Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Chat ohjelmointiputkaan?

Sivun loppuun

Kipperi [09.02.2005 16:52:10]

#

Minusta olisi hyvä, jos ohjelmointiputkassa olisi chat. Voisi jutella toisten kanssa reaaliajassa. Voisiko asiaan panostaa? Ottakaa kantaa..

kayttaja-2791 [09.02.2005 16:54:01]

#

IRC tekee kaikki muut chatit turhiksi.

#ohjelmointiputka @ IRCnet

Latska [09.02.2005 16:58:03]

#

Aivan varmasti sinne ilmaantuisi jotai kymmenenvuotiaita vonkumaan:

lainaus:

Opettakaa mua tekemään maailman paras peli!!!!1 plz plz plz plz.. Sen pitää olla räiskintä. Opeta mua plz plz plz!!!!!!111!! Ooxä tosiaan noin ilkee??????? Vitun n00b!!!!1

Ja tälläista emme halua, emmehän?

Blaze [09.02.2005 17:02:41]

#

Jooh, IRC on hyvä, kun siinä on pikkuisen oppimiskynnystä, niin kaikkein pahimmat nyypiöt pysyy poissa :)
Edit: http://www.irkki.org/irkkiin/

Kipperi [09.02.2005 17:04:50]

#

No joo... Mut olisihan siinä hyviäkin puolia...Kuten mainitsin.
No, jos tiedätte jonkun erityisesti ohjelmoijia varten olevan chatin tai vastaavan, kertokaa ihmeessä! Ja, katsos muuuten kuin vanha minä olen! :)

exAtuu [09.02.2005 17:50:01]

#

Se irc on hyvä. Ei webchatteihin tule muuta kuin peeloja. Sitäpaitsi kukaan guru ei webchättäile, joten se irc on ainoa vaihtoehto :)

Grey [10.02.2005 17:04:23]

#

Irceissa on liikaa elitistikusipäitä, nörttejä ja idlaajia..

-Grey-

mikeful [10.02.2005 22:25:58]

#

http://chat.ircnet.org/
Pistä pystyyn oma kanava: kirjoita "/join #peeloputka". SItä paitsi olet heti kanavan "pomoksi", saat riehua vapaasti. :)

Hyi hyi. Mielummin ei.

aWW [11.02.2005 14:03:47]

#

tänne ei todellakaan tarvita chattia, irc on paljon mukavampi

remontti-reiska [11.02.2005 15:26:53]

#

Juuh, ei mitään chättejä tänne. Tuskin sitä saisi millään yhteensopivaksi muiden eijava yms. -selaimien kanssa.

Onhan tuolla #ohjelmointiputka -kanavallakin pikkusta pätemistä aina ilmassa. Sellaset voisi mennä itseensä ja ajatella pikkusen, että kiinnostaakohan noita toisia tää mun pälätys.

E.K.Virtanen [11.02.2005 15:53:32]

#

chat tai irc, samaa menoa se pitkälti on. Chatissa kohnottaa koheltajat, ircissä muunlaiset pätijät =) Itse pyörin kylläkin molemmissa toisinaan =D

Kipperi [11.02.2005 20:43:12]

#

Noh, ehdotukseni taidettiin tyrmätä...:)

renni [11.02.2005 21:16:24]

#

Hetken kokeilun perusteella sanoisin ettei toi #ohjelmointiputka ircissä nouse edes huonoimpia chattejä paremmalle tasolle. Ikävä sinänsä. Mutta teknisesti irc on kyllä ylivoimainen chatteihin verrattuna.

Metabolix [11.02.2005 21:27:39]

#

Tuo ehdotus on noussut esiin ennenkin (hieman eri muodossa, mutta ajatus on sama). Tyrmäysperusteet ovat ennenkin olleet samat eli mm. se, että joku aloittelija alkaa kuitenkin peeloilla. Lisäksi tuossa nousee mieleen sellainen asia kuin Putkan kaista, jota voisi tuolainen chattailu kuluttaa. Vaikea arvioida.

Onhan tuo #ohjelmointiputka toki aika samanlainen kuin muutkin kanavat, mutta sen tarkoitus ei liene se, että kaikki puhuvat vain ohjelmoinnista, vaan se, että Putkalaiset ovat samalla kanavalla. Kyllä sieltä aika hyvin löytää vastauksia kysymyksiinsä, jos joku vastauskykyinen on paikalla.

renni [11.02.2005 21:32:30]

#

No ainakin vastauskykyiset sieltä karsiutuvat nykymenolla tehokkaasti ulos.

Metabolix [11.02.2005 21:39:14]

#

Jaa? Aika monta tuolla nyttenkin näkyy, ja jostakin syystä kuvittelisin, etteivät ihan "pro-koodarit", jotka oikeasti koodaavat työkseen ja osaavat kaiken, roiku ihan jatkuvasti IRCissä, oli meno mikä hyvänsä. Kaikkeen pienempään sitten yleensä löytyykin vastaus, kun kuitenkin jossakin määrin osaavaa porukkaa löytyy runsaammin. Ja vaikka yksi ei kaikkea tietäisikään, yleensä edes joku tietää vähän jotakin.

Latska [11.02.2005 21:48:38]

#

Ei siellä varmaan olisi niinkään paljon porukkaa, mitä yleensä, jos siellä puhuttaisiin koko ajan jostain funktioista. Ite oon aina saanu sitä kautta ongelmiin vastauksen aika nopeasti.

Ei kannata olla tiukkapipo, jos aikoo sinne tulla. Joskus keskustelu riistäytyy käsistä, mutta useimmiten siellä ihan asiaa on. (Jos ei oteta lukuun minun ja KimmoKM:än ainaisia naishuolia)

tomaattigeeni [12.02.2005 02:11:18]

#

Tuola IRC:ssä on tosiaan juttelu vähän vapaamielisempää. Tietynlainen putkalaisten inside-paikka. Kieltämättä putkan taso ei ole mikään päätähuimaava ohjelmoinnissa, mutta ohjelmointiaiheiset kysymykset voi tarvittaessa kysyä myös foorumissa ja irkistä löytyy kyllä vastauskykyisiä jonkin verran - tuskin chatista niitä ainakaan enempää tulisi löytymään ;)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta