Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Kilpailu

Ohjelmoi tekoäly!
Aikaa on 6.1. saakka.

Keskustelu: Projektit: Lautapelisivusto ym. (AOv5.00+)

Sivut:

Sivu 4 / 5

Sivun loppuun

HannuTapio [26.07.2018 13:41:54]

Lainaa #

Nyt on hienot,

Nyt on niin hienot ja ihanat sivustot ja menut että tässä vanha ihan herkistyy, näin monta vuotta säätänyt ja nyt on sitten toimivaa ja valmista alku menua ja kaikkea.

Lisään vielä live linja pelit ja tallenne pelit peruslautapeleihin, niin, sitten on niin iso osa sivustoa jo valmiina, että, ihan hieno juttu.


Täällä voi käydä katsomassa hienoutta - http://www.lautapelisivusto.com

:) :) :)

--

HannuTapio [27.07.2018 18:04:14]

Lainaa #

Hei,

Olen laittana uuden AO version linjalle, AOv5.30 on nyt julkaistuna sivustoillani.

Tämä versio tulee sisältämään myös panssaroitu jalkaväki lautapelini.

Tässä on kuvasnappia - http://www.bittipankki001.com/videot/videogif_140.gif

Laitan pian peruslautapelit live linja peleiksi, sitten heidän kunniansa päivät ja panssaroitu jalkaväki.

:) :) :)

--

HannuTapio [28.07.2018 16:56:04]

Lainaa #

19 megan gif,

Hei laitan tähän 19 megatavun gif tiedoston, siinä on lautapelisivuston uusimmat grafiikat, ja nämä ovat sitten peleissäkin mukana.

Tässä gif linkkiä - http://www.bittipankki001.com/videot/videogif_141.gif


Siinä on mukavasti kaikki lautapelisivuston lautapelit kuvattuna, usealla gif kuvalla kukin.

:) :) :)

--

Lebe80 [30.07.2018 09:36:27]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

19 megan gif,

Hei laitan tähän 19 megatavun gif tiedoston, siinä on lautapelisivuston uusimmat grafiikat, ja nämä ovat sitten peleissäkin mukana.

Tai sitten voit tehdä kuten olen sinulle vuosia toitottanut, pistät ne videot youtubeen, jolloin ei ole mitään väliä kuinka monta megaa se videosi vie, kun youtube optimoi videot sen perusteella, millaisella laitteella ja yhteydellä katselija sitä katselee.

HannuTapio [30.07.2018 13:45:58]

Lainaa #

Vuosia,

Ja kuten minä olen vuosia kertona, minä käytän sekä youtubea että näitä minun videogiffejäni, nämä videogiffit ovat huomattavan nopeampi vaihtoehto käyttää, minä melko usein laitan kuvasnappia, youtube videon tekemiseen menee aina oma aikansa.

Tuollaisen videogiffin tekemiseen menee vain pari minuuttia, taasen youtube videon tekemiseen voi mennä jopa 30 minuuttia ( edit ja render ja upload ), ja minä siis melkein joka viikko laitan 1 - 3 kuvasnappia netti foorumeille.

Ei tässä mittään ...

:) :) :)

--

Lebe80 [30.07.2018 14:23:25]

Lainaa #

Nopeampi kenelle? Youtube-videon tekemiseen menee juuri niin kauan, kuin tiedoston siirtoon kuluu aikaa.

Sun ei tarvitse rendata niitä sen yhtään enempää kuin giffejäkään.

HannuTapio [30.07.2018 14:44:50]

Lainaa #

Openshot,

Minulla on linuxissa openshot videoeditori, jos minä editoin videota, niin, openshot aina renderoi sen myös uudestaan.

Mutta, en tiedä osaanko käyttää sitä openshottia ihan kuten kuuluu ?

--

HannuTapio [30.07.2018 23:32:49]

Lainaa #

IP1917 ja MP2312,

Hei, minä lisään toimintaa näihin kahteen jo live peleinä oleviin peleihini, minä ensin vain kirjaan POv300+ valmiiksi.

Mutta, lisään toimintaa pilotit peleihini, laitan laudan vaaka reunoille buttonit, joista voi kumpikin pelaaja vähentää taikka lisätä lentokoneita laudalla, peleissä voi olla 3 - 7 lentokonetta ja avaruusalusta pistepeleissä, ja saman verran sitten myös koiratappeluissa, koiratappeluissa on 15 lentokonetta ja avaruusalusta aina yhdellä puolella kaiken kaikkiaansa, joista siis 3 - 7 aina kerralla laudalla, jos on alle 3 lentokonetta taikka avaruusalusta jäljellä häviää pelin.

Lisään nämä toiminnat heti kun POv300+ valmistuu, ja sitten vielä myös peruslaudat live ja tallenne linjapeleiksi.

Muutan myös live lautapelien käynnistystä, lautapelit käynnistetään jatkossa, yhdessä listasta, tämä lista on aina oma jokaiselle domainille, eli, lautapelisivuston lautapelit käynnistetään yhdestä listasta ja hannunpilotit ja urossaro lautapelit toisista, enää ei tarvitse ladata peliä ensin ja sitten vasta valita live peli, voit jatkossa valita live pelin listalta ja lautapeli latautuu vasta sitten, näin parempi sitten taas.

:) :) :)

Täällä on päivän rakennelmat - http://www.hannunpilotit.com

--

HannuTapio [05.08.2018 20:11:06]

Lainaa #

Heidän kunniansa päivät,

Hei, minulla on vielä tämä PalvelinOhjelma v3.00+ kirjaaminen kesken, kun se on valmis ryhdyn tosissaan rakentamaan hkp lautapeliäni.

Tässä ekaa peliin tulevaa testi kuvasnappia - https://www.bittipankki001.com/kuvat/tempsnap_005.png

Lautapeliin tulee euroopan alueen divisioona tason sota, toisesta maailmansodasta.

Ensimmäinen skenaario on Eesti 1941. siinä suurempisaksa menee leningradia kohden, esteenä on neuvostojoukot balttian alueella, pelaajan täytyy joko vallata eesti taikka puolustaa sitä, kummalla puolella sitten pelaakaan.

Peliin tulee ainakin seuraavat -

Jalkaväki yksikkö, vahvuus 0 - 8 hitpointtia.
Mekanisoitu jalkaväki yksikkö, vahvuus 0 - 6 hitpointtia.
Panssari yksikkö, vahvuus 0 - 6 hitpointtia.
Ilmavoimat yksikkö, vahvuus 0 - 5 hitpointtia.
Tykistö yksikkö, vahvuus 0 - 4 hitpointtia.
Huolto yksikkö, vahvuus 0 - 4 hitpointtia.
Päämaja yksikkö, vahvuus 0 - 4 hitpointtia.


Lisänä mietin vielä konekivääri ja pst vahvennus yksiköitä.

Kun yksiköt ovat vieräkkäin ne taistelevat, tykistö ja lentokoneet vähän kauempaakin.

Kevyttä säätöä odotettavissa, peli aika on 10 min taikka totaalinen voitto saavutettuna.

:) :) :)

--

HannuTapio [12.08.2018 01:57:45]

Lainaa #

Hei,

Pidän taukoa foorumilla, tuonne jouluun asti, nähdään sitten.

Tulen takaisin sitten joulun aikoihin, uskoisin että minulla on sitten jo monia netti lautapelejä pelattavana linjoilla livenä.

Täällä voi seurata - http://www.lautapelisivusto.com

Hyvää syksyä ja hyvää pikku joulua, nähdään jouluun mennessä.

:) :) :)

--

HannuTapio [20.08.2018 17:35:53]

Lainaa #

Hei,

Minä poistan tämän lautapelejä projektini ohjelmointiputkasta, tämä oli vähän liian pitkä ketju, ilman isoja kehitys kohtia, moni ehti kyllästyä.

Kiitos näistä projekti vuosista, minulla oli ihan hirmu hyvää ja kivaa aikaa, kiitos.

:) :) :)

--

HannuTapio [13.03.2019 16:53:13]

Lainaa #

Hannu ässä tässä,

Moikka minä poistin projektini täältä putkasta viime vuonna syksyllä, kun ei siinä ollut mitään isompia kehitys kohtia esittää.

Minulla on nyt tilanne, että, AOv5.00+ on kehittynyt valmiiksi ohjelmaksi, kuten on myös PalvelinOhjelma v3.00+, näissä on nyt sitten ylläpidossa, noin 30 lautapeliä, tarkalleensa 28 lautapeliä yhden päätteen peliin ja 15 lautapeliä kahden tietokoneen väliseen lautapelaamiseen.

Eli, nyt on sitten ollut sitä kauan kaivattua kehitystä ja myös pelejä on kaksin pelaamiseen asti runsaasti.

--

Tässä on vielä muutamia videoita, te pyysitte myös youtube videoita, näitten minun video giffien sijaan.

Tässä on youtube videota ->

Reversi, Tammi ja Mylly : https://www.youtube.com/watch?v=dnrLremmrqc&t=5s

Shakki pelien videota : https://www.youtube.com/watch?v=6v2GIHzOTvs

Ja tässä on sitten jo ihan hurjan hienoa minun pilotit pelien videota - https://www.youtube.com/watch?v=7UDS_7MsP8o&t­=15s

--

Sivustoilla on nyt käynnistynyt näitten minun toisen ja kolmannen maailmansodan ajan lautapelien kehittelyt, ensin tulevat linjalle "heidän kunniansa päivät" ja "panssaroitu jalkaväki", näistä sitten jatketaan samalla linjalla, välillä näitä minun bonus pelejä tehden.

Olen luvannut 0-3+ lautapeliä joka vuosi, viime vuonna tuli 28 lautaa linjalle, ja tänä vuonna on tarkoitus jotain noin 5 - 10 peliä esittää.

Kiitos kaikille jotka ovat seuranneet minun ketjujani, pyrin palvelemaan harraste sivustojeni kävijöitä paremmin tästä lähtein, ihan pelattavien lautapelien kanssa.

:) :) :)


Täällä voi käydä testaamassa - http://www.lautapelisivusto.com

--

HannuTapio [15.03.2019 16:25:48]

Lainaa #

Heidän kunniansa päivät,

Tässä on ihan ekaa testi kuvaa "HKP" lautapelistäni -

https://www.hannusaro.com/videot/videogif_165.gif


Hei taas, minulla on nyt sitten sääntöjen lukitsemista tässä ekan kerran ihan julkaisuja varten kehitteillä.

--

Tässä mitä mietin ->

Minä jaan sekunnin 100 tiksiin, eli sadasosan välein on pelissä toiminta tarkistuksia.

Minä mietin alustavasti ensin näin -

Kaikki yksiköt omaavat HP arvon, tämä on hit points, eli kuinka monta osumaa se kestää ennen kuin poistuu laudalta.
Kaikki yksiköt taistelevat tietyn tiksi arvon välein, tämä tiksi arvo on eri yksiköillä hieman eri, mutta, pääsääntöisesti pyrin pitämään tiksi arvon taistelu viiveelle samana, eri yksiköitten välillä.
Kaikki yksiköt liikkuvat tietyn tiksi arvon välein, tämä tiksi arvo on eri yksiköillä hieman eri, mutta, pääsääntöisesti pyrin pitämään tiksi arvon liikkumis viiveelle samana, eri yksikötten välillä.

Kun HP arvo menee alle nollan, yksikkö poistetaan laudalta, ja se ilmestyy 500 tiksin kuluttua lähimmän huolto yksikön viereen, jos yksikkö on jo tuhoutunut kerran se ilmestyy vasta 1000 tiksin kuluttua, ja jos se on tuhoutunut jo 2 kertaa, niin, se ilmestyy vasta 1500 tiksin kuluttua, ja näin edelleensä sitten aina, eli 500 tiksiä kestää jokaisesta tuhoutumisesta yksikön uusinta.

Kun yksikkö on vaurioitunut, jos se ei liiku eikä taistele 1000 tiksiin, se alkaa saada yhden HP pisteen huoltoa joka 200 tiksi, lisänä vaikuttaa viivettä kuinka kaukana huolto yksikkö on huollettavasta yksiköstä.

Kun yksikkö liikkuu tai taistelee, niin, kestää 600 tiksiä, ennen kuin uuden liike komennon voi antaa.

Kun yksikkö liikkuu tai taistelee, niin, kestää 300 tiksiä, ennen kuin uuden taistelu komennon voi antaa.

Yksikkö liikkuu 600 tiksin välein, ja taistelee 300 tiksin välein, hieman eroja sitten eri yksiköillä, mutta, peli testaaminen ratkaisee esittelyyn tulevat arvot.

Pelissä on seuraavat yksiköt ->

Jalkaväki, divisioona.
Jalkaväki, divisioona, laskuvarjo.
Jalkaväki, divisioona, merijalkaväki.
Jalkaväki, rykmentti.
Jalkaväki, rykmentti, laskuvarjo.
Jalkaväki, rykmentti, merijalkaväki.
Panssarintorjunta rykmentti.
Konekivääri rykmentti.
Tykistö rykmentti.
Huolto.
Esikunta.

Panssaroitu jalkaväki, divisioona.
Panssaroitu jalkaväki, rykmentti.
Panssari vaunu divisioona.
Panssari vaunu rykmentti.
Panssaroitu tiedustelu rykmentti.
Panssaroitu tykistö rykmentti.

Minä tällä viikolla piirrän ensimmäiset grafiikat, puola ja saksa 1939 skenaarioon, ja myös ekat lauta maasto grafiikat.

:) :) :)

Täällä voi käydä katsomassa - http://www.urossaro.com

--

HannuTapio [16.03.2019 01:18:30]

Lainaa #

Se kiistelty fps laudoillani,

Hei, minulla oli tuo fps myös valitus listallanne, silloin aiemmin, minä nyt lisään tämän fps arvon maksimin tuonne 44 fps asti.

Eli, ip1917 ja mp2312 lautapelini ovat nyt sitten 44 fps lautapelejä, aikaisemman 33 fps sijaan.

Minulla tuo noin 45 fps on rajana, että, tuo minimi vaatimusten mukainen näytönohjain nvidia 610 alkaa lämmittämään ja tuuletin alkaa toimimaan.

Fps voi olla jotain tuon 44 ja tuuletin ei reagoi, tässä hitaimmassa näytönohjaimessa jota tuen.

Pari - viisi vuotta eteenpäin ja uskon, että, laitan sitten viimein sen 60 fps kenteis enemmänkin.

Mutta, nyt on fps arvo maksimi fps ajoissa 44 fps.


Täällä voi käydä testaamassa - http://www.hannunpilotit.com

:) :) :)

--

_Pete_ [18.03.2019 10:30:38]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

(16.03.2019 01:18:30): Se kiistelty fps laudoillani, ...

Mun gtx1080ti:Ssä on kolme tuuletinta, mitä luulet että olisi hyvä FPS tälle kortille ilman että kaikki tuulettimet pyörii ?

HannuTapio [18.03.2019 11:29:59]

Lainaa #

Maksimi fps 44,

Onko minun parempi laskea sittenkin takaisin sinne 33 fps se, vai mitä ?

Onko jokin ongelma ? mitä en osaa odottaa ?

Uskon että tuollainen kortti, jota en tosin tunne, pyörittää ihan kevyesti sivua, mitä käyttö prosenttia nvidia settings näyttää, minulla tämä nvidia 610 mikä minulla on kehittely koneessani, pyörii full hd näytöllä siinä 45% gpu tehoilla ja kaikki tuulettimet ovat rauhallisia, yksikään ei reagoi.

Kiitos silti, kun toimit testaajana, hyviä testaajia tarvitaan kehittelyyn.

:) :) :)

--

AtskaFin [18.03.2019 15:06:53]

Lainaa #

Laskin nopeasti tehot, niin gtx 1080ti on noin 40.5 kertaa nopeampi kuin nvidia gt 610.

Jos jatkossa haluat vertailla näytönohjaimia, tai ostaa hyvän hinta-laatusuhteen omaavan näytönohjaimen, niin käy katsomassa sivulta: videocardbenchmark.net

HannuTapio [21.03.2019 19:39:09]

Lainaa #

Kuvasnap,

Hei, minulla on tässä ekaa kuvan testiä "heidän kunniansa päivät" sota lautapeliini, kyseessä on sitten saksa - puola 1939, matka varsovaan, preussista ja saksasta ja tsekeistä.

Tässä on kuvakaappaus - http://www.hannusaro.com/kuvat/tempsnap_008.png

--

Minä tällä hetkellä yritän säätää näitä ekoja testeja peliin tulevasta grafiikasta, tässä on kyse, tässä kuvassa, siintä yksikön tausta grafiikasta ja sitten ikonista mikä siihen tausta neliöön tallennetaan.

Tässä on seuraavaa -

Ensin on kuva yksiköstä, saksa ja puola, tumma ja vaalea neiliö grafiikka.
Sitten on kuvaa panssarista, tiedusteluvaunusta, panssaroitu tykistö, tykistö ja vielä panssaroitu jalkaväki.

Minä lisään nyt viikonlopun aikana loput grafiikat ja pyrin ensi viikolla laittamaan ensimmäisen youtube videon pelattavasta versiosta puola - saksa 1939 skenaarioon.

Täällä voi käydä katsomassa - http://www.urossaro.com

:) :) :)

--

HannuTapio [22.03.2019 07:08:54]

Lainaa #

Kuvansnap,

Tässä on vielä loputkin HKP pelin yksikkö ikoneista, minä mahdollisesti säädän niitä vielä lisää sitten ajan kanssa, mutta, nämä tulevat nyt sitten ekaan testi ajoon.

Tässä snap - http://www.hannusaro.com/kuvat/tempsnap_009.png

Laitan vielä maasto grafiikkaa tässä viikonlopun aikana, niin, pyrin että puola - saksa 1939 skenaariota voi sitten pelata jo ensi viikon aikana, ainakin osittaisilla keskeneräisillä säännöillä.

Pyrin ennen kesäkuuta ainakin kaksi sotalautapeliä esittämään, kokonaansa taikka osittain, tämän HKP pelin jälkeen sitten vuoroon tulee "panssaroitu jalkaväki".

Täällä voi käydä katsomassa - http://www.urossaro.com

:) :) :)

--

HannuTapio [22.03.2019 16:12:42]

Lainaa #

Kuvansnap,

Tässä on vielä pelialuetta jossa on näitä uusia yksiköitä mukana - https://www.hannusaro.com/kuvat/tempsnap_010.png

Minä nyt vielä viikonlopun aikana lisään nämä eri maasto grafiikat ja sitten ensi viikon aikana yiritän ehtiä rakentamaan ensimmäisen pelattavan testi demo version ja mahdollisesti laitan sitten youtube videon myös lautapelistäni.

:) :) :)

--

HannuTapio [24.03.2019 03:20:46]

Lainaa #

Jatkoa,

Hei, minä muutan hieman esiintymistäni täällä putkassa, minä en enää tule näin tiheästi esittämään kuvasnappeja siintä mitä olen harrastellut taikka harrastelemassa.

Minä siirryn laittamaan yhden viestin sitten aina kun uusi peli on valmis.

Minä sitten laitan siihen viestiin kun uusi peli on valmis niin linkin youtube videoon, ja myös sitten linkin minun seuraavaan peliini ja sen kehitys kertomukseen.

Eli, jatkossa sitten vain viestiä kun uusi peli on valmis ja sitten kun minulla on ohjelmoinnissa ongelmia, lähinnä varmaankin sitten kun on tekoälyssä ja pathfinding ja taulukoissa ongelmia.

:) :) :)

---

Minulla tuossa yllä olikin jo jonkin verran viestiä "heidän kunniansa päivät" pelistä, minä siirrän sen viestittelyn seuraavaan osoitteeseen -

https://www.hannusaro.com/foorumi/enterphpbb3.html


Ja täällä voi käydä katsomassa projektin nettisivua -

http://www.urossaro.com


Ja tästä voi käynnistää itse peli asiakasohjelman -

https://www.hannusaro.com/urossaro/Etusivu.html?sivu=pelaa_lautapeleja

---

Kiitos ohjelmointiputkalle kun tukee jatkossakin ihan kaikenlaista suomalaista harraste indie toimintaa.

:) :) :)

--

HannuTapio [31.03.2019 11:47:56]

Lainaa #

Ketjuni,

Hei, minulla on näitä pitkiä lautapelisivusto ym, ketjuja ollut muutamia täällä putkassa, minua on kuitenkin nyt pyydetty pitämään lyhyempiä ketjuja ja koen itsekkin että näin on paree.

Minä lopetan tämän ketjun sitten taas kerran, ja pidän lyhyempiä ketjuja tästä lähtein, minä laitan kun tuo "heidän kunniansa päivät" lautapelini valmistuu, niin, sitten tämän vuoden 2019 mittaisen ketjun jossa esitän uudet lautapelini, ja puhun ohjelmoinnin ongelmistani.

Olen pahoillani, että, pidin näin pitkiä ketjuja, moni ehti kummastella kun ei mitään valmista ollutkaan, ihan joka viikko taikka kuukausi.

Minä tästä lähtein esitän 0-3+ lautapeliä joka vuosi.

--

Täällä voi seurata lautapelisivustoani jatkossakin - http://www.lautapelisivusto.com


Mutta, jee jee, minä lopetan tämän ketjun tähän, nähdään sitten lyhyemmissä ketjuissa tulevat vuodet, laitan enintään yhden vuoden mittaisia ketjuja vaan tästä eteenpäin.

:) :) :)

--

HannuTapio [09.04.2019 22:33:08]

Lainaa #

Hei,

Minä lakkautan nämä vanhat nörtti harraste domainit ja otan kaupallisuuden kestävän domainin, lautapelataanko.com, minä yritän josko jokin lehti taikka useampi, sitten voisi kiinnostua minun projektistani tulevassa, kun pelejä alkaa olla yli 30 - 40, tällä hetkellä on 28 lautapeliä linjalla.

Joo, tässä on linkki - https://www.lautapelataanko.com

Siirrän kaiken lautapeli ja bonus peli toimintani ylläolevaan domainiin, nyt lähipäivinä lopullisesti, toivottavasti sitten on hyvä idea ja saan ihmisiä kertomaan minun sivustostani ja peleistäni.

Nyt on kaupallisen arvion kestävä domain : ) :) :), muutama päivä ja olen siirtänyt kaiken harraste toiminnan siihen.

--

HannuTapio [14.04.2019 04:15:10]

Lainaa #

Nonni,

Nonni, nyt on sitten kaikki lautapelaaminen hannun sivustoilta siirretty uuteen domainiin,

tähän - https://www.lautapelataanko.com

Uuteen sivustoon rakentuu minun koko lähivuosien urani, en ihan tiedä onko tämä sitten ihan oikea domain, mutta, on taas kiva kun on uusi, mennään nyt pari vuotta näin ja sitten taas katsotaan.

Sivustolle aukeaa myös kauppa, kauppaan tulee sitten lähi kuukausina openjdk lautapelejä myyntiin, mutta, en aio yrittää, enkä virallista kaupallista tee, aion vain pienimuotoisena harraste toimintana, olen jo verottajan ja kelan kanssa jutellut nuo, olen sairaseläkeläinen, tämä kauppa tulee olemaan minun eläkeläis harrastetta, saan tienata noin 700e kk ilman että eläke lakkaa, jatkan tässä vielä eläkkeellä jonkin aikaa näin.

Mutta, joo hienoa nyt on sitten uusi sivu suomessa taas, minä sitten tähän viestiin lakkautan tämän ketjun, kiitos jokaiselle lukijalle.

:) :) :)

--

Tunturisusi [17.04.2019 16:09:04]

Lainaa #

Olisin aikani kuluksi pelannut shakkipeliäsi, kun olen mestariluokan shakinpelaaja, niin olisin tarkistanut, millaisen vastuksen pelisi antaa ja miten sinne on avaukset installoitu.

Varttitunnin pyörimisen jälkeen onnistuin saamaan näytölle vihreän shakkiruudukon, jolla ei ollut nappuloita. Ja kun klikkasin "Aloita peli", ei mitään tapahtunut.

Voi olla, että olen niin tyhmä, että en osaa.

HannuTapio [17.04.2019 17:57:41]

Lainaa #

Hei,

Minulla on offscreen canvas käytössä, se ei toimi MS EDGE, IE, eikä varmaankaan macintosh koneissa.

offscreen canvas toimii, windows ja linux koneissa, ja google ja firefox ja opera selaimissa.

Tämä javascript on vielä vähän uutta teknologiaa, tuo html5 canvaskin tuli käyttöön ihan muutamia vuosia sitten, esim. java on ollut tavallisen ihmisen käytössä jo vuodesta 1995 kun windows 95 tuli markkinoille.

Uskon että ongelmana on se että selaimesi tai käyttöjärjestelmäsi ei tue offscreen canvasta.

Minulla itselläni shakki toimi oikein, windows 7 + google chrome + firefox ja vielä linux kubuntu + google chrome + google chromium + firefox + opera.

:) :) :)

Minun kaikki lautapelini on ideoitu pelaamaan ihmisiä vastaan, minulla ei ainakaan pariin vuoteen vielä ole tekoälyä, ensimmäiset tekoälyt tulevat sitten sotalautapeleihin, minulla ei ole erikoisen hyvää kokemusta kautta ymmärtämistä perus shakki / tammi / reversi / ristinolla tekoälyyn.

Toki voi olla että oli jokin tilapäinen palvelin / asiakas ohjelma häiriö, havaitsematon bugi, tämän voi varmistaa kun käynnistää asiakasohjelman uudestaan selaimen reload buttonilla. :) :) :).

Minä laitoin bugi raportin foorumilleni, minulla on foorumilla alue jossa lukee bugit - https://www.lautapelataanko.com/foorumi/enterphpbb3.html

Lisäys.
Voit myös koettaa tyhjentää selaimen cachen, minulla oli isoja päivityksiä sivustoilla läpi alkuvuoden, en tiedä koska viimeksi olet koettanut sivuani, jokin grafiikka tiedosto voi olla vanhalla cachella. :).

--

Tunturisusi [19.04.2019 19:10:22]

Lainaa #

Kiitokset tarkasta selvityksestä ja tuostapa ongelman ydin selvisikin.

HannuTapio [07.07.2019 05:11:12]

Lainaa #

Hei,

Tämä on vanha viesti jo, mutta, tahdoin vain lisätä kun jäi vähän auki tämä, että, bugi on nyt korjattu, löysin bugin viimein, minulla jäi aina välistä nollaamatta, eri huoneet joissa pelaajat liikkuvat, niin, palvelinohjelmassani.

Kiitos, kun ilmoitit bugin, bugi status on nyt = bugi korjattu, olen poistanut bugin, bugi listaltani foorumistani.

En jatka tätä jo kerran päätettyä ketjua enempää, jäi vain vähän ikävään tilanteeseen viimeksi, tämä AOv5.00+ ketju, kun minulla oli bugia, saatiin hienosti hoidettua, kiitosta.

Shakki tekoälyä minulla ei tosin ole vieläkään.

:) :) :)

--

Tunturisusi [07.07.2019 09:19:53]

Lainaa #

Hyvä, näytät huolehtivan HannuTapio sivuistasi samalla huolella, kuin minäkin. Olemme molemmat samanlaisia omien polkujemme kulkijoita täällä avarassa maailmassa ;)

HannuTapio [13.07.2019 12:56:28]

Lainaa #

Sivustoa,

Kiitosta vaan, minä olen nyt onnistuna vakauttamaan, tätä minun hieman epävakaana ollutta palvelinohjelmaani, minulla on ollut monia bugeja siinä, mutta, nyt on pari paivää toimina minulla pelaaminen ilman jämähtelyjä.

Minä uskon että kovinmmat vaikeudet minun palvelinohjelman ja lautapeliohjelman välillä ovat nyt sitten takanapäin, ja voin keskittyä viimein tekemään näitä pelejäni.

Kiitos, myös sinulle kun olet käynyt sivustollani, olen pahoillani, lukuisista bugeista joita minulla on ollut, nämä bugit ovat pääsääntöisesti olleet huolimattomuutta, muuttujia ei ole nollattu taikka resetoidaan väärillä arvoilla, minulla ei ole varsinaista rakenne virhettä ollut sivustoillani, en ole joutuna muuttamaan mitään ajateltua rakennetta, mutta, muuttujien nollaaminen ja uusien arvojen antaminen muuttujille on minulla ajoittain vähän unohtua.

Toivon että nyt sitten kun ainakin minulla on pari päivää ollut toiminnassa ja pelissä tämä lautapeliohjelma ja myös palvelinohjelma, ilman virheitä, niin, toivon että se on nyt sitten viimein vakaa myös muillakin.

Oli mukavaa kun kehuit sivuston ylläpitoani, pyrin hyvän harraste palvelun rakentamaan tänne helsinkiin, aion yrittää olla helsingin paras 2D lautapelisivusto, pyrin että olisi tuhansia pelaajia.

Mutta, kiitos kun kehuit.

:) :) :)

--

HannuTapio [09.08.2019 21:43:17]

Lainaa #

Kutsu pelitestiin,

Hei, minulla on tämä 3 kk testi vaihe, jonka aikana yritän löytää kaikki bugit mitä ohjelmissani on, kutsun ihmisiä testaamaan, minun eri peliohjelmiani, eri tietokoneillaansa ja käyttöjärjestelmilläänsä ja eri selaimillaansa.

Tervetuloa tänne testaamaan ohjelmiani - https://www.lautapelisivusto.com

--

Minulla on vielä 2 kk jäljellä tarkkailuja, monta bugia on löytynyt, kiitos testaajille, ja olen pahoillani niiltä joilta on linja katkennut kesken pelin.

Tällä hetkellä ei ole bugeja löytynä, ja kaikki vanhat bugit on jo korjattuna.

Tarkkailen vielä 2 kk eri debug viestejä, mitä palvelinohjelmani antaakaan, ja sitten jos ei löydy enää bugeja 2 kk kuluttua, niin, julistan palvelinohjelman ja molemmat lautapeliohjelmani peleihin täysin toimiviksi.

Minä vielä tämän pelitesti kutsun laitan tähän AOv5.00+ ja POv3.00+ ketjuun, saan näin hienon päätöksen, näille AO ketjuille, eli, näin sitten annan tämän ketjun lakata ja laskeutua listalla, ja esitän vain uusia lautapelejä, mutta, tervetuloja testaamaan palvelinohjelman ja lautapeliohjelmieni virallisesti toimiviksi saattelun testejä.

Jos et halua mennä testaamaan pelejäni sivustolleni, niin, laitan tähän parit videot.


Tässä on perus lautapelejä -
https://www.bittipankki001.com/videot/RisRevTamMylSha_002_lp.mp4


Tässä on Ilmojein pilotit 1917 lautapeliä -
https://www.bittipankki001.com/videot/ip1917_koiratappelu_004.mp4


Tässä on Meteori pilotit 2312 lautapeliä -
https://www.bittipankki001.com/videot/mp2312_koiratappelu_002.mp4


:) :) :)

--

HannuTapio [10.08.2019 20:02:32]

Lainaa #

Hei,

Minulla on yhä tämä 3kk tarkkailu käynnissä, kiitos, kaikille testaajille, mutta, minä vain ilmoitan, että, vaihdoin nuo ip1917 ja mp2312, koiratappelu pelien nimet seuraaviksi ->

Ilmojein pilotit 1917 - ilmataistelu.
Meteori pilotit 2312 - avaruustaistelu.

Eli, poistin nuo dogfight sanasta johdetut koiratappelu sanat molemmista peleistä, paree näin, tämän 3kk tarkkailun jälkeen, pääsen sitten kehittämään ihan täysillä lautapelejä, kun ei enää tarvitse huoltaa ja rakentaa palvelinohjelmaa ja näitä lautapeliohjelmiani.

:) :) :)

--

HannuTapio [19.08.2019 13:05:19]

Lainaa #

Hei,

Minulla on nämä lautapelisivustot, niin, minä laitoin bugi tarkkailun 18.7 päälle, minä ylläpidän tätä tarkkailua nyt 3 kk, eli 2 kk vielä, minä tarkkailun jälkeen julistan ohjelmani täysin toimiviksi pelaajille.

Minulla on vähän jo oloa, että, kaikki ohjelmani ovat jo nyt virhevapaita, eikä virheilmoituksia ole näkynä, minä noin kaksi viikkoa sitten sain korjattua, isoimmat bugi kohdat.

Mutta, jos tahtoo olla osana virallisesti toimimaan saattamista, mitä helsingin ykkös sotalautapeli sivusto tarjoaa, niin, nyt voi tulla testaamaan hannun sota aihe lautapelejä, minä sitten ohjelmien bugi raportteja seuraan.

Minä tämän AOv500+ ketjun, sitten, päätän tähän 3kk tarkkailuun, ja siirryn vain julkaisemaan näitä uusia lautapelejäni, saadan näin sitten pehmeä päätös näihin vuosien mittaisiin AOv ketjuihin, mitä minulla olikaan. :).

Täällä voi testata - https://www.lautapelisivusto.com

:) :) :)

--

maka78 [30.08.2019 20:22:58]

Lainaa #

Kävinpä ihan piruuttani kokeilemassa lautapelejäsi. Tammi hyytyi jo neljännellä siirrolla niin, että nappi jäi leijumaan ilmaan.
Ei silti, en pidä itseäni vastaan pelattua tammea kovin viihdyttävänä, joten pelikokemus ei sanottavasti huonontunut.

Lebe80 [02.09.2019 09:02:19]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

Minulla on nämä lautapelisivustot, niin, minä laitoin bugi tarkkailun 18.7 päälle, minä ylläpidän tätä tarkkailua nyt 3 kk, eli 2 kk vielä, minä tarkkailun jälkeen julistan ohjelmani täysin toimiviksi pelaajille.

Sen kyllä uskomme, mutta ennen sitä toivoisimme, että korjaisit myös bugit.

HannuTapio [04.09.2019 04:40:05]

Lainaa #

maka78 kirjoitti:

Kävinpä ihan piruuttani kokeilemassa lautapelejäsi. Tammi hyytyi jo neljännellä siirrolla niin, että nappi jäi leijumaan ilmaan.
Ei silti, en pidä itseäni vastaan pelattua tammea kovin viihdyttävänä, joten pelikokemus ei sanottavasti huonontunut.

Hmmh,

Minä en ole havainnut mitään ilmoitusta virheestä palvelinohjelman suorittamisessa.

Minulla on siis harrastetta tämä projekti, minulla voi olla osin toimimattomuutta ohjelmissani, jos TCP liikenne on kovin voimakasta siirtojen aikana, en ihan varma ole, onko näin, mutta, jos linjat ovat kovin käytössä, kun pelaa, niin, voi olla, että, jokin ei toimi.

Mutta, minulla ei mikään virheilmoitus viesti koodi ole laittana mitään ilmoitusta.

Kiitos, jos koetat uudestaan, olen iloinen jos virhe toistuu :) :) :), niin, sitä voi sitten etsiä, ja myös virheen voi näin löytyessä korjata, minulla on tässä palvelinohjelman tarkkailua vielä 1½ kuukautta jäljellä.

Ja voit toki pelata tammea myös ystäviesi kanssa, minun sivustollani on 34 yhden päätteen lautapeliä ja 19 kahden päätteen online lautapeliä, joukossa myös kaikki lautapelien tammi lautapelini.

Minulla ei ole oman tiedon mukaan tällä hetkellä bugeja ohjelmissani, mutta, jos linja liikenne on kovin voimakasta, kuten virusturvan / käyttöjärjestelmän päivitys, niin, tällöin voi käydä, noin kun kuvasit, että, siirto ei rekisteröidy palvelimesta heti takaisin, en tiedä kuinka kauan odotit siirron tapahtumista.

Täällä voi testata - https://www.lautapelisivusto.com

--

_Pete_ [04.09.2019 07:39:45]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

(04.09.2019 04:40:05): ”– –” Hmmh, Minä en ole havainnut...

Onko siis maka78 kokema nappi leijumaan ominaisuus eikä bugi ?

HannuTapio [04.09.2019 08:18:55]

Lainaa #

Hmmh,

En usko että on kyseessä bugi, koska olen itse jo lähes puoli vuotta miltein päivittäin pelannut shakkia, tammea ja ip1917 ja mp2312 lautapelejä.

Uskon että kyseessä oli jokin tilapäinen linja rasite ( virusturva, käyttäjärjestelmä päivitys ), joka sitten aiheutti sen että siirto ei siirtynyt takaisin palvelimesta, taikka edes palvelimeen, kohtuullisessa ajassa, tämä on ongelma joka on vielä nykyään, ainakin harrastajien lautapeleissä ja uskon että tulee toistumaan myös muilla mahdollisilla pelaajilla.

:) :) :)

--

Teuro [04.09.2019 08:20:14]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

Minä en ole havainnut mitään ilmoitusta virheestä palvelinohjelman suorittamisessa.

Käyttäjä on kuitenkin havainnut ongelman toivotun ja todellisen toiminnan välillä. Aiotko kirjata tämän bugiksi, vai haluatko vain toimivuudesta kertovia ilmoituksia?

HannuTapio kirjoitti:

Minulla on siis harrastetta tämä projekti, minulla voi olla osin toimimattomuutta ohjelmissani, jos TCP liikenne on kovin voimakasta siirtojen aikana, en ihan varma ole, onko näin, mutta, jos linjat ovat kovin käytössä, kun pelaa, niin, voi olla, että, jokin ei toimi.

Se mitä olen muutaman kerran kokeillut, niin TCP-liikenne ei ole voimakasta (olen ollut jokaisella kerralla ainoa vierailija).

HannuTapio [04.09.2019 08:22:43]

Lainaa #

Kirjata bugi,

Minä vastasin jo tuossa yllä, olen pelannut jo puoli vuotta onnistuneesti lautapeliä josta puhuttiin, kyseessä oli vain linja rasite, ( virusturva taikka käyttöjärjestelmä taikka jokin mahdollinen steam taikka origin tai jne .. ).

Tämä on ongelma joka tulee toistumaan, uskon myös muilla mahdollisilla pelaajilla sivustollani.

:) :) :)


Täällä voi testata - https://www.lautapelisivusto.com


Lisäys.
Voi olla tosin myös mahdollista, että, minä itse olen resetoimassa palvelinta, kun pelaaja on ollut, en ole huomannut.
Minä olen jo yli puoli vuotta päivittäin miltein, naputellut shakki ja tammi ja ip1917 ja mp2312 lautapelejä, ne on ilman bugeja.

--

Teuro [04.09.2019 08:28:33]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

Minä vastasin jo tuossa yllä

Eli vika ei missään nimessä voi olla noissa järjettömissä ratkaisuissa, joita olet täällä esitellyt. Asioista perillä olevat ovat ilmaisseet huolen noiden idioottimaisten ratkaisujen toimimattomuudesta, mutta siitä huolimatta olet jatkanut niiden tekemistä. Nyt ilmeisesti riski on toteutunut, joten korjaukselle olisi tarvetta.

HannuTapio [04.09.2019 08:30:40]

Lainaa #

Bugi,

Tammi ohjelma on niin yksinkertainen, että, ei siinä voi olla bugia.

Ja kuten jo kirjasin olen pelannut yli puoli vuotta toimivaa tammi peliä.

:) :) :)

Uskon että linja rasite käyttäjällä, tai sitten olen itse sählännyt palvelin resettiä, resetoin aika ajoin päivän mittaan palvelintani.

--

Teuro [04.09.2019 08:41:16]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

Tammi ohjelma on niin yksinkertainen, että, ei siinä voi olla bugia.

Sitten lienee turha pyytää bugiraportteja.

Lebe80 [04.09.2019 09:14:03]

Lainaa #

Teuro kirjoitti:

HannuTapio kirjoitti:

Tammi ohjelma on niin yksinkertainen, että, ei siinä voi olla bugia.

Sitten lienee turha pyytää bugiraportteja.

I'm not saying... but just saying...

Lebe80 kirjoitti:

HannuTapio kirjoitti:

Minulla on nämä lautapelisivustot, niin, minä laitoin bugi tarkkailun 18.7 päälle, minä ylläpidän tätä tarkkailua nyt 3 kk, eli 2 kk vielä, minä tarkkailun jälkeen julistan ohjelmani täysin toimiviksi pelaajille.

Sen kyllä uskomme, mutta ennen sitä toivoisimme, että korjaisit myös bugit.

_Pete_ [04.09.2019 09:20:26]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

(04.09.2019 08:30:40): Bugi, Tammi ohjelma on niin...

Eikö sekin ole bugi että palvelinta pitää resetoida kenties monta kertaa päivässä?

Normaalisti ei tarvi ikinä.

Grez [04.09.2019 09:30:49]

Lainaa #

Niin ja laadukkaasti toteutettu clientti ei jumahda jos palvelinyhteys katkeaa vaan ilmoittaa ongelman syyn käyttäjälle.

Tästä voi tietty olla sitäkin mieltä että kyseessä ei ole bugi, vaan vain huonon toteutuksen ominaisuus.

Muutenkin riippumatta jumahduksen syystä, niin eihän minkäänlaineen jumahtelu välttämättä ole bugi - "Sen kuuluukin jumahdella silloin tällöin." :D

HannuTapio [04.09.2019 16:29:17]

Lainaa #

Keskusteluja,

1) Ja se minun tammi on testi pelattu jo puolen vuoden ajan ja kaikki toimii.

2) Palvelinta ei tarvitse resetoida montaa kertaa päivässä, mutta, minulla on yhä moni asia keskeneräisenä, jotenka resettiä välillä aina esiintyy.

3) Laadukas on minunkin clientti, minulla on ihan oma virheilmoitus ruutu, harmaa ruutu jossa vihreä teksti.
try {} catch ( err ) {};

:) :) :)

Täällä voi testata - https://www.lautapelisivusto.com

--

_Pete_ [05.09.2019 09:37:14]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

1) Ja se minun tammi on testi pelattu jo puolen vuoden ajan ja kaikki toimii.

Ilmeisen huonosti on testattu, koska tällainen ilmenee:

https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/30564-lautapelisivusto-ym-aov5.00/v-237868#v237868

Kaikki ei siis selväsitkään toimi vaikka niin valehtelet.

HannuTapio [05.09.2019 09:47:14]

Lainaa #

Ok,

Kiitos keskustelusta.

:) :) :)

Täällä voi testata niin sitten näette toimiiko - https://www.lautapelisivusto.com

--

vesikuusi [05.09.2019 22:30:14]

Lainaa #

Hannu,

Löysin bugin LautapeliOhjelmasta.

Rakensin tarjouksen kahden päätteen ilmataistelulle. Pelaajia odotellessani menin toisessa välilehdessä lukemaan Ohjelmointiputkaa. Kun palasin LautapeliOhjelmaan, oli "tarjous on linjalla vielä" -laskuri palannut ja jumittunut lukemaan 300. Tämä bugi toistuu 100 % seuraavilla stepeillä.

1. Rakenna tarjous kahden päätteen ilmataistelulle.
2. Avaa Ohjelmointiputka toiseen välilehteen. Klikkaa jotain keskustelua ja ehkä skrollaa vähän.
3. Palaa LautapeliOhjelmaan. Laskuri on resetoitunut ja jumittunut.

Sama toistuu jos Ohjelmointiputkan selaamisen sijaan pienentää Chromen ja menee selaamaan lomakuvia. Kun palaan Chromeen, on laskuri taas resetoitunut. Kuvat on otettu Alaskasta.

Lisäys: Pelasin kyllä onnistuneesti tammea itseäni vastaan, itselläni ei ilmennyt bugeja siinä.

Lisäys: Jos LautapeliOhjelman jättää "taustalle" toiseen välilehteen joksikin aikaa niin se usein kaatuu, siis kun palaan välilehteen hetken kuluttua, on siinä vain suurifonttinen teksti joka implikoi että jotain meni pieleen.


Sivun alkuun

Sivut:

Vastaus

Muista lukea kirjoitusohjeet.
Tietoa sivustosta