Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Manageripeliin ominaisuuksia!

progo [07.12.2002 18:00:40]

#

Olen tekemässä hieman uudemmalla idealla toimivaa managerointipeliä, (josta löytyy muutamia suunnittelupiirteitä Areenoista) joka keskittyy lähitulevaisuuteen.. kyseessä on hillitöntä tappamista sisältävä Casxemot-pelin (joku tulevaisuuden Unreal 2010-klooni :) klaanin luotsaaminen maailman huipulle.

Koska normaalitapauksissa ei ole järkeä sellaisessa, tulevaisuudessa Casxemotista on tullut Olympialaji, ja monen valtion kansallisurheilulaji, jonka voittamisesta irtoaa kymmeniä tuhansia kylmää käteistä.. Idea ei toimi vielä näin heppoisin eväin, vaikka olen suunnitellut sitä jo aika mojovasti..

Suurimpia ongelmia ovat, että eihän pelin virtuaaliaseiden ostosta täydy maksaa oikeasti.. vaan keksin niin, että siihen saa ostettua lisää 'asesettejä', joissa tulee 9 asetta lisää joukkueen arsenaaliin.. Asesetit sitten maksaisivat, ja parhaiden settien omistajat saavat setin myötä paremmat aseet, sekä paremmat voittomahdollisuudet.. joukkueen omat pelaajat rankataan fragien mukaan..

Toteutus VB6:lla, vaikka niin tekisi mieli tehdä C++:lla, mutta kun Windows-ohjelmointitaito on vielä vähän vähissä.. Itse kilpailutyyppiä en ole vielä päättänyt, olisiko se fragimättö tyyliin Quake 3, vai terroristijahtaus á la Counter Strike.. mielipiteitä, ehdotuksia, mitä vaan!

progo [07.12.2002 18:01:05]

#

Huhuh miten paljon tekstiä, kyllä se siitä :)

progo [07.12.2002 18:05:40]

#

Muuten, se Casxemotin pelityyppi voisi olla kuitenkin se fragimättö.. mitenkäs se fragit niin paljoa auttaisivat.. itse manageripelissä taistelut näytetään konsolin loki-tyyppisenä.. voipi olla hauskaa :)

Bonuksena sen pelin (Casxemot) nimen keksiminen olin niin pirun vaikeaa, annoin Antin 'roolipelinimigeneraattorin' päättää asiasta:

https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/23453-qb-roolipelinimigeneraattori :))

Gevil [07.12.2002 21:00:59]

#

:D Koodivinkeistä on selvästi hyötyä :)

Siis pelikö on maksullinen (asesetit), siis niinkun ihan oikeaa kovaa valuuttaa? Eli sä niinkun meinasti tienata tolla ihan oikeasti, vai?

progo [07.12.2002 21:39:19]

#

Taisin selittää vähän liian suuruudenhullusti.. :)

Siis peli, jota teen, on FragHunters, jossa täytyy Areenoiden tapaan luotsata Casxemot-joukkue listojen kärkeen.. FragHuntersia varten suunnittelen vain Casxemotin, jotta pelistä löytyisi jotain todentuntuista, mutta en ainakaan sellaista tee. (Toisaalta hyvä idea sillainkin.. =)

Areenasta löytyy se mättöareena, FragHuntersista löytyy Casxemot.. :)

Parasta, kun et usko kaikkea mitä selitetään sulle virheellisesti :D

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta