:20:45]

#

lainaus:

Venäjän ja Ruotsin välinen ydinsota olisi jo pahempi.. :) Jos vaikka tulisi hutilaukaus kohti Suomea, tai venkut haluaisivat raivata vähän tietä sotaärmeilleen :)

Tuo ei ole kaukana totuudesta tuo ydinhutilaukaus Suomeen, tosin tässä kohta kertomassani jutussa on pari poikkeamaa. Itse asiaan, tietääkseni tämä on siis totta:
II MS:n jälkeen Yhdysvallat oli varautunut III MS:n, nimenomaan sotana Neuvostoliittoa vastaan (niin ja joku pilkunviilaaja saa nyt olla hiljaa, se oli silloin Neuvostoliitto). Yhdysvallat oli kouluttanut ja tehnyt kaiken valmiiksi erästä sotilasoperaatiota varten, sotilasoperaatioon vaadittiin enää VAIN lähtökäsky. Kaikki muu oli valmista. Sotilasoperaation idea seuraavanlainen: Yhdysvalloilla oli pommikonelaivue täydessä latingissa(ydinpommeja), lentotukikohdissaan, valmiina lähtemään lentoon ja kohti Suomea. Idea oli pudottaa ydinpommit Suomen itärajalle(Suomen puolelle, ilmeisesti). Eikä vain yhtä ydinpommia vaan kokonainen laivueellinen ydinpommeja, koko Suomen itärintama oli siis tarkoitus moukaroida ydinpommeilla. Tämä vain sen tähden että saadaan estettyä Neuvostoliiton eteneminen Suomen kautta länteen.

Kyllä ne rättipäät on vähintäänkin yhtä mukavaa väkeä kuin nämä meidän rakkaat Yhdysvallat, jotka meitä puolustaisi sodan sattuessa, kuten Lare tokaisi. Yhdysvaltojen hyökkääminen Irakiin ei ole oikeutettua ainakaan niin kauaa kun heillä itsellään (ja muulla maailmalla) on hallussaan joukkotuhoaseita.

lainaus:

Kännyköistä on muistaakseni kysytty ennenkin. Joskin, tiedän erään kysymyksen mitä ei ole vielä esitetty. Kuinka monella on Macintosh ja ketkä käyttävät sitä ykköskoneenaan?

-Grey-

Kännykkä: Nokialainen, 3310 (se nyt vaan oli niin halpa)
Macintosheja, tällä hetkellä: 2, joista kumpikaan ei ole ykköskone. Macintosh oli minulla ykköskoneena kymmenisen(+) vuotta, kunnes ukkonen tämän hajotti.

Lare [12.12.2002 19:51:21]

#

Kyllä ny luulisin, että se ydinohjus kulkis enemmin sieltä tyynenmeren yli, eikä Suomen yli. Se matka kohti Venäjää Yhdysvalloista on lyhyempi siitä Kandan yli (IMO) Aika epätodennäköistä tää teidän "Ruotsin ja Venäjän ydinsota" No, koskaan ei voi tietää... onhan aina Australia ja Uusi-Seelanti ja muutamat muut "mukavat" maat, jossa asua, jos Suomessa ei voi.

Vilikki [12.12.2002 19:57:35]

#

lainaus:

No sitten ketkä kaikki käyttää ICQ:ta.

No minä ainakin...

lainaus:

Kuinka monella on Macintosh ja ketkä käyttävät sitä ykköskoneenaan?

Ei ole, toivoisin joskus edes kokeilevani...

Onko muuten kuinka monella iskenyt virus koneeseen? Mobbenin postituslistan kautta tuli pikkuveljen mailin kautta virus koneelle eilen, meni tämä päivä poistaessa...

mikko [12.12.2002 20:08:33]

#

Eipä ole virukset iskeneet, eivätkä iskekään kun osaa varautua. Yritystä kyllä kovasti on ollut. Mitäs pidät semmoisia pikkuveljiä, ne kun ovat käytännössä tietoturva-aukkoja :)

KimmoKM [12.12.2002 20:23:27]

#

lainaus:

Onko muuten kuinka monella iskenyt virus koneeseen?

Kaksi kertaa on. Ei pahoja. Molemmat harmittomia. Kännykkä ja Machintoshia ei ole.

TeeVee [12.12.2002 20:32:46]

#

Minullekkaan ei ole tullut viruksia. Firewall ja Norton hoitaa homman.

Lare [12.12.2002 20:38:58]

#

lainaus:

Onko muuten kuinka monella iskenyt virus koneeseen?

Ei oo jaksanut laskee...

anomizer [12.12.2002 22:11:16]

#

lainaus:

lainaus:

Mitäs kännyjä te muuten omaatte?

No häräntappo aseen..Eli 3210. :D

anomizer [12.12.2002 22:13:33]

#

...Eihän mikään kaukomaa edes tiedä missä tää Suoomi on.
Koska se on niin pieni ja olematon.
Eli ei hätää sodista..

(toivottavasti..)
[:)

progo [13.12.2002 13:39:07]

#

lainaus:

Onko muuten kuinka monella iskenyt virus koneeseen?

Kaksi kertaa, kummatkin tapauksen joitain vanhoja viruksia, (toinen niistä oli Win32.Statos.A, toista en muista) kummallakin kerralla virus iski KaZaAn käytön yhteydessä, ja kummallakin kerralla F-Protin ilmanen DOS-versio hoito homman, tosin toisella kerralla piti formatoida levy tyhjäksi, kun poisti kernelit sun muut. :/

thefox [13.12.2002 14:18:41]

#

Kerran viirus pisti koneen sen verran kivasti solmuun että oli pakko alustaa levy. Virus oli vielä vanhaa tyyppiä, ja infektoi tietääkseni krnl368.exe:n kun käytin "aitoa" DOS:ia (ja siitä käynnistin windowsin).
Ja koska tuo tiedosto on melkoisen tärkeä (enkä silloin vielä tajunnut että sen se virus - jota en tiennyt edes omistavani - oli saastuttanut) pistin levyn sileäksi. Onneksi tällä levyllä ei mitään kummempaa, ja pystyin toki ottamaan tärkeimmät tiedot myös talteen levykkeille.
Mailiinhan noita viruksia tipahtelee lähes päivittäin..
Äh.. tulipa sekavaa tekstiä. Kaipa tuosta selvän saa. Heti koulun jälkeen ei innosta mitään kirjoitella..

anomizer [13.12.2002 15:45:37]

#

Perjantai 13..

Epäonnen päivä...
Virukset iskee..
Sodat jyllää..

tomaattigeeni [13.12.2002 16:37:54]

#

lainaus:

Onko muuten kuinka monella iskenyt virus koneeseen?

Joskus viimekesänä pyöri Windows 2k:ssa taustalla 'winklah.exe' niminen prosessi joka vei yleensä n. 95% prosessoritehoista, eikä sitä saanut poistettua windowssin ollessa päällä. viirushan se oli.

lainaus:

Mitä mieltä olette? Milloin syttyy 3. maailmansota?

Toivottavasti ei koskaan. Jos se joskus syttyy, (joka ei ole edes kovin epätodennäköistä) toivotaan että Suomi ei joudu mukaan.

Grey [13.12.2002 17:32:26]

#

Jooh, on, kolmastoista perjantai. Onneksi minun osalta päivä jää lyhyeksi, kiitokset mielivaltaisen unirytmini. Kuitenkin, löysin kerran eläessäni koneeltani viruksen. Itseasiassa, se oli erään, nyt menehtyneen, kiintolevyn tiedostossa, jonka hankin kakkoskoneeseen. Helppo homma. Viruksentorjunta hoiti sen hetkessä. Oli vielä melkoisen vanhakin virus.

Eräässä kiintolevyssä, missä oli Windows 3.1, ja mistä kopioin pari peliä, oli ihan täynnä sitä virusta. Skannasin koko homman myöhemmin Windows 95 alla, eli kiintolevy kiinni toiseen koneeseen ja säädöt oikein. Niin ja se peli oli muuten Larry 1 savetustiedosto, josta se löytyi. Ööh.. Eh.. Jooh..

-Grey-

Pekkuli [13.12.2002 18:42:06]

#

Joskus, kun olin n. 5 vuotta vanha PC:ssämme oli semmoinen viirus, joka johonkin tiettyyn kellon aikaan soitti piipperistä Yhdysvaltain kansallislaulun. Olisikohan ollut aina viideltä? Veli sitä oikein kavereiden kanssa ihmetteli ja lopulta sitten paljastui viirukseksi.

Grey [13.12.2002 19:26:38]

#

Kertokaa muuten minkälaisia tapoja olette keksineet tehostamaan omien sivujenne löytymistä haun kautta? Minä ainakin äskettäin laitoin.. hm.. kiintoisaa tekstiä piiloon sivulleni. Väritin meinaan tekstin saman väriseksi taustan kanssa. Ei näy heti, mutta haku kyllä löytää sen.. Hm..

-Grey-

TeeVee [13.12.2002 19:40:50]

#

lainaus:

Kertokaa muuten minkälaisia tapoja olette keksineet tehostamaan omien sivujenne löytymistä haun kautta? Minä ainakin äskettäin laitoin.. hm.. kiintoisaa tekstiä piiloon sivulleni. Väritin meinaan tekstin saman väriseksi taustan kanssa. Ei näy heti, mutta haku kyllä löytää sen.. Hm..

Minun mielestäni tuo tekniikka on raukkamaista.


Minun tekniikkani on vaan laittaa sivuille asiaa, vaihtelevin tuloksin.

snakari [13.12.2002 19:48:20]

#

no ainakin sillain sais (en todellakaan käytä) kirjoitat yhelle sivulle kaikkia yleisiä hakusanoja.
en mää mitenkään tehosta itte

Grey [13.12.2002 19:53:53]

#

Eivät minulla kaikki sanat nyt niin törkeitä olleet. Pikemmin mielenkiintoisia, varsinkin "Imuroida, Imuta, Imuroi, Imuroiminen, Siivoa, Siivota, Siivoaminen, Tiskata, Tiskaa, Tiskaaminen, Pyyhkiä, Pyyhi, Pyyhkiminen".. Err.. Jooh..

-Grey-

HtH [13.12.2002 21:20:00]

#

Helpommin, Grey pääsisit, kun laittaisit hakusanat meta tageihin.

Kännykkänäni pidän vanhaa kunnon 5110:aa, eipä ole vielä minua pettänyt. (on se)

Viiruksia? Sähköpostiin on niitä tippunut, mutta empä oo avannu. Viime aikoina tosin oon käyttäny Kazaata ahkerasti, enkä oo tarkistellu, voi jossain pikku virusloinen muhiakin.

Tuli mieleen kysyä, että mikä on hölmöintä/hulluinta mitä olet yrittänyt tehdä rakkaalla PC:lläsi(/jonkun muun tietokoneella).
Itse imuttelin joskus 10 vuotiaana 50 megasia South Park jaksoja 1.0kb/s nopeudella, tuli niitä yksi haettua :)
Joskus myös tein ookilla tekstiseikkailun, kääntäjää vaan kun en saanut mistään, tosin tein qb:llä apuohjelman, joka kääntää minkä tahansa tekstin ookille.

Grey [13.12.2002 21:39:31]

#

Hulluinta, joskin välttämätöntä, mitä olen tehnyt, on ollut tiedostojen kopioiminen pois kiintolevyltä, joka on vedellyt viimeisiä kierroksiaan. Hauskaa oli. Ja olen tehnyt näin kolme kertaa. Kerran jopa jouduin vähän tekemään omia kikkailuja että sain Windowsin käyntiin, kun user.exe oli sattumalta viallisella sektorilla. Niin, levykkeillä kun ei pahemmin siirrellä mitään 10-100 Mt juttuja, ainakaan helpolla. Pelejä? Ei, töitäni, joita on monen megan edestä, edelleenkin.

Mutta koska tuosta oli vain hyötyä, täytynee keksiä jotain ihan oikeasti järjetöntä. Eli siis, noh, melkoisen järjetön teko minkä kerran tein, oli se että suutuspäissäni tyhjensin Windows - kansion. Ja olen kerran tyhjentänyt huvin vuoksi Windowsin System - kansion. Joskin jälkimmäisen tein kyllä ihan toisella koneella. Niin, ja kaikkein järjettömin temppu jonka olen tehnyt on ollut Windows 95 asentaminen omalle koneelle !LOL!

-Grey-

KimmoKM [14.12.2002 10:39:40]

#

Kaikkein järjettömintä on tehdä joitain ohjelmia QBllä, jolla niiden tekeminen on mahdotonta. Toiseksi järjettömintä oli ottaa varmuuskopiot cdlle pari kertaa päivässä. Lisäksi cd oli cd-r. Vaikka yhdelle levylle mahtui pari muutoskertaa (huolimatta siitä että vain uudet/muuttuneet tiedostot lisätään), levyjä hupeni aika nopeasti. Pari viikossa, vaikka varmuuskopiot olisi kannattanut ottaa korkeintaan kahdesti kuussa.

Blaze [14.12.2002 14:28:38]

#

Järjettömintä... Lemme see...
No joskus tuli kopsattua kavereilta useampikymmenmegasia pelejä korpuilla. Oli se sitte hauskaa, kun 40. levykkeellä sattu olemaan bad sectori.
Tulipa sitä joskus myös pelattua Half-Lifeä vanhalla P100MHz:lla.
Niin, ja ISDN-raukkaani oon raiskannu oikein olan takaa, DU Meterin tilastot näyttää noin keskimäärin 300mb sisääntullutta dataa/päivä, mikä ei IMO oo kovin huonosti ottaen huomioon kaistan leveyden ja sen, että mulla on 17gt kovo.

Vilikki [14.12.2002 18:40:50]

#

Järjettömin... hmm, enpä tiedä....
ehkäpä se, kun imutin 170mb:n linux-pakettia omalle koneelle modeemilla, jossa oli siirtonopeus n. 3kb/s, aikaa meni n. 17 tuntia...

Veltto [14.12.2002 19:19:07]

#

Järjettömin asia taisi olla elisan adsl liittymän hankkiminen.

Antti Laaksonen [14.12.2002 19:23:27]

#

10-vuotiaana indeksoin kaikki silloin omistamani Aku Ankat (n. 15 vuosikertaa) Writellä (vanhojen Windowsien teksturi) tarina tarinalta. Hommaan meni ainakin kaksi kuukautta ja sitten eräänä kauniina päivänä vahingossa tuhosin tiedoston... Samoihin aikoihin kirjoittelin tiedostoon luvut 1-10000, jokainen luku omalle rivilleen.

Vielä nykyäänkin tulee välillä aloitettua järjettömiä projekteja, jotka onneksi yleensä tajuaa lopettaa jo seuraavana päivänä. Näistä mainittakoon VB-käyttöjärjestelmä, HTML-näyttäjä QBasicilla ja QBasic->PHP-muuntaja. Itse asiassa yksi melko järjetön projekti on nytkin meneillään, saa nähdä tuleeko siitä mitään alun jälkeen.

Suuret imuroinnit modeemilla rajoittuvat 30 Mt:n Midtown Madness 2 -demoon. Imurointisession jälkeen pisteli hieman vihaksi, kun asennusohjelma valitti, että "Tiedostoa xyz.exe ei löydy!". Mutta hätä keinot keksii, vaihdoin demon mukana tulleen readme.txt-tiedoston nimeksi xyz.exe, ja jo pääsi asennus loppuun saakka. Itse peli oli kylläkin pettymys.

On varmaan paljon muutakin järjetöntä tullut tehtyä, ei nyt vain muistu kaikkea mieleen.

progo [14.12.2002 19:24:16]

#

Perhana, kun windoze yritti käynnistyä, mutta ilmoitti suojausvirheestä.. eikä hellittänyt.. lopulta formatoin levyn, ja asensin uudelleen lähes 100 ohjelmaa (:o) :((

Grey [15.12.2002 17:59:07]

#

Itseasiassa, luulen että tein tänään kaikkein järjettömimmän tempun. Koetin saada unirytmiäni kuntoon. Minä kun herään yleensä aina vasta sitten kun alkaa pimetä, eli siis, menin nukkumaan niin aikaisin kuin saatoin. Toisin sanoen joskus neljän aikaan iltapäivästä. En nimittäin uskonut että elimistöni olisi niin hullu että nukkuisi 24 tuntia.

Olin väärässä. Se olisi kyllä niin pitkään nukkunut, jos en olisi väkisin pistänyt itseäni hereille. Päivän valo, vaikka on muuten ollut pilvistä, nukuttaa minua entistä enemmän. Hupaisaa. Taidan olla jonkinlainen yöeläin. Järjetöntä!

Tämä on siis kaikkein järjettömin ilmiö itsessäni, minkä tiedän. Onko kenelläkään toisella vastaavaa ollut? Toivon mukaan...

-Grey-

Gevil [15.12.2002 19:25:29]

#

lainaus:

10-vuotiaana indeksoin kaikki silloin omistamani Aku Ankat (n. 15 vuosikertaa) Writellä (vanhojen Windowsien teksturi) tarina tarinalta. Hommaan meni ainakin kaksi kuukautta ja sitten eräänä kauniina päivänä vahingossa tuhosin tiedoston... Samoihin aikoihin kirjoittelin tiedostoon luvut 1-10000, jokainen luku omalle rivilleen.

Hullu poika :) Ihan selkeä kirjastotädin, kirjanpitäjän, farmaseutin tai tilastotieteilijän alku. Samoja piirteitä tosin voi minustakin löytää, mutta kaksi kuukautta kestänyttä Aku Ankka indeksointia on vaikea käsittää :) Tollasen indexin sä varmaan saisit kätevämmin mailitse Aku Ankan toimitukselta :)

Niin ja saa onnitella, mulla on tänään synttärit. Ketäpä tuokin kiinnostaa.. :P

TeeVee [15.12.2002 19:49:12]

#

lainaus:

Niin ja saa onnitella, mulla on tänään synttärit. Ketäpä tuokin kiinnostaa.. :P

Kuinkakohan paljon täytät? Onnittelut.

Antti Laaksonen [15.12.2002 21:42:45]

#

lainaus:

mutta kaksi kuukautta kestänyttä Aku Ankka indeksointia on vaikea käsittää :)

En nyt varmaan niitä joka päivä indeksoinut, ja silloin olin vielä aika hidas kirjoittamaan koneella. Nyt jos tekisin, niin indeksointi menisi ehkä viikossa tai kahdessa. Mutta tuolloin toisaalta oli outoa intoa puuhaan, kun pari vuotta sitä myöhemmin yritin indeksointia uudelleen tietokantaan, homma tyssäsi pariin vuosikertaan.

lainaus:

Niin ja saa onnitella, mulla on tänään synttärit. Ketäpä tuokin kiinnostaa.. :P

Onnea merkkipäiväsankarille :)

anomizer [16.12.2002 16:00:07]

#

ONNEKSI OLKOON!
Paljonkos pitää kynttilöitä puhallella?

snakari [16.12.2002 17:03:47]

#

ONNEKSI OLKOON!!!!!!111

KimmoKM [16.12.2002 17:53:15]

#

Onneksi olkoon!

j.k [16.12.2002 18:13:39]

#

ONNEKS OLKOON!!!!!!!!!!!!!!!!

Veltto [16.12.2002 18:15:36]

#

onnea

Tulilintu [16.12.2002 18:39:51]

#

Onneks olkoon nyt vähän jälkikäteen....

progo [16.12.2002 20:17:20]

#

Onnea! Vaan.

HtH [16.12.2002 20:53:18]

#

jepjep, onnea, onnea. Meikäkin täyttää piakkoin(27.12) ruhtinaalliset 14 vuotta.

Tulilintu [17.12.2002 10:53:23]

#

lainaus:

jepjep, onnea, onnea. Meikäkin täyttää piakkoin(27.12) ruhtinaalliset 14 vuotta.

Hienoo ootki aikamyöhään vuodesta syntyny :)

snakari [17.12.2002 14:20:37]

#

ja määkin täytän kohta 14. 3.1 eli oon taas aika alussa syntyny.

progo [17.12.2002 18:46:12]

#

Huoh.. mää täytän vasta ensi vuoden puolella.. ja vieläpä vain 13.. :)

Vilikki [17.12.2002 21:48:14]

#

Joo, onnea vaan kaikille nykyisille ja tuleville syntymäpäiväsankareille (toivottavasti tämä aihe ei pelkäksi onnitteluksi mene ;-) )...

Gevil [18.12.2002 08:57:10]

#

Kiitos onnitteluista :D Ja rofiilissahan tuo ikäkin lukee ;) No ei mut yritetäänhän saada jotain keskustelua aikaan.. hmm.. Mitäs on joulusuunnitelmia äijillä, oletteko päätteen ääressä? Minä itse varmaan vietän jouluaaton kotona ja käväsen sukulaisten luona myöhemmin aaton iltana. Tuleeko teille pukki? :P

Tulilintu [18.12.2002 10:46:44]

#

lainaus:

ja määkin täytän kohta 14. 3.1 eli oon taas aika alussa syntyny.

Kyllä mun broidi on syntyny 1.1 mutta ketäpä se kiinnostaa.

lainaus:

Kiitos onnitteluista

No oleppa hyvä

lainaus:

Mitäs on joulusuunnitelmia äijillä, oletteko päätteen ääressä? Minä itse varmaan vietän jouluaaton kotona ja käväsen sukulaisten luona myöhemmin aaton iltana. Tuleeko teille pukki? :P

No pukkia ei kyllä taida tulla. Kotona koodailemassa varmaan vietän. Vähän jossaki sukulaisten luona täytyy käydä.

KimmoKM [18.12.2002 14:40:58]

#

lainaus:

lainaus:

ja määkin täytän kohta 14. 3.1 eli oon taas aika alussa syntyny.

Kyllä mun broidi on syntyny 1.1 mutta ketäpä se kiinnostaa.

lainaus:

Kiitos onnitteluista

No oleppa hyvä

lainaus:

Mitäs on joulusuunnitelmia äijillä, oletteko päätteen ääressä? Minä itse varmaan vietän jouluaaton kotona ja käväsen sukulaisten luona myöhemmin aaton iltana. Tuleeko teille pukki? :P

No pukkia ei kyllä taida tulla. Kotona koodailemassa varmaan vietän. Vähän jossaki sukulaisten luona täytyy käydä.

Olen varmasti koko joulun tietokoneen ääressä ohjelmoiden. Ei ole ainakaan ennen tullut pukkia.

juhaz [18.12.2002 14:56:11]

#

20.1.2003 täytän 15, mutta ketään tuo ei kiinnosta? :)

progo [18.12.2002 16:06:06]

#

lainaus:

20.1.2003 täytän 15, mutta ketään tuo ei kiinnosta? :)

Ei kiinnosta - vielä ;)

lainaus:

Mitäs on joulusuunnitelmia äijillä, oletteko päätteen ääressä?

Minä ainakin yritän olla, perheeni riuhtoo minut mukaan ties minkälaisiin tempauksiin. :(

Vilikki [18.12.2002 17:13:31]

#

lainaus:

Mitäs on joulusuunnitelmia äijillä, oletteko päätteen ääressä?

Tottakai olen...

lainaus:

Tuleeko teille pukki?

Eipä taida tulla...

Tulilintu [18.12.2002 19:08:26]

#

lainaus:

Minä ainakin yritän olla, perheeni riuhtoo minut mukaan ties minkälaisiin tempauksiin. :(

Hei me olla kohtalon tovereita :(

progo [18.12.2002 19:48:22]

#

lainaus:

lainaus:

Minä ainakin yritän olla, perheeni riuhtoo minut mukaan ties minkälaisiin tempauksiin. :(

Hei me olla kohtalon tovereita :(

Johoo, meidän täytyy perustaa oma kerho!-)

tomaattigeeni [18.12.2002 19:58:26]

#

lainaus:

Mitäs on joulusuunnitelmia äijillä, oletteko päätteen ääressä?

luonnollisesti.

lainaus:

Tuleeko teille pukki?

niin uskoisin

tomaattigeeni [18.12.2002 19:58:57]

#

Ainiin, onnittelut vuosia täyttäneille :P
Mullaki on synttärit kohta (12.1)

Tulilintu [19.12.2002 08:58:59]

#

Loppuispa tää syntymä päivien kertomin kyllästyttää kun itellä on vielä niin kaukana vasta 9.6 :(

pushpabon [19.12.2002 15:15:39]

#

Hee-o, mullon synttärit 11.2 joten hätänumero-päivä :D, eli 15 täytän sillon. Pukkia ei ole tullut sitten TODELLA moneen vuoteen ja yritän olla koneella mahdollisimman pitkään.

TeeVee [19.12.2002 15:17:32]

#

lainaus:

Loppuispa tää syntymä päivien kertomin kyllästyttää kun itellä on vielä niin kaukana vasta 9.6 :(

Mulla on kesäkuun 27.6.

progo [19.12.2002 15:19:21]

#

pushpabonilla on onnistanut syntymähetken valinnassa, ;) kun olet saanut noinkin hyvän päivämäärän :=

Lare [19.12.2002 18:13:28]

#

Btw, Se Nirvana, josta keskusteltiin tossa bändejä topicissa, mulle selvis että se on grungea.

Ajattelin vaan, että jos jotain kiinnostaa...;)

pushpabon [20.12.2002 10:09:03]

#

lainaus:

pushpabonilla on onnistanut syntymähetken valinnassa, ;) kun olet saanut noinkin hyvän päivämäärän :=

Näinhän se on ;)

Grey [21.12.2002 02:26:25]

#

Etsin kyllä alunperin tietoja OS/2 ihan uteliaisuuden vuoksi, mutta löysinkin jotain muuta http://flipperit.net/apz/kirj/index.php?c=lue&t­=ptkv7 ja sieltä löytyy esim. tälläistä:

"Onks teillä Windows95 nimistä peliä?"

Eh.. :-)

-Grey-

Mike [21.12.2002 09:43:23]

#

Heh mitä juttuja tuolla Greyn antamassa osoitteessa, mutta asiasta toiseen.

Ookko hannkkimassa OS/2 vai ihan muutenvaanko siitä tietoja hait Grey?

Se on kyllä aika "legenda" käyttöjärjestelmä (sisäpiiri vitsi), itse oon sitä käyttänyt ja kokemukset on ollut hyviä. Se oli silloin kun minä sitä käytin ihan varteen otettava kilpailija windowsille, ainakin omasta mielestäni. Mutta sitten 486 hajos niin pahasti että se piti kantaa kaatopaikalla. Mutta OS/2 löytyy multa vielä tuolta kaapin hyllyltä, vähän pölyisenä, ohjekirjojen kanssa ja asennus levykkeiden kera (määrää en muista mutta ainakin yli 20 asennus levykettä on) :_)

Ja hyvää jouluu vielä kaikille!

progo [21.12.2002 11:06:08]

#

lainaus:

Mutta OS/2 löytyy multa vielä tuolta kaapin hyllyltä, vähän pölyisenä, ohjekirjojen kanssa ja asennus levykkeiden kera (määrää en muista mutta ainakin yli 20 asennus levykettä on) :_)

Mikä OS/2? Ihanko ykkönen? (Ei varmaankaan Warppi ;)

lainaus:

Ja hyvää jouluu vielä kaikille!

Kiitoskiitos :)

progo [21.12.2002 11:09:30]

#

No voihan huono.. ;( hiirrrmuu hiidaas tämä kone kun yrittelen allegroa buildia tuossa vieressä :)

Mike [21.12.2002 12:15:23]

#

lainaus:

Mikä OS/2? Ihanko ykkönen? (Ei varmaankaan Warppi ;)

No kaivoin sen kaapista nyt toho pöydälle. Ei tää mikää Warppi ainaka oo. Ohjekirjassa ja levykkeissä lukee OS/2 2.1

Grey [21.12.2002 15:45:07]

#

Ihan muuten vain hain siitä tietoja. Kun olen siitä niin paljon kuullut, että haluaisin tietää siitä hiukan nykyistä enemmän. En sen enempää..

-Grey-

Vilikki [21.12.2002 15:53:49]

#

Kun nyt ajankohtaiseksi tuli, paljonko saitte muuten keskiarvoksi? Itselläni oli 8.75 ja lukuaineista kanssa 8.75...

tomaattigeeni [21.12.2002 17:37:11]

#

lukuaineet oli jotain 8.6 ja yhteensä 8.3 ois monta ainetta, joita vois nostaa helposti, jos jaksais.

Lare [21.12.2002 18:19:55]

#

Jaksojärjestelmässä kun opiskelen(kuten varmaan moni muu), niin vähän monimutkaisempaa laskea se koko todistuksen keskiarvo. Nyt uusimman, eli 2.jakson todistuksen uusien numeroiden keskiarvo n.9.2

Mutta asiaa selittää se, että siinä oli käytännössä vain lukuaineita, varsinaisten lukuaineiden lisäksi vain Tietotekniikka (josta muuten tuli, yllätys yllätys 10;) ja Taloustaito.

progo [21.12.2002 19:00:22]

#

Jos ketään kiinnostaa, sain just todistuksen mukana keskiarvon 9.. <grin> :)

TeeVee [21.12.2002 19:52:09]

#

Jaa, teillä taitaa olla _vähän_ löysempi arvostelu kun meillä.

tomaattigeeni [21.12.2002 20:23:23]

#

no ala-asteella on paljon löysempi arvostelu. Lukuaineiden ka. oli ala-asteella 9.2 tippu aika paljon ;)

anomizer [21.12.2002 22:38:05]

#

Mä sain 6.6 keskiarvon!
Nostin sitä 0,3:lla. Olen ylpeä.
Pitäis saadaa kevääksi 7 keskiarvoksi..

Tää aihe ylittää taas kohta 100:n viestin rajan...

HtH [22.12.2002 11:09:40]

#

Minulla keskiarvo pysyy tiukasti tasassa 8:ssa. Pitäis yrittää nostaa nyt kasiluokan loppupuolella vähän.

progo [22.12.2002 11:10:26]

#

lainaus:

no ala-asteella on paljon löysempi arvostelu. Lukuaineiden ka. oli ala-asteella 9.2 tippu aika paljon ;)

Ainahan se.. on vähän löysempi.. mutta kuiteski yhreksikköä joka ruudussa :)

Huh, kohta jo kuudetta yleistä aihetta päies.. :)

Gevil [22.12.2002 15:44:29]

#

Keskustelu jatkuu 'Yleinen aihe 6'-viestiketjussa.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta