Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Projektit: Lautapelisivusto ym. (AOv5.00+)

Sivut:

Sivu 3 / 5

Sivun loppuun

HannuTapio [17.06.2018 00:50:16]

Lainaa #

MP2312 ja linjat ja menut ja chatit,

Hei, hommat edistyvät, eivät ihan niin nopeasti mitä luulin, mutta, en sitten tällä viikolla ehtinä, mutta, uskon että ensi viikolla on ainakin kaikki 28 lautapeliä valmiina, minulta puuttuu enää tämä "meteori pilotit 2312" ja tämän jälkeen sitten live linja pelit ja menu valikot ja chatit.

Minulla on muutama hidaste ollut tässä MP2312 pelin kanssa, grafiikkaa joutuu hieman muokkaamaan vielä lisää ja myös grafiikan kulkua täytyy peli testata näytöllä jonkin verran enemmän mitä olin arvioinut.

Täällä voi käydä katsomassa - http://www.hannunpilotit.com

:)

--

HannuTapio [17.06.2018 19:29:00]

Lainaa #

Heidän kunniansa päivät,

Hei, piirtelin vähän testi nappeja, laitan lisänä vielä sääntöjä myös ihan pian, laitan vaan tuon mp2312 pelin ja linjat ensin.

Tässä on kuvasnap hkp pelin yksiköistä - https://www.bittipankki001.com/kuvat/HKP_Nappeja_004.png

Mietin vielä eri vaihtoehtoja, kenties hieman vaatimattomammat, en vielä ihan tarkkaan tiedä, mutta, jotain tuon suuntaista.

--

groovyb [17.06.2018 22:24:08]

Lainaa #

Kokeilin noita pelejä. muutama huomio:

1) Todella raivostuttavaa, kun vedät lentokonetta johonkin suuntaan ja hiiren osuessa toiseen koneeseen, focus muuttuu. Toimisi paremmin, jos konetta pitäisi klikata ja toisella klikkauksella hyväksyä suunta.

2) Tekeekö ne muuta kuin lentelee, ei ainakaan ammu lainkaan nuo lentokoneet. Joten onko tämä vain joku ympyrää lentelevien koneiden simulaattori?

3) Miten saa valittua yksinpelin ja pelata tietokonetta vastaan? Tämä koskee vähän joka peliä. En näe järkeä varsinkaan lentopeleissä että yhdellä hiirellä pitäisi kahden käyttäjän pystyä ohjaamaan koneita.

4) Tammessa oli raivostuttavaa nappuloiden siirto. en saanut palikoita siirtymään, vaan vaati useampia klikkauksia että nappulat lähtee liikkeelle tai valittua.

5) Heidän kunniansa päivät. En edes tiedä mitä tuossa pitäisi tehdä. Mitään ei tapahdu kun klikkailee mihin tahansa, eikä ole sääntöjäkään. En ymmärrä mitä tuossa pitäisi tapahtua ja tehdä. Tee ohjeet avattavaksi vaikka modaalina, jossa näkyy esimerkiksi säännöt ja eri ikonien / palikoiden / muiden asioiden merkitys.

Kokemus peleistä oli huono, sinuna parantaisin pelejä runsaasti pelattavammiksi, ennen mitään julkaisua. En jaksaisi noita pelata nykyisellä käyttökokemuksella.

HannuTapio [18.06.2018 00:53:03]

Lainaa #

Hei,

1)
Lentokoneitten ohjaus on kehuttu ja se on loogisin ja parhain vaihtoehdoista mitä voi olla, tämä ohjaus on valittu koska koneita voi olla 7 kerralla yhdellä puolella, kukaan ei ehdi mainitsemaasi kahta klikkiä tekemään ja ohjaamaan 7 konetta.

2)
Lentokoneet ampuu automaattisesti kun vastus on tulilinjalla, kun peli aika on päättynyt koneet eivät enää ammu.

3)
Hannun koko idea on että ihmiset pelaavat toisiaan vastaan, mitään tietokone vastusta ei ole tulossa.

4)
Tammi nappulat siirtyvät loogisesti ja oikein, niissä ei ole mitään vikaa, yksi hiiri klik riittää nappi valintaan ja sitten toinen klik siirtoon.

5)
Heidän kunniansa päivät pelin kehittely alkaa vasta sitten kun minulla on 28 lautapeliä linja live pelinä, hannun lautapelien ohjeet ovat hannun foorumilla.

:) :) :)

Kokemukset peleistä ovat sitä luokkaa että ne ovat isommain sivustoin parhaat animoidut netti lautapelit suomessa, jos haluat parempia joudut varmaankin odottamaan hetken aikaa, koska suomi kulttuuri ei ole rikas netti lautapelisuunnittelijoista, sivustoni ovat parhaat mitä suomi indie rintama tarjoaa, toivon että viimeistään parin kuukauden viiva vuoden sisään kun pelit ovat todella valmiit ja toivon että pelatut, voit sitten harkita toisenlaisia kommentteja.

Teillä nuoremmilla on varmaankin joku kuuluisa indie mietteissä, kun kerrotte mielipiteitä, muistetaan että hannu on harrastelija tällä hetkellä, hannu ei voi rakentaa kaikin osin vähän isompaa ja vähän kirkkaampaa ja vähän toimintarikkaampaa sivustoa mitä kaupalliset ovat, täytyy jättää muutama ruff edge taikka hiomaton kulma, jotta en ole parempi mitä kunnon kaupalliset sivustot, tämä on ilmais sivusto ja erittäin laadukas ilmaiseksi, mene vaikka googlaamaan mitä löytyy free boardgames taikka ilmaiset lautapelit, kiitos kun vertaatte minun sivustoa googlen free boardgames löytöihin, eikä maksimaalisiin kaupallisiin mahdollisuuksiin. :) :)

> Täällä voi testata - http://www.hannunpilotit.com

--

HannuTapio [20.06.2018 16:52:24]

Lainaa #

Meteori pilotit 2312,

Jee, minulla on nyt sitten tämä mp2312 lautapelini valmistumassa, uskon että jo tänään illalla taikka huomenna olisi eka pelattava piste peli valmiina.

Tässä on ollut hieman hidastetta, joudun säätämään lautapelin grafiikkaa hieman enemmän mitä luulin ja myös animaation nopeus vaatii säätöä, pelissä on muutama hetki kun grafiikka ei toimi ihan kunnolla, tämä silloin kun alukset ovat lähellä toisiaansa ja tulittavat, joudun jotenkin säätämään grafiikkaa, mutta, en ihan vielä tiedä tarkkaan mitä valikoin, mutta, kun tämä mp2312 lautapeli sitten on valmis, niin, sitten alan laittamaan menuja, chatteja ja linja pelejä viimein.

Täällä voi käydä katsomassa tämän hetken AOv5.00+ versiota - http://www.hannunpilotit.com

Laitan pian kuvasnappia ja mahdollisesti ekaa youtube videota valmiista lautapelistä.

--

Kitsu [21.06.2018 09:39:03]

Lainaa #

Hyvä Hannu Särö,
en ymmärrä Meteori pilotit 2312 -peliäsi. Ensinnäkin ohjaus on aivan hirveää kuraa: en saanut edes näitä hemmetin avaruusolioita liikkeelle. Mitäpä jos vaikka keskittyisit yhden pelin kehittelemiseen kerralla ja saattaisit projektin kunnolla loppuun asti, etkä kehittäisi samaan aikaan 458 "live linja peliä", jotka ovat grafiikaltaan keskinkertaisia, joiden FPS on rajoitettu kahteen ruutuun sekunnissa ja jotka eivät edes toimi kovinkaan käyttäjäystävällisesti.

Oon samaa mieltä groovyb:n kanssa. Ohjeet ois kiva saada muuallekin kuin sun foorumille, josta ne pitää kaivaa erikseen.

:))))))))

HannuTapio [21.06.2018 10:56:36]

Lainaa #

MP2312,

Kuten tuossa viime viestissä kirjasin on mp2312 lautapeli vasta valmistumassa, minulla ei ole ihan uusin versio netissä tällä hetkellä, mp2312 ei ole vielä valmis.

Minulla on tällä hetkellä vain tämä mp2312 lautapeli valmistumassa.

Ohjeet löytyvät kyllä foorumilta hyvin, ne voi halutessaan avata toiseen selain tabiin.

Framerate on säädettävissä ruudun oikeassa reunassa keskellä, kiitos kun muistetaan että nämä ovat vain lautapelejä ja suomessa ei ole toista henkilöä joka tarjoaa 30 fps ja 5K animoituja lautapelejä, tässä määrin, enkä tiedä onko pohjoismaissakaan tai balttiassa, sivusto on ainutlaatuinen, vaikkakaan ei pyri olemaan maailman paras kuten suomalaiseen ajatteluun kuuluu.

--

Kitsu [21.06.2018 11:12:36]

Lainaa #

Miksi keskeneräisiä tuotoksia pitää näyttää valmiiden tuotteiden joukossa? Selkeämpää olisi, jos kehitteillä ja testissä olevat pelit olisi erillään valmiista peleistä.

Ohjeet ei todellakaan löydy hyvin tuolta foorumilta, ja ohjeista ei saa mitään järkevää irti.

HannuTapio [21.06.2018 12:49:09]

Lainaa #

Peleistä,

Minä olen harrastaja joka tarjoaa ihmisille mahdollisuuden nähdä koko pelin kehittely kaari, eli, voit sivustoilla seurata pelien päivittäistä ja viikottaista edistymistä.

Ohjeet ovat alkeellisia koska en kykene kirjoittamaan ohjeita, niin hyvin mitä ammattimainen ohjeen laatija.

Pyrin lähi kuukausina kun ylläpito todella alkaa, niin, kehittymään, niin, ohjeen laatimisessa kuin pelien esittelyssä, kenties demo lautapelit ihan omaan osioonsa, eikä sinne valmiitten joukkoon :).

Mutta, tulen jatkossakin antamaan ihmisille mahdollisuuden seurata koko pelin kehittely kaari, voin laittaa demot osioon jossa nämä ei valmiit pelit sitten ovat.

--

Lebe80 [21.06.2018 13:03:41]

Lainaa #

Miten hemmetin vaikeaa sun on tehdä sinne se demo-osio?

Teet vaan navigaatioon osion "Keskeneräiset", ja pistät pelit sinne.

Ohjeita ei tarvitsekaan ammattilaisten laatia, vaan teet niistä vaan selkeät. Teet niistä ohjeet.

Unohda kaikki jargoni asiakasohjelmista ja muista kapulakielistä. Unohda kaikki frames/secondit ja twipsit ja tickit ja snäpit. Kirjoita ne suomeksi äläkä keksi omia termejä. Pelaajat, jotka pelejä pelaa, ei ole kiinnostuneita kuinka monta kertaa sä olet piirtänyt kuvan kuvaruudulle / sekuntti.

Keskity olennaiseen!

Jos peli on keskeneräinen, mainitse siitä viimeistään pelissä, mieluiten aikaisemmin.

Sä et ole taiteilija, sä et ole johtava suomalainen lautepeli board games hobbyist, sä olet ihan vaan sä.

HannuTapio [21.06.2018 13:45:53]

Lainaa #

Demo osio,

Demot on jo merkitty "( vain Demo )" tekstillä.

Kirjoitan juuri mp2312 pelin ohjausta, kun ohjaus on valmis, niin, minulla sitten on 28 lautapeliä valmiina, olen jo pisteet ja aloituksen kirjanna peliin.

Siintä on demo linjoilla - http://www.hannunpilotit.com

Jos sitten haluaa seurata koko pelin kehitys kaarta. :).

--

HannuTapio [21.06.2018 17:18:34]

Lainaa #

Nonni,

Nyt on sitten MP2312 peli valmiina, minä korjaan mahdolliset bugit huomisen ja viikonlopun aikana jos niitä löytyy.

Siirryn nyt sitten lauantaina koodaamaan menuja, chatteja ja vielä linja liikennettä ja palvelinohjelmaa.

Pyrin että ensi viikolla olisi 15 lautapeliä live linjalla ja sitten 13 yhden päätteen peliä tabletpelisivustolla, niin, valmiina käyttöön.

Täällä voi testata meteori pilotit 2312 lautapeliäni - http://www.hannunpilotit.com

--

HannuTapio [22.06.2018 12:38:06]

Lainaa #

Live linjat,

Nonni, nyt kun sitten on kaikki 28 lautapeliä valmiina, jotka valikoin tähän live lautapeli avajaiseen, niin, voin sitten kytkeä nämä live linja pelit päälle, minä mietin ensin että laittaisin ristinolla, reversi, tammi, mylly ja sitten shakki järjestyksessä nämä linjat, mutta, nämä ovat kuitenkin minun omia lautapelejä enin osin mitä esitän, jotenka laitan ensin "ilmojein pilotit 1917" ja sitten "meteori pilotit 2312", pyrin että ensi viikolla olisi molemmat pelattavissa ja mahdollisimman monta perus lautapeliä myös.

--

Tästä sitten jatkan kun live linjat on päällä, niin, "heidän kunniansa päivät" ja "panssaroitu jalkaväki" lautapelien kanssa, sitten en ihan tarkkaan tiedä mitä, minä mahdollisesti sitten testaan harraste idean mukaisen myynti laudan, olen jo osittain jutellut verottajan kanssa, harraste pohjaisen myynnin, olen sairaseläkeläinen, ja saan tienata eläkkeen lisänä noin 700e kk, ilman että eläke katoaa, jotenka mietin että jos yrittäisin tienata harrastamalla noin 650e kk, se olisi mukava lisä eläkkeen lisäksi, täytyy tietosuoja.fi ja vero.fi jutella vielä ensin, ikärajaa ja pegiä ei tarvitse harraste pohjaisiin ohjelmiin.

Tästä sitten jatketaan ..

--

groovyb [23.06.2018 16:20:26]

Lainaa #

Mitä tarkoittaa linjoille kytkeminen? Eikös nuo nytkin ole pelattavissa, ja sanoit että niitä pelataan samalta päätteeltä? En kyllä ymmärrä miten noita lentelyjä pelataan yhdellä hiirellä.

HannuTapio [23.06.2018 22:30:50]

Lainaa #

Hei,

Live linjoista on kyse, minä laitan live pelit päälle ensi viikon aikana.

On niitä jotkut jo jonkin aikaa ihmetelleetkin, kun ei ole vieläkään liveä.

Mutta, ensi viikosta lähtein sitten ip ja mp lautapelit ovat kahden tietokoneen pelejä myös. :).

Demo pelejä voi pelata yhdellä hiirellä, kaikki pelit ovat sekä esittely pelinä yhdelle päätteelle, että, ensi viikosta lähtein myös kahden tietokoneen välisenä lautapelinä.

--

Kitsu [25.06.2018 10:14:31]

Lainaa #

Mitä ajattelit keskustella tietosuojavaltuutetun ja verotoimiston kanssa? Niitä näitä? Kerrot niille miten projektisi edistyy?

Lisäksi, mistä ajattelit saada noin suuria tuloja projektisi kanssa?

HannuTapio [25.06.2018 14:39:07]

Lainaa #

Tietosuoja ja verot,

Minä lähinnä aion varmistaa että on sallittua, minulla jo luvat on kerättynä, mutta, aion ilmoittaa molemmille mitä teen, saavat sitten kommentoida toimia.

Tuloja, joo, on totta, suomalainen lautapeli kulttuuri ei ole rikas, eikä kovin elin voimainen, se on keskittynyt muutamaan hassuun sivustoon, mukaan lukien minun omani, mutta, jos joku isompi taikka keskikokoinen lehti kertoo minun projektistani, taikka sitten eri netti harrastajat joilla on youtube sivustoja, niin, kenties minä sitten voin saada tuhat päisen pelaaja joukon.

Minä aion keskittyä vielä esittämättömiin sotalautapeleihin, ja uskon että näillä voi olla suomen, ruotsin ja eestin alueella yli 1000 kannattajaa, ja sen lisäksi sitten vielä satunnaiset lapsi ja nuori pelaajat.

Viimeksi kun sivustot olivat "aktiivisia", tuolla 2011 - 2012, niin, minulla oli noin 8000 kävijää vuodessa, toivon että tämä 8000 kävijää / vuosi ylittyy, nyt kun taas ryhdyn aktiiviksi, tällä kertaa sitten taas on lisänä vielä live ja tallenne pelitkin, jotenka toivon jotain 20 000 kävijää / vuosi tasolla, muutaman vuoden sisään.

--

Kitsu [25.06.2018 15:05:46]

Lainaa #

Mitä lupia sun lautapelisivuston pyörittämiseen tarvitsee? Ei jotain verotoimistoa kiinnosta pätkän vertaa se, että pyörittelet vapaa-ajallas jotain lautapelisivustoa. Veroilmoitukseen vaan merkkaat ne tuloina niin kaikki on okei.

Et vastannut kysymykseeni, mistä aiot saada noin suuria tuloja? Mainoksista? Lahjoituksista? Sponsoreista?

HannuTapio [25.06.2018 15:26:10]

Lainaa #

Lautapeli tuloja,

Minä en vielä tiedä, mikä kaikki on mahdollista, helpoin tapa olisi varmaankin jos tulee kävijöitä, niin, laittaa mainos kuva sivustolle jonkin helsinkiläisen pien yrityksen, kenties jokin pien mikroliike.

Lisänä mietin myydä pieniä kahden pelaajan Java lautoja noin 2.50€ - 5.00€ laudasta riippuen.

Minä mietin vielä mitä tehdä rahoituksen kanssa, en ihan vielä ole valinna.

Minulla oli 8000 pelaajaa, vuosina 2011 - 2012 kun viimeksi olin aktiivisena, toivon että taas tulee yli 8000 pelaajaa, ja heille sitten myisin harraste pohjaisia Java lautoja 2.50€ - 5.00€ kappale.

Lisänä mietin kaupallisen osan sivustoille, jonka aktivointi maksaa vaikka 2€ / kk.

--

HannuTapio [25.06.2018 17:58:43]

Lainaa #

Live ja tallenne pelit,

Minä vielä hieman lykkään näitä live ja tallenne pelien avajaisia, minä lisään asiakasohjelmaani vielä vektori pohjaisten kuvien käytön.

Eli, minä svg kuvia käännän ensin javassa omaan string muotoon, ja sitten javascript saa tulkita ja piirtää tämän string muodossa olevan kuvan, niin, moveto, lineto, curveto vektori kuvaksi.

Tässä menee varmaankin yksi tai kaksi päivää, mutta, sitten minulla esim. tuo shakki pelin grafiikka menee alle 15 kiloon, tällä hetkellä kun shakki peli on .png fileessä, niin, shakki grafiikka vie melkein 250 kiloa.

Laitan kaikkien pelien grafiikat tähän svg lähtöiseen omaan string muotoon, josta sitten javascript etsii moveto, lineto ja curveto käskyt ja stroke ja fill käskyillä piirtää vektori kuvat sitten.

Mutta, keskiviikkona taikka torstaina alan kirjaamaan näitä linja ja tallenne pelejä sitten.

Täällä voi käydä katsomassa valmiita lautoja - http://www.lautapelisivusto.com

--

HannuTapio [25.06.2018 22:40:16]

Lainaa #

SVG laudat,

Nonni, laitoin näitä minun lautojani svg -> oma string -> js path, muotoon, eli, piirrän laudat inkscapella, josta open javan kanssa siirrän ne string muotoon .js fileeseen, josta sitten javascript asiakasohjelmani osaa niitä käyttää.

Minulla aiemmin vei kaikkien perus lautojen .png lataaminen yhteensä noin 200 kiloa kenties vähän enemmän, nyt kun kuvat ovat svg johdannais muodossa, niin, kaikkien perus lauta kuvien siirto vaade on enää noin 28 kiloa yhteensä.

Tämä oli hyvä testaaminen, :)

--

Lebe80 [26.06.2018 08:48:03]

Lainaa #

Tosi siistiä.

Sä puhut näist asioista kuin ne olisi jotain isojakin juttuja. SVG on kuvaformaatti siinä missä png-kuvakin. Ainoa ero, että se tukee vektoridataa.

Kuvakoot eivät mun mielestä muutenkaan ole mitenkään rajoittava tekiä. Nykynopeuksilla noiden pitäisi latautua suhteellisen rivakasti. SVG-muoto todennäköisesti on vain hieman raskaampi, jos pelilaudalla on paljon nappuloita.

_Pete_ [26.06.2018 08:54:44]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

Minä mietin vielä mitä tehdä rahoituksen kanssa, en ihan vielä ole valinna.

Kolehdin keruu kaatumakokouksessa ?

Kitsu [26.06.2018 09:04:13]

Lainaa #

Mitäpä jos aloittaisit vaikka Googlen AdSensen kanssa, jos jotain rahaa mielit sivustostasi saada. Ei kukaan firma laita jonkun paikallisen Hannun random verkkosivuille mainostaan vaikka maksaisit niille. AdSense hoitaa mainosten kohdistamisen ja rahan virtaamisen.

Nuo kuvaformaattiasiat on lähinnä vain turhaa pyörittelyä: jopa surkeallakin internet-yhteydellä tollaisen kuvan lataamiseen menee murto-osa sekunnista. Jospa vaikka keskittyisit siihen, että saat ne pelit "live linjoille" jotta niitä sun omakeksimiä "lautapelejä" voisi pelata jopa fiksusti. Mitä jokin string-muodossa olevan kuvan piirtäminen hyödyttää asiakasta? Haloo.

Lebe80 [26.06.2018 09:27:16]

Lainaa #

Google mainokset vaan sivustolle. Ne toimii ja on todettu suhteellisen hyvin tarkistetuiksi.

Kitsu [26.06.2018 09:31:33]

Lainaa #

Joo, ja niitä Googlen mainoksia pystyy nykyään kontrolloimaan. Jos tulee jotain epäilyttäviä mainoksia, ni ne voi estää.

HannuTapio [26.06.2018 16:56:21]

Lainaa #

SVG lähtöiset kuvat,

Joo, minä näitä SVG lähtöisiä kuvia nyt siirrän AsiakasOhjelmaani, idea on että kun esim. shakki vie jotain 250 kiloa lataus .png fileinä, ja kun sama lataus vie SVG johdannaisina jotain alle 30 kiloa, uskoisin että pääsen jopa alle 25 kilon.

Niin, minä otan huomioon tämän että useampi henkilö lataa AOv5.00 kanssa peliä samaan aikaan.

Esim. jos shakkia ladataan, niin, jos yksi peli on 25 kiloa ja minun kaista riittää 12.5 megaan kerralla, niin tämä on 12 500 / 25 = 500, eli 500 peliä voi ladata kerralla sekunnissa, minä säädän maksimi kävijä määrän 1000 kirjautunutta kerralla kun lataa netistä, eli jos kaikki tuhat lataa shakkia kerralla, niin, lataus kestää 2 sekunttia.

Taasen jos minulla olisi nuo .png fileet käytössä, niin, lataus kestäisi 20 sekunttia, tämä on jo liikaa.

Muistaa toki täytyy että kun koko AOv500 ohjelman lataa, on myös tällöin, kaikkea taustakuvaa ja maapalloa ja tähtiä ja logokuvaa latauksessa, eli, ei ihan pelkkää shakki ja peruspelin latausta ole, tämä AOv500 init vaatii myös kuva latausta.

Pyrin että voisin pitää 1000 kävijää maksimi kerralla pelaamassa netin kautta.

--

Kitsu [27.06.2018 08:34:53]

Lainaa #

Miten musta vähän tuntuu siltä, että sun pelit ei saa 500 latausta kerralla... Nää asiat on tässä alussa niin triviaaleja, että kuten sanoin: keskity mielummin siihen, että saat peleistä online-pelattavia. Sen jälkeen voit viilailla tälläisiä pikkuasioita.

Lebe80 [27.06.2018 09:05:32]

Lainaa #

250 kiloa ladattuna kerran ei haittaa yhtään. Nämä ladataan vain pelin alussa (ladataanhan?!), joten tässä ei ole mitään väliä onko ne 250 kiloa vai 30 kiloa.

Keskity nyt vaan siihen nettipelin koodaukseen, äläkä mihinkään fps-lukuihin ja latausnopeuksiin.

HannuTapio [28.06.2018 00:07:35]

Lainaa #

Meteori pilotit 2312,

Hei, tämä mp2312 lautapelini on jäänyt aika vähille kuvasnapseille, jotenka laitan tähän kevyen video giffin.

Tässä snap - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_135.gif

Laitan nyt sitten näitä svg johdannaisia kuvia sekä menuja ja chatteja ja linja pelejä tällä hetkellä, sen aikaa voi ihailla tuota kuvasnappia ja kenties käydä testaamassa peliä sivustollani.

Täällä voi testata mp2312 lautapeliäni - http://www.hannunpilotit.com

--

HannuTapio [30.06.2018 04:45:28]

Lainaa #

Linja pelejä,

Nonni, nyt on sitten tuo svg lähtöisten kuvien koodi jo lähes valmis, tänään viimeistely työn teen, niin, voin sitten tästä eteenpäin mukavia svg lähtöisiä kuvia liittää AsiakasOhjelman käyttöön, nämä vektori kuvat vievät hirmu vähän tilaa verrattuna jos vastaava kuva olisi .png tai .gif.

Minulla on nyt jo käytössä näitä vektori grafiikoita AO kanssa, minä laitoin kaikki peruslautapelien kankaat, lautaosan ja varjoosan, sekä kaikki shakki grafiikat sekä kaikki ilmojein pilotit 1917 grafiikat, niin, ne vie 39.1 kiloa vain kun siirtää ne palvelimelta, kun samat grafiikat olivat .png kanssa, ne veivät lähes 500 kiloa tilaa, eli, huima siirto säästö linjalle.

--

Mutta, joo nyt sitten laitan IP1917 ja MP2312 pelien linjat, laitan sitten ensi viikolla näitä peruspelejä vielä mukaan.

Laitan nyt viikonlopun aikana varmaankin molemmat sekä ip että mp linja pelit, viive voi tulla kirjautumisesta ja textarean ja inputarean koodaamisesta.

Minulla onkin ollut jo valmiina nämä linja rutiinit, vain kytkentä kahdelle eri pelaajalle ja vielä palvelinohjelmaan osio joka osaa ohjata eri pelaajille paketteja.

Nyt on sitten ihan kohta linjat ip ja mp lautapeleissä.

Tässä linkki jossa voi testaa yhden päätteen peliä - http://www.hannunpilotit.com

Jee, jee, jee ..

:) :)

--

HannuTapio [01.07.2018 00:06:18]

Lainaa #

Linja pelejä,

Nonni, nyt on sitten kaikki vaadittavat vektori kuvien koodit valmiina, siirryn sitten suoraan linja rutiineja laittamaan.

Minulta puuttuu vielä seuraavat -

1)
Textarea ja TextInput ja PasswordField, laitan oman grafiikan kaikkiin ja toimivuuden html5 canvaksen kanssa.
2)
Menut joissa liikutaan kun lautapelejä valitaan.
3)
Kirjautuminen sivustolle ja pelaajan tietojen päivitykset. ( Sitä ei tarvitse sitä asiakasrekisteriä vai mikä se oli, sehän pitää asianajajalta yrittäjien nykyään hankkia, minulla kun on vain harraste enkä kerää oikeita nimiä vaan vain keksittyjä käyttäjätunnuksia ?? )
4)
Usean pelaajan pakettien käsittelyt palvelimessa ja asiakasohjelmassa.

Nuo vielä niin sitten on toimivat ip1917 ja mp2312 lautapelit linjalla.

--

HannuTapio [02.07.2018 07:51:06]

Lainaa #

Jatkoja,

Minä tänään laitan tämän kirjautumisen pelaaja nimellä, mutta, en laita rekisteröintiä vielä, juttelen vero.fi ja tietosuoja,fi kanssa, mitä aion, laitan sitten vasta rekisteröinnin, mutta, nimen voi syöttää sitten tästä päivästä lähtein ohjelmaani, laitan varmaankin cookien jonne sen voi tallentaa.

Mutta, joo, laitan sitten kun linjat, chatti ja menut on päällä, niin, seuraavat pelit linjalle -

ilmojein pilotit 1917.
meteori pilotit 2312.
Ristinolla.
Reversi 6x6.
Reversi 8x8.
Tammi 8x8.
Tammi 10x8.
Tammi 12x8.
Shakki - Perinteinen.
Shakki - Kenraalit.
Shakki - Kuninkaan kaarti.
Shakki - Kuninkaan sotilaat.
Shakki - Neljä kuningasta.
Shakki - Uros kuningas.
Mylly - 9 napin mylly.

Näitten jälkeen sitten seuraavat ->

Heidän kunniansa päivät.
Panssaroitu jalkaväki.

Näitten jälkeen sitten seuraavasti -

Luolalentelijät.

Ja tuon jälkeen sitten mahdollisesti eka harraste pohjainen myynti lauta, en aio laittaa yritystä, olen sairas eläkkeellä voin tienata noin 700e kk, ilman että eläke lakkaa. :).

--

Noita sitten tästä rakentelen.

--

HannuTapio [03.07.2018 22:24:45]

Lainaa #

Nonni,

Tuo pelaaja nimen antaminen AsiakasOhjelmaan on nyt sitten textinput osalta valmis, minä vielä textarean teen niin sitten pääsen rakentamaan menuja ja chattia, ja näitten jälkeen sitten ne linja pelien kytkennät.

Täällä voi testaa yhden päätteen pilotit lautapelejäni - http://www.hannunpilotit.com

Pilotit kuvasnap - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_137p.gif

--

HannuTapio [05.07.2018 07:57:07]

Lainaa #

Nonni,

Touhut etenevät, tässä on nyt chatin kirjaaminen, laitan ison textarean ja textinputin jossa chatata muitten kanssa.

Chatin jälkeen sitten menut ja menujen sisäinen liikkuvuus AsiakasOhjelmassa, sitten linjat heti tämän jälkeen.

--

_Pete_ [05.07.2018 08:26:01]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

(05.07.2018 07:57:07): Nonni, Touhut etenevät, tässä on...

Ihan uteliaisuuttani taas kysyn että mitenkä chatissasi voi kirjoitella muiden kanssa jos kerran linjatkin on vielä laittamatta ?

HannuTapio [05.07.2018 09:41:03]

Lainaa #

Chatti viesti,

Minulla on palvelin- ja asiakasohjelman välinen tcp jo valmiina.

Yhden chatti viestin lähettäminen on näin helppoa asiakasohjelmassani -

TCPSendMessage ( "SET>MENU>CHAT>JA TÄHÄN VIESTI");

Mutta, minulla taitaa tulla muutos tähän chattiin, minä uskon että chatti jää vain asiakasohjelman valmiitten viestien lähettämiseen, eli, se chatin valvonta on vähän ongelmana, jos jotkut käyttää chattia keljusti, minä varmaankin laitan tähän ekaan linja peli rypäleeseen, niin, vain chatin jossa on valmiiksi kirjoitettuja viestejä joista valita sitten mukavin. :)

Joo, kyllä tuo chat valvonta on ongelma, minä laitan vain valmiita viestejä joista valita mitä lähettää, mutta, nyt sitten nämä AOv500+ menuissa liikkuvuudet ja sitten live linja pelit päälle.

Varmaankin huomenna on ilmojein pilotit 1917 ja meteori pilotit 2312 live peleinä. :) :) :).

Siintä sitten peruslaudat, mutta, ne ovat vähän monimutkaisempia, kaikki kellot, ja tasapeli tarjoukset ja jne .., niihin menee pari päivää sitten enemmän.

--

HannuTapio [05.07.2018 12:04:50]

Lainaa #

Live linjat pelit,

Nonni, minä nyt sitten näitä linja pelejä rakennan, minulla on jo ekat versiot linja menuista uploadattu palvelimelle.

Tämä menu toimii ip ja mp lautapeleissäni.

Voin ottaa toiveita ja vinkkejä vastaan jos joku haluaa neuvoa linja menuihin jotakin kivaa ideaa :).

Täällä voi testata linja menuja, laitan ihan pian, mahdollisesti jo tänään live linjat ip ja mp peleihin ->

Linkki - http://www.hannupelaa.com/AsiakasOhjelmav5_lps_hp_us.html

--

HannuTapio [06.07.2018 20:31:33]

Lainaa #

Sivustot,

Hei, nämä minun sivustot, ovat nyt sitten lakanneet alkeellisena, minä olen saanut yleiskuvan ja asun joka tuntuu ainakin minusta olevan toimiva ja hyvä.

Jatkan tämän brasilia ja suomi juhannus teeman mukaan, olen lisännyt sivustojen alku lataus kuvaan hieman lelumaisen idean, kun sivustoja lataa, tulee violetti ruutu jossa "leluja", noppa ja lentokone ja tähti ja jne.. minä myöhemmin vielä mahdollisesti täydennän tätä aloitus kuva ideaa, myös sotalautapelien kaltaisilla yksikkö kuvilla.

Mutta, sivustot ovat nyt hyvällä mallilla, ja kirjaan nyt sitten näitä linja pelejä, ensin ip ja mp sitten peruslaudat.

Nyt sitten ihan minä lähipäivänä vaan ilmoitan että ip ja mp pelit ovat pelattavissa live peleinä muita tietokoneita vastaan.

Nyt on hyvät sivut, mutta, kyllä on säädettykkin. :)

--

HannuTapio [08.07.2018 11:24:51]

Lainaa #

Kaksinpelejä,

Nonni, nyt olen pelannut ensimmäisen ilmojein pilotit 1917 live linja pelin, meno oli jostain syystä vähän nykivää en vielä tiedä mikä syynä, mutta, en koe että minulla on mitään rakenne vikaa koodissa, jokin viive vain hieman säätämättä.

Mutta, jeeeeeeeee, jeeeeeeeee, ekat linjat on nyt sitten pelattu, uploadaan ip1917 ja mp2312 linja lautapelit, myös muitten pelattavaksi nyt ihan lähipäivänä.

Kiitos, kun olette jaksaneet odottaa, hieno hetki minulle, pyrin tästä lähtein sitten hieman nopeampi olemaan, vaikka ei tämä nyt silti niin ihan hirveän hidasta ole, viime lokakuun 29. päivä lähtein, niin, 28 lautapeliä valmiina.

Nyt sitten esittelyt ip ja mp peleihin, ja sitten ihan pian peruslaudat, ja sitten heidän kunniansa päivät ja panssaroitu jalkaväki.

Hieno hetki minulla, täytyy korjata se nykiminen vaan mikä on pelin kulussa tällä hetkellä. :) :) :)

Täällä voi testaa yhden päätteen peliä, se ei ole nykivä - http://www.hannunpilotit.com

--

HannuTapio [09.07.2018 18:41:33]

Lainaa #

Kaksinpelejä,

Joo, nyt minulla tuntuu olevan toimivat versiot ip1917 ja mp2312 linja kaksin peleistä, nämä ovat nyt sellaisia kaksinpelejä joita voi pelata toisia tietokoneita vastaan, eikä enää vain yhdellä päätteellä.

Minä joudun muokkaamaan palvelinohjelmaani, vielä tässä mahdollisesti muutaman päivän, mutta, voi olla että jo huomenna olisi ekat kahden tietokoneen netti testit, ilmoitan sitten lisää kun palvelinohjelma päivittyy tilanteen tasalle.

Siintä sitten ip ja mp lautapelien jälkeen peruslaudat linjalle usean tietokoneen peleiksi.

Nyt on hyvä ja kiva hetki lautapelisivustoillani.

Toivon että tämä floating numeroitten kanssa säätely sitten on samanlaista jokaisessa tietokoneessa ja käyttöjärjestelmässä, minulla on vain grafiikan eteenpäin työntöä ja pelaajan toimet muuttavat pelin kulkua. :) :).

Täällä voi katsella ja pelata yhden päätteen pelejäni - http://www.lautapelisivusto.com

--

Lisäys:

Live pelit on päällä,

Hei, minä pidän tämän ja huomisen päivän näitä live pelejä päällä, jos ei sitten tule bugia, jos tulee bugi löytöjä niin otan pois.

Mutta, netti lautapelejäni, "ilmojein pilotit 1917" ja "meteori pilotit 2312" voi nyt testata ja pelata, en tarkkaan tiedä mitä bugeja voi ohjelmassani olla.

Mutta, täällä voi testata kaveria vastaan - http://www.lautapelisivusto.com

Laitan peruslaudat myöhemmin, ja myös teen kaikki tarvittavat bugin tarkistukset sitten vielä muutaman kerran koko ohjelman alueelta.

Mutta, nyt voi sitten live pelata toista tietokonetta vastaan jos haluaa.

On näitä aika kauan väsättykkin. :) :) :)

--

HannuTapio [10.07.2018 14:21:02]

Lainaa #

Live on,

Hei, minulla on nyt siis live peleinä "ilmojein pilotit 1917" ja "meteori pilotit 2312" nämä ovat molemmat lautapelit ikä suunnattu noin 10 - 29 vuotisille, painottaen 10 - 17 vuotisille.

Eli, eivät ole ihan hirmu vaativia pelata, minä bugi korjaan palvelinohjelmaa ja asiakasohjelmaa sekä kävijä palautteen että myös oman huomion mukaan.

Laitan nyt sitten ihan pian näitä perus lautoja live linja peleiksi, ja sitten laitan kirjautumiset sivustolleni.

Tässä suora linkki jossa testata - http://www.hannusaro.com/AsiakasOhjelma/jumpto.html

--

HannuTapio [11.07.2018 22:45:38]

Lainaa #

Jatkoja,

Nonni, nyt sitten on ekat linja pelit päällä, bugeja oli monta, ja niitä voi löytyä lisää, mutta, bugit kyllä korjataan kun niitä löytyy, niin, samantein, koodi on yksinkertainen ja bugit ovat kevyt luokkaisia.

Jatkan tästä nyt sitten seuraavasti -

Perus lautapelit linjalle.
Perus lautapelit tallenteeksi.
Kirjautuminen ja asiakas status palvelinohjelmaani.
Vielä yksi uusi sivusto, tämä olisi se harraste pohjainen kaupallinen, ei yritys, olen eläkkeellä saan tienata noin 700e kk.

Sitten noitten jälkeen, heidän kunniansa päivät ja panssaroitu jalkaväki.

Täällä voi pelata live linja pelejäni - http://www.hannunpilotit.com

--

HannuTapio [13.07.2018 23:25:50]

Lainaa #

POv300,

Hei, minulla tuli tarve järjestää palvelinohjelmaani uudestaan, minä rakennan palvelinohjelma v3.00 version, tämä versio sitten sisältää myös tallenne pelien käsittelyitä.

Minulla menee mahdollisesti viikko tässä palvelinohjelman kanssa, muuttuja ja metodi nimien säätäminen hienoiksi on minulla perinteisesti hieman hidasta, en ole ammattilainen, mutta, uskon että ensi viikon loppuun mennessä sitten on POv3.00+ linjalla.

Siihen asti voi vaikka pelata live linja pelejä kavereita vastaan, "ilmojein pilotit 1917" ja "meteori pilotit 2312" netti lautapeleistäni.

> http://www.hannunpilotit.com

--

HannuTapio [15.07.2018 18:52:07]

Lainaa #

Hei,

Minulla on nykyään viikonloput yleensä taukoa ohjelmoinnista, mutta, päivitin kuitenkin sivustojeni lautapelien grafiikkaa.

Minä säädin väri arvoja, ja sen lisäksi voimistin lauta grafiikan osuutta lauta värin kanssa, ja myös voimistin lauta kankaan grafiikan osuutta lauta kankaan värin kanssa.

Loppu tulos on taas parasta grafiikkaa mitä olen esittänyt sivustoillani sitten 2012 -> http://www.bittipankki001.com/videot/videogif_138.gif

Laitan ensi viikon aikana tuon PalvelinOhjelma v3.00+ linjoille, siinä on kirjautuminen ja tallenne pelit myös.

Nuo uudet grafiikat ovat siellä tutulla osoitteella -> http://www.hannunpilotit.com

--

HannuTapio [22.07.2018 03:47:57]

Lainaa #

Uusi Youtube video,

Hei, laitoin uuden youtube.com videon nettiin.

Tässä linkki youtube videoon - https://www.youtube.com/watch?v=K6HNt8GgCb0&feature=youtu.be

Videolla on ilmojein pilotit 1917 peli, jota pelaan itseäni vastaan, ohjaan videolla 8 kaksitasokonetta, tämä on taas kerran hieman liian monta konetta kerralla, kun pelaan molempia puolia, jotenka ihan kovin hienoa peli lentelyä ei videolla tällä kertaa ole.

Mutta, ip1917 lautapelini on nyt sitten netissä jo ollut jonkin aikaa, ja sitä voi pelata muita tietokoneita vastaan jos niin haluaa.

Lisään lisää videoita ja kuvia ja uusia pelejä ihan lähi aikoina, jatkan vielä palvelinohjelma v300 kirjaamista hieman aikaa.

--

HannuTapio [23.07.2018 05:06:50]

Lainaa #

Heidän kunniansa päivät ja panssaroitu jalkaväki,

Hei, minä tässä säätelen hkp ja pj lautapelejäni, taikka vasta niitten ekoja nappi grafiikkoja.

Tässä jo iäkäs snap - https://www.bittipankki001.com/kuvat/HKP_Nappeja_004.png

Minua hidastaa tämä että en tiedä kuinka paljon eroa täytyy olla jo copyrightattuun peliin, kun tekee nappeja.

Minulla on tuossa peleihini tulevaa esi nappia, minä mietin jotain 40x40 px napit, minä olen siinä ymmärryksessä että jos nappi on 40x40 px, niin, siinä on jo niin paljon eroa muihin nappeihin, että, sen voin tehdä ihan omaksi, joka lisenssilleni.

Tuo snapin kuva on jotain 20x20 vain, siinä voi tulla jotain copyright ongelmia, minä kasvatan tuon pikseli määrän sitten tuohon 40x40 px, niin, uskon että se on sitten tarpeeksi erillainen mahdollisiin useisiin globaaleihin kaupallisiin.

--

groovyb [23.07.2018 07:53:02]

Lainaa #

napin koolla ei ole väliä, kunhan napin sisältö on erilainen. Eli et saa käyttää samannäköisiä ikoneita jne napin sisällä.

HannuTapio [23.07.2018 12:01:48]

Lainaa #

Nappi sisältö,

Minä tuon edellisen esimerkin mukaisia nappeja aion laittaa peleihini, minä vain rakennan niistä 40x40 pikseliä noin about kokoisia, ja sitten jätän osin rakeisen grafiikan ja osin laitan smoothimpaa, nämä molemmat ihan samaan nappiin aina, eli on aina sileämpää kohtaa ja sitten rakeista napeissa.

Mutta, kun katselee kaupallisia nappeja, niin, lautapeleissä on hirmu vähän eroja, tämä eteenkin kun katselee niitä 3-3 ja 4-4 ja 5-6 ja 8-5 nappeja, nämä ovat vain kevyt vivahde eroja omaavia eri yrityksillä, enköhän minäkin omat vivahteeni sitten voi laittaa sotalautapeleihin mitä on tarjolla netissä.

Sinä kirjasit että ei saa olla samannäköisiä, mutta, kaikkien tankki ja jalkaväki nappien täytyy muistuttaa tankkeja ja jalkaväkeä, jotenka ne ovat saman kaavan mukaisia mitä muillakin, tämä kaava sisältää sitten eroja väreissä rakeissa ja sileyksissä ja myös blurrissa ja bumpissa, mutta, esim. tiger ja panther ja t-34 napit ovat eri peleissä aika saman oloisia.

Mutta, minä aion kuitenkin ihan oman tyylin laittaa kuten on näissä minun shakki mylly reversi ja tammi napeissakin, ihan tuollaisia shakki nappeja en ole missään nähnyt mitä minulla on. :)

On oma tyyli minulle tärkeää, en kopioi. :)

--

HannuTapio [25.07.2018 10:17:29]

Lainaa #

Youtube video mp2312,

Hei, laitoin uuden youtube videon, tällä kertaa "meteori pilotit 2312" lautapelistäni.

Tässä linkki - https://www.youtube.com/watch?v=NpwS2RDcGP8

Videolla näkyy myös uusi uudelleen muokattu menu valikkoni, laitoin hieman hienomman menun, nyt on jo ihan mukava valita pelejä tästä menusta.

Täällä voi käydä itse testaamassa meteori pilotit lautapeliä - http://www.hannunpilotit.com

--

Sivun alkuun

Sivut:

Vastaus

Muista lukea kirjoitusohjeet.
Tietoa sivustosta