Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Harrastatteko musiikin soittamista?

Sivun loppuun

hunajavohveli [16.04.2004 22:29:24]

#

Eli kuinka moni Ohjelmointiputkalaisista soittaa jotain soitinta/soittimia, tai on joskus aikasemmin soittanut? Vai laulatteko, tai harrastatteko jotenkin muuten musiikkia, jos pelkkää kuuntelemista ei lasketa? Oletteko mukana bändeissä tms.?
Edit: No niin, tarkistin nerokkaasti jälkeen päin :-), onko tästä aikaisemmin keskusteltu ja kuinka ollakaan olihan siitä. :P Eikä aihetta ilmeisesti voi enää poistaa. No, onhan tilanne saattanut muuttua uusien jäsenten myötäkin.

rndprogy [16.04.2004 22:32:12]

#

Onhan mulla jotkut vanhat sähköurut kun soitin nuorempana. Mutta en ole soittanut sillä enää pitkään aikaan.

Latska [16.04.2004 22:37:08]

#

Kyllähän sitä tulee korvakuulolta noilla sähköuruilla jotain epämäärästä pimputettua. Ei oikein jaksa miksikään musaatkivistiksi ruveta, mutta pieni bändi olisi tarkoitus perustaa.
Niinjuu... tulee sitä joskus tietokonemusaakin värkättyä omaksi iloksi.

hunajavohveli [16.04.2004 22:40:33]

#

Itsekin opettelen toisinaan kappaleita korvakuulolta, mm. Star Warsin ja vanhojen tietokonepelin tunnareita oikein bassoääniekin kera. Soitan kyllä pianoa ihan nuoteistakin. Tällä hetkellä menossa musiikkiopiston perusaste 3/3.

leftover [16.04.2004 23:19:55]

#

Skebaa on tullut jyystettyä melko aktiivisesti 7 vuotta, viimeiset 5 vuotta ollut aikamoista suvantoa. Uhkailin musiikinopettajaani "Laulan oi maamme suomi kaikki 7 säkeistöä jos en saa soittaa kitaralla", lasketaanko se laulun harrastamiseksi?-)

PS: Sain soittaa laulukokeessa, oli sen verta vakava uhka opettajan sävelkorvalle että ei halunnut ottaa riskiä *wirn*

Monkkats [16.04.2004 23:27:42]

#

On kyl kitara ja piano, mut en mä oikee harrasta niide soittoo/osaa..

Antti Laaksonen [16.04.2004 23:33:04]

#

Olen soittanut pianoa yli kymmenen vuotta, sekä klassista että kevyttä musiikkia.

Bill Keltanen [17.04.2004 07:30:00]

#

Mää oon soittanu kolmatta vuotta ja tänään oisi soittajaiset, oon vaan kipee niin en pääse :(

makeuu [17.04.2004 08:49:34]

#

En mä ole mikään soittaja, ei mulla ole edes kunnon sävelkorvaa. Kyllä monet kaverit osaa soittaa vaikka millä, kännyköilläkin.

Bill Keltanen [17.04.2004 08:53:04]

#

Niin siis pianoa oon soittanu. Eipä enään voinu Muokata..

zigilii [17.04.2004 09:16:35]

#

No meillä on sähkökitara, basso, piano, rummut ja kantele :)
Noista minä itse soitan sähkökitaraa ja rumpuja.
En ole mikään hyvä soittaan kumpaakaan mutta kyllä minä haluaisin osata soittaa.
Isoveljeni soittaa noita kaikkia paitsi kanteletta (sitä ei kukaan soita).Kanteleen on isoveljeni tehnyt joskus puukässän tunneilla.

str4nd [17.04.2004 09:42:49]

#

Meillä on syntikka huilu ja basso

Turatzuro [17.04.2004 09:43:54]

#

Hmm... Olin joskus rumpalipilipali paikallisessa orkesterissa, mutta lopetin kun en enää jaksanut... Nykyään soitan enää suutani (Sitä onkin tullut harrastettua jo 17 vuotta, varsinkin äidilleni :)

setä [17.04.2004 10:24:14]

#

Hmm.. Jo pyhäkoulussa ope totesi, että kuoro kuulostaa paremmalta, kun olen hiljaa. Myöhemmin tytär varmisti asian toteamalla jo alle kaks vuotiaana, ettei toi isi oikein osaa laulaa. Koirakin pyrki heti ulos, jos yritin vinguttaa lurukeppiä (siis klarinettia). Piano on ja lähinnä jälkipolvi soittaa. Joskus pimputtelen itse ja varsinkin tietsikan keyboardilla. Paremmin sujuu kyllä soitto radiolla tai cd:llä. Kadehdin soitto- ja laulutaitoisia. Olisi todella hieno harrastus.

peki [17.04.2004 10:31:26]

#

Soitin pienoa kolme vuotta. Olin jo aika hyvä, mutta sitten kiinnostus lopahti. Lieneekö ollut liian helppoa tai vaikeaa.

Janezki [17.04.2004 11:13:17]

#

Aloitin basson soittamisen joskus pari vuotta sitten mutta nykyisin soitan vain koulussa musiikin tunnilla. Joskus soitan kosketinsoittimilla.

Tempfile [17.04.2004 11:14:54]

#

Tuleehan tuota pianoa soiteltua, en tosin sitä missään opiskele.

pieslice [17.04.2004 11:31:50]

#

soitan keyboardeja ja kitaraa. MIDIn kanssa tulee säädettyä paljon. ja kaikkia omituisia ääniä on tullu editoitua, mm. itsetekemillä äänigeneraattoreilla koulun elektroniikkalabrassa. toimintasavut tuli ulos funktiogeneraattorista ja kaiuttimesta perjantaina.

petrinm [17.04.2004 11:42:35]

#

No, kitaraa on tullut soitettua toista vuotta!

hunajavohveli [17.04.2004 12:06:20]

#

VÄLIKYSYMYS (ehkä hieman toisessa merkityksessä kuin politiikassa)
Missä laitoksessa soitatte? Soitatteko musiikkiopistossa, kansalaisopisossa, vai onko joillain yksityisopettaja? Vai soitatteko yleensäkään missään oppilaitoksessa, vai harjoittelettko vain ihan omin päin? :-)

kenkku [17.04.2004 13:50:09]

#

Minä soitan suuta, hanuria ja puhelinta.

(hanurilla en tarkoita haitaria)

sooda [17.04.2004 15:16:23]

#

enpäs soita.

Latska [17.04.2004 20:48:12]

#

Omin päin harjoittelen keittiön pöydällä. (Siis soittoa) Kunhan vain kaivan soittopelin esille sieltä jostakin kaapin perältä.

Matti Kaijomaa [18.04.2004 02:21:15]

#

Mä harrastan human beat boxia.

Meitsi [18.04.2004 14:57:24]

#

Matti Kaijomaa kirjoitti:

Mä harrastan human beat boxia.

:) Oikein säännöllisestikkö?
Ite soitan rumpuja. Mul ei ole edes omia vaan soittelen koulussa ja kaverilla aina kun käyn.

nomic [18.04.2004 17:51:40]

#

juuh eli onhan tuota musiikkia tullut harrastettua
pientä historiaa:
kaheksan vuotiaana aloin soittaa kitaralla (akustisella) sitten sain syntikan (casio ctk-601/puolimidikiippari) sen jälkeen sain sähköskeban jolla jatkoin kans soittamista mutta myin sen pois tossa muutama vuos takaperin ja nykyään löytyy koneelta monia eri ohjelmia (reaktor 4.0, reason 2.5, flStudio4, soundForge sekä älyttömästi erilaisia plugareita ja tarkoitus olisi hankkia cubase sx2)
jne...
eli jos joku ei ymmärtänyt teen nykyään koneella musiikkia (juu just sitä jumputi jumputia tarkempi genremääritelmä: freeform/hardNrg joskus myös hc:ta/terrori-noisea ja joskus myös ambient/chilliä) ja vieläkin tykkään soitella 'livenä' syntikkaa jota käytän säveltämiseen aikas paljon ja biisin elementin luomiseen jne... ja jos on kiinnostusta niin:
www.mikseri.net/nomic <---sieltä löytyy mun tekemää ryminää... eli musan parissa oon ollut paljon ja mun mielestä mikään musiikki ei ole toista huonompi, kyse on erilaisuudesta kuuntelijaa kohtaan :]

teemun [18.04.2004 18:33:30]

#

teen musaa koneella mutta sitä ei varmaan lasketa.

Matti Kaijomaa [18.04.2004 21:51:45]

#

Meitsi kirjoitti:

:) Oikein säännöllisestikkö?

No kyl sitä päivässä tulee vedettyä ~30min, ei tosin yhteen putkeen. :D

EDIT: tarkensin tekstiä

thefox [18.04.2004 22:20:34]

#

Syntikkaa soittelen ihan säännöllisesti kavereiden kanssa. Ihan harrastuspohjalta, jos ja kun soitan kotona soittelen improvisaatiopohjalta aina tunnin tai pari. Lisäksi olen soitellut tietty rumpuja, bassoa ja kitaraa joskus, rummut menee ihan ok, basso myös, mutta kitara ei oikein suju.

Tietokonesysteemeistä sen verran että MIDIn kanssa on tullut leikittyä ja myöskin ihan audiota on tullut nauhoiteltua.

Gaxx [18.04.2004 22:41:56]

#

Pianoa oon soittanu aktiivisemmin pienempänä(viisvuotiaasta ylöspäin). Kiinnostus/aktiivisuus musiikin harrastukseen on aikalailla kääntäen verrannollinen ikääni. Nykyään istun pianon ääressä improvisoiden keskimäärin noin puolituntia viikossa.

nomic [18.04.2004 23:02:26]

#

teemun kirjoitti:

teen musaa koneella mutta sitä ei varmaan lasketa.

no kyllä se mun mielestä lasketaan koska sekin on musiikin tekemistä, se on vain erilaista, ja tietty on eri asia käytätkö jotain 'oikeaa' ohjelmaa (trackereista lähtien tuonne kunnon sekvensereihin ja virtuaali syntikoihin) mutta se ei ole mun mielestä enään musiikin tekemistä (edes tietokoneella) jos käyttää esim ohjelmana jotain e-jay:tä, ihan vain sen takia koska se on palapelin kasaamista ja siinä kaikki palat osuu yhteen, et opi siitä mitään, et voi säveltää ja kaikki perustuu loopeista...

Tietojenkäsittelijäkö [20.04.2004 15:10:29]

#

Kyllä korvakuulolta ja "idiootti-nuottien"(eriväriset pallerot)avulla sillon tällön urkuja/pianoa, joskus yritin rämpyttää kitaraa. Karhunpoika sairastaa ja kumppanit tyssäs siihen, et Venäjältä hankittu kitara ei pysynyt vireessä...

Tietojenkäsittelijäkö [20.04.2004 15:14:08]

#

hunajavohveli kirjoitti:

VÄLIKYSYMYS (ehkä hieman toisessa merkityksessä kuin politiikassa)
Missä laitoksessa soitatte? Soitatteko musiikkiopistossa, kansalaisopisossa, vai onko joillain yksityisopettaja? Vai soitatteko yleensäkään missään oppilaitoksessa, vai harjoittelettko vain ihan omin päin? :-)

Noo, ihan omin nokkineni soittelen sillon ku soittelen, yleensä kesällä iskee inspiraatio.

Meitsi [20.04.2004 15:56:07]

#

Jaa olenhan mäkin midejä väsänny mutta melko vähän. Anvilstudio löytyy...

Olga [20.04.2004 16:00:24]

#

Fruityloopsilla on tullut jo pari levyllistä biisejä tehtyä, rokista poppiin ja teknosta humppaan kauniilla moniäänisillä lyriikoilla höystettynä. Siinä on saanu lähipiiri pidellä korviaan :) Mut kitaran ja pianonsoiton alkeet löytyy ihan omin päin opeteltuna.

teemun [20.04.2004 16:08:44]

#

nomic kirjoitti:

teemun kirjoitti:

teen musaa koneella mutta sitä ei varmaan lasketa.

no kyllä se mun mielestä lasketaan koska sekin on musiikin tekemistä, se on vain erilaista, ja tietty on eri asia käytätkö jotain 'oikeaa' ohjelmaa (trackereista lähtien tuonne kunnon sekvensereihin ja virtuaali syntikoihin) mutta se ei ole mun mielestä enään musiikin tekemistä (edes tietokoneella) jos käyttää esim ohjelmana jotain e-jay:tä, ihan vain sen takia koska se on palapelin kasaamista ja siinä kaikki palat osuu yhteen, et opi siitä mitään, et voi säveltää ja kaikki perustuu loopeista...

mä aloitin just tommosella ejay look-a-like ohjelmalla mut sitten se rupesi tuntumaan rajoittavalta, nyt teen kaiken midinä.

Meitsi [20.04.2004 16:15:31]

#

Onkos muuten fruityloops ilmanen?

makeuu [20.04.2004 16:33:47]

#

Meitsi kirjoitti:

Onkos muuten fruityloops ilmanen?

Ei ole

Olga [20.04.2004 16:58:56]

#

Ja kyllähän se tietokoneella musiikin tekeminen on musiikin tekoa siinä missä muutkin. Samalla lailla siinä pitää osata säveltää ja omata sävelkorvaa. Tietty sitä noilla ohjelmilla saa helposti kasaan jotai järkyttäviä rumpulooppeja, mut siitä voiki sit olla musiikki kaukana.

nomic [20.04.2004 21:27:02]

#

Irksome kirjoitti:

Ja kyllähän se tietokoneella musiikin tekeminen on musiikin tekoa siinä missä muutkin. Samalla lailla siinä pitää osata säveltää ja omata sävelkorvaa. Tietty sitä noilla ohjelmilla saa helposti kasaan jotai järkyttäviä rumpulooppeja, mut siitä voiki sit olla musiikki kaukana.

juuh, tottakai, miksei muka olisi? tietysti monet on kaikkea erilaista vastaan, mutta annetaan ihmisten kuunella/tehdä sitä musiikkia mistä ite tykkää, turhaa ketää syyllistää että kuuntelee jotain jne...
meni taas off topikiksi (niinkuin mulla on tapana tapahtua)
mutta siis musaa voit tehdä vaikka puita hakkaamalla kunhan siinä on jonkinlainen rytmi (tahdissa menevä taikka epätahtiin kunhan siinä on jokin logiikka) :]

hunajavohveli [20.04.2004 22:10:23]

#

Niin, tietokoneella tekeminen ei silti ole varsinaisesti soittamista, mutta lasketaan sekin nyt mukaan.

jcd3nton [15.05.2004 18:36:41]

#

Jeejee, tilaamani vahvistin tulee kohta =) Saan lainaan sähkökitaran ja jos innostun enemmän, tilaan omankin... Olen sunnitellut tekeväni MPT:llä(ModPlug Tracker, tietokone-ohjelma jolla tehdään musiikkia. Ei mitään valmiita looppeja vaan ehtaa sävellystä...) muun musiikin (rummut, basso, mahdollisesti jotain melodiaa) ja sitten leadi sähkökitaralla...

nippe [15.05.2004 21:33:34]

#

En harrasta

Sami M [15.05.2004 23:57:21]

#

Soitan kitaraa ja laulan. Olen tehnyt myös tietokoneellakin musiikkia. Tällä hetkellä olen mukana suunnittelemassa kavereitteni kanssa, että tehtäisiin bändi.

tomaattigeeni [16.05.2004 03:51:40]

#

Pianoa soittelen aika paljon. Opettelen tuntemiani kappaleita yleensä korvakuulolta omilla säestyksillä ;)
Yksinkertaisia nuotteja osaan myös lukea.

Gwaur [16.05.2004 09:49:47]

#

Just.
Tässähän kysytään että harrastatteko, ei että mitä soitatte. Minä soitan, harrastan muutenkin ja olen

No joo.
Pianoa, rumpuja. Sävellän. Olen koulussa cover-bändissä (valinnainen musakurssi)

Lisään linkit:
http://www.mikseri.net/sivut/?id=69069 (minä)
http://www.mikseri.net/artistit/?id=31194 (bändini)

Vilikki [16.05.2004 09:54:40]

#

hunajavohveli kirjoitti:

Edit: No niin, tarkistin nerokkaasti jälkeen päin :-), onko tästä aikaisemmin keskusteltu ja kuinka ollakaan olihan siitä. :P Eikä aihetta ilmeisesti voi enää poistaa. No, onhan tilanne saattanut muuttua uusien jäsenten myötäkin.

Eipähän tuossa mitään, onhan tilanne tosiaan voinut joidenkin osalta muuttua.

Itse on tullut soiteltua hieman kitaraa, pianoa ja nokkahuilua.

Laajennetaanpas kysymystä hieman: kenen tuotoksia on esillä jossain päin internetiä? Itse valaisen asiaa omalta osaltani:
http://www.mikseri.net/vilikki - omia tekeleitä
http://www.mikseri.net/apinaorkesteri - bändini tekeleitä
http://koti.mbnet.fi/~vilikki/ape - lisää kamaa AO:lta, omalla vastuullanne

emilia [17.05.2004 18:49:58]

#

Kitaraa, pianoa, poikkihuilua, nokkahuilua. Triangelit ja muut lyömäsoittimet klaaraan kans. Bassoa ja rumpuja soitin koulussa.

pukki [18.05.2004 12:28:34]

#

Kitara lienee se pääinstrumentti. Bassoa myös tykkään soittaa. Ainoastaan ne, jotka eivät tiedä miten bassoa tulisi soittaa, haukkuvat basisteja. Basso on jämpti ja munakas soitin. Perkele.

Nokkahuilua tuli kanssa joskus harjoiteltua.
Ja sitten pianoa osaan todella vähän. Nuoteistakin, tosin hhiittaassttii.

Pöytä/polvirummutustakin tulee aina harrastettua ja sen lisäksi kilisyttelen kaikkia esineitä mistä tulee jotain ääntä. Kerran onnistuin kolkuttamaan päätäni kaikukoppana käyttäen ukko-nooan. Meinas mennä pokka kesken hienon esityksen kun kaverit alko repeilemään, että ei helvetti :)

nomic [20.05.2004 19:48:52]

#

Vilikki kirjoitti:

Laajennetaanpas kysymystä hieman: kenen tuotoksia on esillä jossain päin internetiä?

no itellä on www.mikseri.net/nomic
ja mainostusta keikka huomenna gloriassa
omana genrenä hardimpi konemusa elikkä: freeform, hard trance, hard house, hard nrg, hard-psy, hc, ambient, chill ja muutama speedcore-tekelekin on :)
mutta tuolta ei nyt pahemmin löydy ku vähäsen hard nrg:iä ja freeformii...
mutta jos kerkiitte niin tulkaa ihmeessä 21.05.04 gloriaan jos yhtään edes pitää konemusasta :)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta