Miten saisi sivuille Javalla (?) toteutetun ruudun, jossa voisi liikutella hiirillä kuvia. Hieman valaistakseni, eli toimisi samalla tavalla kuin jokin paperinukkesysteemi netissä :D. Saako sellaista helposti toteutettua, jos saa niin miten?
Eli katsot koskeeko hiiri johonkin kuvaan.Jos hiiri on pohjassa liikuta kuvan kohta mistä hiiri tarttui hiiren kohtaan.
Eli vaikka muutamia muuttujia:
Int Tartx;
Int Tarty;
Bool Hiirip;
Int LKuva;//liikutettavan kuvan indeksi
Jos et osaa tehdä tätä eiköhän ole parasta, että luet lisää oppaita tai teet jotain muuta.
Appletilla toi onnistuu
Niin ja Javassahan nuo alkeistietotyypit kirjoitetaan pienellä (int, boolean) ja luokat isolla (Integer, Boolean).
tsuriga:
No joo.Mutta kirjoitin vain jotain pseudo-koodia, en javaa.
Sehän nyt on selvää. Viestini olikin ennaltaehkäisyä mahdolliselle "miksi tämä ei toimi vaikka suoraan kopioin?" -viestille :).
Örh. En tuosta saa kyllä mitään selkoa. Osaisko joku laittaa ohjeita ja koodinpätkää tänne. Sivuille semmoinen, millä voi liikuttaa kuvia, esimerkkinä jokin paperinukkejuttu. Helppiä kiitos. On hieman kiire tämän asian kanssa.
No teen tommoisen koodiesimerkin illaksi mahdollisesti. Ellei taas pala käämit Javan kanssa :).
Ps. Onko tästä mahdollisesti rahaa luvassa?;)
Ts. miksi tällä on kiire?
Meillon kiire kun sivuille pitäis saada tuommoiset ennen uusien sivujen julkaisua. Ai rahaa vai? :D Ööh... tuosta en sitten osaa sanoa.
Hmm... kukaan ei tiedä miten tuon tekisi? Koodin ja ohjeet jos saisi niin olis hyvä :)
DjAS kirjoitti:
Hmm... kukaan ei tiedä miten tuon tekisi? Koodin ja ohjeet jos saisi niin olis hyvä :)
Ohjeita oletkin jo saanut (Tunnussanat, joita voit ITSE etsiä esim. Sunin sivuilta: Applet, Image, Graphics, MouseListener (Meniköhän oikein)).
Lue jokin Java kirja tai opiskele esim. Sunin sivuilta saatavien esimerkkien avulla.
Valmiita ratkaisujahan tälläkään keskustelupalstalla ei ole tapana tarjoilla. Toisaalta rivejäkin ko. ohjelmassa (minun tekemänä) saattaisi olla muutama sata.
Ja ohjelman kunnolla tekemiseen saattaisi kestää parista päivästä muutamaan viikkoon. Riippuen siitä tulisiko ongelmia matkan varrella. Joku muu saattaisi pystyä tekemään ohjelman nopeamminkin.
Tietenkin, jos nollasta lähtee tekemään, ja osaa jo jotakin ohjelmointikieltä, muttei javaa, saattaisi olla syytä ostaa kirja Javasta lukea se läpi pitäen mielessä ongelman, joka kaipaa ratkaisua. Silloin ongelmasi ratkaisuun menisi ehkä kuukausi tai pari.
Kiitoksia koodausideasta DjAS, tein C kielisen version:
https://www.ohjelmointiputka.net/koodit_nayta.
Megant kirjoitti:
tsuriga:
No joo.Mutta kirjoitin vain jotain pseudo-koodia, en javaa.
Olen käynyt kurssin, jossa johdateltiin ohjelmoinnin saloihin käyttäen pseudokielen syntaksia ja merkintätapoja joten voin sanoa että noilla muuttujanimillä ei olisi juuri herunut pisteitä tentissä.
Juuso kirjoitti:
Megant kirjoitti:
tsuriga:
No joo.Mutta kirjoitin vain jotain pseudo-koodia, en javaa.Olen käynyt kurssin, jossa johdateltiin ohjelmoinnin saloihin käyttäen pseudokielen syntaksia ja merkintätapoja joten voin sanoa että noilla muuttujanimillä ei olisi juuri herunut pisteitä tentissä.
Mutta minä en.
Ja sano jos vinkkejen antamisesta aletaan antamaan pisteitä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.