Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Projektit: Tabletpelisivusto

Sivut:

Sivu 2 / 2

Sivun loppuun

HannuTapio [30.09.2017 17:04:56]

Lainaa #

Reversi 6x6 ja 8x8,

Lisäsin kaksi uutta peliä yhden päätteen peliin tabletpelisivustolleni.

Täällä voi käydä katsomassa - http://www.tabletpelisivusto.com

Sivustolla on nyt jätkänshakki ja reversi pelini pelattavissa yhdellä tabletilla.

Lisään huomenna tammen ja siintä sitten lähipäivinä mylly ja shakit, näitten jälkeen lisään netti pelin, muita tietokoneita vastaan.

:)

--

HannuTapio [11.10.2017 15:38:35]

Lainaa #

Hei,

Tässä on tämän hetken tilanne, tuo Tammipeli - on vielä vähän kesken, mutta, uploadaan toimivan version nyt tämän viikon aikana, siintä sitten ensi viikolla shakit ja sitten mylly, ja siintä sitten ne linja pelit.

Tämän hetken versiot toimivat yhdellä päätteellä, toimivia yhden päätteen pelejäni ovat -

Ristinolla.
Reversi 6x6.
Reversi 8x8.

Laitan ihan pian tammi pelit yhden päätteen peliksi.

Tässä on kuvan snappia - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_107.gif

--

HannuTapio [11.10.2017 21:43:01]

Lainaa #

IE tuki,

Hei, tabletpelisivusto on nyt yhteensopiva MS IE Explorerin kanssa, ymmärtääkseni myös MS EDGEN ja Linux Android selaimen.

Laitan viikon päätyyn mennessä TAMMI 8x8 ja 10x8 ja 12x8 pelit, yhdelle päätteelle.

Täällä voi testaa - http://www.tabletpelisivusto.com

--

HannuTapio [15.10.2017 17:49:20]

Lainaa #

Tammi 8x8 ja 10x8 ja 12x8,

Hei, minulla on nyt Tammi peli linjoilla, yhdelle päätteelle, tämä Tammi on minulla ollut se ensimmäinen vähän monimutkaisempi siirto tarkistus, jätkänshakin ja reversin jälkeen, jotenka kevyt bugia voi olla alkuun mukana, tämä on tämmöinen sunnuntai aamuna valmiiksi työ ollut. :).

Laitan ensi viikosta lähtein sitten shakkeja ja shakkien jälkeen myllyn, josta siirryn sitten laittamaan multi pelaajia, eli, menuja ja pelejä usealle päätteelle, näitten jälkeen sitten lautapelisivusto.com ja hannunpilotit.com ja urossaro.com. :)

Touhua riittää.

Täällä voi testaa - http://www.tabletpelisivusto.com

--

HannuTapio [21.10.2017 04:27:01]

Lainaa #

Foorumi sivustoilleni,

Hei, minulla oli foorumi ohjelma alhaalla, monta monta viikkoa, oli tuo php7 ja mariadb siirtyminen, uusien linuxien kanssa.

Tässä on kuitenkin nyt sitten taas uusittu foorumi, ryhdyn täydentämään sitä, ihan heti miten, näinä päivinä - https://www.hannusaro.com/foorumi/

--

Lebe80 [23.10.2017 10:49:04]

Lainaa #

Foorumi sivustollesi,

Tee foorumi vasta, kun sille on tarvetta. En näe mitään tarvetta foorumille, jos sille ei ole käyttöä.

HannuTapio [23.10.2017 13:38:36]

Lainaa #

Foorumi,

Hannun sivustot ovat koko paketti, sieltä löytyy kyllä foorumikin.

--

Lebe80 [23.10.2017 13:48:39]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

Foorumi,

Hannun sivustot ovat koko paketti, sieltä löytyy kyllä foorumikin.

--

Tilastot
Viestejä yhteensä 1 • Viestiketjuja yhteensä 1 • Käyttäjiä yhteensä 1 • Uusin käyttäjä Hannu Särö

HannuTapio [23.10.2017 20:20:45]

Lainaa #

Foorumia sivustoille,

Sinä et lukena sitä yhtä viestiä, siinä luki että foorumi on uusittuna, ihan nyt just.

Minulla aiemmin oli se phpbb3 prosilver foorumi, jossa sitten oli hieman enemmän juttuja, mutta, minä poistin sivustoiltani nämä Java pelit nyt kuun alussa, niin, siistin samalla fooruminkin valmiimmaksi, näille JavaScript + HTML5 + WebSocket peleille.

Jos uusia pelejä jo odottelet, niin, shakki pelit ( 6 kpl ) tulevat ihan just lähipäivinä linjoille.

Sitten onkin jo 12 peliä, esitelty tänä vuonna. :)

--

groovyb [23.10.2017 21:15:20]

Lainaa #

Oliko siellä vanhalla foorumilla muuta keskustelua kuin itse lähettämääsi, ja jos oli, miksi et siirtänyt vanhoja keskusteluja uuteen?

HannuTapio [23.10.2017 21:59:55]

Lainaa #

Vanha foorumi,

Vain sisareni ja yhden kaverini juttuja oli, ja muutama amerikkalainen joka ihmetteli mitä rakennan, minun foorumi tuli mukaan sen kävijä huipun jälkeen vasta.

Minullahan oli tuo minun kävijä huippu silloin 2011 - 2012, noin, 8000 kävijää muutama vuositasolla ja 22 500 käynnistystä AO kanssa muutamassa vuodessa.

Minä sitten en kuitenkaan tuolloin kytkenä, näitä linja pelejä, minun pelini olivat vain yhdellä päätteellä olevia.

Tässä nyt tällä kertaa 2017+ on sitten myös linja pelit muita koneita vastaan tulossa mukaan. :)

Java Applet poistui ja signeeraus tuli pakolliseksi, mutta, jatkoin monta vuotta WebStartin kanssa, mutta, se ei ollut suosittu, olin suosittu 2011 - 2012 aikana, sen jälkeen hiljaista. :)

Sitä vanhaa foorumia luki noin 400 kävijää, huippu viestejä koskien, mutta, ei käytännössä kirjautujia.

Minulla on myös YouTube sivusto, siellä on käynyt noin vajaa 800 kävijää katsomassa videoita, parin vuoden aikana, että, aika hiljaista tämä suomalainen lautapeli harrastelu on vielä tänä vuonnakin, niin, peli tarjonnan kuin niitten sivustojen kävijä määrien mukaan, jotka sitten jo ovat rakentumassa / toiminnassa.

Ei meillä vielä tänä vuonna käytännössä ole kotimaista netti lautapeli tarjontaa, eli, kaupallisia taikka harraste lautapelejä, jotka on rakentanut ihan alusta joku suomalainen, kotimaisuus aste on vielä 2017 verrattain heikko, ei oo tietokoneistettuja netti lautapelejä vielä, suomalainen lautapeli kulttuuri on vielä 2017 heikko, mutta, on tapahtunut silti paljon hyvää nyt ihan lähi vuosina, lautapelaamaan on tullut kaapelitehtaalle, ja tampereella on se taverna avattuna, ja minäkin yhtenä harrastajana avaan, nyt, 2017 - 2018 ekat pitkän ajan julkaisun animoidut netti linja lautapelit nettiin.

--

HannuTapio [02.11.2017 08:40:39]

Lainaa #

Taukoja,

Nonni, oli pari viikkoa taukoa projektista, tässä on nämä shakki pelit valmistumaan tulossa, tässä on taas tämä vuoden vaihteen aika, jotenka voisin samalla tässä hieman kertoa tulevasta.

Minulla on jo tämä lupaus tehdä 0-3+ sotalautapelien teeman mukaista lautapeliä joka vuosi tästä eteenpäin, tässä on nyt ollut tämä siirtyminen Java -> Javascript, käynnissä tämän vuoden ajan, olen kirjannut uuden AsiakasOhjelman AOv5.00+ ja siinä on sitten tarkoitus perus lautapeliä ylläpitää tableteille, tänä vuonna esittäytyy tabletpelisivusto.com kanssa 13 lautapeliä.

Loppu vuosi ja ensi vuosi ja siintä eteenpäin -

Tämä AOv5.00+ valmistuu tämän vuoden 2017 aikana, siinä on shakki, tammi, reversi, mylly, ristinolla pelejä, kaikkiaansa siis tuo 13 lautapeliä.
Ensi vuonna valmistuu AOv6.00+ ihan vuoden alusta, siinä on sitten tarkoitus ylläpitää lautapelisivusto.com, hannunpilotit.com ja urossaro.com lautapelejä.

Minulla on tämän tabletpelisivuston jälkeen tarkka harkinta, millä pelillä aloittaa nämä ihan omien javascript pelien esittelyt, minä tarkoin mietin "panssaroitu jalkaväki" ja "ilmojein pilotit 1917" ja "Heidän kunniansa päivät" pelien kanssa, että, millä niillä sitten aloittaa oman javascript netti urani.

Minulla on nyt PalvelinOhjelma valmiina 7500 samanaikaiselle pelaajalle ja 120 000 rekisteröityneelle, ja minulla on 3 VPS palvelinta valmiina palvelemaan kävijöitä, 2 kevyt palvelinta kuville ja koodille, ja sitten yksi isompi palvelin pelaajien pelien TCP paketeille, uskon että nuo riittää mukavasti ihan pitkällekkin.

Tästä sitten odottamaan ensi vuoden alkuja AOv6.00+ kanssa, siirrän tätä AOv5.00+ kohti lopullista esittelyä, nyt ihan just nyt shakki pelien ja mylly pelin kanssa, ja siintä sitten vielä online pelit eri tietokoneita vastaan, nämä nyt valmistuneet AOv5.00+ pelit ovat vielä yhdellä päätteellä, vaikka peli siirrot tarkistetaankin ranskan palvelimessa palvelinohjelmassa aina.

--

Timmmo [13.11.2017 01:58:02]

Lainaa #

Miten aiot testata onko koodisi tarpeeksi nopeaa 7500 samanaikaiselle pelaajalle? Yskiikö palvelin tuolla pelaajamäärällä, vai sujuuko kaikki kuin rasvattu?

Entäs palvelimen CPU:n lämpeneminen, kun maksimimäärä pelaajia on yhtäaikaa linjoilla? Onko sleep-ajat varmasti tarpeeksi isoja, ettei konehuoneessa syty tulipalo?

Grez [13.11.2017 11:44:08]

Lainaa #

Itse testasin aikoinaan erään tekemäni serverisoftan kuormankestävyyden (200 000 yhtäaikaista clienttia) pistämällä pystyyn 10 virtuaalipalvelinta, joista kukin otti 20 000 clienttia emuloivaa yhteyttä palvelinkoneelle.

Sen muistan että jossain 30 000 yhteyden paikkeilla alkoi tökkiä, mutta se johtui palomuurista, jonka parametreja säätämällä homma lähti toimimaan.

groovyb [13.11.2017 22:04:37]

Lainaa #

kuormitustestauksessa nimenomaan pitää saada ensin tökkimään, jotta järjestelmän rajat löydetään. tästä sitten saan tietoon ajat joissa palvellaan 95% kutsuista, 90% kutsuista jne, ja saadaan selville riittääkö palvelunopeudet maksimikuormilla määritelmien mukaisiin toimituksiin vai jatketaanko optimointia ja palveluntasausta. esimerkiksi artillery.io on näppärä open source kikkare kuormitustestauksiin, johon voi skenaarioita rakennella mielensä mukaan (esimerkiksi kokonaisia pelejä websocket kutsuineen tässä tapauksessa, ja ajaa kyseistä simuloitua pelitilannetta sitten kuormitustestauksissa)

HannuTapio [14.11.2017 15:04:16]

Lainaa #

7500 käyttäjää,

Sivustoilla on lautapelejä, tämä tarkoittaa enintään uskoisin 1 - 2 TCP pakettia sekunnissa, yleensä varmaankin menee useita sekuntteja pelaajien miettiessä, ennenkuin pelaajain siirrot täytyy siirtää netin kautta.

7500 ihmistä on paljon, kun ajattelee, mutta, kun ajattelee nykyaikaista tietokonetta ja for ( int aa=0; aa<7500; aa++) for koodeja, niin, ei se niin, kovin paljoa ole, eteenkin kun yksi pelaaja varmaankin miettii siirtoa aina pari sekunttia vähintäänkin, tämä tekee siis jotakin for 3750 for käskytyksen aina sekunttiin.

Taasen kuvien siirto on hieman ongelma, eteenkin jos yli 500 pelaajaa lataa kuvia samaan aikaan, mutta, kuvat jäävät cacheen aina ja seuraavat lataus kerrat ovat sitten tosi paljon nopeampia.

Kuvien lataus on ainoa ongelma, vaikka minulla on 3 VPS palvelinta käytössä, jos kuva lataus ongelma kriittiseksi muuttuu, niin, vuokraan lisää VPS palvelimia.

Minimi sleep on 72.5 %, eli yli kaksi kolmas osaa ajasta thread aina nukkuu.

--

groovyb [14.11.2017 15:23:21]

Lainaa #

Threadin nukkuminen tarkoittaa käytännössä sitä että kutsusi käsitellään hitaammin ja täten kuorma palvelimillasi suurempi, vai puhutko nyt jostain muusta kuin websocket säikeidesi tcp käsittelystä?

eojl [14.11.2017 15:35:50]

Lainaa #

Miettisin itse kuvienlatausongelmaan CDN-palvelua.

HannuTapio [14.11.2017 15:48:50]

Lainaa #

groovyb kirjoitti:

Threadin nukkuminen tarkoittaa käytännössä sitä että kutsusi käsitellään hitaammin ja täten kuorma palvelimillasi suurempi, vai puhutko nyt jostain muusta kuin websocket säikeidesi tcp käsittelystä?

Minimi sleep,

Tämä minimi sleep 72.5 % on kaikkien tiedon käsittely threadien (13 kpl) alueella, jokaisella erikseensä, niin, pelaajien pelien siirtojen tarkistuksille, kuin myös read ja writeille.

Muistetaan taas että pelaaja TCP virtaa ja sen käsittelyjä on vain harvoin, pelaajat siirtävät parin sekunnin välein.

--

CDN palvelut, jos tulee tilanne että VPS ei selviä enää kuvain siirroista, niin, tutkin sitten tuon mahdollisuuden tarkemmin. :)

--

Minä hieman laskin tuota käyttäjä määrää kaikkiaansa ja kerralla, uudet luvut ovat - 75 000 kirjautuna ja 2 500 kerralla linjalla.

--

HannuTapio [24.11.2017 08:40:24]

Lainaa #

Shakki ja mylly,

Minulla on täällä kotona taloyhtiön remontti päättymässä, nyt lähi päivinä, niin, laitan sitten tästä shakki ja mylly peliä linjalle.

Odotan että remontti päättyy, sitten esittelyjä taas.

--

HannuTapio [25.11.2017 10:06:22]

Lainaa #

PalvelinOhjelman säätelyjä,

Tässä on tämän hetken palvelimien kesto rajat, kasvatan palvelin tehoja jos täytyy, mutta, uskon että suomen oloihin varsin riittävät tehot on jo valittuna.

Nämä ominaisuudet kytken pian -

• AsiakasOhjelmassa on palvelin puolella 250 000 pelaaja slottia käyttöön rekisteröitymiseen.
• AsiakasOhjelmassa palvelin puolella voi 750 pelaajaa kerralla olla linjoilla, kun he käynnistävät pelit netistä.
• AsiakasOhjelmassa palvelin puolella voi lisänä 7 500 pelaajaa kerralla olla linjoilla, kun he käynnistävät pelit kotiin ladattavasta versiosta.

Varmaankin tuossa on enemmän mitä ikinä tarvin tehoja.

--

Timmmo [26.11.2017 15:09:03]

Lainaa #

Ketä kiinnostaa? Et kai tosissaan usko että kötöstyksiäsi tulee koskaan käyttämään yli kymmenen pelaajaa?

HannuTapio [26.11.2017 15:55:55]

Lainaa #

Sivustot,

Sivustot ovat vielä alkutekijöissä, mutta, uskon että ainakin muutamia pelaajia voi tulla pelaamaan :).

Toivon toki hieman enemmän sitten ajan kanssa, kun on sitten jo ihan omia lautojakin, eikä vaan näitä perus klassikoita ( Shakki, Tammi, Reversi, jne .. ) :)

--

HannuTapio [09.12.2017 13:22:57]

Lainaa #

Taloyhtiön remontti,

Hei, tämä meidän taloyhtiön remontti päättyy nyt ensi viikolla, saan taas koko asunnon käyttöön, eteenkin ikkunan edustat, jatkan lautapelaamista ja esittelyjä sitten taas, kiitos kärsivällisyydestä.

Tässä pari kuukautta oli vähän touhut aktiivisti seis, kun oli vähän remonttia, minulla on pieni asunto ja jouduin tyhjentämään mm. ikkunan edustat syvemmälle asuntoon.

Oli kaikkea säätöä taas.

Jatkan shakki ja mylly peleillä, heti ensi viikon jälkeen, teen vielä remontin jälkeiset suur siivoukset ensin.

--

HannuTapio [11.12.2017 13:50:54]

Lainaa #

Palvelin käyttäjä määrät,

MInä lasken nämä käyttäjä määrät hieman.

Maksimi rekisteröityneenä - 15 000 henkilöä.
Maksimi kerralla linjoilla - 250 henkilöä.

On parempi näin sitten alkuun.

--

HannuTapio [12.12.2017 14:44:10]

Lainaa #

Tietosuoja,

Minulla on tämä tietosuoja 2018, ja sen päivitykset vielä lukematta, mutta, minä mietin, että, teen pyynnön, että, ihmiset kirjaisivat itsensä lempinimellä, taikka pelaajatunnuksella, taikka jotain noin, sen ihan oman nimensä mukaan sijaan.

Osaako joku neuvoja antaa tietosuojaan, voiko linux palvelimessa olla riittävä tietosuoja ?

Varmaankin käyttöehtoihini tulee kohta joka sanoo että ei oikealla nimellä, ja sitten en tietenkään kerää mitään muuta tietoa kuin, pelaajatunnus, salasana ja email.

--

Lebe80 [12.12.2017 15:33:16]

Lainaa #

Voi palvelimessa olla riittävä tietosuoja (???), mutta onko sovelluksessasi?

Eli onko siinä selkeitä aukkoja, joiden kautta saa ongittua vaikkapa kaikki käyttäjätunnukset?

Onko salasanat tallennettu turvallisesti?

Onko mahdollisuutta onkia tietoja esim. samasta sisäverkosta, missä pelaaja on?

Onko sinulla ajantasalla oleva rekisteriseloste? Jos pelaajia on kerran 15.000, niin nämä asiat olisi pitänyt olla selvitettynä jo jonkin aikaa sitten.

HannuTapio [13.12.2017 12:11:16]

Lainaa #

Rekisteröinti,

Tämä rekisteröinti on varmaankin monimutkaisin ylläpidossa, minä en sitä ole ihan kokonaan vielä opiskellut, se kun myös päivittyy aika usein, nyt tulee jotakin EU sääntöjä vielä lisää.

Minä otan yhteyttä tietosuojavaltuutettuun, tuo viestintävirasto ohjasi minua sille.

Minulla ei vielä ole ollut rekisteröintiä kytkettynä.

--

Lebe80 [13.12.2017 15:21:13]

Lainaa #

Eli ilmoittamasi 15.000 ja 75.000 rekisteröitynyttä ei nyt sitten ole muuta kuin sun omaa kuvitelmaa?

ok.

jatkakaa.

HannuTapio [13.12.2017 17:30:18]

Lainaa #

Palvelin ominaisuudet,

Palvelin ominaisuudet, eivät ole ihan sama, mitä palvelin käyttäjät, eteenkään pienessä maassa mitä suomi on.

Kiitos vaan.

--

Lebe80 [14.12.2017 09:47:30]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

Palvelin ominaisuudet,

Palvelin ominaisuudet, eivät ole ihan sama, mitä palvelin käyttäjät, eteenkään pienessä maassa mitä suomi on.

Kiitos vaan.

--

Pitikö tämän olla vastaus johonkin?

Puhuit aikaisemmin rekisteröityneistä käyttäjistä.

HannuTapio [14.12.2017 20:00:51]

Lainaa #

Joo,

Yllä lukee kyllä mitä minä olen kirjanna.

En lähde mihinkään sanailuun sinun kanssa, sinä ja pete olette aika ajoin hieman epäystävällistä.

Mutta, lyhyesti vielä, ei ole ollut vielä mitään rekisteröintejä, vain nämä palvelin ominaisuudet ovat olleet säädössä ja etsin sopivia maksimi käyttäjä määriä vasta.

Kaikki on ihan alkutekijöissä vielä, ja kiitos kun muistatte että olen vain lukio tason henkilö, ei ole mitään korkeakoulu taikka yliopisto kokemuksia, ja lisänä vielä olen invidual - yksityishenkilö lisenssillä, minua ei saa verrata sellaiseen joka todella osaa asiansa pelisuunnitteluissa.

--

Timmmo [14.12.2017 21:25:44]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

Suomi kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.

HannuTapio [21.12.2017 18:51:27]

Lainaa #

Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta,

Hannun sivustot ovat laittaneet perinteiset joulukoristeet paikoilleensa, täällä voi käydä katsomassa - http://www.lautapelisivusto.com

Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta 2018 ihan kaikille, hannun sivustoilta ..

--

HannuTapio [03.01.2018 10:56:22]

Lainaa #

Hei,

Hyvää uutta vuotta 2018, minähän lupasin aina tehdä 0-3+ peliä joka vuosi, viime vuonna valmistui täysin 6 peliä, ja osittain 7 peliä.

Ristinolla, Reversi, Tammi tuli usein eri variaatioin tabletpelisivustolleni, minä elokuusta lähdin rakentamaan javascript pelejä ja lokakuusta poistin java pelit linjalta, nyt nykyään mennään sitten näin ihan javascript kanssa vaan.

Tässä on uusin kuvasnap - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_108.gif

Siinä on nuo valmiit pelit, niitä voi pelata yhdellä tabletilla, http://www.tabletpelisivusto.com www osoitteessa.

Lisään nyt sitten ihan nyt näinä päivinä ja viikkoina myös loput tabletpelisivuston lautapelit linjalle, online ominaisuuksine.

--

groovyb [03.01.2018 11:53:30]

Lainaa #

Tälläisen sain chromella, Versio 63.0.3239.84 (64-bittinen)

AsiakasOhjelma ja virheen ilmoitus !!

SuperHalt lippu on 'true'

JavaScript ja WebSockets toimii, vielä tänään, hieman eri tavalla eri selaimissa. :)

Sivustoni tukevat Firefox ja Google selaimia. :)

Lebe80 [03.01.2018 11:56:23]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

Tässä on uusin kuvasnap - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_108.gif
--

Onko liian hankalaa saada videot jonnekin videopalveluun, esim. YouTubeen?

Videopalveluissa monia etuja kuten eri laitteille skaalautuvuus ja videon kelaaminen.

HannuTapio [03.01.2018 12:39:20]

Lainaa #

Virheet ja videot,

Koetitko uudestaan ladata groovyb ? voi olla jokin cache juttu ?

Lebe80, minulla on tällä hetkellä vielä hieman alkeelliset videon rakentelu taidot, minä hieman kehittelen eri video ideoita, mitä minulla on ja sitten kun on hienon oloista videota, niin, sitten alan lisäämään ja siirtymään youtubeen, minä vielä hieman käytän kuvasnappeja, eli näitä animoituja gif fileitä :)

--

groovyb [03.01.2018 13:00:08]

Lainaa #

Ei ole mitään cachea, en ole käynyt tuolla sivustolla aiemmin. kokeilin uudestaan, sama virhe.

**Edit**
Tai no olen käynyt, mutta en tällä vermeellä

Lebe80 [03.01.2018 14:25:43]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

(03.01.2018 12:39:20): Virheet ja videot, Koetitko...

Etkö voi vaan napata ruudulta kaiken mitä teet ja muunnat sen videoksi? Äärimmäisessä tapauksessa vaikka kuvaat kännykällä videon, olettaen että sinulta löytyy mikä tahansa älyluuri.

HannuTapio [03.01.2018 15:03:09]

Lainaa #

Virheet ja videot osa 2,

Minä yritän etsiä jotakin syytä tuohon virheeseen, ja lebe80 voin laittaa youtube videoita jatkossa painottaen, mutta, en ihan kokonaansa luovu kuvasnappien käytöstä, katson jos huomenna kerkeän tekemään vaikka videon noista ekoista tabletpelisivuston peleistäni.

Siinä on nuo valmiit pelit, niitä voi pelata yhdellä tabletilla, http://www.tabletpelisivusto.com www osoitteessa.

Lisään nyt sitten ihan nyt näinä päivinä ja viikkoina myös loput tabletpelisivuston lautapelit linjalle, online ominaisuuksine.

--

HannuTapio [10.01.2018 11:19:21]

Lainaa #

Huhhah hei,

Kyllä on ihmeellistä, nyt on sitten wss ja https yhteys asiakasohjelmassa, minä olin jo heittää kaikki toivot, mutta, sitten löysin ihan itse googlaamalla esimerkit.

<IfModule mod_proxy.c>
	ProxyPass "/_ws_/" "ws://127.0.0.1:8080/"
	ProxyPassReverse "/_ws_/" "ws://127.0.0.1:8080/"
</IfModule>

Tuo riitti, ja ainakin nyt kun kokeilin, niin, käynnistyi, en sitten tiedä johtuuko jostain ihan vanhasta cachesta, vai toimiiko vielä huomennakin, :).

Mutta, nyt minulla on wss ja https viimeinkin ..

Tästä löytyy - https://www.hannupelaa.com/AsiakasOhjelmav500.html

--

HannuTapio [14.01.2018 15:16:33]

Lainaa #

Proxy säätöä,

Tässä on vielä tämän hetken jo hieman valmiimmat proxy säätöni.

Näillä on tarkoitus ajaa sivuston AO ohjelmia sitten jatkoissa ->

<IfModule mod_proxy.c>
    ProxyPass "/_ws_:8080" "ws://127.0.0.1:8080/"
    ProxyPassReverse "/_ws_:8080" "ws://127.0.0.1:8080/"
    ProxyPass "/_ws_:8081" "ws://127.0.0.1:8081/"
    ProxyPassReverse "/_ws_:8081" "ws://127.0.0.1:8081/"
    ProxyPass "/_ws_:8082" "ws://127.0.0.1:8082/"
    ProxyPassReverse "/_ws_:8082" "ws://127.0.0.1:8082/"
    ProxyPass "/_ws_:8083" "ws://127.0.0.1:8083/"
    ProxyPassReverse "/_ws_:8083" "ws://127.0.0.1:8083/"
    ProxyPass "/_ws_:8084" "ws://127.0.0.1:8084/"
    ProxyPassReverse "/_ws_:8084" "ws://127.0.0.1:8084/"
    ProxyPass "/_ws_:8085" "ws://127.0.0.1:8085/"
    ProxyPassReverse "/_ws_:8085" "ws://127.0.0.1:8085/"
</IfModule>

Onko mahdollista hieman typistää tuota apache2 koodia, vai tarviiko nuo kaikki kirjoittaa, siinä on vähän samankaltaista riviä paljon mukana ?

--

HannuTapio [26.02.2018 18:59:39]

Lainaa #

Linja pelejä,

Hei, minä näitä linja menuja mietin tässä, tarkoitus olisi että olisi noin 200 pelaajaa maksimi linjalla, eli, kevyt palvelin, ja sitten tämä pelien käynnistäminen tapahtuisi, noin 5 - 7 eri huoneen kautta, mitenkä nyt sitten saankaan sopimaan nämä huoneet menu grafiikkaan.

Huoneissa olisi sitten jokaisessa, noin 3 vaaka riviä slotteja joissa olisi jokaisessa vielä 10 slottia pystyyn, eli tuollainen 3 x 10 slottia taulukko.

Näissä taulukoissa sitten voisi aina varata itselleensä oikeuden peliin, ja kutsua myös muita pelaamaan.

Tämä on hieman erillainen, kuin tuo vaihtoehto että olisi sitten nimi lista josta voisi aina valita pelaajia jotka eivät juuri nyt pelaa peliä.

Mutta, joo minä säädän 3 x 10 taulukkoa peli seura valintoihin ja myös vielä lisään tämän jo kauan mainostetun shakki ja mylly pelin lähi aikana.

Jee jee !!

Täällä voi käydä katsomassa tämän hetken versiota, ja pelaamassa jätkänshakki, reversi ja tammi pelejä - http://www.tabletpelisivusto.com

--

Lebe80 [27.02.2018 08:44:49]

Lainaa #

Miksi pelit pitää olla jossain ruudukossa? Miksei se voi olla vaan dynaamisesti kasvava lista?

Eli mitä enemmän pelejä on varattuna, sen pitempi lista?

Miksi siis ajattelet tuon grafiikkapohjaisesti, eli jotenkin takaperoisesti?

HannuTapio [17.03.2018 16:58:46]

Lainaa #

Shakki pelit,

Hei, minä laitoin shakki pelien latauksen jo paikoilleensa, jos haluaa käydä katsomassa minun shakki grafiikoita, niin, tässä tulee linkkiä, laitan parin päivän sisään vielä myös itse peli siirto tarkistukset palvelimeeni, ja palvelinohjelmaani.

Tässä linkki, jossa voi käydä katsomassa tabletpelisivuston shakki peli grafiikoita - http://www.tabletpelisivusto.com

--

HannuTapio [18.03.2018 13:43:16]

Lainaa #

Kuvasnappia,

Tässä vielä tämän hetken tabletpelisivuston grafiikat, lisäsin tuon shakki latauksen eilen, laitan vielä ensi viikolla sitten shakki siirto tarkistukset, sitten puuttuu enää mylly peli ja linja pelien kytkentä.

Tässä tämä snap - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_109.gif

--

HannuTapio [26.05.2018 01:54:09]

Lainaa #

Shakki ja mylly pelit,

Hei, laitoin nyt sitten viimein kaikki yhden päätteen lautapelit valmiiksi tabletpelisivustolleni.

Siellä on nyt seuraavat pelit yhden päätteen pelinä ->

Ristinolla.
Reversi 6x6 ja 8x8.
Tammi 8x8 ja 10x8 ja 12x8.
Mylly - 9 napin mylly.
Shakki 8x8 Perinteinen.
Shakki 10x8 Kenraalit.
Shakki 10x8 Kuninkaan kaarti.
Shakki 10x8 Kuninkaan sotilaat.
Shakki 12x8 Neljä kuningasta.
Shakki 12x8 Uros kuningas.

Nuo lautapelit on pelattavissa yhdellä tabletilla vuoro pelinä, lisään nyt sitten hannunpilotit.com sivustooni, ilmojein pilotit 1917 ja meteori pilotit 2312 lautapelit, ja sitten kytken linjat ja teen menut ja chatin.

Sen jälkeen tämä tabletpelisivuston ketju onkin sitten valmis ja jatkan tietokoneelle tarkoitettujen lautojen kanssa. :).

Kiitos kaikille seuranneille, täällä voi käydä testaamaan - http://www.tabletpelisivusto.com

--

HannuTapio [19.06.2018 17:03:09]

Lainaa #

Tabletpelisivusto valmis,

Hei, minulla on enää muutama hieno säätö tabletpelisivusto.com kanssa, sitten se on valmis, minä lopetan tämän ketjun tähän viestiini.

Kiitos kaikille tabletpelisivusto.com sivuston rakenteluja seuranneille, sivusto jää yhden päätteen peleille, en laita sivustolle live linja pelejä, aion keskittyä sotalautapeleihin ja nämä nyt esittelyyn tulevat sotalautapelit eivät ole sopivia ilman hiirtä jotenka en laita niitä tabletpelisivustolle, näin sitten tabletpelisivusto jää peruslaudoille, aion antaa näitten olla sitten vain yhden päätten pelejä.

Eli, tabletpelisivusto.com on sitten yhden päätteen perus lautapeleille, ristinolla, reversi, tammi, mylly ja shakki.

Pelejä voi vaikkapa mökillä taikka diskossa mukavasti pelata yhdellä päätteellä jotakin kaveria vastaan, vuorotellen siirtäen.

Kiitos kaikille ..

Täällä voi käydä katsomassa sivustoa - http://www.tabletpelisivusto.com

Täällä voi katsoa kuvasnappia - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_134.gif

--

Sivun alkuun

Sivut:

Vastaus

Muista lukea kirjoitusohjeet.
Tietoa sivustosta