Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Parhaimmat pelit tällä hetkellä

Sivun loppuun

vaar [16.11.2002 00:15:51]

#

Mikä on paras peli tällä hetkellä. Itseni mielestä paras on Combat Mission 2 Barbarossa to Berlin. Tietenkin paras peli aina vaihtelee, kun uusia pelejä pukkaa markkinoille.

Antti Laaksonen [16.11.2002 00:56:01]

#

Uusista peleistä en pahemmin välitä, mutta nämä vuosien takaiset suosikit eivät mihinkään muutu...;)

Paras suomipeli: Triplane Turmoil
Paras ulkomainen: Stunts
Paras klassikko: Alleycat

Blaze [16.11.2002 01:46:50]

#

Mulla ne suosikit tuppaa vaihtumaan sen mukaan, mitä kulloinkin pelaa ja tällä hetkellä joudun sanomaan, että montaa Xenogearsia parempaa ei löydy.

juhaz [16.11.2002 10:14:45]

#

Strategia peleistä paras mun mielestä on ainakin
Medieval: Total war

Muita en oikein osaakkaan niinkään sanoa........

Vilikki [16.11.2002 12:00:57]

#

Suosikit vaihtelee, mutta paras ehkä tällä hetkellä Escape from monkey island (jota muuten, yllätys, yllätys, olen pelaillut viime aikoina...). Myös worms armageddon/world party ovat ihan hyviä...

snakari [16.11.2002 12:09:53]

#

worms wolrd party on hyvä, thps3 ja gta3 tietenkin myös kesken eräinen skede manageri ;)

Pekkuli [16.11.2002 12:56:04]

#

Mielestäni paras peli on Nethack.

arcatan [16.11.2002 13:07:09]

#

Nursas on oikeassa tekstiroolipelien suhteen että ne ovat hyviä, sillä ADOM on huippupeli! Muita loistavia ovat The Curse Of Monkey Island ja Little Fighter 2 sekä fawkzin mato valtonen ;)

thefox [16.11.2002 14:09:09]

#

Buah.. joo mato valtonen ja leisure suit larry 1 ega :)

samuli [16.11.2002 14:20:13]

#

kyllä kaikkien aikojen paras peli on grand prix 4

KimmoKM [16.11.2002 16:09:42]

#

Tux race pn mielestäni paras peli, ja sitten mato valtonen

Grey [16.11.2002 17:07:23]

#

Minulla tekstiroolipelit saa aikaan vain päänsärkyä. Kyllä vanhemmat Ultimat ovat edelleen parhaimmasta päästä, eli osasta kuusi alaspäin. Varsinkin Ultima V. Ensimmäinen pelaamani rooliseikkailu. Vahinko vain että kaipaan nykyään jotain laajempaa, mutta kuitenkin yhtä kiinnostavaa.

Ja ADOM EI KÄY! Ei muuten mutta se ei viehättänyt alkuunsa. Teksti ukkelit ei oikein kiinnosta. Minulta puuttuu mielikuvitus kokonaan kuvitella jostain ÄT - merkistä hahmoa. Kirjaimet ovat minulle vain kirjaimia. Grafiikka taas on grafiikkaa, vaikka se olisi CGA!

Harrastan vanhoja pelejä, koska ne tuovat hyviä muistoja mieleen. Varsinkin seikkailupelit. Olen päässyt niitä nimittäin pelaamaan hyvinkin vanhalla koneella. Myös tasohyppypeleistä löytyy tiettyjä klassikoita. Ja sehän on Commander Keen! Niitä minulla on kuusi kappaletta, kuten Ultimoitakin. Mikäköhän voisi olla seuraava kuuden sarja. 666! LOL!

Ammuskelupeleistä Doom viehättää eniten. Ainakin Doom 2, mitä pelasin yhdessä vaiheessa melko paljon. Johtuiko kenties vähän huonommasta koneesta? Ehkä, ehkä ei sittenkään. Se nyt sattuu olemaan ammuskelupeliksi ihan kiva. Sitä paitsi, siinä on enemmän ammuskeltavaa mitä on ollut uudemmissa peleissä.

Sitä paitsi, väittäisin Doomin tekoälyn olevan parempaa kuin useimmissa uudemmissa peleissä, mitä ainakin itse olen pelannut. Jos ammus, ne kuulevat sinut. Jos ammuskelet vihollista, se ei ammu takaisin siinä samalla, vaan lamaantuu jonkin verran. Monessa uudessa pelissä kun tuntuu se vihollinen ampuvan koko ajan, vaikka saakin itse osumia. Ärsyttävä piirre.

Joskin nykyään taitaa jäädä noiden pelien pelaaminen vähemmällä, sillä hidastus ei toimi, mitä käytän Ultimoissa, Keenit eivät lataudu ja Doom ei tunnista äänikortti. Ääni kun on Doomissa elinehto. Kuulee missä se valtava cyberdemoni on. Larry ykkönen voisi toimia, mutta en ole sitä jaksanut koneellani kokeilla.

Jotenka täytynee katsoa seikkailu - ja ammuskelupelejä, jotka toimivat minun AMD Duron 1300 Mhz, 256 Mt RAM, GeForce 4 Ti 4200 (128 Mt). Niin ja mahtuvat minun 40 Gt kovolle, josta on käytetty nyt 2 - 3 Gt. Eh?

Kuitenkin, ehdottakaas joitain graafisia seikkailu/roolipelejä, hyviä sellaisia ja ehkä joitain hyviä räiskintäpelejä. Huomauttaisin kuitenkin että en välttämättä pidä taktikoimisesta, mutten myöskään suorasta toiminnasta. Siis jotain pelejä siltä väliltä.

-Grey-

PS. Kuinka monelle muuten tulee nälkä pelatessa Ultima 6, taikka halu syödä jotain makeaa pelatessa Commander Keenejä?

Vilikki [16.11.2002 17:20:18]

#

Niin, ja tietysti yksi hyvä on max payne, johon kannattaa kokeilla star wars -modia, helkkarin hieno...

tomaattigeeni [16.11.2002 18:09:33]

#

en hirveesti pelejä pelaile, mutta:
Areena 4 (sain lopultaki pelittää winen avulla :D)
Age of Empires II ja ykkönenki menee
Doom ykkönen ja kakkonen

kaikki uudet pelit on ihan tylsiä :)

Gevil [16.11.2002 19:45:50]

#

Tällä hetkellä vallottelen maailmaa Civilization III, joka on varmaan paras peli koskaan. Ainakin jos se Firaxiksen lupaama moninpeli olisi tähän peruspakettiin kuulunut, mutta mitenkäs kävikään. Lisäosana sen saa vasta, prkl. Mutta paras on siis CivIII.

Muita hyviä:
-Baldusrgatet
-AoE 2
-Max Payne
-Jos muistus mieleen muita niin hyvä ;)

Grey, suosittelen graafisista roolipeleistä tuota Baldurs Gatea (itseltä löytyy BGI & BGII, selä BGII tob)

pushpabon [17.11.2002 11:13:02]

#

Roolipeli = ADOM!!!
Puzzle = Monkey island 1 & 2
Mättö = Doom, duke nukem 3d, SOLDAT!!!

thefox [17.11.2002 15:13:00]

#

Jaah kyllä meikäläinen vaan rankkaisi Monkey Islandit seikkailupeleiksi puzzlen sijasta. Joka tapauksessa Monkey Island 1 & 2 on kyllä hyviä.. kuten myös muut Lucas Artsin seikkailupelit (Indiana Jones etc).

Tumpi [17.11.2002 15:23:04]

#

Diablo II on mielestäni parhaimmasta päästä.

HtH [17.11.2002 21:30:19]

#

Jaahas.. en kyllä pelejeistä hyvin välitä, mutta Final Fantasy VII, ja Chrono Trigger ovat ehdotonta ykkössijaa, lisäksi kaikenlaiset Lucasartin seikkailupelit, kuten Sam & Max: Hit the road ja Maniac Mansion II: Day of the Tentacle vetävät kakossijan.

Lisäksi ainakin joskus 7 vuotiaana tuli hakattua Doomia ja Doom II:ta, niitä pelaa enää verkkopelinä kavereitten kanssa, yllättävän hauskaa muuten :)

Pekkuli [17.11.2002 22:15:47]

#

Jeh.. Ufo: Enemy Unknown on kanssa ihan parhaita pelejä. Toimii tosin liian nopeasti uusilla koneilla, mutta onhan niitä hidastusohjelmia kuten Moslo. Lisäksi ainut "lento simulaattori", josta olen jaksanut kiinnostua, eli Tie Fighter kuuluu pelien ykköskastiin.

juhaz [18.11.2002 07:11:44]

#

Strategia peleistä:
Medieval: Total war! Ehdoton ykkönen!!!!!!!!

Nettiräiskinnöistä:
Tribes 2!
(sain toissapäivänä toimimaan, kun keksin jättää viirustutkan pois päältä.

WinC [18.11.2002 13:25:33]

#

Yksi aikojen parhaista peleistä on UFO:Enemy Unknown jota pelaan vielä tänäkin päivänä. Samaan sarjaan pitää vielä liittää kaikki Lucas Artsin seikkailupelit ja simuista Tie Fighter.

Mutta tämän hetken ykkös pelinä on Ghost Recon (tämän pelin parissa ilta vaihtuu aamuksi oikein mukavasti=)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta