Järjestäjä: Antti Laaksonen
Kesäkuussa 2002 Ohjelmointiputkassa käynnistyi ohjelmointikilpailu, jossa tarkoituksena oli ohjelmoida matopeli. Kilpailuaikaa oli koko kesäloma elokuun puoliväliin saakka. Kilpailuun osallistui kaikkiaan yksitoista peliä, joista kuusi valittiin finaaliin tuomariston (Antti Laaksonen, Jarkko Laine, Johan-Erik Haataja, Toni Korhonen) toimesta.
Syyskuun alussa kuusi parasta peliä laitettiin kaikkien Ohjelmointiputkan kävijöiden nähtäville ja äänestettäville. Äänestysaikaa oli viikko, jonka aikana ääniä tuli yhteensä 32. Ja nyt ovat ohjelmointikilpailun voittajat ratkenneet. Kävijä-äänestys oli todella jännittävä, kaksi ensimmäistä sijaa ratkesivat vasta viimeisillä äänillä.
Tässä listassa on kuusi finaaliin päässyttä peliä parhausjärjestyksessä. Kolme ensimmäistä palkittiin.
sija | nimi | tekijä | tuomariston äänet | kävijöiden äänet | yhteensä |
---|---|---|---|---|---|
1 | Mato Valtonen | fawkz | 18 | 58 | 76 |
2 | Egg raptor | Moonhazard | 32 | 36 | 68 |
3 | PottuMato | Ruuvari | 14 | 40 | 54 |
4 | Matonen | Jouko Joensuu | 14 | 31 | 45 |
5 | FusionWorm | k3wl d00dz | 9 | 25 | 34 |
6 | The Matopeli | Krisu | 10 | 8 | 18 |
Suuret onnittelut voittajille, kiitokset kaikille kilpailuun osallistuneille peleille, kiitokset kilpailun tuomaristolle ja vielä kerran kiitokset äänestäjille!
Kaikki kilpailuun osallistuneet pelit ovat kopioitavissa Ohjelmointiputkan palvelimelta.