Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Putkaviisut!

Sivun loppuun

Antti Laaksonen [09.03.2007 11:24:51]

#

Putkaviisut-kilpailu on nyt alkanut:
https://www.ohjelmointiputka.net/kilpa.php?tunnus=viisut

Tehtävänä on säveltää noin 2 - 3 minuutin pituinen musiikkikappale, joka liittyy jollain tavalla Ohjelmointiputkaan. Parhailla sävellyksillä on mahdollisuus päästä Putkaorkesterin kesän ohjelmaan, eli nyt voi saada oman kappaleen julkisesti esitettäväksi.

Tähän keskusteluun voi lähettää mieleen tulevia kysymyksiä. Toivottavasti kilpailun tuloksena syntyy monta hyvää sävellystä!

Latska [09.03.2007 14:58:11]

#

Minulle tuli pari kysymystä mieleen.

1) Saako kappaletta julkaista missään muualla (esimerkiksi omilla kotisivuilla) kilpailun aikana?

2) En saa omilla ohjelmillani aikaan mp3-tiedostoa. Eikö OGG käy?

kayttaja-4976 [09.03.2007 15:48:38]

#

Audacity on kiva ämppäröimiseen.

Jorgga [09.03.2007 20:11:06]

#

Tän kisan tuotoksii haluun nähdä tai tarkemmin kuulla :)

Gwaur [09.03.2007 20:36:52]

#

Miten instrumentaalikappaleesta voi sanoa, liittyykö se Ohjelmointiputkaan? ;)

tgunner [09.03.2007 20:57:16]

#

onko sanoista pakko saada selvää, jos sisällyttää pakettiin lyriikat mukaan?

Jartsala [10.03.2007 15:57:26]

#

Onkos Anttia ruvennu muusikon ura kiinnostaan ku näitä musiikki aiheisia posteja tulee kaatamalla ;)
On tainnu ruveta ohjelmointi tympimään vai?

tgunner [10.03.2007 16:16:30]

#

Jartsala kirjoitti:

Onkos Anttia ruvennu muusikon ura kiinnostaan ku näitä musiikki aiheisia posteja tulee kaatamalla ;)
On tainnu ruveta ohjelmointi tympimään vai?

Antti soittaa viulua ja on varmaankin soittanut jo aika pitkään.

ZcMander [10.03.2007 17:15:52]

#

Gwaur kirjoitti:

Miten instrumentaalikappaleesta voi sanoa, liittyykö se Ohjelmointiputkaan? ;)

Veikkaan, että niiden pitää liittyä ohjelmointiputkaan yhtä tiukasti kuten demokilpailussa demon piti liittyä uuteen vuoteen. (Voittajademossa siis) https://www.ohjelmointiputka.net/kilpa.php?tunnus=demo05l

Antti Laaksonen [11.03.2007 11:26:27]

#

Latska kirjoitti:

Saako kappaletta julkaista missään muualla - - kilpailun aikana?

Saa julkaista muuallakin.

Latska kirjoitti:

En saa omilla ohjelmillani aikaan mp3-tiedostoa. Eikö OGG käy?

Jos et mitenkään onnistu tekemään MP3-tiedostoa, voin minäkin hoitaa muutoksen.

Gwaur kirjoitti:

Miten instrumentaalikappaleesta voi sanoa, liittyykö se Ohjelmointiputkaan? ;)

Riittävä yhteys Ohjelmointiputkaan on esim. kappaleen nimi.

TGunner kirjoitti:

onko sanoista pakko saada selvää, jos sisällyttää pakettiin lyriikat mukaan?

Ei ole pakko saada selvää.

Jartsala kirjoitti:

Onkos Anttia ruvennu muusikon ura kiinnostaan - -

Tällä hetkellä opiskelen tietojenkäsittelyä, mutta musiikki on minulle tärkeä harrastus.

Freeze [13.03.2007 09:23:05]

#

Siis millä tuo nyt oli tarkotus tehdä? Ja miten se putkaorkesteri soittaa kappaleen joka on tehty tietokoneella? vai onks tässä joku kielto et pitää soittaa ite kitaralla koneelle? :D

Blaze [13.03.2007 12:21:17]

#

Freeze kirjoitti:

Siis millä tuo nyt oli tarkotus tehdä?

Ihan millä vaan.

Freeze kirjoitti:

Ja miten se putkaorkesteri soittaa kappaleen joka on tehty tietokoneella?

Samalla tavalla, kuin esim. 2005 soitettiin tietokoneella alunperin tehty ISI?
Alkuperänen: http://www.youtube.com/watch?v=ELyUEN340RM
Putkaorkesterin versio: http://pp.kpnet.fi/blaze/temp/putkaorkesteri-isi.mpg

filtteri [16.03.2007 16:29:23]

#

kokeilisitte jousisoittimien sijaan koskettimia. ei noin
epävireistä soittoa mielellään kuuntele. soittimien laatukin
taitaa olla aika heikkoa.

Antti Laaksonen [16.03.2007 19:01:48]

#

Koskettimien "kokeilua" hankaloittaa, että soittopaikka on Hartwall-areenan piha eikä oikea konserttisali, jossa olisi piano. Soittimissa ei pitäisi olla mainittavaa vikaa, mutta kieltämättä eräs viulisti saisi tänä vuonna tehdä soittoläksynsä paremmin.

Gwaur [17.03.2007 01:36:06]

#

Antti Laaksonen kirjoitti:

– –, mutta kieltämättä eräs viulisti saisi tänä vuonna tehdä soittoläksynsä paremmin.

Opiskeletko muuten viulua ihan jonkun opettamana vai itseksesikö vain?

Antti Laaksonen [18.03.2007 11:47:12]

#

En ole ollut vuosiin soittotunneilla, mutta harjoittelen itsenäisesti soittamista.

tejeez [09.04.2007 19:30:04]

#

Hei, onkohan ne biisit joskus tulossa kuultavaksi ja äänestettäväksi? :P

Antti Laaksonen [10.04.2007 23:09:12]

#

Sävellyskilpailun suosio ei ollut kovinkaan huikea, sillä kappaleita on tullut tähän mennessä vasta kolme (ja määräaika on umpeutunut). Onkohan syynä ollut ihmisten kiireisyys vai arvioinko väärin mainitessani sivustolla liikkuvan viljalti musiikkiväkeä?

Joka tapauksessa kilpailu olisi mukava saattaa loppuun hieman suuremmalla osallistujamäärällä (jos lisää sävellyksiä ei millään ilveellä tule, sitten toki tullaan toimeen nykyisillä). Ehdotan siis, että kilpailuun myönnetään lisää aikaa, jos halukkaita ilmestyy.

Jos haluaisit mieluusti ottaa osaa sävellyskilpailuun, mutta et syystä tai toisesta tullut lähettäneeksi sävellystä vielä, ilmoittaudu pian tässä keskustelussa tai minulle sähköpostilla (antti.laaksonen@mbnet.fi).

Mahdollinen lisäaika, joka sovitaan erikseen, koskee tietysti myös niitä, jotka ovat jo lähettäneet sävellyksensä.

Cornix [10.04.2007 23:53:59]

#

Mietin osallistumista ja värkkäsin sanoituksiakin, mutta innostus lopahti, kun en löytänyt hyvää graafista käyttöliittymää vokooderille. Sellasta Daft Punk -tyylistä särölaulua ois haluttanu koittaa. Olishan tuota tietenkin voinu jotain pelkkää instrumentaalikappaletta koittaa säveltää tai sitten ihan laulaa melodiaa ilman mitään efektointeja..

Grey [11.04.2007 11:51:09]

#

Mitä jos kelpaavia formaatteja hieman laajentaisi? Uskoisin että jos modit, jotka soivat muuten WinAmpilla, (ja ehkä midit) kelpuutetaan, voisi osallistujia olla hieman enemmän. Joillakin ei vain ole mahdollisuutta muuttaa mp3:ksi kappaleitaan, kuten vaikka itsellään (tosin olen myös surkea säveltäjä, heh)..

-Grey-

Juhko [11.04.2007 19:52:40]

#

P********hana, yritin tehdä sävellystä mutta ei siitä tullut mitään kun sanojen nauhotus ei onnistunut.......

:(:(:(

moptim [11.04.2007 21:07:19]

#

Minä haluaisin lisäaikaa. Voisin säveltää jotain, mutta meillä on projektityö kasvillisuusvyöhykkeistä maailmanlaajuisesti. Sen palautuspäivämäärä on 19.4.2007, joten... No jaa, eiköhän sitä vapaa-aikaa tästäkin työstä vähän lähtisi, olen minä voinut hidasta tahtia käyttää (joo, tämän jälkeen 6 iltaa aikaa, ja 3 vyöhykettä puolivalmiina, 3 täysin tekemättä, tahti on ollut löysähkö :o)

No jaa, eiköhän sitä aikaa siis minullakin olisi. Kannattaisin uudeksi viimeiseksi päivämääräksi 20.4.2007 tms. Se olisi hyvä.

EDIT: Joo, Windowsilla (linuxistit: WINEllä) toimisi Audacity, jolla voisi äänittää sitä, mitä kaiuttimista tulee.

Blaze [11.04.2007 22:29:47]

#

KingOfTheWorld kirjoitti:

(linuxistit: WINEllä) toimisi Audacity

Miksi suotta sotkea Wineä mukaan kuvioon kun Audacity löytyy natiivinakin.

tejeez [12.04.2007 16:01:59]

#

Grey kirjoitti:

Mitä jos kelpaavia formaatteja hieman laajentaisi? Uskoisin että jos modit, jotka soivat muuten WinAmpilla, (ja ehkä midit) kelpuutetaan, voisi osallistujia olla hieman enemmän. Joillakin ei vain ole mahdollisuutta muuttaa mp3:ksi kappaleitaan, kuten vaikka itsellään (tosin olen myös surkea säveltäjä, heh)..

Joillakin taas ei ole mahdollisuutta kuunnella midejä tai modeja ja lisäks ne tahtovat soida aika eri tavalla eri koneilla. Kai sitä aina joku kaveri löytyy joka sen osaa muuttaa mp3-muotoon ellei itse osaa.

KOTW: Jätä se projektityö tekemättä ;)
No siis joo, ei tommosiin ainakaan hirveästi kannata aikaa tuhlata.

Ei kuitenkaan liikaa lisäaikaa, hei, mäki tein mun biisin yhdessä illassa nopeasti! (otin kyllä aiemmista biiseistä jotain mutta silti...)

herponen [12.04.2007 17:06:13]

#

Voin säveltää viikonlopun aikana kappaleen jotta saadaan viisut kasaan! Mikähän mahtaa olla tätä nykyä kappalleen viimeinen palautuspäivä?

Gwaur [12.04.2007 19:01:58]

#

Blaze kirjoitti:

KingOfTheWorld kirjoitti:

(linuxistit: WINEllä) toimisi Audacity

Miksi suotta sotkea Wineä mukaan kuvioon kun Audacity löytyy natiivinakin.

Onkohan jossain jotakin tutkimusta, toimivatko sekä Linuxille että Windowsille saatavilla olevat ohjelmistot Winellä keskimääräisesti huonommin, yhtä hyvin vai paremmin kuin vain Windowsille saatavat? ;)

moptim [12.04.2007 19:14:40]

#

> tejeez

Joo, saatana, en takuulla jätä. Meinaan, jos se on tehty kunnolla, lukioon pääsy voi olla HUOMATTAVASTI helpompaa (ala-asteen kutosluokka menossa)
Mutta ei se niin pahasti lisäaikaa tarvitse. Jotain piipperinrääkkäämistä Audacityllä nauhoitettuna, niin hyvä tulee.

> Blaze

Sori, en tiennyt, että Audacity toimii natiivinakin.

moptim [12.04.2007 20:51:05]

#

Sori tuplapostaus. Antti, minä ainakin mielelläni osallistuisin kilpailuun.

Antti Laaksonen [16.04.2007 18:10:24]

#

Kun halukkaita osallistujia on ilmaantunut, sovitaan nyt niin, että kilpailuaikaa jatketaan tämän kuukauden loppuun. Kappale pitää siis lähettää viimeistään 30. huhtikuuta. Muuten kilpailun säännöt pysyvät ennallaan. Jos kappaleen ehti jo lähettää, sitä saa tietysti parannella ja lähettää uuden version kilpailuun.

moptim [16.04.2007 19:37:33]

#

Kelpaa minulle. Minun teokseni ei todennäköisesti ole kovin kuunneltava (äkkiä nyt ne korvatulpat), mutta katsotaan, mitä kilpailusta tulee.
ÄDYT: Mutta Antti, sinähän soitat viulua hyvin, ainakin tuon Isin perusteella. Kyllä se muistuttaa aika paljonkin alkuperäistä Isiä, vaikka soittolaitteet ovat täysin erilaiset.

Wisva [17.04.2007 19:00:05]

#

Voidaanko aaltoääni-muotoinen tiedosto hyväksyä?

Blaze [17.04.2007 19:16:10]

#

Ei kukaan halua siirtää jotain PCM:ää netissä. Kuluu vaan aikaa, kaistaa, tilaa ja hermoja. Pakkaa se vaikka siksi MP3:ksi.
(Maksamaton mainos: OGG Vorbis for the win.)

Gwaur [17.04.2007 20:06:38]

#

Wisva kirjoitti:

Voidaanko aaltoääni-muotoinen tiedosto hyväksyä?

Antti Laaksonen kirjoitti:

Latska kirjoitti:

En saa omilla ohjelmillani aikaan mp3-tiedostoa. Eikö OGG käy?

Jos et mitenkään onnistu tekemään MP3-tiedostoa, voin minäkin hoitaa muutoksen.

Antti Laaksonen [17.04.2007 21:09:13]

#

Wisva: Minä voin tosiaan tarvittaessa muuttaa tiedoston.

KingOfTheWorld: Kiitos kehuista!

Wisva [18.04.2007 15:38:29]

#

no hyvä että aaltoääni käy. Voisin laittaa jotain tulemaan...

Freeze [18.04.2007 21:38:21]

#

Kivahan se ois ollu, kun ei ois tarvinu lisäaikaa ottaa. Turhaan riipasin nopeasti sen kappaleen silloin xP
nojoo.. nyt jos sitä menee vielä sorkkimaan, en saa yhtään ääntä :D

Odotan innolla kilpailuajan päättymistä ja voittajien julkaisua :)

moptim [30.04.2007 11:01:28]

#

Odotan sitä, että biisit tulevat ladattaviksi. Kiva kuulla, minkälaista kukakin osallistuja on saanut aikaan. Pitänee räpeltää vielä jonkinasteinen oma roska.

Chaosworm [30.04.2007 11:23:49]

#

Millonkas biisit muuten tulevat ladattaviksi? (tarkoitin siis kellonaikaa, tiedän toki, että tänään...)

moptim [30.04.2007 11:48:17]

#

Chaosworm, ei tänään, koska tämä päivä on vielä aikaa. Aikaahan oli huhtikuun loppuun asti. :o
EDIT: siis kai niin, että kisa päättyy tänään klo 23:59:59

Chaosworm [30.04.2007 11:50:41]

#

Ohjelmointiputka: Kilpailut kirjoitti:

Kilpailuaika

9. maaliskuuta 2007 - 30. huhtikuuta 2007 (huom! uusi päättymisaika)

Tulkitsin tuon ilmeisesti väärin :)

Freeze [01.05.2007 12:17:24]

#

Noh, missäs ne biisit on :o

Chaosworm [01.05.2007 16:39:58]

#

Freeze kirjoitti:

Noh, missäs ne biisit on :o

Hyvä kysymys.

Freeze [01.05.2007 17:18:52]

#

Väärin, että eräät oottaa monta viikkoa tätä päivää ja sitten hups, mitään ei olekaan.

Wisva [01.05.2007 17:29:20]

#

Luultavasti vie aikaa saada biisit nettisivuille. Pitäähän siinä kuitenkin tehdä sivu jolta ne kappaleet voi ladata, se ei (ehkä) hoidu yhdessä päivässä...

tkarkkainen [01.05.2007 17:29:49]

#

Freeze kirjoitti:

Väärin, että eräät oottaa monta viikkoa tätä päivää ja sitten hups, mitään ei olekaan.

Eihän missään luvattu mitään tarkkaa julkaisuaikaa.

Latska [01.05.2007 17:32:06]

#

Ei tullut osallistuttua. Opiskelukiireiden takia en päässyt kotona ollenkaan koneelle ja kisan alussa päällä ollut megainspiraatio haihtui, koska en kirjoittanut mitään ylös. Seuraavaan kisaan sitten yritän päästä mukaan.

(opiskelukiireeni näkyvät muuten myös viestimäärissä, huhtikuussa en lähettänyt yhtään viestiä)

Antti Laaksonen [01.05.2007 21:05:36]

#

Putkaviisujen kappaleet on nyt julkistettu:

https://www.ohjelmointiputka.net/kilpa.php?tunnus=viisua

Kappaleiden kuuntelun jälkeen kannattaa äänestää:

https://www.ohjelmointiputka.net/kilpailut/2007-putkaviisut/

Viimeinen äänestyspäivä on 11.5., eli uurnilla käyntiin on aikaa puolitoista viikkoa.

Kappaleista ja kilpailusta keskustelu jatkukoon tässä!

kaviaari [01.05.2007 22:03:15]

#

Mielenkiintoista miten eritasoisia entryjä tähän on tullu. No kyllä tästä aivan selvästi nousee kaksi varmaa voittajaa ylitse muiden.

Lahha [01.05.2007 23:09:46]

#

Aika helppo oli arvostella.

Arvostelua helpottamaan muille: 4+3+2+1+0=10

Grez [01.05.2007 23:48:03]

#

Hieman hankalaa tosiaan jakaa 10 pistettä, mutta niistä kahdesta jakovaihtoehdosta joiden välillä pohdin ei kumpikaan kyllä ollut tuo 4+3+2+1+0 (ei järjestyksessä)

FooBat [01.05.2007 23:54:48]

#

Näissähän on itse asiassa neljä aika hyvää biisiä. Viidennestä olisi toivonut studioversiota, kun se vähän rätisi :)

Kolmesta ekasta tuli ihan mieleen 80-luvun lopun ja 90-alun pelit, erityisesti Speedball (When we have everything), Barbarian (Makegho the Horrid) ja kaikkien 90-alun seikkailupelien taustamusat (Putkabiisi).

tejeezin biisille teinicorolla(tm)-bonus.

Metabolix [02.05.2007 00:05:17]

#

Päädyin minäkin tuohon 43210-skaalaan (ei järjestyksessä tietenkään)... 10 pistettä oli aika vaikea jakaa, mielellään olisi antanut hieman enemmänkin pisteitä. Sinänsä järjestystä ei kovin paljon tarvinnut miettiä.

Grez [02.05.2007 00:32:35]

#

Minulle tuli tuosta tejeezin biisistä jostain syystä vähän mieleen tämä "projektipäällikkö" aka "nyt koodataan - ihanaa ohjelmoijat ihanaa"..

tejeez [02.05.2007 15:49:41]

#

FooBat kirjoitti:

tejeezin biisille teinicorolla(tm)-bonus.

Jee, toivottavasti putkalaisilla on paljon teinicorolloita joissa on bassot täysillä.

Äänestin muuten kaks kertaa ku huomasin että annoin ensin vähän huonosti nuo äänet, ottikohan se nyt sitten molemmat, ensimmäisen vai sitten sen toisen (mieluummin se)?

Freeze [02.05.2007 18:07:15]

#

Jaoin noi pisteet 54321 tyyliin.. en halua olla itsekäs niin itelleni pistin 0.

Chaosworm [02.05.2007 19:46:44]

#

Minäkin jaoin pisteet 43210... Oli todella hankala jakaa, olisi ollut tyhmää antaa vain kaikille kakkonen...

Freeze [02.05.2007 20:01:31]

#

Perc. Ihmettelinkin et miten pystyin jakamaan 6 numeroo 4:lle biisille.. nelosestahan se jako lähtiki :)

ajv [02.05.2007 20:12:56]

#

Hauskoja biisejä, tuli omaktkin äänet annettua. Yksi biisi oli ylitse muiden :)

Pekka Karjalainen [02.05.2007 21:49:09]

#

Pitää löytää aikaa kuunnella kaikki ensin kerralla, niin voipi jakaa pisteet puolueettomasti ja absoluuttisen oikeellisesti :-)

Antti Laaksonen [02.05.2007 23:00:13]

#

tejeez kirjoitti:

Äänestin muuten kaks kertaa ku huomasin että annoin ensin vähän huonosti nuo äänet, ottikohan se nyt sitten molemmat, ensimmäisen vai sitten sen toisen (mieluummin se)?

Äänestää voi monta kertaa, mutta vain viimeinen äänestys otetaan huomioon pisteenlaskussa. Eli jos tulee myöhemmin toisiin ajatuksiin, pisteitä on helppo muuttaa (teit siis juuri oikein).

Ibe666 [04.05.2007 15:36:58]

#

Miksi kukaan ei osannu soittaa oikeesti oikeilla soittimilla musiikkia! Ois minun perkele pitäny säveltää! Toi "Tuho ja Nousu" on voitu soittaa oikeesti mutta ei saanu selvää...

moptim [04.05.2007 19:09:02]

#

Kauanko äänestysaikaa on vielä jäljellä?

Wisva, Tuho ja Nousu on hyvä, mutta kohinaa on liikaa. Gwaur, MakeGho the Horrid on myös hyvä. Freeze, When we have everything on ihan OK. herponen, putkabiisi ei ole mielestäni kovin hyvä, mutta tietysti jokaisella on mielipiteensä. tejeez, söin ohjelmointiputkan on ihan kelvollinen.

Antti Laaksonen [04.05.2007 23:08:03]

#

KingOfTheWorld kirjoitti:

Kauanko äänestysaikaa on vielä jäljellä?

Äänestää täytyy viimeistään 11.5., eli vielä on hyvin aikaa.

tejeez [06.05.2007 14:02:20]

#

Ibe666 kirjoitti:

Miksi kukaan ei osannu soittaa oikeesti oikeilla soittimilla musiikkia! Ois minun perkele pitäny säveltää! Toi "Tuho ja Nousu" on voitu soittaa oikeesti mutta ei saanu selvää...

nii, pelkkä oikeilla soitettu on OIKEAA musiikkia!! kaikki muu on ihan VÄÄRÄÄ PASKAAA!!! kyllä pitäis diskata kaikki kun ei AIDOLLA NOKKAHUILULLA JA TRIANGELILLA SOITELTU!
Nii, oisit osallistunu ite.
Ei kisan säännöissä ees sanota mitään tosta - ei tää mikään oikeilla soittimilla soittamiskisa ole ;)

Tuhon ja nousun melodia oli kyllä ihan jees, mutta öö... ei se nyt kuitenkaan toimi ihan noin. Ei voi kyllä tietää millä se on soitettu, se kun on ainakin aika huonosti nauhotettu (hiljaa ja 8-bittisenä varmaankin).

Grez [06.05.2007 14:24:52]

#

Itsekin kun luin Ibe666:n kommentin ensimmäisen kerran, niin mietin että mikä itseisarvo se on, että soitetaan oikeilla instrumenteilla. En kuitenkaan usko että hän olisi mitenkään viitannut, että säännöissä sanottaisiin että pitäisi soittaa oikeilla instrumenteilla, vaan siitä että hän olisi pitänyt enemmän oikeilla instrumenteilla soitetuista.

TeeVee [07.05.2007 16:22:08]

#

Njaa, mun mielestä kyllä tejeezin corolla(tm)-biisi on "magee" =D. Kylhän noi muutkin on ihan hienoja, mutta makuasioista ei sovi kiistellä ;). Milläs tejeez väsäilet musiikkiasi, kuulee kyllä että oot aikaisemminkin träkkerin (jos on träkkeri) musisoinut =)

Wisva [07.05.2007 16:24:30]

#

Juu, nauhoittaminen on tosiaan kutakuinkin pilannut kappaleen... Minulla ei vain ollut muuta mikrofonia kuin jostain vuodeltelta 99 peräisin olevan kannettavan sisäänrakennettu pikku mikki.

Metabolix [07.05.2007 16:31:11]

#

Ibe666 kirjoitti:

Miksi kukaan ei osannu soittaa oikeesti oikeilla soittimilla musiikkia! Ois minun perkele pitäny säveltää! Toi "Tuho ja Nousu" on voitu soittaa oikeesti mutta ei saanu selvää...

Jokaisellahan meistä on kotona sähkökitara, -basso, -piano ja -rummut puhumattakaan, että osaisi niitä kaikkia itse soittaa... Ja studiovehkeet muutenkin, kunnolliset mikit (jos jokin ei ole sähkösoitin) ja parin tonnin ammattilaisohjelmat editointiin ja miksaukseen.

Gwaur [07.05.2007 17:06:12]

#

Metabolix kirjoitti:

Jokaisellahan meistä on kotona sähkökitara, -basso, -piano ja -rummut puhumattakaan, että osaisi niitä kaikkia itse soittaa... Ja studiovehkeet muutenkin, kunnolliset mikit (jos jokin ei ole sähkösoitin) ja parin tonnin ammattilaisohjelmat editointiin ja miksaukseen.

Olen jo pitkään ajatellut, että joskus olisi kova hankkia kotiin konserttisalin lavan laajuinen huone, hyviä mikrofoneja ja kaikki perinteiset sinfoniasoittimet sekä vieläpä opetella käyttämään ja soittamaan niitä kaikkia. Kapellimestarointi onnistuisi vaikkapa kameralla ja telkkarilla. ;)

tejeez [07.05.2007 22:42:14]

#

Wisva kirjoitti:

Juu, nauhoittaminen on tosiaan kutakuinkin pilannut kappaleen... Minulla ei vain ollut muuta mikrofonia kuin jostain vuodeltelta 99 peräisin olevan kannettavan sisäänrakennettu pikku mikki.

Oisit kuitenki varmaan voinu ees 16-bittisenä nauhottaa ja jollain ohjelmalla vähän lisätä voimakkuutta, ois ollu ees vähän parempi.. ihan tälleen vinkkinä sitten, kun seuraavaksi nauhoitat jotain.

TeeVee kirjoitti:

kuulee kyllä että oot aikaisemminkin träkkerin (jos on träkkeri) musisoinut =)

Joo, noin kolme vuotta oon leikkinyt träkkereillä. Ton biisin tein jeskola buzzilla, jota käytän muutenkin nykyään aika paljon. Ihan kiva ohjelma.

Gwaur kirjoitti:

Olen jo pitkään ajatellut, että joskus olisi kova hankkia kotiin konserttisalin lavan laajuinen huone, hyviä mikrofoneja ja kaikki perinteiset sinfoniasoittimet sekä vieläpä opetella käyttämään ja soittamaan niitä kaikkia. Kapellimestarointi onnistuisi vaikkapa kameralla ja telkkarilla. ;)

Minä taas olen ajatellut, että joku edes pieni äänieristetty tila olisi kiva. Vois nauhotella jotain hiljaisia ääniä esim. tietokoneen hurinan häiritsemättä, se kun välillä kuuluu taustalla aika kovaa.

Vieläköhän kirjottais pari turhaa viestiä tähän putkaviisuketjuun... ;)

tgunner [12.05.2007 00:05:33]

#

Ohi on!

Freeze [12.05.2007 14:21:58]

#

Niin mäkin luulin :o

Antti Laaksonen [13.05.2007 21:08:39]

#

Nyt äänestyksen pisteet on laskettu ja kilpailun tulokset ovat selvillä.

https://www.ohjelmointiputka.net/kilpa.php?tunnus=viisul

Tällä kertaa voittajasta ei ollut mitään epäselvyyttä: tejeezin "söin ohjelmointiputkan" sai peräti 44 prosenttia annetuista pisteistä. Kun äänestäjiä oli 63 ja jokaisella oli käytössä 10 pistettä, yhteensä pisteitä jaettiin 630.

Kiitokset kilpailun osanottajille ja äänestäjille!

herponen [13.05.2007 22:02:34]

#

Kiitoksia omasta puolestani kaikille äänestäjille, osaanottajille ja ennenkaikkea Laaksoselle vaivannäöstä! Onnitteluni Teejeezin tajunnan räjäyttävälle popitukselle! Toivottavasti myös putkabändi löysi mieleisensä kappaleen.

Gwaur [15.05.2007 16:20:43]

#

Nyt kun kansa on valinnut kilpailun parhaimmiston, on jo kiire valita Putkaorkesterin tämänvuotinen kokoonpano. Apus (nokka)huilu!

moptim [16.05.2007 20:00:53]

#

HYVÄ TEJEEZ!!! SÖIN OHJELMOINTIPUTKAN ROCKS!!!

Jep, kiva kun tejeez voitti. Mielestäni tejeezin kappale oli melko hyvä (ihan kuin en olisi sanonut jo), ja Gwaurin biisi oli mielestäni paras. (taas toistoa)

Ibe666:lle vielä: Kyllä se (paska) konemusa aina on hyvää musiikkia, paitsi jos verrokkina on Another Brick In The Wall tms.

Teinicorolla (tm) -bonus, heh... :)

tgunner [16.05.2007 20:40:10]

#

KingOfTheWorld kirjoitti:

... paitsi jos verrokkina on Another Brick In The Wall tms. ...

Nyt täytyy kyllä pitkäaikaisena PF-fanina iskeä! Mitä kolmesta ABITW:sta meinaat? Ja nämä ovat muutenkin soitettu pääasiallisesti kitaralla, rummuilla, bassolla ja pianolla. Onko pianosaundi sinusta konemusiikkia, häh?

moptim [17.05.2007 09:27:17]

#

Tuota, se Pt. 2. En tarkoittanut, että pianosoundi olisi konemusaa...

tgunner [17.05.2007 12:29:54]

#

Ahaa, eli sinusta rummut, basso, kitara ja kuorolaulu ovat todella koneellista? Kyseisessä biisissä on David Gilmourin eräs parhaista kitarasooloistakin. Varmaan koneella tehty?

Vai yrititkö kyseisellä virkkeelläsi saada ihmisten tietoon, että verrokkina olisi vain hyvä musiikki eikä hyvä konemusiikki.

Metabolix [17.05.2007 15:02:41]

#

TGunner, eikö tuossa aivan selvästi lue, että konemusiikki on aina hyvää, paitsi ABITW:iin verrattuna huonoa? Järki käteen nyt.

Codeprofile [17.05.2007 15:09:56]

#

Onneks olkoon vaa sullekki Tejeez.

tgunner [17.05.2007 20:47:10]

#

Metabolix kirjoitti:

TGunner, eikö tuossa aivan selvästi lue, että konemusiikki on aina hyvää, paitsi ABITW:iin verrattuna huonoa? Järki käteen nyt.

Ei kaikkea voi ymmärtää, mutta selvensinpä vain kaikille asiasta tietämättömille.

Lahjaton_joulupukki [22.05.2007 18:49:23]

#

kiitos, nyt olen luottavainen että omia sävellyksiänikin joku saattaisi jaksaa kuunnella!


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta