Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Tilanne tällä hetkellä

uudempikoodaaja [05.05.2024 00:36:52]

#

Opiskelen tällä hetkellä numpy, matplotlib, seaborn, pandas ja muita vastaavia kirjastoja. Jonkin verran muitakin kirjastoja olen katsonut. Palaan vielä tänä vuonna mahdollisesti tai todennäköisesti marraskuussa. Lisäksi pahoittelut vielä menneestä ja kyllä tämä vielä tästä.

Aikaansaannoksista esimerkiksi Matplotlib-kirjastolla olen saanut tehtyä hieman aloitteliatasoa parempia kuvaajia tai vähintään sitä tasoa. Olen tehnyt kuvaajia esimerkiksi Formula 1:stä lähinnä kuljettajista vähemmän valmistajista (vaikka sekin on F1:ssä tärkeä osa-alue).

Muita asioita joista ajattelin tehdä tilastoja tai kuvaajia ovat rikoksiin ja rangaistuksiin liittyvät asiat.

XArray-kirjastoa en ole sentään vielä opetellut, mutta kyllä senkin aika koittaa vielä.

qeijo [05.05.2024 17:48:45]

#

Kannattaa lopettaa ajoissa

uudempikoodaaja [16.05.2024 22:12:38]

#

Eräs asia, mikä on motivoinut ja innoittanut minua viimeaikoina tekemään tilastoja on Gapminder-sivusto. Sivuston takana oli Hans Rosling, jonka mukaan maailma on mennyt tilastojen valossa tarpeeksi pitkällä aikavälillä parempaan suuntaan. Ajattelen sillä tavalla, että mikäli maailma olisi täysin toivoton paikka, miksi tehdä mitään minkään eteen. Ymmärrän toki, että töitä ja oma-aloittesuuutta se vaatii.

Tähän liittyen esimerkiksi Steven Pinker on usein sanonut, että maailma on mennyt monella mittarilla parempaan suuntaan. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että maailma olisi tai tulee olemaan valmis.

Lisäksi olen tutkinut jonkin verran Our World In Data-sivustoa.

Vastaus

Muista lukea kirjoitusohjeet.
Tietoa sivustosta