Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: System Board

Sivun loppuun

Oippa [23.11.2002 13:56:53]

#

http://koti.mbnet.fi/siirappi/sb/system/

Hehe.. :)
Tuolla ois siirapin ja mun koodaama foorumi se on tosin vasta aluillaan, mutta olisi kiva saada ehdotuksia ja palautetta...

Antti Laaksonen [23.11.2002 15:23:22]

#

Ihan kelvollinen alku, foorumin rakenne voisi olla vähän havainnollisempi ja tärkeimmät tiedot selkeästi esillä.

trinit [23.11.2002 15:23:55]

#

lainaus:

http://koti.mbnet.fi/siirappi/sb/system/

Ihan tyylikkäältä näytti. Ainoa mikä pisti silmään ainakin minulla oli se, miten eri viestit erottuvat ketjussa. Eli ketjua oli jotenkin vaikea lukea koska ensin oli vaaleanpunaisella taustalla oleva taulukon solu jossa luki lähettäjän nimi ja aika ja tämän jälkeen vasta itse viesti. Ne kannattaisi jotenkin "sulauttaa" paremmin toisiinsa.

readme.txt tiedostosta löytyi myös yksi hieman vaikeaselkoinen lause:

lainaus:

Palstojen lisäys:
1. Tee hakemistoon data hakemisto nimi kannattaa olla esim. 1 jokainen hakemisto vastaa 1 palstaa anna hakemistoille oikeudet 777.

Välimerkkien käyttöä kannattaisi varmaankin harkita tuossa.

trinit [23.11.2002 15:24:43]

#

Muokkaustoimintokin olisi ihan kiva jo saada ;)

Antti Laaksonen [23.11.2002 15:30:20]

#

Vähän aliaksia lainauskomennoille peliin niin taas näkyy oikein ;) Mutta muokkaustoiminto tulee, niin nopeasti kuin saan sen tehtyä...

trinit [23.11.2002 15:42:58]

#

Vielä piti jatkaa tuosta foorumista, että kannattaisi varmaankin muuttaa tapaa millä käsittelette muuttujia. Yritin testata foorumia omalla koneellani PHP-tulkin versiolla 4.2.1 oletusasetuksilla eikä siitä mitään tullut (en pystynyt lukemaan edes sitä yhtä viestiä mikä tulee foorumin mukana) johtuen siitä, että register_globals asetus ei ole päällä.

FAQ:ssa https://www.ohjelmointiputka.net/faq.php?sivu=3#24 olen käsitellyt em. asiaa josta sen voi lukea.

lainaus:

Vähän aliaksia lainauskomennoille peliin niin taas näkyy oikein ;)

Hyvä, nyt näkyy oikein!

Oippa [24.11.2002 17:18:14]

#

Joo hyvää paulatetta oon saanu mulla on nyt menossa toi lainaus homma tossa enkä saa sitä oikeen toimimaan..

Oippa [24.11.2002 17:19:01]

#

Nii ja välimerkit muistuttaa liikaa koulua :D

Oippa [24.11.2002 20:14:18]

#

Joo luulisin et tänää tulee tosta versio 1.5..
Sisältää kaikki tehdyt muutokset, tarkemmin mukana tulevassa readme.txt.

Oippa [24.11.2002 20:55:52]

#

Joo eli nyt beta 1.5 on siellä.

Eli hop hop imuttamaan ja keskustelua tonne.
http://koti.mbnet.fi/siirappi/sb/system/

Antti Laaksonen [24.11.2002 22:00:43]

#

lainaus:

Nii ja välimerkit muistuttaa liikaa koulua :D

Kyllä tuon kielen melko virheetöntä kannattaisi olla, jos haluaa että foorumille tulee suosiota. Huonoa suomea ei moni suostu katselemaan sivullaan.

Oippa [24.11.2002 22:12:00]

#

noh ei siellä paljon niitä virheitä ole :D

tomaattigeeni [25.11.2002 00:19:46]

#

lainaus:

Kyllä tuon kielen melko virheetöntä kannattaisi olla, jos haluaa että foorumille tulee suosiota. Huonoa suomea ei moni suostu katselemaan sivullaan.

Uskoisin että melkein kuka tahansa osaa korjata kielioppivirheet foorumista, vaikkei ohjelmoinnista tietäisikään juuri mitään. :)

Ihan hyvä 'perusfoorumi' tollasia näkee nykyään aika usein, mutta ihan toimivan näkönen systeemi.

thefox [25.11.2002 13:00:25]

#

lainaus:

Uskoisin että melkein kuka tahansa osaa korjata kielioppivirheet foorumista, vaikkei ohjelmoinnista tietäisikään juuri mitään. :)

Mutta se ei olekaan tässä se tärkein pointti. Mitä järkeä on antaa käyttäjien korjata virheet useaan kertaan, kun jo boardin vääntäjä voisi sen tehdä.
Ei kysymys imo ole siitä miltä se siellä sivuilla näyttää, vaan siitä vaikutelmasta, minkä käyttäjä boardista saa, kun sen ensimmäisen kerran näkee - täynnä kirjoitusvirheitä.
En minä ainakaan tuota boardia imuroisi jos tekstiä katselee ;)
Btw kommenttia luonnollisesti itse boardista vielä: koodia voisitte siistiä :) Ja rekisteröintimahdollisuus - muuten tuo on käyttökelvoton :)

Queq [05.12.2002 15:58:00]

#

Kirjoitusvirheet eivät ainakaan minua haittaa, koska kaikissa käyttämissä scripteissä tahtoo kielellinen ulkoasu olla niin ja näin, niin kirjoitaan kaikki kirjoitukset itselleni uudestaan uudella tavalla muotoiltuna.
Pääasia on kuitenkin se että saa toimivan boardin (jos tuota siis alkaa käyttämään).

progo [06.12.2002 11:17:59]

#

Toimintahan siinä on tärkeintä.. viestin lähettelyn aikana nyt sammuisi koko roska. ;) Kieliasu tulisi kyllä myös pitää yllä.. muuten suosio pysyy matalalla.. :(

anomizer [07.12.2002 00:13:17]

#

No vau...ihs jeez

anomizer [07.12.2002 00:19:30]

#

siis ei ihs jeez vaan ihan jeez

progo [07.12.2002 09:18:46]

#

Vauvau.. pilkkaako musta ruveta tekemään? :P

viluri [08.12.2002 19:39:23]

#

Kysyttiinkö täällä susta mielipidettä :P
Eiks se mahtanu olla foorumille ;)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta