Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Laten neuvot ohjelmoinnin aloitukseen

Sivun loppuun

late [20.08.2013 00:27:35]

#

(Mod. siirsi laten näkemyksen ja siihen kohdistuvan kritiikin sivuun asiallisesta keskustelusta En ymmärrä ohjelmointia millään.)

Minulle joku viisas neuvoi että yritä koodata:

- HTML5-runko
- Siihen HTML-lomake
- Tyylittely (CSS3)
- Tiedot tietokantaan (MySQL,SQL,PHP)
- Tiedon tulostaminen

tyhjästä
----------


Noh.. on sanomattakin selvää että vaiheita on valtavasti, mutta tässä on kyllä asian ydin. Harjoituksessa tulee valtavasti tärkeitä perusasioita. Ihan jo se että millainen on MySQL tietokanta ja sen taulu kun sarakkeet ovat:

- Etunimi
- Sukunimi
- Ikä
- Sähköposti

-> Jatko-versiossa pitää JavaScriptin avulla tarkistaa ja ilmoittaa lomakkeen oikeellisuus. Sitten jatko jatkossa jQuery UI:n avulla tehdä TABit eli että sisältö sivuilta toisille voi liikkua graafisessa käyttöliittymässä.

- Okein sorry meni vähän yli, mutta te jotka opettelette koodaus juttuja niin tehkää joku ihan pieni harjoitus ja tehkää se jossain vaiheessa tyhjästä. Kumman haastavaa alussa ainakin!

<!DOCTYPE HTML>
<html>

<head>
<title>Harjoitus 0.01</title>
</head>

<body>
<!-- Käyttäjä näkee tämän alueen sisällön -->
</body>

</html>

vesikuusi [20.08.2013 01:07:17]

#

Mitä helkkaria nyt taas, late? Ajatuksesi auttaa on ehkä jalo, mutta ohjelmoinnilla ei ole mitään tekemistä CSS:n tai HTML:n kanssa.

Lisäksi PHP on yksi surkeimmista vaihtoehdoista aloittelijan kieleksi. Siinä ei tarvita edes funktiota koodin suorittamiseen! (edit. no ei toisaalta Pythonissakaan...) Puhumattakaan superglobaaleista taulukoista, merkkijonoista, järkyttävistä nimeämiskäytännöistä ja heikosta tyypityksestä. Viimeisenä mukaan tulisi sotkea CSS(3), HTML(5) ja tietokannat! Ei herran jumala late, nyt ihan oikeasti.

late [20.08.2013 09:11:01]

#

Yritin sanoa että kun tekee tyhjästä niin on suuri mahdollisuus oppia. Omalla kohdallani (html,css,js,php,mysql) koska web-sivujen teko kiinnostaa.

- Kun tekee tyhjälle pohjalle joutuu oikeasti miettiä miksi asiat ovat niin kuin ovat? Jo tuo pelkkä HTML5-rakenne sisältää paljon mielenkiintoisia yksityiskohtia.

- Toinen pointti on se että en ymmärtänyt vielä vähän aikaa sitten mitään jQuerysta. Syntaksi/ kieli tuntui todella vaikealta, mutta ihminen jotenkin tottuu kieleen ja alkaa kummallisesti ymmärtämään sitä kun katsoo videoita ja yrittää tehdä itse perässä. Vähän niin kuin vieras kieli.

Yhteenveto: "Tahdolla ja rauhallisuudella noviisi oppii lopulta koodaamaan. Toistojen määrä alkaa lopulta vaikuttamaan."

The Alchemist [20.08.2013 11:54:23]

#

Laten kyllä pitäisi olla ihan hiljaa tuosta "tyhjästä tekemisestä", kun tietääkseni hän ei vieläkään osaa itse tehdä yhtään mitään ilman copy-pastea ja dokumentaatioriippuvuutta.

vesikuusi [20.08.2013 13:01:14]

#

late kirjoitti:

Jo tuo pelkkä HTML5-rakenne sisältää paljon mielenkiintoisia yksityiskohtia.

Pidetään ne HTML ja CSS nyt erossa ohjelmoinnista, jookos?

late [20.08.2013 13:38:26]

#

The Alchemist kirjoitti:

kun tietääkseni hän ei vieläkään osaa itse tehdä yhtään mitään ilman copy-pastea

Huh huijaa, näistä saisi kohta jo pienen kirjan kasaan. Olen muuten oppinut hyödyntämään dokumentaatioita, ne vasta mukavia ovat. Vinkki: lisää keittoosi suolaa - maku mennyt keitoistasi...

tmub [20.08.2013 14:04:30]

#

late kirjoitti:

olen idiootti

Vinkki: Kuse mäkkisi päälle ja katoa täältä

qeijo [20.08.2013 14:33:10]

#

Uskomatonta.. Anteeksi Late etukäteen, mutta nyt on interventionin aika.

Kaikista sinun kommenteista hehkuu naiivi, oikeasta elämästä ja todellisuudesta irrallaan oleva ajattelumalli.

late kirjoitti:

Yritin sanoa että kun tekee tyhjästä niin on suuri mahdollisuus oppia.

KIITTI NEUVOSTA! Sama kun sanoisi maalarille, että kehityt kovasti jos teet ihan ikioman taulun, ihan siis alusta loppuun kokonaan itse!

Kuka EI sitten "tee tyhjästä", onko sinun defacto menetelmä sitten copy/paste? Enkä nyt tarkoita esimerkiksi sitä CMS:ssää siellä pohjalla, vaan oman järkevän ohjelmakoodin tuottaminen itsenäisesti.

late kirjoitti:

Olen muuten oppinut hyödyntämään dokumentaatioita, ne vasta mukavia ovat.

ET ole edistynyt normaalisiti, olet opiskellut työttömänä täyspäiväseti CSS/HTML/PHP:tä jo vuosia, ajatella mikä tuntimäärä ja silti olet edelleen huono. Jos et jo tässä vaiheessa osaa tehdä mitään "tyhjästä", niin vedä jo jumalauta johtopäätökset.

Esimerkiksi perustit juuri äsken TAAS uuden ketjun URL tyyli, jossa avaavassa esimerkissä oli jälleen kerran merkittäviä täysin ALKEELLISIA virheitä, miten selitätä tämän?
Juuri samanlaisia asioita mitä sinulle on koitettu toitottaa 10+ ketjussa.? Oikeasti? Pitääkö edes joka helvetin ongelmasta perustaa uusi aihe? Yksi ohjelmoijan TÄRKEIMMISTÄ ominaisuuksista on ongelmanratkaisukyky, ei tietyn kielen syntaksin opettelu ulkoa.

late kirjoitti:

Yritin sanoa että kun tekee tyhjästä niin on suuri mahdollisuus oppia. Omalla kohdallani (html,css,js,php,mysql) koska web-sivujen teko kiinnostaa.
- Kun tekee tyhjälle pohjalle joutuu oikeasti miettiä miksi asiat ovat niin kuin ovat? Jo tuo pelkkä HTML5-rakenne sisältää paljon mielenkiintoisia yksityiskohtia.
- Toinen pointti on se että en ymmärtänyt vielä vähän aikaa sitten mitään jQuerysta. Syntaksi/ kieli tuntui todella vaikealta, mutta ihminen jotenkin tottuu kieleen ja alkaa kummallisesti ymmärtämään sitä kun katsoo videoita ja yrittää tehdä itse perässä. Vähän niin kuin vieras kieli.
Yhteenveto: "Tahdolla ja rauhallisuudella noviisi oppii lopulta koodaamaan. Toistojen määrä alkaa lopulta vaikuttamaan."

MIKÄ HELVETTI SINÄ OLET NEUVOMAAN YHTÄÄN KETÄÄN? COME ON.

Ei siis Late oikeasti millään pahalla, mutta kaikki sinun kirjoitukset saavat minut raivon valtaan niin monesta eri syystä, nothing personal..
Olenko ainut joka kokee asian samalla tavalla, jos olen, minun täytyy oikeasti hankkia apua. Kaduttaa että käytin 3 minuttia tämän viestin kirjottamiseen.. Äläkä vaivaudu vastaamaan, tiedän jo vastauksen.

late kirjoitti:

Vinkki: lisää keittoosi suolaa - maku mennyt keitoistasi...

Vetää hiljaiseksi.

tmub [20.08.2013 14:53:44]

#

qeijo kirjoitti:

Olenko ainut joka kokee asian samalla tavalla, jos olen, minun täytyy oikeasti hankkia apua. Kaduttaa että käytin 3 minuttia tämän viestin kirjottamiseen..

Et ole ainoa joka taistelee tämän ongelman kanssa.

The Alchemist [20.08.2013 15:01:22]

#

Minä olen itse saatana vaikkei minua edes Laten kommentit suututa. Oikeastaan suhtautumiseni on varsin neutraali: paska on paskaa eikä se minussa herätä sen suurempia tunteita.

Lebe80 [20.08.2013 15:02:48]

#

http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2011/05/MichealJacksonPopcorn.gif

qeijo [20.08.2013 15:06:32]

#

The Alchemist kirjoitti:

Minä olen itse saatana vaikkei minua edes Laten kommentit suututa. Oikeastaan suhtautumiseni on varsin neutraali: paska on paskaa eikä se minussa herätä sen suurempia tunteita.

Tämä on se mielentila mihin minun on päästävä. Ehkä sitten lääkkeiden avulla.

Lebe80 [20.08.2013 15:14:14]

#

Reilun kymmenen vuoden ajan ohjelmointifoorumeilla pyörineenä yllättävän moni käyttää lääkkeitä.

Tuntuu oudolta näin miehestä, joka ei käytä edes päänsärkylääkkeitä.

Teuro [20.08.2013 16:55:58]

#

late kirjoitti:

Yhteenveto: "Tahdolla ja rauhallisuudella noviisi oppii lopulta koodaamaan. Toistojen määrä alkaa lopulta vaikuttamaan."

Tahto ja rauhallisuus ovat hyveitä, mutta toistolla on (käsittääkseni) varsin vähän tekemistä laadukkaan ohjelmakoodin kannalta. Liukuhihnatyössä toistomäärä korreloi työn tehokkuuden kanssa, koska työ on - toistamista. Toistamalla samaa kaavaa ohjelmoinnissa voi tuntua, että on kehittynyt. Yhtä mahdollista on kuitenkin, että olet vain oppinut yhden asian ulkoa, etkä osaa soveltaa siitä mitään muuta.

Grez [21.08.2013 01:28:16]

#

Lebe80 kirjoitti:

Reilun kymmenen vuoden ajan ohjelmointifoorumeilla pyörineenä yllättävän moni käyttää lääkkeitä.

Tuntuu oudolta näin miehestä, joka ei käytä edes päänsärkylääkkeitä.

Lääkekorvausta saaneiden osuus väestöstä on n. 60% vuosittain. Tämän päälle tulee sitten ne, jotka käyttävät reseptivapaita lääkkeitä tai muita ei-korvattavia lääkkeitä.

Eli oudompaahan tuo käyttämättömyys on kun lääkkeitä käyttämättömät on kuitenkin vähemmistö.

Turso [26.08.2013 19:26:37]

#

The Alchemist kirjoitti:

paska on paskaa eikä se minussa herätä sen suurempia tunteita.

Jälleen samaa mieltä puistokemistin kanssa. Sen sijaan paskan ympärillä sitkeästi pörräävät viheliäiset paskakärpäset ovat silkaa inhoa herättäviä...

qeijo [27.08.2013 11:35:26]

#

Kaikista eniten mä halveksin juuri sinun kaltaisia paskamatoja.

p99o [27.08.2013 12:48:35]

#

Itse aloitin vanhentuneella HTML:llä, CSS:stä ei mitään tietoa. Eka sovellukseni oli filewritella (php) toimiva "chatti", ja samaan aikaan opettelin sitten CSS-juttuja. Myöhemmin tietokantasysteemejä jne... Olio-ohjelmointi sitten tosin javalla.

lainaus:

koska web-sivujen teko kiinnostaa.

en minä ainkaan tässä mitään ongelmaa näe.

qeijo [27.08.2013 13:19:05]

#

p99o kirjoitti:

Itse aloitin vanhentuneella HTML:llä, CSS:stä ei mitään tietoa. Eka sovellukseni oli filewritella (php) toimiva "chatti", ja samaan aikaan opettelin sitten CSS-juttuja. Myöhemmin tietokantasysteemejä jne... Olio-ohjelmointi sitten tosin javalla.

lainaus:

koska web-sivujen teko kiinnostaa.

en minä ainkaan tässä mitään ongelmaa näe.

Mahtavaa ettei ole ongelmia, varmaan myös JSON aukeaa sinulle nykyään.

p99o [26.09.2013 11:02:50]

#

qeijo kirjoitti:

Mahtavaa ettei ole ongelmia, varmaan myös JSON aukeaa sinulle nykyään.

Kyllä


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta