Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Kilpailu

Ohjelmoi tekoäly!
Aikaa on 30.6. saakka.

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kotimainen netti kulttuurimme ja lautapelit

Sivu 1 / 1

HannuTapio [17.05.2020 09:48:13]

Lainaa #

Hei,

Olen Hannu Särö, olen jo monelle tuttu täällä putkan foorumilla varmaankin, minä olen hallinnoina www.lautapelisivusto.com osoitetta, ja testannut ja säädellyt erillaisia lautapeli ideoitani, reversistä ja tammesta ja shakista, ilmailuun ja avaruuslautaan ja nykyään myös sotalautaan.

Minä tahtoisin hieman puhua suomen netti kulttuurista ja siintä mitä minä toivoisin, olen itse 50 vuotinen nyt tänä lokakuussa, jotenka en ihan kovin nuorille varmaankaan suuntaa tätä aihettani, mutta, yli 25 - 30 vuotiset, niin, olisi mukavaa kirjata teille.

--

Minä olen aloittana, sotalautapelien testaamiset ja säätelyt jo joskus 1983 - 1987, vuonna 1987 ja siintä lähtein olen aina ajoittain pitänä puheita, että, olen löytänä oman alani harraste pohjaiset modeemi sotalautapelit.

Mutta, minä pääsin vasta 2008 paikkeilla, kun amigan jälkeinen teknologia kehittyi sopivaksi, niin, rakentamaan kunnon lautaa, minulla 2010 oli ensimmäinen asiakasohjelma jossa pystyi tietokoneella testata lautapeliä.

Eli, olen nyt 10 vuotta ollut asiakasohjelman tai vastaavan kanssa netissä, jotenka minä nyt sitten katson kun minulla alkaa jo ihan kivaa ja pelattavaa lautaa olla, niin, minä katson, että, julistan itseni lautapelimestariksi, tämä lautapelimestari on sellainen kuin judo / aikido / karate 1. dan, en ole vielä suur mestari 10. dan, vain tavallinen alkeet oppinut 1. dan, minä kykenen nykyään tekemään alkeellisia lautapelejä, jos tahdon, jotenka olen nyt sitten alkeet oppinut, eli, 1. dan.

--

Minä aion jatkossa kehittää lautapelejä nettiin, vauhdilla jotain 0-3+ joka vuosi, tänä vuonna arvioin, että, esiintyy 4-7 lautapeliä, aion kaiken kaikkiaansa jotain 50 - 150 lautapeliä esittää, nyt on tällä hetkellä 36 lautapeliä yhden päätteen peliin, ja 20 lautapeliä kahden päätteen peliin.

--

Nyt kun olen itse julistautuna lautapelimestariksi, niin, toivoisin, että, suomi netti voisi kehittyä, niin, että, sinne rakentuisi kolme ihmisryhmää, jotka kovasti toivon ->

1) Kotimaisten netti lautapelien suunnittelijat.
2) Kotimaisten netti lautapelien pelaajat.
3) Ja sitten ihmiset ja sivustot ja lehdet, jotka tukevat näitä molempia ryhmiä.

--

Minä mietin, että, jos teillä on kaveri piirissä henkilöitä jotka ovat kiinnostuneita lautapeleistä, niin, kenties jos me kaikki voisimme kannustaa, näitä henkilöitä, varmaankin yli 25 vuotiset, niin, kenteis aloittamaan oman sivuston, ja omat lautapelit nettiin.

Suomi netti lautapelaaminen on niin hiljaista, tällä hetkellä, että, ei kovin kummoista julkista henkilöä varmaankaan rakennu, mutta, kotikaupunki voisi saada yhden kevyt julkkiksen lisää ja oma elämä laaduntua kovastikkin, kun voi puhua netti lautapelejä suunnittelijana.

--

Minä toivoisin, että, ihmiset joilla on mahdollista tukea ja vaikuttaa, että, suomeen kehittyy netti kulttuuri joka on jo saksassa, ranskassa ja englannissa, eli kotimaiset netti lautapelit ja niitten suunnittelijat ja pelaajat, niin, minä toivon, että, eri ihmiset voisivat ryhtyä vaikuttamaan, että, suomeenkin rakentuu tälläinen tilanne, jossa nämä kolme ihmisryhmää olisi aktiivisti mukana netissä ja pelissä.

Minä olen tällä hetkellä käytännössä ainoa suomalainen isompi julkinen jokaiselle 10+ vuotiselle avoin sivusto suomessa, jossa voi pelata kahden lautapelin pelejä, olisi mukavaa jos tulisi kilpailua, niin, syntyisi tämä pelaaja ryhmä joka tekee valintoja mitä pelaa.

Eli, jos olet yli 25 vuotinen, niin, minä tarjoan idean, lähteä mukaan suomi kulttuuriin, kenties kotikaupungin kevyt sankariksi, oma lautapelisivu.

Minä itse olen ainakin tästä lähtein lautapelimestari, :), tee sinäkin itsellesi jokin lautapeli valinta, ja tule mukaan kehittyvään netti lautapelaamiseen.

Tässä sivustoni, rakennan jatkossa vielä lisää ->

https://www.lautapelisivusto.com - hannun klassikko lautaa.
https://www.tabletpelisivusto.com - hannun yhden tabletin laudat.
https://www.hannunsankarit.com - hannun ilma- ja avaruussotaa.
https://www.lautapelikenraalit.com - hannun sotaisat lautapelit.

:) :) :)

--

_Pete_ [25.05.2020 08:52:03]

Lainaa #

Täten julistan itseni lautapeliKUNINKAAKSI. Tämän julistuksen jälkeen alennan sinut lautapelinoviisiksi eli et enää ole LAUTAPELIMESTARI!!!

pr0l3 [25.05.2020 09:10:27]

Lainaa #

Lautapelisivuston ylivoimainen laatu on johtanut monopoliasemaan. Surullista. R.I.P. Aapeli.com :(

Vastaus

Muista lukea kirjoitusohjeet.
Tietoa sivustosta