Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Kilpailu

Ohjelmoi tekoäly!
Kilpailuaika on päättynyt.
Nyt voi äänestää!

Keskustelu: Koodit näytille: Java: JavaFX: Leikepöytä

Sivu 1 / 1

JRokka [17.05.2020 15:58:36]

#

/*
 * To change this license header, choose License Headers in Project Properties.
 * To change this template file, choose Tools | Templates
 * and open the template in the editor.
 */
package javafx_leike;

import java.awt.Toolkit;
import java.awt.datatransfer.Clipboard;
import java.awt.datatransfer.DataFlavor;
import java.awt.datatransfer.StringSelection;
import java.awt.datatransfer.UnsupportedFlavorException;
import java.io.IOException;
import java.util.logging.Level;
import java.util.logging.Logger;
import javafx.application.Application;
import javafx.event.ActionEvent;
import javafx.event.EventHandler;
import javafx.scene.Scene;
import javafx.scene.control.Button;
import javafx.scene.control.TextField;
import javafx.scene.layout.StackPane;
import javafx.scene.layout.TilePane;
import javafx.scene.text.Text;
import javafx.stage.Stage;


public class JavaFX_Leike extends Application {

    int valinta = 0;
    String str ="";
    public void start(Stage primaryStage) {
        Text tulos = new Text("Teksti");
        TextField teksti = new TextField();
        TextField teksti_2 = new TextField();
        Button nappain = new Button("Aseta");
        Button nappain_2 = new Button("Aseta joka x. kirjain");
        Button nappain_3 = new Button("Väärinpäin");
        Button nappain_4 = new Button("Lisää leikepöytään");
        Button nappain_5 = new Button("Lue leikepöytä");
        Button nappain_6 = new Button("Fonttikoko");
        TilePane r = new TilePane();
       tulos.setStyle("-fx-font: 20 arial");
        //Lisätään objektit.
        r.getChildren().add(tulos);
        r.getChildren().add(teksti);
        r.getChildren().add(teksti_2);
        r.getChildren().add(nappain);
        r.getChildren().add(nappain_2);
        r.getChildren().add(nappain_3);
        r.getChildren().add(nappain_4);
        r.getChildren().add(nappain_5);
        r.getChildren().add(nappain_6);
                  EventHandler<ActionEvent> event = (ActionEvent e) -> {
            //Asetaan teksti leikepöydälle.
            String mjn = teksti.getText();
            str = "";
            StringSelection selection = new StringSelection(mjn);
            Clipboard leikepoyta = Toolkit.getDefaultToolkit().getSystemClipboard();
            leikepoyta.setContents(selection,selection);
        };

        EventHandler<ActionEvent> event_2 = (ActionEvent e) -> {
            //Asetaan x. kirjain.
            String mjn = teksti.getText();
            str = "";
            int x = Integer.valueOf(teksti_2.getText());
            //Muodostetaan merkkijono.
            String t = "";
            for (int i = 0; i < mjn.length(); i += x){
                t += mjn.charAt(i);
            }
            StringSelection selection = new StringSelection(t);
            Clipboard leikepoyta = Toolkit.getDefaultToolkit().getSystemClipboard();
            leikepoyta.setContents(selection,selection);
        };

        EventHandler<ActionEvent> event_3 = (ActionEvent e) -> {
            //Laitetaan väärinpäin.
            String mjn = teksti.getText();
            str = "";
            //Muodostetaan merkkijono väärinpäin..
            String t = "";
            for (int i = mjn.length()-1; i >= 0; i--){
                t += mjn.charAt(i);
            }
            StringSelection selection = new StringSelection(t);
            Clipboard leikepoyta = Toolkit.getDefaultToolkit().getSystemClipboard();
            leikepoyta.setContents(selection,selection);
        };

         EventHandler<ActionEvent> event_4 = (ActionEvent e) -> {

            //Lisätään merkkijonoon.
            str += teksti.getText();

            StringSelection selection = new StringSelection(str);
            Clipboard leikepoyta = Toolkit.getDefaultToolkit().getSystemClipboard();
            leikepoyta.setContents(selection,selection);
        };

        EventHandler<ActionEvent> event_5 = (ActionEvent e) -> {
            String t = "";
                    //Luetaan leikepöydästä.
                    try {
                        t = (String) Toolkit.getDefaultToolkit().getSystemClipboard().getData(DataFlavor.stringFlavor);
                    } catch (UnsupportedFlavorException ex) {
                        Logger.getLogger(JavaFX_Leike.class.getName()).log(Level.SEVERE, null, ex);
                    } catch (IOException ex) {
                        Logger.getLogger(JavaFX_Leike.class.getName()).log(Level.SEVERE, null, ex);
                    }

            tulos.setText(t);
        };

        EventHandler<ActionEvent> event_6 = (ActionEvent e) -> {
            //Muutetaan fonttikokoa.
            //Fonttikokoa on kaksi vaihtoehtoa.
            if (valinta == 0){
                valinta = 1;
                tulos.setStyle("-fx-font: 20 arial");
            }
            else {
                valinta = 0;
                tulos.setStyle("-fx-font: 40 arial");
            }

        };
        //Lisätään kuuntelijat
        nappain.setOnAction(event);
        nappain_2.setOnAction(event_2);
        nappain_3.setOnAction(event_3);
        nappain_4.setOnAction(event_4);
        nappain_5.setOnAction(event_5);
        nappain_6.setOnAction(event_6);
        Scene scene = new Scene(r, 300, 250);

        primaryStage.setTitle("Hello World!");
        primaryStage.setScene(scene);
        primaryStage.show();
    }

    /**
     * @param args the command line arguments
     */
    public static void main(String[] args) {
        launch(args);
    }

}

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta