Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Kilpailu

Ohjelmoi tekoäly!
Kilpailuaika on päättynyt.
Nyt voi äänestää!

Keskustelu: Projektit: Putkaseikkailu

Sivu 1 / 1

fergusq [21.06.2020 21:59:49]

Lainaa #

Putkaseikkailu on pelini käynnissä olevaa retropelikilpailua varten. Se on suomenkielinen tekstiseikkailu ja ottanut vaikutteita varsinkin vanhoista C64-tekstiseikkailuista.

Kokeiluversio: https://iikka.kapsi.fi/retki/pyodide/peli.html?peli=putkaseikkailu.py
Lähdekoodi: https://github.com/fergusq/putkaseikkailu

Peli kertoo pienestä Merilinnan kaupungista, jossa lähes jokainen asukas on syyllinen isompiin ja pienempiin rötöksiin. Pelaaja toimii Merilinnan seriffinä, jonka tehtävänä on pidättää oikeat henkilöt oikeista rikoksista. Lisäksi pormestari painostaa keräämään mahdollisimman paljon sakkorahoja keinolla millä hyvänsä.

Peli on täysin tekstipohjainen, eikä siinä ole mitään grafiikkaa. Retrotunnelman saamiseksi suosittelen pelaamaan sitä sopivalla retrotyylisellä terminaaliemulaattorilla.

Jos teillä on palautetta pelistä, ottaisin sitä mielellään vastaan.

tositoo [22.06.2020 08:32:32]

Lainaa #

Olet kyllä saanut hienon tekstiseikkailu pelin. Ohjelmointiputka oli kyllä hyvä idea peliin. Edit. koodi on purkkamaista spagettia.

Metabolix [22.06.2020 12:54:18]

Lainaa #

Kielivalinta (Retki) on nerokas. En tiedä, onko nimim. tositoo katsonut oikeaa koodia Githubista, mutta minusta tuo on yllättävän selvää, lukeminen onnistuu jopa tuntematta ennestään kyseistä kieltä. Peliä en ehtinyt vielä testata.

tositoo [22.06.2020 13:05:54]

Lainaa #

Ai, anteeksi. katsoin väärää koodia. (_o_)

Metabolix [22.06.2020 23:33:07]

Lainaa #

Verkkoversiossa näyttää olevan potentiaalisia ongelmia, katso Firefoxin konsolin ilmoitukset. Verkkoversio myös latautuu ikävän hitaasti – retrotunnelmaako?

Peli on kovin vaikea, koska Liiton poliisi tulee niin nopeasti keskeyttämään toimet, vaikka ei tekisi mitään väärää! Toki useammalla pelikerralla ratkaisut löytyvät ja voi vain juosta pidättämässä ihmisiä puhumatta mitään.

Pelistä havaintoja, voi sisältää juonipaljastuksia:
- "Ilmoitustaululle on teipattu viisi nimeä" mutta näkyy vain neljä.
- Taivutusvirhe "olet pidättänyt ... pahoinpitelysta".
- Pieni kirjain nimissä toistuvast, esim. "Anni luoto on täällä" ja "Näet täällä ulapan ruumiin".
- Pelin lopussa tulee vain rivi "Ladataan..." toistuvasti.
- Pormestari ilahtui, kun kokeeksi pidätin pormestarin murhasta.
- Joonaksesta saa ilmeisesti joka tapauksessa miinuspisteitä, vähän höpsö juttu.
- Pisteytys on kummallinen, koska oikeiden henkilöiden pidätys tuottaa parhaimmillaankin -9 pistettä mutta optimaalinen pistesaalis on ilmeisesti +230 pistettä, kun tehtailee sopivasti sakkoja.

fergusq [23.06.2020 00:32:38]

Lainaa #

Kiitos palautteesta!

Verkkoversio on hidas, koska Pyodide on hidas. En ole keksinyt vielä parempaa tapaa ajaa Pythonia selaimessa. Virheilmoituksiin liittyen: Minulla ei ole aavistustakaan mistä ne tulevat, mutta ilmeisesti peli toimii niistä huolimatta.

Peliaika on tosiaan rajoitettu melko lyhyeksi. Ajattelin, että se tekee uudelleenpeluukerroista nopeampia kun ei tarvitse odottaa pelin päättymistä. Mutta näin tarkemmin ajatellen ehkä olisi järkevämpää, että ajastin pelin päättymiseen käynnistyisi vasta kun on pidättänyt tietyn määrän ihmisiä. Se olisi sitenkin loogisempaa, että sitten poliisin saapuminen oikeasti liittyisi pelin tapahtumiin.

Pistelasku on vielä keskeneräinen. Pitäisi varmaan antaa oikeista pidätyksistä enemmän kuin 1 piste. Joonaksen pisteytys on tällä hetkellä todellakin kummallinen. Alkuperäisenä ajatuksenani oli, että lapsen pidättämiseen olisi jokin oma mekaniikkansa (vanhempien luokse vieminen tms.), mutta mietin että se olisi liian monimutkaista ehkäpä.

Vastaus

Muista lukea kirjoitusohjeet.
Tietoa sivustosta