Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Kilpailu

Ohjelmoi tekoäly!
Kilpailuaika on päättynyt.
Nyt voi äänestää!

Keskustelu: Koodit näytille: Java: JavaFX: Muistilista

Sivu 1 / 1

JRokka [17.05.2020 21:15:22]

#

Tämän ohjelman avulla voi asettaa tehtäviä ja yliviivate ne, kun ne on tehty.

/*
 * To change this license header, choose License Headers in Project Properties.
 * To change this template file, choose Tools | Templates
 * and open the template in the editor.
 */
package javafx_muistilista;

import javafx.application.Application;
import static javafx.application.Application.launch;
import javafx.event.ActionEvent;
import javafx.event.EventHandler;
import javafx.scene.Scene;
import javafx.scene.control.Button;
import javafx.scene.control.CheckBox;
import javafx.scene.control.TextField;
import javafx.scene.layout.StackPane;
import javafx.scene.layout.TilePane;
import javafx.scene.text.Text;
import javafx.stage.Stage;

public class JavaFX_Muistilista extends Application {

        double luku = 0;
        double luku_2 = 0;
        public void start(Stage stage){
        //Luodaan tekstilaatikot.
        int koko = 6;
        TextField[] tekstit = new TextField[koko];
        TilePane r = new TilePane();
        //Luodaan objektit.
        Text[] tulokset = new Text[koko];
        for (int x = 0; x < koko; x++){
            TextField teksti = new TextField();
            tekstit[x] = teksti;
            r.getChildren().add(teksti);
        }
      for (int x = 0; x < koko; x++){
            Text tulos = new Text();
            tulokset[x] = tulos;
            r.getChildren().add(tulos);
        }
      CheckBox[] laatikot = new CheckBox[koko];
      for (int x = 0; x < koko; x++){
          CheckBox laatikko = new CheckBox();
          laatikot[x] = laatikko;
          r.getChildren().add(laatikko);
      }
        Button yliviivaa = new Button("Yliviivaa");
        Button aseta = new Button("Aseta");
        r.getChildren().add(aseta);
        r.getChildren().add(yliviivaa);
        EventHandler<ActionEvent> event = (ActionEvent e) -> {
            //Asetaan nimilaput.
            for (int x = 0; x < koko; x++){
                tulokset[x].setText(tekstit[x].getText());

            }

        };
        EventHandler<ActionEvent> event2 = (ActionEvent e) -> {
            //Yliviivataan tai poistetaan yliviivaus.
            for (int x = 0; x < koko; x++){
                if (laatikot[x].isSelected()){
                    tulokset[x].setStrikethrough(true);

                }
                else {
                    tulokset[x].setStrikethrough(false);
                }
            }

        };
        aseta.setOnAction(event);
        yliviivaa.setOnAction(event2);



        Scene scene = new Scene(r,800,200);
        stage.setTitle("Ohjelma");
        stage.setScene(scene);
        stage.show();
    }

    public static void main(String[] args){
        launch(args);
    }

}

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta