Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Midi musiikki

Sivun loppuun

vaar [13.07.2002 00:02:21]

#

Millaisilla ohjelmilla voisi tehdä midimusiikkia. On alkanut vähän kiinnostaa nuo musiikki hommat. Jos tiedätte jonkun hyvän ohjelman niin kertokaa. Kiitos vastauksista etukäteen.

-vaar

vaar [13.07.2002 00:03:34]

#

Ainii joo kertokaa sitten vielä mistä kyseisen ohjelman voi ladata. Tai no löytyyhän se googeltamisellakin.

-vaar

Antti Laaksonen [13.07.2002 11:41:14]

#

Itse teen Noteworthy Composerilla. Ei välttämättä paras, mutta todella helppokäyttöinen ja ihan hyvää jälkeä tulee.

(nimetön) [13.07.2002 11:59:07]

#

ne kuulostaa erillaisilta joka koneessa |||| oletkovarma että haluat midiä, kyllä vai ei

Lare [13.07.2002 16:57:49]

#

Itse suosittelen Anvil Studiota. Löytyy esim. MBnetistä

Tulilintu [13.07.2002 20:04:30]

#

Anvil Studio on ihan surkee..

vaar [14.07.2002 01:05:33]

#

Ihan hyviä ohjelmia. Eiköhän näillä jotain synny. Ehkä oon tuleva "vaar16". Toive ajattelua :)

-vaar

tomaattigeeni [14.07.2002 02:19:10]

#

Tee Impluse Trackerilla MODeja tosin ohjelmassa on karu käyttöliittymä ja tehäkseen kunnollisia pitää ymmärtää jotain musiikista (=nuoteista ym.) mutta sillä saa melkeenku .mp3 :a.

(nimetön) [14.07.2002 15:32:50]

#

minäoon osmo48

Lauri [14.07.2002 16:58:53]

#

Osmo,­voi­sit­ko­kir­jot­taa­tuon­teks­tin­kun­nol­la­ku­nen­jak­sa­lu­ke­a­täm­mös­tä­sä­hel­lystä

HtH [14.07.2002 19:48:01]

#

Noteworthy composerilla ainakin itse joskus säheltelin...

Grey [14.07.2002 23:09:06]

#

Suosittelen MIDI - musiikin tekoon Anvil Studiota. Löysin itse ainakin sen osoitteesta http://www.freeware.com ( myös tunnettu http://www.download.com ). Käyttöliittymää ei ehkä heti opi, mutta kun siihen tutustuu, musiikinteko on teknisesti sitten melko helppoa. Helpompaa kuin Impulse Trackerilla tai vastaavalla teko. Itse en osaa käyttää ohjelmaa vieläkään.

Joskin tärkeintä musiikinteossa lienee se että saa aikaan kiinnostavaa musiikkia. Osaa sitä tehdä. Jos haluatte esimerkkejä, niin omilla sivuillani on pelejä, joihin olen suurimman osan musiikista tehnyt itse. Siis suurimman osan. En kaikkea, mutta melko paljon kuitenkin. Että silleen...

-Grey-

Dj Wolf [15.07.2002 13:01:48]

#

Itse suosittelen Impulse Trackeria, tai jos MP3:set kiinnostaa, niin hieman vaikeampaa Fast Trackeria, erioten sen kakkosversiota. Midimusiikki on todellakiin semmosta, että kuulostaa joka koneella erilaiselta, mutta Trackermusa kuulostaa joka koneella (riippuen kaiuttimista) melko samanlaiselta... Ja on paremman kuulostakin. Tein koulussakin esitelmän tietokonemusiikista ja sain ysin :)

Grey [15.07.2002 18:45:58]

#

En suosittele aloittelijalle mitään niin vaikeaa, kuin Impulse Trackeria. Itse omistan sellaisen ja se ei edes toimi kunnolla. Ainakaan minun äänikorttini kanssa, joka on ESS tuotantoa. Midi on helpoin ja jos joskus kaipaa jotain kehittyneempää sitten kun on oppinut tekemään kunnollista musiikkia, kannattaa vasta sitten siirtyä vaikeampiin ohjelmiin. Eli siis, helpoimmasta vaikeampaan. Vaikkakin, tiedän että on olemassa ohjelmia, jolla MIDIn voi muuttaa Waviksi, mutta itselläni oleva on kylläkin vain jonkinlainen demo, joka valittaa muutaman tiedoston puutteesta, kun yritän sillä muuttaa omia MIDEjäni waviksi. Toimiva kyllä, mitä olen testannut, jos olisi vain ne puuttuvat tiedostot.

-Grey-

tomaattigeeni [16.07.2002 15:46:15]

#

Impluse Tracker on aluks tosi vaikee mutta sitte ku sen osaa sillä saa ihan laatu musaa.

Antti Laaksonen [16.07.2002 17:26:58]

#

On totta, että midi-musiikki saattaa kuulostaa erilaiselta eri koneilla, mutta siinä on yksi ylittämätön puoli: tiedostokoko on erittäin pieni verrattuna muihin muotoihin, koska tiedostoissa on vain tiedot nuoteista, tauoista ja muusta merkinnöistä, ei siis itse ääniaaltoa. Minuutti midi-musiikkia vie yleensä korkeintaan n. 10 kt, joten musiikkia mahtuu todella paljon pieneen tilaan.

Vilikki [17.07.2002 11:57:33]

#

Kannattaa kokeilla myös Guitarpro:ta, jos osaa soittaa kitaralla. Myös midi-muunnos onnistuu, ja tavalliset nuotitkin ovat nähtävillä tarvittaessa. Toinen hyvä ohjelma (oikeastaan parempikin), on Tabledit, jossa nuotit näkyy jatkuvasti...

Dj Wolf [17.07.2002 17:40:47]

#

Impulse Tracker on aluksi vaikea, mutta tekemällä oppii.
Kannattaa muuten imuttaa kappaleita ja ottaa niistä oppia.
Muuten, sain kuulla fawkz:lta että ModPlug Playerillä voi muuntaa myös Impulse Trackerilla tehdyt kipaleet MP3 -muotoon, ja kyllähän se onnistuu.

Vilikki [29.07.2002 00:34:56]

#

Myös Jeskola Buzz on ihan hyvä ja kehuttu. Sille löytyy paljon efektejä ja soittimia osoitteesta http://www.buzzmachines.com ja kai sieltä samasta nettiosoitteesta itse ohjelmakin löytyy...

vaar [29.07.2002 02:11:33]

#

Joo kokeilin itseasiassa eilen tuota Buzzia. Kokeilu kyllä jäi aika lyhyeksi, kun ei äänikortti suostunut toimimaan toisessa koneessa. Pitää asentaa Buzzi tänään ykköskoneeseen.

-vaar

Vilikki [29.07.2002 23:59:38]

#

Siinä saattaa olla alussa jotain häikkää, pitäs lähtee toimimaan, kun asetukset vaan on kunnossa...

vaar [30.07.2002 23:49:52]

#

Jotain häikkää siinä oli. Johtuu varmaan äänikortista joka on vuodelta kivi ja nuija. Asetukset katoin Mikrobitin huvi ja hyötyrompulta, josta myös kyseisen ohjelman löysin. No eipä haittaa hirveästi kun homma skulaa ykköskoneella.

-vaar


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta