Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Projektit: Horns of Valhalla

Sivut:

Sivu 2 / 2

Sivun loppuun

sqwiik [05.03.2005 15:20:50]

Lainaa #

Aiotko laittaa myös mahdolliseksi sellaiset tehtävät, joissa pitää saavuttaa jokin tietty paikka?

Aruviel [12.03.2005 10:13:34]

Lainaa #

En ollut ajatellut mitään tuon tyylistä vielä. Eipä tuossa ideassa mitään vikaa ole. Eli varovainen kyllä.

Olen nyt pääsemässä "työn" makuun. Tämä kun on kerran harrastus niin se idea ja tapa jolla toteutan tehtävät ja aktivaattorit on muovautunut hiljalleen kahden kuukauden ajan.

Dialogijuttua olen parannellut sen verran, että olennon voi suututtaa puheillaan.

Editoria olen viimeeksi väsännyt. Nyt on mahdollista lisätä kentälle omatekemiä hirviöitä ja tilejä, pari erilaista "katselumoodia", ja kentät voi tallentaa toimivaan muotoon. Tehtävää riittää.

tejeez [25.03.2005 08:38:42]

Lainaa #

lainaus:

Aruviel kirjoitti:

Tosin tuo yläviiva(?) ei taida kuulua ASCII-merkistöön.

Kyllä kuuluu. Sen ascii arvo on 238.

Eikun ascii on vain 0-127 ja merkkejä niistä 32-126.

Itse peli kyllä näyttää ihan kivalta.

sqwiik [24.05.2005 12:04:14]

Lainaa #

Onko tämä missä vaiheessa tällä hetkellä?

Aruviel [24.05.2005 15:33:55]

Lainaa #

Pahasti kesken.

Edit: Lisätään nyt vielä, että ehdottomasti eniten pään vaivaa aiheuttaa editori. Seuraava versio ei tule sisältämään työkalua dialogin tekemiseen. Ne joutuu väsäämään käsin. Muutenkin tapa, jolla valikkoja käsitellään on syvältä anuksesta.

Edit2: Ja tilannekatsauksena homma ei ole edennyt yhtään viimeisen kahden kuukauden aikana. Syynä vaikeudet koulun ja oman elämän kanssa.

sqwiik [05.09.2005 10:31:08]

Lainaa #

No, mitenkäs tällä projektilla etenee? Haluaisin vain nähdä eron sinun ja oman skriptikieleni välillä kentänluontisyntaksissa ^^.

Aruviel [14.09.2005 09:36:34]

Lainaa #

Sqwiik:

Olen lähdin luomaan systeemiä LUA:n avulla. Se jäi aika kesken, enkä ole viime aikoina hommaa jatkanut (katso signeeraukseni :P). Harmittaa hieman, ja jossain vaiheessa jatkan hommaa (tänään? :). Joskus tulee sellainen fiilis, jotta "huhuh, mitä spagettimakkaraa tää koodi on", mutta eiköhän se siitä. Tekisi vähän tutkia mahdollisuutta vedellä suunnitelmat täysin uusiksi. Jos jotain olen oppinut, niin homma kannattaa suunnitella niin pitkälle paperille kuin mahdollista.

Tarkoitatko kentänluonnilla satunnaiskarttoja? Niitä en ole vielä saanut aikaan enkä ole yrittänytkään. Viimeeksi kun puursin softan kimpussa tein editoria ja joitain muita juttuja, viilasin "käyttöliittymää" jne.

Kirjoittelen tätä koulussa joten en muista kaikkia ongelmiani, muutama taisi olla:

* Miten "kiinnitän" skriptit esmes tiiliin, esineisiin? Miten skriptejä aletaan ajamaan / testataan, onko ajon aika?
* Miten seuraan skriptien aktivointimäärää (pitäisi jotenkin säilöä se johonkin)

Taidan turista jotain lisää kun pääsen kotiin.

terveisin,
World of Warcraft -addikti

Edit: Mitähän Tonylla (BlackWood) on ollut asiaa... :/

sqwiik [08.10.2005 21:27:33]

Lainaa #

Kuinkas tällä menee nyt? Vai viekäö WoW liikaa elämän nesteitä ^^
Ei, ihan oikeasti. Aiotko jatkaa tätä hienolta kuulostavaa & tuntuvaa projektia?

Aruviel [16.10.2005 20:55:18]

Lainaa #

WoW vei kesäkuusta aina lokakuun alkuun ihan järkyttävän määrän aikaa. Aina kun olin koneella, pelasin sitä. Peliaika loppui pari päivää sitten.

---

Masentaa se seikka, että koodi tuntuu kauhealta sillisalaatilta. Ja erittäin paljon haluan jatkaa projektia. Mutta jotain radikaalia muutosta tulisi tehdä koodiin. Se ei vain tunnu pysyvän hallinnassa enää.

Uudelleenkirjoittamista suunnitellessa.

sqwiik [17.10.2005 19:34:34]

Lainaa #

No, toivottavasti saat tämän rakennettua. Koeta hahmottaa heti alkuun eri olioiden sijainti toisiinsa nähden rakennehierarkiassa, niin ei tarvitse myöhemmin kirota suuresti...
Onnea matkaan (vaikka onni ei tähän kyllä mitenkään liity...) ^^

Aruviel [22.10.2005 10:14:08]

Lainaa #

Kiitän, kyllä tää nyt alkaa kulkemaan pikku hiljaa eteenpäin kun alan päästä sinuiksi olioiden kanssa. Sekin edesauttaa, ettei tuota WoWia pysty pelaamaan :P. Vähän tosin kammottaa, kun katsoo taidokkaampien koodivelhojen työtä, kuten esimerkiksi IVANin lähdekoodia. Saa nähdä saanko mitään järkevää aikaseks.

sqwiik [22.10.2005 17:48:35]

Lainaa #

Härkää vain sarvista ^^ Muista, että minäkin aloitin ERKKI-enginen kahdesti uudelleen puhtaalta pöydältä :P

Nitros [05.01.2006 19:57:00]

Lainaa #

Tätä saadaankin odottaa :D

Sweiz [22.01.2006 23:37:01]

Lainaa #

Näyttääpä kiinnostavalta. :)

ZcMander [19.03.2006 11:29:55]

Lainaa #

Kotiteollisuus - Minä Olen

Näinhän se on, ei kannate ottaa liikaa stressiä harrastuksista. Minäkään en ole koodannu moneen kuukauteen mitään. Ehkä se joskus innostaa, tai sitten ei.

Onko kaikki tiedostot pelistä tuhottu? Saattaisin olla kiinnostunut.

sqwiik [18.11.2006 15:13:54]

Lainaa #

...kuinkas tällä projektilla nykyään menee?

moptim [26.12.2006 08:49:17]

Lainaa #

Jos saisi Win-binäärit, niin hyvä tulisi. Toimivaa latauslinkkiä en ole löytänyt. Eikö ASCII olekin kahdeksan- eikä seitsemänbittinen? Jos se on kahdeksanbittinen, niin silloinhan ASCII-merkit (siis ne yli 127) saa asettamalla eniten merkitsevän bitin yhdeksi...

Are0100 [07.11.2007 20:15:23]

Lainaa #

Onko projekti vielä hengissä?

vehkis91 [20.09.2008 22:43:40]

Lainaa #

Onko projekti hengissä? :O

vehkis91 [09.10.2008 19:38:07]

Lainaa #

?

Sivun alkuun

Sivut:

Vastaus