Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Projektit: Star Opus I

Sivut:

Sivu 2 / 3

Sivun loppuun

Tommittaja [06.04.2009 15:36:57]

#

älä muuten muuta enää tuota Saiphia(vaikeampaan päin), se on aika hankala.. nuo turretit on ihan mahdottomia, kun niiden ammuksista menettää xxxxxxxxxxxxx elämää.. :D minulla meni varmaan jotain 12x ennen kuin pääsin läpi

johncage [06.04.2009 21:32:41]

#

Kokeilin sitä nyt itsekin vähään aikaan...Saiph taitaa olla tosiaan ehkä liiankin vaikea tohon 5:n ekan joukkoon. Pudotin Turrettien ampumaherkkyyttä 50:stä 150:neen. Eli sekunnissa on 60 framea ja joka kerta katsotaan onko satunnaisluku rand(1,150)=1.
Sen Protector- vihollisen (se jolla on se energiakenttä ympärillä) karanaatitkin on kyllä aika pirullisia ja tekevät tuhoa, samoten ne kolmion muotoisen miinat.
Noi viisi ekaa voisi muutenkin olla sellaisia tutustumiskenttiä vihollisiin.

EtelänKarpaasi [08.04.2009 09:21:43]

#

Tuota saakos tätä mitenkään linuxille

johncage [08.04.2009 10:34:45]

#

Dain The Newbie kirjoitti:

Tuota saakos tätä mitenkään linuxille

BlitzMax on cross platform- kieli, eli homma toimii hyvin linukallakin. Itseasiassa ehkä jopa paremmin, kun graffa-rajapintana on opengl. Vaatii vain käännöksen.
Itselläni ei tällähetkellä ole linukkaa asennettuna. Sitten kun peli on valmis, niin käännän se kyllä varmaan myös linukalle (ja ehkä macille).
Tosin saattaa olla, että tämä pc- versiokin toimii linukalla sellaisenaan (wine). Nyt se on pakattu moleboksilla ja sen takia ei tällähetkellä toimi. Jatkossa peli ei tule olemaaan moleboksattu.

nomic [08.04.2009 13:17:07]

#

Muistaakseni olen pelannut tätä winen läpi. Eli pitäisi onnistua. Tosin puhdas käännös olisi tietenkin plussaa. :) Ja propsit mahtavasta projektista! Ilolla seurattu ja tutkittu.
Pitääpi tutustua tuohon BM:ään paremmin vielä jossain vaiheessa.

johncage [13.04.2009 00:31:13]

#

'Pure compile' on tulossa kehiin lähiaikoina. Eli kyseessä on aluksi windowsille käännetty pakki. Lopuksi ehkä varmaan käännän koko pelin kunnolla Linukalle + opengl.

Kenttien ideointi sujuu taas pienen motivaatio-ongelman jälkeen ihan hyvin. HexaCityjen räjähtäminen on nyt valmis - on se aika komeata kun ruudulle pläjähtää tuollaiset kymmenen tuhatta partikkelia, kuten esim. Eltanin- jumppointin ensimmäisen pikkukaupungin tuhossa. En tiedä mikä siinä viehättää, mutta tällaiset partikkelituhot kolahtavat vain omaan mieleeni:)

Pelin hi-res moodi toimii 60 fps ja kaikilla herkuilla. Medium toimii myös 60 fps, mutta efekteistä on riisuttu paljon. Pienin reso tiputtaa pelin toimimaan 30 fps. Tämä oli itseasiassa se taso, millä tätä peliä rupesin aikoinaan tekemään.

EtelänKarpaasi [21.04.2009 19:20:21]

#

oisko ubuntu versiota?

tkok [28.04.2009 16:09:03]

#

Dain The Newbie kirjoitti:

oisko ubuntu versiota?

Suosittelen lukemaan aikaisemmat viestit.

Tommittaja [02.06.2009 23:01:49]

#

Onko vielä julkastu uutta versiota siitä edellisestä? 2. kesäkuuta?

Tommittaja [12.06.2009 18:45:59]

#

tuossa on pieni bugi tuossa portaalihommassa ehkä(?): kun sinne ampuu ja osuu viholliseen, ammus vain menee läpi... :( ja portaaliin ei voi parkkeerata, lentää ulos pyörteen takia :)

johncage [14.06.2009 00:36:27]

#

Portaalissa luodit eivät osu. Samoten seuraavassa demossa pelaajan on hieman helpompi käyttää portaalia suojanaan.

nerootto [15.06.2009 14:12:53]

#

Tehkaa Suomenkielinen.

johncage [25.06.2009 22:37:34]

#

>Tehkaa Suomenkielinen.

Täytyy harkita, sitten kun peli on valmis. Käännös on aika helppo tehdä, kun suurin osa teksteistä on erillisissä resurssitiedostoissa.

johncage [01.08.2009 23:49:53]

#

Star Opus I saa oman nettisivunsa osoitteessa:

http://www.emsproject.com/staropus/

Uutta kuvakaappausta, juttua yms tiedossa, kun sivut valmistuvat piakkoin.

connor [07.08.2009 16:22:15]

#

Upea peli :D Harmi vaa et taidat julkasta sen koko version maksullisena...

Tommittaja [07.08.2009 23:43:56]

#

kuka niin on sanonut? itse en usko niin, mutta jos(jostain syystä) niin tekee, niin ei voi mitään.

johncage [10.08.2009 00:28:25]

#

>se en usko niin, mutta jos(jostain syystä) niin tekee,
>niin ei voi mitään.

Maksullisuudesta en kyllä vielä tiedä, mutta Tommittajalle voin kyllä joka tapauksessa antaa full-versionin, sitten kun se on valmis - kiitoksin projektin seuraamisesta ja hyvistä ideoista + bugi-ilmoituksista.

Tommittaja [10.08.2009 12:10:17]

#

no kiitos! ps: minkä bugin olen ilmoittanut?

ps2: mulla on pieni sanaseikkailupeli tekeillä :D kun ei nyt sitä ascii peliä jaksa tehdä

ps3: voisiko tänne laittaa valinnan: kirjaudu pysyvästi, esim jos sammuttaa netin niin se pysyy sisällä mutta voi logata ulos


MODILLE: MIKSI TÄÄLLÄ PROJEKTEISSA PYSTYY NYT MUOKATA IHAN EKOJAKIN VIESTEJÄ?

Tommittaja [10.08.2009 19:44:28]

#

löysin muuten "bugin": kun hiiriohjauksella painaa pohjassa ampumista ja hiirtä paikallaan ja alus liukuu esim sivuun, alus ei enää tähtääkään tähtäimeen, vaan suoraan eteensä.. kun minun mielestäni tähtäimen pitäisi pysyä siinä hiiren kohdalla aina...

kokeile näin: aja hitaasti vasemmalle ja tähtää ylös ja pidä hiirtä paikallaan ja ammu kokoajan

johncage [26.08.2009 23:37:41]

#

>kun hiiriohjauksella painaa pohjassa ampumista ja hiirtä
>paikallaan ja alus liukuu esim sivuun, alus ei enää
>tähtääkään tähtäimeen...

Jep, hyvä huomio. Koodissa katsottiin sitä, että jos hiirtä ei enää liikuteta, niin tähtäin häviää. Korjaan bugin. Ja kiitokset testauksesta.
Kohta julkaisen ei-julkisen betan. Jos kiinnostaa tulla testailemaan, niin mailaile.

ankzilla [24.09.2009 15:54:01]

#

Kun tuo eka osa tulee valmiiksi, ostan sen 100% varmasti. :D
Mahtava demo ainakin, ja ainoa aktiivinen projekti Putkassa.

Edit: Siis sitte ku tulee linukkaversio. :D

nomic [16.11.2009 21:02:59]

#

ankzilla kirjoitti:

Edit: Siis sitte ku tulee linukkaversio. :D

Viimeksi kun kokeilin, niin toimi winen läpi täydellisesti.

ankzilla [22.11.2009 22:10:47]

#

nomic kirjoitti:

ankzilla kirjoitti:

Edit: Siis sitte ku tulee linukkaversio. :D

Viimeksi kun kokeilin, niin toimi winen läpi täydellisesti.

Jaa no sit evotin jotenki sen kanssa. ^^

johncage [30.12.2009 23:09:10]

#

Intro on nyt valmis ja fx:ää valmistellaan kovasti. Yllättävän vaikeaa saada nuo efektit kohdilleen siten, että ne tukevat pelin fiilistä. Perusräjähdykset ei oikein toimineet, joten teen niistä hieman erilaisia. Pelimusiikki saa nyt myös uutta matskua - sellaista puoliklassista 'mättöä'.

Ja ennenkaikkea hyvää uutta vuotta kaikille!!!

Dain [31.12.2009 08:40:00]

#

Hyvää uutta vuotta! Teehän se linux-versio sitten kun mahollista niin pääsen pelaileen. Onnea sulle, tää on ainut elävä projekti! Tai kyllä pari muutakin elää, mutta ei kovin lujassa oo ilmeisesti henki niissä!

Spongi [03.01.2010 03:18:59]

#

Kiva että projekti etenee! :) Mutta tosiaan, linux-versio olisi hieno asia.

johncage [21.01.2010 09:50:18]

#

Uutta win-demoa (0.91) voi nyt kokeilla:

http://www.emsproject.com/staropus_091.exe

Mukana alustava intro, musaa, ääntä ja efektejä. Viittä ekaa kenttää voi testailla. Bugiraportit yms tervetulleita.

alottelijaa [21.01.2010 14:12:35]

#

hieno ilotulitus siinä introssa! Onko noita kranaatteja tarkotuksella loputtomasti vai eikö ole vielä ehtinyt rajoittaa(hiiren oikee nappulan ammus siis)? Onko mahdollisuutta saada resoluution vaihtoa valikkoon? Tällä näytöllä (24,5" 1920x1080) kun jää hieman mustaa kumpaankin reunaan.

Parempi kuin alfaversio, näyttää jo kunnon peliltä :)

johncage [21.01.2010 21:39:59]

#

alottelijaa kirjoitti:

hieno ilotulitus siinä introssa! Onko noita kranaatteja tarkotuksella loputtomasti

Kyllä ne pitäisi loppua, ylälaidassa on mittari, joka näyttää määrän. Täytyypä tsekata, ettei ole bugia.

Dain [02.02.2010 15:40:29]

#

Spongi kirjoitti:

Kiva että projekti etenee! :) Mutta tosiaan, linux-versio olisi hieno asia.

Nimenomaan.... Tuo aukesi winen uusimmalla versiolla kerran, sitten yritin säätää sieltä pelivalikosta grafiikkalaatua ja sen jälkeen ei enää aukee )= Käytössä ubuntu 9.10

Mikkisoftaahan ei nääs katos tueta :D

johncage [02.02.2010 22:37:55]

#

Dain kirjoitti:

Spongi kirjoitti:

Kiva että projekti etenee! :) Mutta tosiaan, linux-versio olisi hieno asia.

Tuo aukesi winen uusimmalla versiolla kerran

Ihme, että aukesi ees kerran:)
Settingsit tallennetaan hakemistoon C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\EMS Project\Star Opus I. Tämä sen takia, että esim. Vistassa ei voi oletuksena kirjoittaa mitään pelin omaan hakemistoon tietoturvan takia. Eli on luotava tuonne uusi hakemisto ja annettava sille oikeudet. Eli tuon takia varmaan kaatuu, kun yrittää linukalla muuttaa säätöjä. Minneköhän linukassa tuo data oikein yrittää mennä? Kyseessä on siis settings.ini- niminen tiedosto.

Jonkun pitäisi varmaan jeesata näissä asioissa hieman, niin voisin saada aikaiseksi sen ihan oikean linukkaversion ilman hermoja riipivää säätämistä. Niin ei tarttisi winettää.
Mikä olisi helpoin tapa asentaa koneelle (xp:n kylkeen) linukka? Niin voisin kääntää linukkaversion BlitzMaxin linukkaversiolla. Riittäisiköhän tuohon jopa joku cd:ltä pyöräytettävä linkku?

Tommittaja [18.02.2010 20:05:27]

#

hei johncage! katoin tota sun uusinta versiota, 0.93:a. se oli hyvä, mutta muutaman bugin löysin:

1: kun se tähtäin nyt pysyy paikallaan vaikka liukuukin, se alus ei käänny tähtäimen mukana.. :/

2: jäin jumiin alareunaan ja meni joku minuutti että pääsin irti :D

mutta hyvä peli!

johncage [18.02.2010 21:57:39]

#

lainaus:

2: jäin jumiin alareunaan ja meni joku minuutti että pääsin irti...

Terve Tommittaja,

Ettei iskenyt gravitaatiomoottoriin vika? Mosa saattaa hajota kun törmäilee liikaa. Tällöinhän alus vajoaa alalaitaan, värisee, ja automaattinen moottorin korjaus kestää jonkin aikaa - tämän näyttää ylälaidassa oleva mittari ("Gravity engine failure - repairing"). Uudessa versiossa puhesyntetisaattori sanoo 'engine failure'. Ideana on se, että kun alus vajoaa alalaitaan niin pelistä tulee silloin hetkeksi 'shoot-em-up' - tyylinen peli, ja pelaaja ei pysty nousemaan lentoon hetkeksi.

Tässä kuva ylälaidan mittareista silloin kun moottori laukeaa hetkeksi:

http://www.emsproject.com/gef.jpg

- jos ei näin, niin muutoin kyseessä lienee kyllä bugi.

Sitten päätin, että hiiriohjauksessa tähtäin saa pysyä paikoillaan. Tähtääminen meni liian helpoksi, joten päätin tehdä tästä bugista ominaisuuden:)

Macro [22.02.2010 10:58:30]

#

Tsemppiä, vaikuttaa hienolta peliltä!

Tommittaja [06.03.2010 16:34:11]

#

ookkei. uskon sen helppousjutun kyllä :D mutta en kyllä huomannut katsoa sit repair kohtaa o_O

JussiR [25.03.2010 13:42:46]

#

Kaunis peli =) Kokeilin tuota joskus :OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOMG

Dain [20.05.2010 17:00:01]

#

Muute mukava, mutta jonkunnäköinen "jarru" alanuoleen, koska tuo muuten aika päätöntä menoa.... Joo windowsil kokeilin täl kertaa... Ubuntu riittää? lataat sen ubuntu suomen sivuilta (google) ja poltat levylle.. Rinnalle asentamisesta en mene sanomaan, koska olen ite joskus sössinyt siinä, enkä oikee enää muista miten se tehään... Mm. ubuntu suomen foorumeitla taitaapi löytyä apua.

johncage [23.05.2010 21:12:18]

#

>"jarru" alanuoleen

Tuota jarrua on kyllä ehdotettu useastikin, mutta tämä peli kyllä nojaa aika voimalla tuohon Omega Race/Thrust- tyyppiseen ohjaamiseen, jossa on vain yksisuuntainen thrusteri - eli joudut kääntymään jos tahdot jarruttaa. Jarru tekisi pelistä aivan liian helpon. Hiiriohjauskin helpotti peliä rajusti. Tosimiehet/naiset kuitenkin pelaa pelin läpi näppiksillä:)

Pelin seuraavassa osassa, jossa lennetään planeetan (=The Huge Kau Pih) pinnalla, ja pelastetaan, (en spoilaa lisää...) ohjaus onkin sitten hieman erilainen. Eli vähän Defender- tyyliin. Kolmannen osan tyyli on hieman vielä auki, mutta lienee ehkä Thrust- tyyppinen uusilla useilla mausteilla. Tässä vikassa osassa mennään sitten planeetan sisään.

Tommittaja [26.05.2010 00:01:56]

#

tarkoitatko pelin osalla kokonaan uutta peliä? onko jo tekeillä 2 uutta osaa?

johncage [26.05.2010 21:26:34]

#

Tommittaja kirjoitti:

tarkoitatko pelin osalla kokonaan uutta peliä? onko jo tekeillä 2 uutta osaa?

Juu, tarkoituksena on tehdä noista II ja III- osista ihan itsenäisiä pelejä. Homma on jo ideatasolla työn alla. Ja sekä tietenkin tästä ykkösosasasta saa paljon kierrätettävää koodia.

ByteMan [27.05.2010 18:22:25]

#

vissiin muute ensimmäine OP projekti joka valmistuu :D

johncage [30.05.2010 23:55:18]

#

ByteMan kirjoitti:

vissiin muute ensimmäine OP projekti joka valmistuu :D

Jos nyt valmistuu. Ei, kyllä tää valmistuu ihan oikeasti. Musat ja effut nyt valmiina ja noita vikoja kenttiä duunailen.

Dain [31.05.2010 20:48:54]

#

Joo siitä kyllä pointsit. Oon varmaa pari vuotta pyöriny tääl enemmä tai vähemmä aktiivisesti, mutta tää näyttää olevan ainut proju joka hengissä. Ja tämä vielä valmistumassa!!!!

Tommittaja [01.06.2010 20:58:48]

#

eikös tuo Basic-tulkkiprojekti ollutkin jossain vaiheessa valmis, mutta tekijä vaan päätti alottaa alusta? o_O

johncage [01.06.2010 22:53:22]

#

On tämänkin pelin kanssa kulunut aikaa aika tovi, mutta hauskaa on ollut. Pitää olla pitkää pinnaa, vaikka välillä tökkii.

Tommittaja [02.06.2010 20:42:13]

#

hyvä että on taas aktiivisena :D taitaa valmistua lähiviikkoina?

johncage [02.06.2010 22:23:53]

#

Tommittaja kirjoitti:

hyvä että on taas aktiivisena :D taitaa valmistua lähiviikkoina?

Pääduuni rasittaa vielä tässä hetken ennen lomia. Luulen, että homma on kasassa heinä- elokuussa.

Dain [07.07.2010 16:06:40]

#

mukava että projekti lähestyy maalia... Oon tätä ootellut jonkun aikaa, ja voin kyl sanoo et joskus seuraili jotai muitaki projui mut ku niistä ei tullut mitää niin sitten tätä kun tää tuli JA TÄÄ ON SENTÄÄN VALMISTUMASSAAAAAAAAA :D :D :D

Dain [12.09.2010 14:11:35]

#

Onkohan tätä mahdollista kääntää sorsakoodista linux-yhteensopivaksi?

johncage [12.09.2010 22:39:32]

#

>Onkohan tätä mahdollista kääntää sorsakoodista linux-
>yhteensopivaksi?

Kyllähän se on. Peli on tehty BM:llä, joka tukee siis macciä ja linukkaa myös. Pitäisi vaan saadan ko alustat alle. Täytynee tuo Linux- versio varman tehdä ensin. Macciversio vaatii maccirautaa alle.


Sivun alkuun

Sivut:

Vastaus

Muista lukea kirjoitusohjeet.
Tietoa sivustosta