Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Linkit samaan ikkunaan kiitos (whine warning)

Sivun loppuun

NiKC [09.10.2003 14:56:29]

#

Miksi ihmeessä viesteissä olevat linkit (harmillisen usein kaikki linkit) aukeavat uuteen ikkunaan? Ongelma ei ole ainoastaan ohjelmointiputkan vaan harmillisen yleistä.

Ainoa (tähän asti löytämäni) parannuskeino tähän tautiin on FireBirdin pluginit. Tosin silloinkin joutuu ponnahdusvalikoita käyttämään, useimmiten clt-tab (uusi tab) tulee käyttöön.

Minä _vihaan_ uusia ikkunoita joita en halua. Osaan kyllä avata linkit uuteen ikkunaan niin halutessani.

Tämä ei ole ainoastaan käyttäjälle päin naamaa vittuilua vaan myös suositusten vastaista ja mulla rupeaa olemaan mitta täynnä. ärh.

Ymmärränhän toki sen takana piilevän ajatuksen että halutaan pitää käyttäjä omalla sivustolla, mutta ...

Dustbin [09.10.2003 15:00:28]

#

Eikös se tule siitä CSS-höskästä, ja sen saa helposti pois.

Antti Laaksonen [09.10.2003 15:09:34]

#

Minun mielestäni linkkien avautuminen uuteen ikkunaan on näppärää, mutta kertokaahan muutkin Ohjelmointiputkan keskustelijat, mitä olette asiasta mieltä. Yksi mahdollisuus on tietenkin laittaa ikkunoiden avautu(matto)minen valittavaksi profiiliasetuksiin.

kaviaari [09.10.2003 15:29:08]

#

Uuteen ikkunaan avautuminen on mielestäni todella hyvä juttu. Profiilissa olisi kyllä ihan hyvä olla koska mielipiteitä varmaan löytyy useita...

T.M. [09.10.2003 15:29:23]

#

Riippuu mikä linkki on kyseessä. Itse en jaksa pitää shiftiä pohjassa kun selailen eräitä linkkejä oman sivustoni kautta, koska tarvitsen sivustolta haettua tietoja alemman sivun käyttöön.
Jos kyseessä on viesti jossa kerrotaan vaikkapa PHP-manuaalin osoite, ja neuvotaan samalla asioita PHP:stä, niin uuteen ikkunaan avautuva linkki on hyvä vaihtoehto.
Jos viestissä kerrotaan ohjelmointiputkan jonkin koodivinkin osoite, ei uuteen ikkunaan ole mitään syytä avata linkkiä.

NiKC [09.10.2003 16:09:30]

#

Minun mielestäni jokainen osaa avata uuden ikkunan kun sellaisen haluaa. Se shift-napin painallus on huomattavasti vähemmän raastavaa kun se jatkuva kiroilu joka tulee ikkunoiden sulkemisen oheistuotteena.

Ja kuten ensimmäisessä viestissäni sanoin, tämä ei koske ainoastaa ohjelmointiputkaa. Täältä seuraamani linkki vain sai kupin vuotamaan yli. Mielestäni uuden ikkunan avaamiseen ei juuri koskaan ole oikeutettua tarvetta. Poikkeuksia tietystikin on, mutta vain se että poistutaan edelliseltä sivulta ei ole tällainen.

Gwaur [09.10.2003 16:23:34]

#

Mozilla Firebirdilllä kun painaa linkistä samaan aikaan kuin pitää ctrl-nappia pohjassa linkki ei aukea uuteen ikkunaan vaan uuteen tabiin, eli valikoita ei tarvi.

NiKC [09.10.2003 16:36:38]

#

Juu siihen ei tarvi mutten aina halua semmoistakaan vaan haluan linkin oletuksena aukeavan juuri siihen ikkunaan mikä mulla on auki. Se on oikein käyttökelpoinen ja kelpaa myös seuraavallekin sivulle.

Gix [09.10.2003 18:22:42]

#

Mielestäni ehdottomasti on hyvä, kun avautuu uusi ikkuna.

Meitsi [09.10.2003 18:37:00]

#

Uudet ikkunat on ihan ookoo. Mulla vaan on koneessa joku bugi, nimittäin freeramXP näyttää yhdellä explorerikkunalla 16mb vapaata ramia, mutta kun avaa uuden ikkunan se tippuu 2mb:seen tai nollaan. vapauttamalla ramia saa kyllä takaisin ne 16, mutta mistähän tämä koko juttu johtuu?

thefox [09.10.2003 22:14:23]

#

Itse mieluiten availen linkit uuteen ikkunaan ihan omatoimisesti tarpeen vaatiessa. Vaihtoehtoa profiiliasetuksiin siis, kiitos :-)

NiLon [10.10.2003 00:23:35]

#

Minä käyttäisin mieluiten samaa ikkunaa ja aukaisisin uuden ikkunan kun tarviin.

Gwaur [10.10.2003 09:55:47]

#

Kun uusi ikkuna aukeaa, ei aina tartte rääkätä selaimen Edellinen-nappia jos haluaa tulla takaisin foorumille.

NiKC [10.10.2003 17:12:05]

#

Kun nyt tällainenkin löytyi tukemaan (?) mun argumentointia niin spämmataan threadia vähän lisää.

Kohta 1 ja 2.
http://www.useit.com/alertbox/990530.html

NiLon [10.10.2003 17:36:07]

#

lainaus:

Kun uusi ikkuna aukeaa, ei aina tartte rääkätä selaimen Edellinen-nappia jos haluaa tulla takaisin foorumille.

Niin mutta ennemmin pidän sen omassa valinnassa aukeaako uusi ikkuna vai ei. Nyt sitä ei voi päättää. Halutessa uuden ikkunan voi aukasta kun painaa shift näppäintä pohjasssa ja aukaisee linkin.

Vilikki [10.10.2003 17:59:53]

#

Profiilisivulta asetettava olisi kyllä aika näppärä vaihtoehto, sillä sitten saisi määrätä, miten linkit avautuvat. Tarvittaessa shift-click on ainakin minulle ollut ihan hyödyllinen vaihtoehto, eikä edellinen-nappiakaan tarvitse hakea, sujuu operassa näppärästi kahden hiiren napin painalluksella.

Blaze [10.10.2003 21:54:10]

#

lainaus:

Minä _vihaan_ uusia ikkunoita joita en halua. Osaan kyllä avata linkit uuteen ikkunaan niin halutessani.

Amen, brother! Allekirjoitan täysin kaikki tässä threadissa uusien ikkunoiden avaamista vastaan olevat kommentit. Näyttääpä siltä, että Putkassa tämä ongelma onkin jo korjattu, propseja siitä -- ottakaas muutkin mallia!

NiLon [10.10.2003 23:48:06]

#

Huomasin tänään saman onnekseni.

k-mikko [12.10.2003 18:35:37]

#

Itse käytän Operaa näppiksellä (johon Operalla on varauduttu tekemällä siitä helppoa :) ) ja uusien ikkunoiden avautuminen tarkoittaa aina hiireen tarttumista. Eli omasta puolestani linkit voisivat avautua käytössä olevaan ikkunaan.

NiLon [13.10.2003 06:44:31]

#

Profiilin asetuksissa on "Avaa uusi ikkuna keskustelualueen linkeistä." ruksi on/off eli eikö olisi aika lopettaa aiheesta puhuminen :)

makeuu [13.10.2003 22:29:30]

#

Tuo oli hyvä juttu, itse ainakin pystyn mielummin painella edellista tai (ie:ssä) sitä alanuolta jolla pääsee monta edellistä kerrallaan.... Noniin tämä voisi olla vaikka viimeinen viesti tähän topicciin!!


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta