Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Projektit: Lautapelisivusto ym. (AOv5.00+)

Sivut:

Sivu 2 / 5

Sivun loppuun

MI [25.05.2018 19:30:25]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

Hei,

Minä tahdon sanoa, että, ainakin itse koen että olen merkittävä pioneeri suomalaisella digi sotalautapelejä alalla.

-Pioneeritoiminta on aselaji,jonka tehtävänä on hidastaa vihollisen liikettä, edistää omien joukkojen liikkumista ja suojata omia joukkoja vihollisen toiminnan vaikutuksilta. -Wikipedia

Onko merkittävällä pioneerilla minkäänlaista käsitystä aikataulusta eli milloin saamme suomalaisia digi sotalautapelejä?

Shakki ja tammi ei riitä vastaukseksi suomalaisiksi sotalautapeleiksi.

HannuTapio [25.05.2018 19:50:48]

Lainaa #

Hei,

Minä olen syntynä jo 1970 luvulla, siellä 70 luvulla ja 80 luvulla oli amerikan rakentaminen usein sarjakuvissa, oli hopeanuolta, ja tex willeriä ja ken parkeria ja muutakin, lisänä minähän olen mormoni.

Niin, minulle pioneeri on joku sellainen joka lähtee uudelle alueelle ja rakentaa sinne kodin.

:)

Ensimmäiset sotalautapeli demot rakentelin joskus 1990 jälkeen turbo pascal ja assembly kielillä. :), sitten tuli java 1999 ja nyt viimein javascript 2017.

Minä arvioin että nyt kaksi viikkoa ja minulla on tuo eka pelini, "ilmojein pilotit 1917" valmiina, siintä sitten viikko tai pari ja on myös "meteori pilotit 2312" valmiina, ja sitten linjat näille kaikille, ja sitten "heidän kunniansa päivät".

Täällä on minun ekat sotalautapelit - http://www.hannunpilotit.com

--

MI [25.05.2018 20:24:02]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

Hei,

lisänä minähän olen mormoni.

Mikäkin synnyin keskosena, mutta en ole sen antanut rajoittaa elämääni.

Lähinnä kysyin pelistäsi: Heidän kunnian päivät.
Tämä on oma sotapelisi? Milloin saamme pelata?

HannuTapio [25.05.2018 20:52:34]

Lainaa #

Hei,

Tämä on eka toisen maailmansodan peli jonka valmistan, se on ajoitettu kesäkuulle, eka pelattava versio, ja sitten eri skenaariot kevyt ajan mukaan, kevyt aika on viikkoja.

Laitan siintä ihan pian ekat kuvat, ja myös selostuksen mitä peli tulee sisältämään. :).

Mutta, ensin nämä pilotit pelit valmiiksi ja vielä tuo tabletpelisivuston myllypeli ja sitten linjojen kytkentä ja vielä kaksin pelaajien yhdistäminen menuissa ja main chatti.

Siintä sitten alkaa sotalautapeli juhlat, yritän jo tänä vuonna mahdollisimman monta saada valmiiksi.

Tuo Java koheltaminen oli aikaa vievää, en odottana että joutuisin luopumaan webstartista vaikka applet menikin, mutta, kyllä se webstart on liian monimutkainen harrastajalle, kehittynyt ammattilainen, varmaankin helpommin vielä sitten käyttää sitä java webstarttia.

--

HannuTapio [26.05.2018 03:05:38]

Lainaa #

IP1917,

Hei, minä sain juuri tuon tabletpelisivuston myllypelin valmiiksi, se on nyt jo uploadattuna sivustolle.

Tässä nyt sitten näitä IP1917 ja MP2312 pelejä.

Tässä lähden etsimään sopivaa grafiikkaa IP1917 lautapeliini, MP2312 grafiikat ovat sitten hieman helpommat, kun ei ole kuin tähtitausta ja meteorit.

Mutta, tässä on ekaa IP1917 lauta testiä - https://www.bittipankki001.com/kuvat/snaptemp_00002.png

Laitan jotain 5 eri lautaa IP1917 peliini, ne aina randomina latautuu, taikka sitten ehkä voin laittaa että voi valita valikosta millä laudalla pelaa. :)

--

HannuTapio [27.05.2018 01:43:47]

Lainaa #

Ilmojein pilotit 1917,

Hei, minulla on nyt tämä IP1917 peli työn alla, minä varmaankin 3 - 5 eri lautaa laitan peliini, niin, on sitten kivaa vaihtelua grafiikassa.

Tässä on kaksi ensimmäistä lauta snappia ip1917 pelistäni - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_130.gif

Täällä voi käydä testi ajamassa grafikkaa - http://www.hannunpilotit.com

Laitan lisää pelattavuutta, nyt viikonlopun ja ensi viikon aikana.

--

HannuTapio [29.05.2018 05:48:21]

Lainaa #

Ilmojein pilotit 1917,

Hei, minulla on nyt tämä IP1917 peli työssä.

Peliin tulee kaksi eri modea, eka on pistepeli, ja toka on koiratappelu.

Tämä pistepeli on sellainen, että, siinä on 5 konetta molemmilla, ja osumista vastukseen saa aina yhden pisteen, jos kone on reunassa "kiinni" tulee joka sekuntti xx pistettä vastustajalle.

Tämä koiratappelu taas on sellainen, että, siinä on kerralla laudalla 3 - 7 konetta molemmilla, ja peliin alussa valitaan noin 12 konetta, jokaisesta osumasta vastukseen, niin, vastuksen kone menettää hitpointteja, näitä hitpointteja on jokaisella koneella sitten xx määrä, eli peli testaaminen vielä tekemättä.

Kun koneen hitpoint menee nollaan, kone räjähtää ilmassa, kerralla täytyy olla aina vähintään 3 konetta laudalla, jos on kolme konetta ja yksi tuhoutuu, niin, automaattisesti tulee uusi kone laudalle, jos koneita ei enää ole varastossa, vaan pelaajalla on ainoastaan 2 konetta, on pelaaja hävinnyt pelin, eli, vähintään kolme konetta pitää olla jotta voi koirataistella.

--

Tässä on kaksi ensimmäistä lauta snappia ip1917 pelistäni - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_130.gif

Ja täällä voi käydä testi ajamassa grafikkaa - http://www.hannunpilotit.com

--

groovyb [29.05.2018 10:08:13]

Lainaa #

Ruudunpäivitys 2fps? Mitä tapahtui > 25fps:lle?

HannuTapio [30.05.2018 07:38:49]

Lainaa #

Ruudunpäivitys,

AsiakasOhjelmassa on turvana tahdistin, tämä fps tahdistin toimii settimeout(); avulla.

Kun ruutua ei käytä, niin, tahdistin pudottaa fps rajan aina alas 2 fps, tämä esim. silloin kun hiiri poistuu ruudulta.

Eli, jos hiiri jättää ruudun, niin, fps on tällöin 2 fps.

Tämä on jotta kukaan ei aja useita AOv5.00+ lautapelejä rinnakkain 25 fps, vaikkapa 4 kpl AOv5.00+ ohjelmaa rinnakkain 4k näytöillä.

Kun hiiri ei ole canvaksen yllä, on fps 2 fps.

Myös sivustot ovat jo niin kehittyneet, että, niitä voi kehua, minä annan luvan jo kehua sivustojani. :).

--

HannuTapio [31.05.2018 13:13:39]

Lainaa #

Hei,

Minulla on perus matematiikka vähän kadoksissa, kuinka tämä nyt kuului mennäkkään >

Kumpi on oikein ? Minä kirjaan näitä IP pelini koneitten kääntymisiä tässä, mutta, jokin ei nyt ole oikein, joku sin tai cos minus plus varmaankin ?

function getSuunta(lx1 , ly1 , lx2 , ly2)
{
    return (Math.atan2(ly2 - ly1 , lx2 - lx1) * 180 / Math.PI )%360;
}

{
    return ((Math.atan2(ly2 - ly1 , lx2 - lx1) * 180 / Math.PI )+90)%360;
}

??

--

Lebe80 [31.05.2018 13:22:33]

Lainaa #

eikö ton voi nopeasti testata?

HannuTapio [31.05.2018 13:24:55]

Lainaa #

Lebe80 kirjoitti:

eikö ton voi nopeasti testata?

Nii kun minulla toimii hieman hassusti ip koneet tällä hetkellä, ne välillä jäävät pyörimään, vaikka käsky suuntaan on annettu, jokin arvo menee varmaankin väärin ?

Minulla voi olla jokin sin tai cos minus plus väärin, en tiedä tällä hetkellä, tuo pitäisi varmistaa ensin, tarviiko tuon +90, kun suuntaa laskee ?

??

--

Lisäys:

Ok,

Minä katson sitten println käskyllä tuon javan puolella ?

Minulla ei tässä JS kanssa, ole kunnon printtiä.

--

groovyb [31.05.2018 13:50:07]

Lainaa #

var deltaX = x2 - x1;
var deltaY = y2 - y1;
var radiaanit = Math.atan2(deltaY, deltaX);
var asteet = radiaanit * (180 / Math.PI)

voit printata konsoliin kirjoittamalla

console.log('tekstiä');

HannuTapio [31.05.2018 14:03:24]

Lainaa #

Matematiikkaa,

Minulla tämä seuraava koodi lähti toimimaan ->

{
    var lsuunta = (Math.atan2(ly2 - ly1 , lx2 - lx1) * 180 / Math.PI) + 90 ;
    if (lsuunta < 0)
        lsuunta += 360 ;
    return lsuunta;
}

--

Lisäys:

IP1917,

Joo, koneet pörräävät nyt oikein, tuo yllä oleva koodi vaadittiin. :)

Täällä voi testata, laitoin suoran linkin - http://www.hannusaro.com/AsiakasOhjelma/jumpto.html

--

groovyb [31.05.2018 14:44:25]

Lainaa #

hmm, eikö tämän

var lsuunta = (Math.atan2(ly2 - ly1 , lx2 - lx1) * 180 / Math.PI) + 90 ;

pitäisi olla

//Suunta + 90 astetta
var lsuunta = (Math.atan2(ly2 - ly1 , lx2 - lx1) * (180 / Math.PI)) + 90 ;

*Edit*
ihan oikein oli tuo foobar * 180 / pi, muistin väärin radiaanien muuntamisen asteiksi (Deg = Rad * 180 / PI)

HannuTapio [01.06.2018 18:34:21]

Lainaa #

IP1917,

Hei, minulla on nyt sitten eka perus ohjaus IP1917 peliin ja alustava ohjaus MP2312 peliin valmiina, minä vielä säädän lisää viikonlopun ajan, pyrin että ensi viikon aikaan olisi molemmat pelit valmiina, ja sitten heti linjat kaikkiin peleihini, ja myös menut ja chatti, minä lisään tallenne pelit mahdollisesti vasta ensi vuoden tammikuussa, katson tämän sivuston alun aika rauhassa, mutta, live pelit on nyt sitten pian linjalla.

Tässä on suora linkki AOv500+ ohjelmaani - https://www.hannusaro.com/AsiakasOhjelma/jumpto.html

--

HannuTapio [03.06.2018 19:55:58]

Lainaa #

Tarkistus summat,

Mitenkä tämä linjapelien tarkistus summat, esim. lentokoneet ja niitten x y ja z kordinaatit.

Minulla on valmistumassa, tämä ip1917 pelin linja rutiini, niin, minä en koe tarvetta päivittää eri tietokoneisiin, tietoa lentokoneitten ja ammusten koordinaateista.

IP1917 piste pelin kesto on noin pari minuuttia ja hitpoint version vähän lyhyempi taikka pidempi.

Minulla on rutiini joka työntää grafiikkaa eteenpäin, koko aika, ja sitten vastaanottaa pelaajan palautteet, nämä pelaajan palautteet aina kahden sekunnin viivein syötetään peliin, elikä pelaajien lag voi olla tuo kaksi sekunttia.

Ja kun minulla on tämä yksi ja sama rutiini joka työntää grafiikkaa eteenpäin pelaaja palautteen mukaan, niin, tämä sama rutiini on molemmissa koneissa sama, niin, en koe tarvetta tarkistaa onko pelaajien koneet synkronissa, onko tämä virhe, vaiko onko tämä ihan tavallista ja normi ohjelmointia.

En aio tarkistaa koneitten ja ammusten synkronointia, onko tämä huono homma vaiko ihan ok ja normi toiminta.

--

groovyb [03.06.2018 20:32:48]

Lainaa #

Miksi z? Oletko tekemässä 3d pelejä myös ja näin ollen tarvitset myös syvyysakselia?
Niin ja oliko tuossa joku kysymys jossain, näytti olevan pelkkää toteamusta koko postaus?

HannuTapio [03.06.2018 22:16:18]

Lainaa #

Syncronointi,

Kyllä vain peleissäni on z ulottuvuus ja ne ovat kolmella koordinaatilla x y ja z, minulla mousewheel zoomaa z akselia.

Minä vain kysyin että onko ihan ok että ei tee synkronointia lentokoneitten koordinaateille eri tietokoneitten välillä ollenkaan ?

En koe että se olisi tarpeen, mutta, onko se sitten huonoa ohjelmointia vaika onko tämä ihan oikein ja normi ohjelmointia ?

Kyseessä on siis modeemi peli, kahden eri tietokoneen välillä, minulla on rutiini joka työntää grafiikkaa eteenpäin ja vastaanottaa pelaajien siirrot, en koe että mitään muuta tarvitaan, en aio erikseen tehdä vertausta, että, lentokoneitten koordinaatit ovat samat molemmissa tietokoneissa, koska, molemmissa tietokoneissa on sama rutiini joka työntää grafiikkaa eteenpäin ja siis vastaanottaa pelaaja siirtoja.

Tämä on myös mukavaa kun pelaajien siirtojen aktivoinnin suorittamiseen menee aina jotain 2 - 4 sekunttia, en vielä tiedä, kun on peli testaaminen tekemättä, mutta, näin ollen sitten tuo kahden eri tietokoneen pelien suorittaminen, niin, voi erota toisistaansa 2 - 4 sekunttia, eli modeemi lag voi olla 2 - 4 sekunttia pelissä.

--

groovyb [03.06.2018 23:39:40]

Lainaa #

no jos et synkronoi lentokoneiden koordinaatteja pelaajille, eikö se vähän poissulje sitten useamman ihmisen pelaamista? jos pelaaja 2:sen lentokoneet on oikeasti muualla kuin missä ne näkyy pelaaja 1:sellä, eikö se hankaloita pelaamista varsinkin jos tätä pelaataan reaaliaikaisesti. Kyllä, sinun tulisi synkronoida pelitapahtuma, jos pelit eivät ole vuoropohjaisia.

HannuTapio [04.06.2018 01:11:03]

Lainaa #

Pelin kulkua,

Kuten jo kerroin minulla on rutiini joka työntää kaikkea grafiikkaa eteenpäin, tämä sama rutiini on molemmissa modeemin päädyissä, jotenka grafiikka aina liikkuu samalla tavalla molemmissa tietokoneissa.

Minä en koe tarvetta tarkistaa pelaajien lentokoneitten sijainteja eri tietokoneitten välillä, minä testaan ainakin näin ensin rakentaa tällä tavoin.

JS koodini sisältää rutiinin joka työntää grafiikkaa eteenpäin ja sitten ottaa vastaan uudet käskyt lentokoneille, tämä rutiini saa riittää.

--

Lebe80 [04.06.2018 10:13:56]

Lainaa #

Mitäpä jos tarkistaisitkin pelaajien sijainnin satunnaisesti, jolloin synkan kadotessa hahmot siirtyisivät aina silloin tällöin varmasti oikeaan kohtaan.

groovyb [04.06.2018 11:55:18]

Lainaa #

lähtökohtaisesti on ärsyttävää, kun haluat ihmisiltä neuvoa miten asiat tulisi tehdä, ja loppustulos on aina sama: Pysyt omassa koodissasi vaikka henkilöt joiden osaaminen ylittää omasi neuvovat sinua tekemään toisin. Minun puolestani tämä projekti saa jäädä tähän, en aio uhrata enempää aikaa tuulimyllyjä vastaan taistelemiseen, vaikka kaikki apu on annettu sinun avuksesi, ei kiusaksi.

HannuTapio [04.06.2018 14:23:26]

Lainaa #

Koodi neuvot,

Kuten tuo indie sana sanoo, minä olen indie ja pyrin tekemään itsenäiset ratkaisut, minä olen kyllä ihan hirmu kiitollinen, kaikista neuvoista, mutta, kuten itsekkin kirjasit, niin, minä noudatan omaa valintaani, omaa itsenäistä valintaani, eihän tämä projekti muuten minun olisikaan.

Minun koodi tuntuu toimivan ihan ok, en tarvitse tarkistaa lentokoneitten taikka ammusta sijainteja, laitan vielä savut, ja tulen lieskatkin.

Tässä linkki, jos joku haluaa lennellä lentokoneilla "ilmojein pilotit 1917" pelissäni - https://www.hannusaro.com/AsiakasOhjelma/jumpto.html

Siellä on neljä konetta molemmin puolin, peliä voi ohjata peli ajan, koneet jo ampuvat ja tämän hetken ammukset ovat graafisesti näkyvissä, muutan vielä myöhmmin ammus grafiikan ja lisään peliin pisteytyksen ja hitpoints pelin.

--

groovyb [04.06.2018 14:36:59]

Lainaa #

En ymmärrä miten indie tähän liittyy. Indie pelit on omarahoitteisia, ei se tarkoita muuta. Ja se että perustelee huonoa koodia valtavirtoja vastaan taistelemisella (joka on toinen indien merkitys), on aika surkeaa. Mikäli haluat käyttäjiä palvelullesi, tee A) Laadukasta ja B) Koukuttavaa sisältöä.

Pelisi voivat olla koukuttavia tietylle ryhmälle joka näistä tykkää, mutta laatukriteerit menevät niin alta riman, että ajavat pois nekin jotka voisivat peleistäsi pitää.

Ohjelmointi on paljon muutakin kuin kehittäjän aivovirtaa koodinmuodossa, sitä on tutkittu, kehitetty ja optimoitu vuosikymmeniä. Ja näitä hyväksitodettuja tapoja tulisi noudattaa, kunnes tulee uusi ja korvaava tapa tehdä asioita. Siksi sinä myös pyydät neuvoja, et osaa tehdä jotain niinkuin se pitää. Ja näitä neuvoja sinulle on annettu. Se että et jaksa koodata uudestaan ohjelmaasi niinkuin pitää, on vain laiskuutta, ja että aliarvioit ihmisiä. Älä ylenkatso, ja oleta että ihmiset pitävät tuotoksiasi laadukkaina vain koska olet sen itse tehnyt. Sitä ne meinaan eivät ole.

Sinulla olisi tässä mahdollisuuksia menestyä, kuuntele neuvoja ja korjaa oleelliset virheet. ja tämä ei koske vain lentopeliäsi, vain kuten alusta asti on sanottu, hoida fps:t kuntoon, hommaa joku kirjoittamaan sisältö puolestasi, ja tee koodista sellaista millaista nykypäivänä tulee tehdä, etc.

Omaan tuotteeseen ei saa koskaan rakastua, sitä pitää pystyä muokkaamaan jos tarve vaatii, ja vaikka kirjoittamaan se kokonaan uudestaan. Tämä on ongelma johon jokainen kehittäjä jossain vaiheessa törmää: Kun aikaa on lyöty koodiin paljon, alkaa puolustelemaan ohjelmistossa tehtyjä valintoja vaikka ne olisivat kuinka huonoja. Tästä pitää vaan päästä yli ja tarttua töihin, jotta tuotteesta saisi irti kaiken, mikä sen potentiaali voi olla.

HannuTapio [04.06.2018 14:53:16]

Lainaa #

Indie,

Indie ei tarkoita omarahoitteista, vaan itsenäistä.

Sivustoni laatu on parempi mitä muilla suomi sivuilla, oli sitten kyseessä aapeli, taikka joku muu männä vuosien sivu.

Kyllä minä itse olen tehnyt nämä laadukkaat pelini. :).

Minä aion yrittää menestyä, aion laittaa noin 40 lautapeliä, nyt tänä ja ensi vuosina linjoille.

Minä olen taiteilija, minä rakastan tuotteitani, ja teen vain sellaisia pelejä joita kykenen rakastamaan, en ole kaupallinen, eikä ole kyseessä tuote on kyseessä taide. ( Tarkennan vielä tätä, minä olen osa suomalaista lautapeli kulttuuria, on varmaankin yleisesti alalla päätetty ja valittu, että, lautapelejä rakastetaan, jotenka näin sitten on myös minun kohdallani. )

--

Grez [04.06.2018 15:48:12]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

Indie ei tarkoita omarahoitteista, vaan itsenäistä.

Itsenäisyydellä tarkoitetaan nimenomaan sitä, että on itsenäinen ja riippumaton - ei sitä että toimii järjenvastaisesti. Toki itsenäinen voi toimia järjenvastaisesti, mutta itsenäisyys itsessään ei sitä edellytä.

Nää sun jutut kuulostaa vähän siltä kun joku menisi keihäskisoihin ja heittäisi keihästä kohtisuoraan ylöspäin koska "haluaa olla itsenäinen" ja "tailteellinen". Sitten tämä joku kysyy muilta että "Miten pärjäisin paremmin?" ja kun muut sanoo että "kokeile heittää sitä keihästä kentälle päin", niin vastataan "heitän jatkossakin kohtisuoraan ylöspäin koska olen itsenäinen taiteilija."

Ei tuossa sinänsä mitään väärin ole, performanssi tuokin, mutta ei sillä kisoissa pärjätä. Ja kuten groovyb tuossa totesikin, niin kyllä ne vakavasti keihäänheittoon suhtautuvat neuvojatkin ennen pitkää ymmärtävät että on täysin turha tällaiseen taiteilijapelleen tuhlata aikaansa.

HannuTapio kirjoitti:

Minä aion yrittää menestyä

Ei kyllä siltä vaikuta, mutta toki menestymisen mittarit voi sinulla olla erilaiset kun meillä muilla.

HannuTapio [04.06.2018 17:52:55]

Lainaa #

Menestystä,

Kiitos molemmille palautteesta ..

--

Täällä voi testata pilotit lentelyitä, laitan huomenna pistepelin valmiiksi, voi olla että kytken samalla linjat, tai sitten alkuperäinen suunnitelma, ensin IP1917 + MP2312 ja sitten menut, chatti ja linjat ??

Linkki - http://www.hannunpilotit.com

--

Lebe80 [05.06.2018 08:48:14]

Lainaa #

Indie nimenomaan tarkoittaa sitä, ettei sinulla ole ulkopuolista rahoittajaa, joka sanelisi mitä teet. Se on ihan vakiintunut käsite.

HannuTapio kirjoitti:

Sivustoni laatu on parempi mitä muilla suomi sivuilla, oli sitten kyseessä aapeli, taikka joku muu männä vuosien sivu.

Ei ole. Sivustosi laatu on itseasiassa paljon alhaisempi, mitä voisi kuvitella, kun on katsonut vuosia sinun sooloilujasi.

HannuTapio kirjoitti:

Kyllä minä itse olen tehnyt nämä laadukkaat pelini. :).

Kyllä, kädenjälkesi on hyvin läsnä.

HannuTapio kirjoitti:

Tarkennan vielä tätä, minä olen osa suomalaista lautapeli kulttuuria, on varmaankin yleisesti alalla päätetty ja valittu, että, lautapelejä rakastetaan, jotenka näin sitten on myös minun kohdallani. )

Kyllä ja ei. Suomessa pidetään lautapeleistä, mutta sinä itseasiassa olet hyvinkin tuntematon nimike siinä. Pelisi ovat teknisesti kaiken järjen vastaisia.

_Pete_ [05.06.2018 09:36:25]

Lainaa #

Lebe80 kirjoitti:

...
Pelisi ovat teknisesti kaiken järjen vastaisia.

Ehkä on suunnattu Mormoneille, se selittäisikin koko sopan.

HannuTapio [05.06.2018 12:08:15]

Lainaa #

Indie,

Kuten kirjasin olen indie, eli en tee sitä mitä muut pyytää, vaan rakennan ihan oman jutun mitä suomessa ei koskaan ole aiemmin ollut.

Ja sivut eivät ole järjen vastaisia, ne ovat vain eri 3d kulmasta rakennettu mitä tavalliset englantilaiset ja amerikkalaiset tietokone pelit ovat.

Minä teen "animoituja sota aiheisia lautapelejä nettiin".

Ja nämä ovat ihan hienoja sellaisia, mitä minulla on valmistumassa.

Minä hieman koen, että, te yritätte laittaa minut rakentamaan jotakin englantilais taikka amerikkalais tyylistä sivustoa, mutta, minä koen että minulla ei ole mitään syytä matkia englantia taikka amerikkaa, minä laitan ihan oman tyylin ja idean, suomalainen kulttuuri ei ole koskaan ennen nähnyt taikka kyennyt rakentamaan tälläisiä sivustoja, mitä minä ylläpidän jo nyt, saatika sitten kahden vuoden kuluttua. :).

--

groovyb [05.06.2018 12:23:27]

Lainaa #

Ei me yritetä siihen vaikuttaa mitenkään millaista sisältöä tai pelejä teet. Vaan MITEN se tulisit tehdä teknisestä näkökulmasta. Aivan puhtaasti siis kyse on siitä, millaista koodin tulisi olla. Ihan vastaavasti olet käyttänyt hyväksitodettua ja standardinomaista tapaa kulman selvittämiseen koordinaateista, käytä siis hyviä tapoja myös muissa ohjelmointiin liittyvissä asioissa. Ja juuri näitä sinulle yritetään tyrkyttää, olet mennyt perse edellä puuhun monessa kohtaa johtuen teknisestä osaamattomuudestasi, ja sinua on ihan oikeasti yritetty auttaa. Monella foorumilla vielä kaikenlisäksi, mutta kaikissa oma suhtautumisesi on aiheuttanut sen että viet vain projektia syvemmälle kaatopaikkaan, kun viivästytät ohjelmistosi korjaamista.

HannuTapio [05.06.2018 13:06:39]

Lainaa #

Aloittelija,

On minulla monia vuosia jo takana, mutta, tämä on silti ensimmäinen valmis projektin osa kun pilotit ja peruslaudat tulevat linjalle.

Tämä on ongelma että jos teen aina niin kuin te pyydätte, niin, en voi sanoa enää että olen itse koodannut taikka että itse tehnyt valinnat niihin hyväksi havaittuihin koodeihin mitä käytän.

Kyllä minulla on aika pitkälle ajateltua toimintaa ihan silti, vaikka teen eri tavalla.

Se olisi ihan hirveä tilanne jos menisin syvemmälle kaatopaikkaan jonkun toisen koodilla ??

--

Lebe80 [05.06.2018 13:56:10]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

Tämä on ongelma että jos teen aina niin kuin te pyydätte, niin, en voi sanoa enää että olen itse koodannut taikka että itse tehnyt valinnat niihin hyväksi havaittuihin koodeihin mitä käytän.

En näe tässä mitään ongelmaa.

HannuTapio kirjoitti:

Se olisi ihan hirveä tilanne jos menisin syvemmälle kaatopaikkaan jonkun toisen koodilla ??

Ei olisi. Vuosituhansien ajan ihmiset ovat tehneet asioita tavoilla, jotka jo toiset ovat todenneet hyviksi. Suosittelen myös, että käytät tarvittaessa valmiita kirjastoja, joissa useimmat ongelmakohdat ovat ratkottu. Pyörää ei siis tarvitse keksiä joka kerta uudelleen ja uudelleen virheiden kautta. Hyödynnä valmiita kirjastoja, jotta voit keskittyä ihan pelilogiikan tekemiseen, etkä joudu painimaan yksinkertaisten asioiden kanssa.

Teuro [05.06.2018 14:10:17]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

Olet oikeassa se olisi hirveä tilanne, mutta onneksi voit välttää sen valitsemalla laadukkaita ja toimivaksi testattuja ohjelmointimenetelmiä. Tai sanotaan jos pystyt esittämään suositelluista menetelmistä selkeitä virheitä, niin vinkin antajakin voi päivittää osaamistaan. Oletan kuitenkin, että et pysty esitämään yhtäkään vakavasti otettavaa ongelmaa, koska oma mallisi on erittäin virhealtis ja hankalasti ylläpidettävä.

Esimerkiksi voitko nimetä jonkin erityisen edun sille, ettet synkronoi objektien sijaintia kahden ohjelman välillä? Jos toinen kone suorittaa raskasta laskentaa pelisi kanssa, niin toivottu viive saattaa olla suurempi kuin toivoit ja kaikenlainen kimppapelaaminen on tämän jälkeen täysin mahdotonta.

Edellinen lainaus on toki vuodelta 2011, mutta tuskin olet muuttanut pelisi ruudunpäivitystä yhtään fiksummaksi.

HannuTapio [05.06.2018 14:16:47]

Lainaa #

Ok,

Mutta, kuten olen jo kertona, niin, olen lautapelaaja, en ole koodaaja, enkä oikeastaan tunne koodaamista.

Minun idea koodata on tämä seuraava ->

Minä tunnen if ehdot.
Minä tunnen for ja while loopit.
Minä osaan piirtää kuvan ruudulle.
Minä osaan tehdä taulukoita, joissa peli tiedot ovat.
Minä osaan verrata taulukoitten tietoja keskenäänsä.
Minä osaan käyttää tcp ja hiiri ja näppäin rutiineja.
Minä osaan perus matematiikan ja fysiikan. lukio matikka 9.8 ja fysiikka 9.0.
Minä osaan rakentaa viiveet pelin kulkuun.

Minulla ei ole mitään monimutkaisia taikka koulutettuja lauseita kun minä teen tätä projektia, nuo lauseet ovat ne joittenka mukaan rakennan tätä projektia, en tiedä unohtuiko siintä jokin, mutta, taitaa olla kaikki tossa.

Minä jälleen kerran kirjaan että ->

Olen lautapelaaja, minä rakennan laudalle kivan tilanteen, ja sitten katson mitä muita kivoja tilanteita laudalla voi olla, ja kun en enää keksi kivoja tilanteita lisää, teen pelin täytteen ja kun täyte on valmis siirrän kaiken tietokoneelle ja minulla on lautapeli netissä. ( tämä on sitten joskus, :) )

Minun koodaamiseni on yksinkertaista ja alkeellista, ja pyrinkin pitämään koodaamisen alkeellisena, minä aion rakentaa koko projektin sillä idealla, että minulla on kuvia ruudulla ja taulukoissa, ja sitten vain vertaan ruudulla olevien kuvien koordinaatteja ja taulukko tietoja, en koe että tarvitsen mitään kehittynyttä pelin teko ympäristöä koska tämä idea on niin yksinkertainen.

Vaikka idea on yksinkertainen, niin, koen että se on myös toimiva, olen ylpeä asiakasohjelmastani, ideani on vain verrata ruudun kuvien koordinaatteja ja taulukoitten tietoja, en tarvitse kehittynyttä ympäristöä, tuossa yllä on kaikki lauseet joilla rakennan koodini.

--

Lebe80 [05.06.2018 14:26:35]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

Minä osaan rakentaa viiveet pelin kulkuun.

HannuTapio kirjoitti:

Vaikka idea on yksinkertainen, niin, koen että se on myös toimiva, olen ylpeä asiakasohjelmastani, ideani on vain verrata ruudun kuvien koordinaatteja ja taulukoitten tietoja, en tarvitse kehittynyttä ympäristöä, tuossa yllä on kaikki lauseet joilla rakennan koodini.

Välillä kun katsoo sohlaamistasi, niin nämä asiat olisi voinut tehdä oikeasti yksinkertaisesti ja ennen kaikkea loogisesti.

HannuTapio [05.06.2018 15:44:09]

Lainaa #

Linjan kulku 1917 kanssa,

Nonni, minä taisin saada ensimmäisen linja rutiinin valmiiksi ip1917 kanssa, ja en joutuna käyttämään lentokoneitten koordinaattien synkronointia.

Minä tein seuraavasti ->

1)
Minulla on rutiini joka vain työntää kaikkea grafiikkaa sin ja cos ja muutaman ennalta kontrolloidun random toimen kanssa eteenpäin.
Tämä rutiini on tick pohjainen, jokaisessa sekunnissa on 200 ticksiä, ja grafiikkaa työnnetään eteenpäin, 200 laskulla joka sekuntti, aina 1 tick ja yksi sin ja cos työntö.
Molempien tietokoneitten tulee aina antaa lupa että tick laskua lasketaan eteenpäin.

2)
Minä lähetän peli paketin joka sisältää - lentokoneen ID:n, Kello (tick) ajan jolla kääntyminen tapahtuu, ja vielä kulma johonka käännytään, eli ID, Kello (tick), Kulma.
Tämä kello aika on puolitoista sekunttia eteenpäin pelihetkestä ja se on siinä tick muodossa.
Samaa lentokonetta ei voi käskeä ennen kuin edellinen käsky on suoritettu, eli tuo puolitoista sekunttia. :)

3)
Minä lähetän kolmannes sekunnin välein toiselle tietokoneelle luvan työntää peliä 1 sekuntti, eli, 200 ticksiä eteenpäin.

Tuo riitti, ja sitten tietenkin pelin kytkentään ja menuihin liittyvät paketit vielä.

:) :) :)

Täällä voi käydä testaamassa pilotit peliäni - http://www.hannunpilotit.com

Lisäys.
Minä myös laitoin max. fps arvon, arvoon 30 fps, nämä ovat 5K max. resoluutio sivustoja, en nosta max. fps arvoa yli 30 fps, mahdollisesti lasken myöhemmin 24 fps asti.

--

groovyb [05.06.2018 17:40:03]

Lainaa #

mitä ihmettä, websocketeissa streamataan (broadcast clienttien välillä) ja hanskataan eventein, ei lähetetä intervallein. Pelitapahtuma on clienttien välistä keskustelua. Muuten olet käyttänyt aivan turhaan ylipäätään websocketteja,nykytoteutuksen olisit ajaxilla tehnyt saman perus request/response -mallilla.

HannuTapio [05.06.2018 17:44:30]

Lainaa #

Websockets,

Minä noudatan Mozilla sivuston ohjeita kun rakennan sivustoni linja rutiinit, ohjeeni ovat mozillan sivustolta.

--

groovyb [05.06.2018 17:55:58]

Lainaa #

veikkaan kyllä 100% varmuudella että ohjeesi eivät koske kahden clientin välistä reaaliaikaisuutta, vaan serverin ohjaamaa toteutusta multibroadcastillä.

HannuTapio [05.06.2018 18:13:35]

Lainaa #

Websockets,

Olet oikeassa, minulla ei ole kahden clientin välistä liikennettä vaan liikenne siirtyy ranskan serverini kautta toiselle clientille, en ole ohjelmoija en tiedä millä nimellä kutsua serverin kautta tapahtuvaa liikennettä. :)

Se on silti aika hauskaa että peli paketit käyvät aina ranskassa asti, :D.

--

groovyb [05.06.2018 20:23:50]

Lainaa #

kyllä se websocketserverin kautta menee aina, mutta datan tulisi automaattisesti päivittyä clienttien välillä ilman erillisiä pusheja, nimenomaan streamin kautta jonka websocket mahdollistaa, ja minkä takia sitä käytetään.

HannuTapio [06.06.2018 08:04:13]

Lainaa #

IP1917 esittelyjä,

Nonni, nyt on sitten ip1917 jo melkein valmis, minä laitoin animoidut ammukset ja pakokaasutkin, vielä puuttuu osuma tarkistukset, pisteen lisäys piste pelissä ja hitpoint vähennys koira tappelu pelissä, ja menu toimet.

Laitan IP1917 pelin valmiiksi nyt tänään ja huomenna, loppu viikon käytän MP2312 pelini rakenteluun ja ensi viikolla sitten menut ja chat ja linjat.

Eli, tarkoitus on että ensi viikolla olisi 28 lautapeliä valmiina linjalla peliin, ja kuukauden lopun käytän sitten "heidän kunniansa päivät" peliin, yritän sen saada vielä tässä kuussa esittelyyn.

Täällä voi käydä katsomassa "ilmojein pilotit 1917" lentelyitä - http://www.hannunpilotit.com

:) :)

--

Lebe80 [06.06.2018 08:32:52]

Lainaa #

It's like chatting with a spambot.

HannuTapio [07.06.2018 15:31:48]

Lainaa #

Kuvasnap,

Tässä on kuvansnap ip1917 pelistä - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_133.gif

Kuvassa on nuo ammukset ja savut mukana, tämä on ensimmäinen kehittyneempi kuvasnap minun ihan omasta lautapelistä jossa on linjat mukana.

Peli on yhdelle päätteelle yhä, mutta, kytken ihan pian linjat kaksin peliin. :).

--

HannuTapio [07.06.2018 19:01:36]

Lainaa #

Heidän kunniansa päivät,

Hei, minulla on nämä kaksi ensimmäistä pilotit sarjan peliä valmistumassa, nyt tänä ja ensi viikon alun aikana, yritän ensi viikon loppuun mennessä kytkeä noin 28 eri lautapeliä linja peliksi, minä tässä jo sitten hieman esi tietoa annan tämän ensi viikon jälkeisestä jatkosta.

"Heidän kunniansa päivät" lautapeli on minun ensimmäinen sotalautapeli jonka sitten laitan tähän html5 + JS AsiakasOhjelmaani, peli on toisen maailmansodan ajan euroopan taisteluita.

Peliin tulee lähikarttaa eri taisteluista mitä oli toisessa maailmansodassa.

Esim.

Preussista varsovaan 1939.
Alavatmaat 1940.
Eestin valloitus 1941.
Leningrad 1941.
Moskova 1941.
Sisilia 1943.
Utah ja Omaha 1944.
Caen 1944.
Puolan vapautus 1944.
"Pullistuman" taistelu 1944.
Taistelu berliinistä 1945.

Nuo varmaankin ainakin tulossa jo tämän kuun aikana, säädän sitten tulevassa näitä skenaarioita lisää, nämä HKP pelin skenaariot ovat tasapainoitettuja, eli kumpi tahansa pelaaja voi voittaa taistelun, molemmilla on aina samanverran osto pisteitä, ellei sitten toisin halua.

Laitan pian sääntöjä mitä olen valinna tähän HKP lautapeliini.

Tämä tulee sitten tänne urossaroon - http://www.urossaro.com

--

HannuTapio [10.06.2018 23:39:07]

Lainaa #

Videosnap,

Laitan tähän videosnapin ip1917 pelistäni, en ole ihan varma onko tämä video viallinen, se youtubessa on, se näyttää pimentyvän hieman liian aikaisin, uploadaan huomanna uuden linkin.

Mutta, tässä on ip1917 pelin video - https://www.youtube.com/watch?v=dqCiCrDkftY&list­=PLktePF3erPq9zq4mB76LjTDeoKWl40toJ&index=5

Siinä on nyt tuota peliä kuvattuna, 8 lentokonetta kerralla, minun on liikaa ohjata 8 lentokonetta kerralla, jotenka ei ihan kovin järkevää pelaamista videolla ole, mutta, se on video siintä minkälainen minun pelini toimivuus sitten on ulkoisesti, kun se tällä ensi viikolla esitellään sitten.

--

Lisäys:

Lisäys,

Tässä on uusi videosnap - https://www.youtube.com/watch?v=ZPtEgfT6QyE­&feature=youtu.be

Tämä minun linux ei ihan tainnut viime videon kohdalla toimia, minulla oli openshot videoeditori, ja koetin laittaa häivytykset videon alkuun ja loppuun, mutta, tuo edellinen video himmenee aivan liian aikaisin, minä otin nyt nämä häivytykset pois.

--

HannuTapio [13.06.2018 04:02:54]

Lainaa #

IP1917 valmiina,

Hei, minulla on nyt 27 lautapeliä valmiina, laitoin tämän ip1917 pelin piste pelin valmiiksi tänään, laitan vielä mp2312 lautapelin ja sitten menut, chat ja linja live pelit.

IP1917 peliin lisätään vielä alku valikot ja myös koiratappelu hitpoints peli.

Täällä voi käydä katsomassa ip1917 piste peliä - http://www.hannunpilotit.com

--

IP1917 - Pistepelin ohjeet -

Valikoi kaksitasokone liikkumalla hiiren kursorilla kaksitasokoneen päälle, ja sitten liikuta hiirtä ja paina hiiri nappia kun suunta viiva on haluamaasi suuntaan.

Molemmilla pelaajilla on 4 kaksitasokonetta.
Jokainen osuma vastukseen tuo pelaajalle yhden pisteen.
Jos kaksitasokone on "kiinni" laudan reunassa, kun peliaika vähenee yhdellä yksiköllä, niin, jokainen kaksitasokone mikä on "kiinni" peli alueen rajalla vähentää yhden pisteen pelaajalta.
Peliaika on 180 sekunttia.
Peliajan päätyttyä, kummalla on enemmän pisteitä on voittaja, jos on samat pisteet, niin, sitten on tasapeli.

--

HannuTapio [15.06.2018 02:31:58]

Lainaa #

MP2312,

Hei, IP peli on nyt sitten piste pelin osalta valmista, minä vielä lisään siihen sitten kun menu valikot valmistuvat, niin, hitpoints koiratappelu pelinkin.

Mutta, nyt sitten tämä "meteori pilotit 2312" lautapelini, tässä on kyseessä taas sitten piste peli ja laudalla on meteori avaruutta linnunradan meteori laidalla.

Molemmilla pelaajilla on 5 avaruusalusta, ja näitä kontrolloidaan hiirellä, hiirellä valikoidaan alus ja sitten hiirellä määrätään määränpää piste avaruuslaudalle, ja sitten kun hiiri klikkaa, niin, alus siirtyy nopeasti määränpää pisteeseen, ja sitten kääntyy kohti lähintä vastustajaa ja jos vastus on tuli etäisyydellä, niin, alkaa sitten tulittamaan vastusta.

Pistepelissä on 180 sekunttia aikaa tehdä pisteitä, kummalla on 15 pistettä enemmän on voittaja jos on samat pisteet tai alle 15 pistettä eroa on tasapeli.

Täällä voi käydä katsomassa rakentuvaa MP2312 lautapeliäni - http://www.hannunpilotit.com

Pyrin jo tällä viikolla valmiiksi saattamaan tämän MP lautapelini, sitten menut, chat ja live linja lautapelit, minulla kytkeytyy 28 live lautapeliä sitten kun linjat kytken ihan pian.

--

Sivun alkuun

Sivut:

Vastaus

Muista lukea kirjoitusohjeet.
Tietoa sivustosta