Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Ehdotus sääntöihin...

Sivun loppuun

Grey [28.11.2002 22:06:08]

#

Koska Ohjelmointiputkassa on nykyään niin paljon toisten kielien mollausta ja pilkkaamista, että ehdotanpa Antille sellaista sääntöä, joka kieltää koko touhun ulosheiton uhalla. Olen kyllästynyt siihen sen verran. Itse kyllä haukun C/C++, mutta siitä saavat ne muut syyttää itseään. Minä kun vastaan samalla mitalla sellaiseen aina.

-Grey-

progo [29.11.2002 08:02:18]

#

Sellaisessa ei ole mitään mieltä, koskapa se on vain mielipidekysymys, mutta ehkäpä liian _voimallisin_ sanoin haukkumisesta voisi jäädäkin.. :P

thefox [29.11.2002 11:51:44]

#

Samaa mieltä progurun kanssa. Ei mitään järkeä / hyötyä.
Varsinkin kun perusteet ovat koht. heppoiset: ensin kerrotaan säännöstä ja sitten mainitaan, "Itse kyllä haukun C/C++".
Kuka tahansa voi sanoa että "siitä ne muut voivat syyttää itseään". Voisinhan minäkin sanoa että haukun QB:tä ja QB-GUI:ta -- ja siitä saavat niiden vääntäjät syyttää itseään. Mutta onko siinä järkeä? Ei.
Toki jos elämä alkaa pyöriä sen ympärillä että pitää tulla tänne haukkumaan jokikistä QB-koodivinkkiä tai pistämään jokaiseen QB-aiheeseen viestin tyyliin "ei sitä qb:tä kannata käyttää" niin kyllä ulosheitto olisi ihan asiallinen.

Grey [29.11.2002 12:47:27]

#

Sellaista taidan tässä ajaa takaa. Että tuollaiset juuri ansaitsivat sellaisen. En pidä haukkumisesta. En edes siitä että itse haukun, mutta minä nyt vähän vain satun olemaan kostonhaluinen persoona. En sen enempää. Kuitenkin, en taida siltikään pitää C/C++ kielestä sen järjettömän rakenteen vuoksi. Asmi menee paremmin läpi. Koodikin näyttää siedettävältä, ja peräti kiintoisalta. Haluan päästä oppimaan sen! DOSsin kautta siis, en Windowsin. Vihaan Windows - ikkunoita. Ne häiritsevät. Ovat liian pieniä, liian kehittyneen näköisiä. Mjooh, meni offtopiciksi, mutta mitä väliä. Kunhan ilmoitan inhoavani Windowsissakin ohjelmoimista.

-Grey-

Gevil [29.11.2002 16:48:47]

#

Joo no.. ei ehkä ihan sääntöihin tarvitse laittaa tota, eiköhän se jo sisälly sinne jo nykyisiin sääntöihin, en tarkoita sinällään vaan kun lukee rivien välistä. Yleisesti ottaen on turha nuin tarkkoja sääntöjä lähtee kirjottelee, sellaiset yleispätevät on paljon kätevämmät, sellaiset joita admini sitten soveltaa kuhunkin tilanteeseen. Jos alkaa adminin mielestä olla jotenkin peelomaista meininkiä, niin asiasta vaikka varoitus ja jos jatkuu niin pellolle..

Antti Laaksonen [29.11.2002 17:05:00]

#

"Mollaaminen" on tähän mennessä ollut melko harvinaista ja hyväntahtoista, enkä näe vielä tarvetta minkään sääntöjen asettamiseen. Tietenkin jos jo(i)tain henkilö(it)ä tai ohjelmointitottumuksia ruvetaan systemaattisesti pilkkaamaan ilman syytä, asiaan tullaan puuttumaan.

kala [01.12.2002 02:23:23]

#

mä kattelin vanhoja viestejä ja vinkkejä... aattelin kysyä et millä perusteella täällä heitetään ulos porukkaa? esim. huomasin että nähtävästi tommone tyyppi ku osmo happonen on bannattu kun se kirjotteli aika sekavasti, vaikka muuten on lähettäny IMO aika laadukkaita vinkkejäkin. Ja täällä muut haukku sitä mutta ei heitetty ulos? muutenkin tuntuu kovin satunnaiselta tuo että kenen haukkumisia ja törttöilyjä katsotaan läpi sormien ja kenen ei.

Grey [01.12.2002 02:48:42]

#

Kokeilin hakua tässä, ja päätin ainakin aluksi kokeilla kaikilla tuntemillani kirosanoilla sitä. Kokeilin yhtä ja päätin lopettaa, tullen siihen tulokseen että minua pahempaa kiroilijaa ette löydä koko Ohjelmointiputkasta :-P Vai löydättekö? En usko, sillä olen kehittäyt hommasta melkein taiteen :-D Joskin kaikkien kiroilun ystävien harmiksi, voin myöntää olevani nyt hyvällä tuulella, vaikka minulla on migreenin alkua, ja enkä näköjään siedä valkosipulia nykyään yhtään :-/

-Grey-

PS. Kannattaa muuten lukea kaikki viestit, joissa on itse käyttänyt kirosanoja, joskus ajan päästä. Ne saattavat vaikuttaa aika "hauskoilta"..

Antti Laaksonen [01.12.2002 12:10:47]

#

Olen aina yrittänyt olla ymmärtäväinen tunnusten poistojen suhteen ja antaa uusia mahdollisuuksia. Mutta toisinaan käy niin, että raja ylittyy, ja tunnus joudutaan poistamaan. Näin on tapahtunut viisi kertaa vuoden aikana, jokainen tapaus omasta syystään.

Jos bannaukset/bannaamatta jättämiset kiinnostaa niin sähköpostilla antti.laaksonen@mbnet.fi voi kysyä lisätietoja - elleivät bannauksen syyt viestejä lukemalla tulleet selviksi.

TeeVee [01.12.2002 15:50:11]

#

Tiukempi linja voisi ehkä lisätä tasoa keskusteluun ;) Hyllyttäminen viikoksi voisi olla aika napakka kohtalo joillakin.

progo [02.12.2002 13:43:09]

#

Hyllytys poistaisi kummasti häiriköintiä näissä kirjotelmissä ;)

kala [02.12.2002 15:29:50]

#

No enpä ala privana mailitse penäämään, ei ehkä ihan niin paljoa minulle varmaan kuulu.. Kiinnosti vähän, mutta annan asian olla jos ei perusteet kestä julkista tarkastelua. ;-)

Heikki [07.12.2002 13:08:44]

#

Voisi olla niin, että ensin viikon hyllytys, sitten banni.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta