Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Mikä minun työnhaussa oikein mättää?

Sivun loppuun

walkout_ [13.04.2024 23:37:28]

#

Hei,

minulla on ollut pitkään liikaa haasteita työnhaussa. Mikähän mätää kun lähes aina pääsen haastatteluun mutta en tule silsi valituksi?

walkout_ [13.04.2024 23:38:38]

#

Pitäsiköhän CV:tä parannella vai mitä häh? https://mattikiviharju.i4ware.fi/

AtskaFin [14.04.2024 02:18:01]

#

Liian kova palkkatoive, joka ei ole kilpailukykyinen muiden hakijoiden kanssa?

Haastatteluun asti olet päässyt, joten ei se CV ainakaan liian pelottava ole ollut.

walkout_ [14.04.2024 08:21:41]

#

AtskaFin kirjoitti:

Liian kova palkkatoive, joka ei ole kilpailukykyinen muiden hakijoiden kanssa?

Haastatteluun asti olet päässyt, joten ei se CV ainakaan liian pelottava ole ollut.

Luulen, että minulla on vajausta itseni myyntitaidoissa ja hintapyyntö 95 € / tunti + ALV 24 % on isomman yrityksen hinta, jolla on palkollisia joiden liksat pitää pystyä maksamaan ja suomessa palkolliset ovat kalliita koska koodarin mediaanipalkka on yli 4000 € / kk ja minimipalkka 1700 € / kk ja ylinmmät jopa 15000 € / kk.

walkout_ [14.04.2024 08:24:03]

#

PS: Tietoevery maksaa kyllä kiltisti 95 € / tunti + ALV 24 % freelancerille, mutta niillä on aina liian kovat osaamisvaatimukset, jotka ovat Java, Angular, Vue.js ja React, jne. joista minulla ei ole kaikista kokemusta.

noutti [14.04.2024 11:14:07]

#

CV näyttää hyvältä, mutta jäsentely mättää näin alkuun. Kannattaa pistää alkuun muutaman lauseen esittely itsestään. Tämän jälkeen kaikki projektit, niiden aikataulut ja stackit. Kaikki lyhyesti.

Sitten laitat kaiken mitä osaat. Nämä myös listana tai todella lyhyesti. Tuo 100% osaaminen ei näytä uskottavalta.

Sitten laitat opinnot ja loppuun sitten kaikki mahdollisesti hyödylliset jutut.

Toinen kysymys on se, että mihin asti olet spesifisti päässyt? Tekniseen osioon vai HR osioon?

Palkka toive kannattaa heittää oikeasti kohtuulliseksi. Vaikka olisit 5k arvoinen mielestäsi, niin se ei välttämättä pidä paikkaansa tällä hetkellä.

Oletko hakenut konsulttitöihin vai tuotetaloihin?

Jaska [14.04.2024 14:00:24]

#

Minusta tuossa on liikaa asiaa, mutta toisaalta jos pääset haastatteluun, niin asiat ovat aika hyvin osaltasi. Itse esittelisin ydinosaamiseni tiiviisti. Minusta ei ole ammattimaista sanoa, että osaat esimerkiksi Laravelin 100 %:sti. Onko se edes realistista, kun joku voi tehdä vaikka koko elämänsä töitä tietyllä teknologialla eikä koskaan käytä joitain tiettyjä osia siitä? Kerro mieluummin lyhyesti, mitä projekteja olet tehnyt Laravelillä ja kuvaile, millainen on käyttämäsi tuotantoprosessi. Luulen jopa, että monissa paikoissa ei ole tärkeää, osaako jonkun teknologian ennestään vaan se, pystyyko ottamaan nopeasti muuttuvassa maailmassa uuden tilanteen haltuun ja ratkaisemaan vastaan tulevat ongelmat riittävän hyvin ja kustannustehokkaasti.

Jos esimerkiksi itse palkkaisin jonkun töihin, minua kiinnostaisi se, mitä uutta toisit firmaani ja mitä menettäisin, jos en palkkaisi sinua. Koeta tuoda jotenkin näkyviin se, että jos haet jotain työtä, koet tärkeäksi kehittyä ammattilaisena ja tehdä tuottavaa työtä. Pyydä palautetta haastatteluista, kysy, mistä palkkaaminen jäi kiinni ja miten voisit parantaa mahdollisuuksiasi työskennellä joskus hakemassasi firmassa. Tämä on yksi tapa osoittaa motivaatiota kyseistä työpaikkaa kohtaan.

walkout_ [14.04.2024 22:01:13]

#

noutti kirjoitti:

(14.04.2024 11:14:07): CV näyttää hyvältä, mutta jäsentely mättää näin...

Olen päässyt HR-osion haasttelusta toiseen ja jopa kolmanteen haastteluun, jos olen hakenut mm. Head Hunter -firmankautta. Samoin minua on suoraan Head Huntattu ilman että lähetän hekemusita mihinkään.

Olen hakenut konsultointifirmoihin sekä niihin fimoihin millä on oma ohjeistotuote.

Viimevuonna olin joulukuun lopuun saakka firmassa alihankitasuhteessa jolla oli oikea EU-rahoitus omalle ERP-tuotteleen ja nostin puolipäivätyöstä 4000 € / kk + ALV 24 %. Mutta sitten yhtäkkilä EU eväsi jatkorahoituksen ks. firmalta ja jäin työttämäksi. Ja nyt elelen vain KELA:n tuilla.

Yrittäjyyttä ei sinänsä kannata pelätä liikaa vaikka kaiki väittää, ettäyrittäjä ei koskaan saa muka KELA-tukia. Tämä kun ei pidä paikaansa, koska olen elävä esimerkki että kyllä saa ks. tukia.

noutti [14.04.2024 23:48:53]

#

Jos tekninen osuus ei ole onnistunut, niin minkä takia? Selkeästi jotain on vialla. Sinä walkout_ tykkäät välillä derailata keskusteluja, joten jos nyt pysytään tässä aiheessa, niin voitaisiin yhdessä miettiä että mitä voisi parantaa.

Eli osaatko itse sanoa syitä, miksi nämä haastattelut ovat menneet vituralleen? Selkeästi olet kuitenkin päässyt jo CV vaiheen ohitse.

walkout_ [15.04.2024 06:55:14]

#

Vikoja on paljon.

1) En esitä kyskymsiä työnanajalle useikaan
2) Usein vähättelen osaamistani
3) Kerron avoimesti, että olen työkyvyttömyyseläkkeellä
4) En ehkä osaa vasta kunnolla kysymykseen, että miksi juuri minut pitäisi palkata
5) kerron olevani introvertti vaikka olen ekstrovertti ihan sillä perusteella että tykään luonnoida seminaareissa, DJ-keikkojen tekemisestä ja menen usein ja paljonkin puhumaan tuntemattomille

noutti [15.04.2024 09:19:01]

#

Noniin. Hienoa, että pystyt reflektoimaan itseäsi noin rehellisesti. Tässä nyt omat inputtini noihin esittämiisi juttuihin. Nämä tulevat alalla olleelta idiootilta, joka on kuitenkin ollut myös noissa haastatteluissa pöydän toisella puolella useasti.

1. Jos ei tule kysymyksiä mieleen työnantajalle, voit aina sanoa että "kiitos oikein paljon kattavasta esittelystä. Ei tule nyt tähän hätään kysymyksiä mieleen, mutta voin varmasti lähettää sähköpostia jos näitä tulee?". Kannattaa aina lähestyä positiivisesti sitä instanssia, joka sinuun uskoo niin paljon, että kuluttaa aikaansa tuon tovin.

2. Millä perusteella vähättelet osaamistasi? Olet käsitykseni mukaan walkout_ tehnyt jo alalla töitä, sekä mitä olen lukenut aikaansaannoksiasi et vaikuta olevan mitenkään huono. Suoraan sanottuna tällä alalla on tullut vastaan ihmisiä, jotka luulevat olevansa Linus Torvaldseja ja sitten heidän aiheuttamiaan ongelmia korjataankin seuraavat puoli vuotta. Pelkästään se, että olet työskennellyt asiakasrajapinnassa ja saanut sykittyä tuotantoon tavaraa itsenäisesti todistaa, että olet gaussin käyrän paremmalla puolella. Ei tarvitse hävetä kertoa olevansa pätevä ja hyvä. Tämä muutos lähtee itsestäsi.

3. Tästä voi myös mainita, mutta älä tee tästä persoonaasi. Olet paljon muutakin kuin työkyvyttömyyseläkeläinen.

4. Miten tähän vastaat? Kannattaa miettiä joku pitchi. Korosta sitä osaamistasi. Olet pyörittänyt yritystä. Olet ollut asiakasrajapinnassa. Haluat oppia uutta. Olet omaksunut itsenäisesti uutta stackia jne...

5. Et ikinä usko, mutta suurin osa hyvistä koodareista, joiden kanssa olen saanut työskennellä ovat olleet introvertteja. Itsekin olen, vaikka en hyvä koodari olekaan.

Mutta tässä muutama idea, joilla voit parantaa prosessiasi.

mavavilj [15.04.2024 15:33:36]

#

Liittyy vähän:

https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/32445-miten-suhtaudutte-työpaikkailmoitusten-teknologioihin

Itsellä tuntuu tökkivän se, että olen nirso ja hieman elitistinen (esim. Java on ruma) teknologioiden suhteen ja haluaisin käyttää sellaisia, joille on vähemmän kysyntää.

Minulla TE antoi neuvon, että kannattaisi oikeasti olla vähemmän rehellinen ja enemmän imarteleva, jos haluaa työpaikan. Ei tarvitse valehdella, mutta ei kannata antaa turhaan huonoa kuvaa, jos se ei edistä työn saantia. Moni asia päätetään vaikutelmilla, ja tosiaan joskus työn saa se, joka jäi mieleen, ei se, jolla oli pisin CV. Eli kuten ylläkin todettiin, tosiasiassa ei kannata mainita työkyvyttömyyseläkkeistä yms., eikä niistä tarvitsekaan mainita.

Ei kannata myöskään lannistua, vaikka ei nappaisikaan. Jos työpaikkaan on vaikka 100 tai 300 hakijaa, niin valinta on joka tapauksessa osin satunnainen ja epärationaalinen, ja voi perustua aivan pikkuseikkoihin, eikä dataan, koska samankaltaisia hakijoita on useita. Epäonnistuminen ei siis tarkoita, että olisi huono, vaan sitä, että HR:n 1%-arpa ei vaan osunut.

jalski [15.04.2024 16:36:25]

#

mavavilj kirjoitti:

Itsellä tuntuu tökkivän se, että olen nirso ja hieman elitistinen (esim. Java on ruma) teknologioiden suhteen ja haluaisin käyttää sellaisia, joille on vähemmän kysyntää.

Sinulla on väärä asenne työntekoon, pyllistä vaan kiltisti rahan suuntaan niin kuin kunnon ilotyttö... ;D

mavavilj [15.04.2024 22:02:38]

#

Kylmä totuus tuppaa myös olemaan se, mikä ei itselle oikein ainakaan sovi, että osa hakee koodareita ikäänkuin jotain liukuhihnatyöläisiä (tarkoitus esim. vaan saada projekti nopeammin valmiiksi tms.). Eli kriteereitä on esimerkiksi halu tehdä halvalla ja nopeasti. Jos sanoo esimerkiksi, että haluaa tehdä "kiinnostavia asioita", niin ei välttämättä palkata, koska haetaan joku joka tekee halvalla tylsät asiat, jotta palkanmaksaja voi tehdä kiinnostavia asioita.

En ymmärrä, pidän aina ohjelmointia luovana, enkä pidä siitä, jos minut typistetään tuotantoyksiköksi.

Grez [16.04.2024 08:49:25]

#

mavavilj kirjoitti:

En ymmärrä, pidän aina ohjelmointia luovana, enkä pidä siitä, jos minut typistetään tuotantoyksiköksi.

Onko se muka oikeasti vaikea ymmärtää, että jos joku maksaa sinulle palkkaa, hän yleensä haluaa vastineeksi jotain joka hyödyttää häntä.

Jos haluat olla vapaa taiteilija niin sitten täytyy tehdä niinkuin muutkin vapaat taiteilijat -> hankkia elanto muulla tavoin ja taiteilla vapaa-ajalla.

TapaniS [16.04.2024 10:03:35]

#

Joo, lakki kourassa pitää olla haastattelussa. Sitten, kun on omia koodivirityksiä vähän joka puolella, niin voi pyytää palkankorotusta.

groovyb [16.04.2024 10:25:55]

#

mavavilj kirjoitti:

Itsellä tuntuu tökkivän se, että olen nirso ja hieman elitistinen (esim. Java on ruma) teknologioiden suhteen ja haluaisin käyttää sellaisia, joille on vähemmän kysyntää.

Sitten ei liene ihme, että on myös vähemmän tarvetta.

mavavilj [16.04.2024 11:59:45]

#

groovyb kirjoitti:

mavavilj kirjoitti:

Itsellä tuntuu tökkivän se, että olen nirso ja hieman elitistinen (esim. Java on ruma) teknologioiden suhteen ja haluaisin käyttää sellaisia, joille on vähemmän kysyntää.

Sitten ei liene ihme, että on myös vähemmän tarvetta.

Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu:

https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/32445-miten-suhtaudutte-työpaikkailmoitusten-teknologioihin

ja esim.

https://miro.medium.com/v2/resize:fit:720/format:webp/1*HR8D20XLTC-w0wLLi5N56A.png

walkout_ [16.04.2024 12:58:33]

#

Tulostin 4-värilaserilla nyt itsestäni A6-flaijerin ja vein ilmoitustaluille.

1 hlo yriyskistä tulee aina ei kiitos.

Ja otin Linkedin 30-päiväätriaalversion Sales Naigator -tilistä ja pistän mainoksia meneen tata tata.

groovyb [16.04.2024 16:25:11]

#

mavavilj kirjoitti:

Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu:...

Ei se oikeasti ole, kysynnän ja tarjonnan määrä ratkaisee. Jos haluat tarjota jotain mitä tarvitaan vähän, kysyntä on pienempää. Jos tarjoat jotain mitä tarvitaan paljon, kysyntä on suurempaa.

walkout_ [16.04.2024 19:30:53]

#

groovyb kirjoitti:

mavavilj kirjoitti:

Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu:...

Ei se oikeasti ole, kysynnän ja tarjonnan määrä ratkaisee. Jos haluat tarjota jotain mitä tarvitaan vähän, kysyntä on pienempää. Jos tarjoat jotain mitä tarvitaan paljon, kysyntä on suurempaa.

Näin se on.

mavavilj [17.04.2024 10:11:23]

#

On se, koska markkinat eivät ole ennenkään tarkoittaneet koko totuutta. Ja kysyntä voi muuttua.

groovyb [17.04.2024 12:21:55]

#

mavavilj kirjoitti:

On se, koska markkinat eivät ole ennenkään tarkoittaneet koko totuutta. Ja kysyntä voi muuttua.

No ei se kyllä ole :D Markkinoita nimenomaan mitataan tilastojen kautta, eikä yksittäistapausten. Jos jokin firma tarttee erityisosaamista johonkin spesifiin hommaan cobolilla, se ei tarkoita että markkinoilla olisi tarvepiikki cobol-osaamisesta. Isossa mittakaavassa se pieni tarve ei muuta tilastoja mihinkään

Kysynnän pitääkin muuttua, eihän tekniikka muuten kehittyisi koskaan. Vähemmän on enää mm. noita cobol tai fortran osaajia enää työpaikkailmoituksissa, koska tarve on oleellisesti vähentynyt sitten 80-luvun kun käytetty/suosittu tekniikkakin muuttui vuosien saatossa.

Jos töitä haluaa, kannattaa lähtökohtaisesti opiskella ja opetella sellaisia asioita joista on kysyntää. Jos haluaa erikoistua johonkin hyvin spesifiin, kannattaa varautua pitkiin joutenolojaksoihin koska kysyntää ei välttämättä ole kovin usein, saati että olisi juuri se valittu henkilö jos ei nyt satu maailman ainut osaaja ko. tekniikassa olemaan.

mavavilj [17.04.2024 13:37:55]

#

Miksi meidän pitäisi edelleen tehdä Javaa, kun on paljon parempiakin tapoja? Paitsi, jos ainoa syy on, että siihen on investoitu niin paljon, että useimmilla firmoilla ei ole varaa muuhun.

Java on vähän paradoksaalinen esim. koska intuitiivisesti se on kustannustehokkaampi kuin C++, mutta Javan kustannustehokkuuden voittamiseen ei riitä vain parempi kieli.

Mutta tosiasiassa markkinoihin vaikuttaa myös tarjoajapuoli. Jos tapahtuisi niin, että yhtäkkiä Javaa enemmän tarjottaisiin vaikkapa Haxe:a, niin myös kysyjäpuoli saattaisi haluta Haxe:a, koska sen hinta tippuisi, koska kehittäjiä on enemmän. Jokin teknologia voi myöhemmin maksaa firmalle sen takia, että siitä katoaa kehittäjät.

Esim. JS:n voisi jo nyt korvata Haxe:lla.

groovyb [17.04.2024 13:56:12]

#

mavavilj kirjoitti:

Miksi meidän pitäisi edelleen tehdä Javaa, kun on paljon parempiakin tapoja

Ei kyse ole siitä mitä meidän pitäisi tehdä, vaan mitä asiakkaat tilaa. Aikaisemminkin tästä oli keskustelua, mutta pääasiassa asiakkaita kiinnostaa mm. Kustannukset, aikataulu, tekijöiden saatavuus yms. jotka ohjaavat sitä miten haluavat asian tehtävän. Jos on esimerkiksi isompi verkkopalveluprojekti, niin on hyvin paljon helpompaa saada vaikka Kotlin+NextJS osaajia Suomen markkinoilta, kuin C/C++ jamppoja, saati että lopputuotos maksaisi vähemmän.

Tässä 20vuoden koodariurani aikana on ollut vain yksi projekti jossa nopeuskriittisyys oli sitä luokkaa että C:tä edes harkittiin, ja siitäkin luovuttiin kun nopeustarve saavutettiin C#:lla (millä muukin projekti oli tehty) mutta ihan normi säikeitä enemmän käyttämällä. Kapasiteetti (muisti, cpu jne) on nykyään niin ilmaista että enempi rahaa kannattaa käyttää kehitykseen kuin resurssioptimointiin, ellei sitten nyt ole tekemässä jotain IOT härpäkettä jossa pääpaino on vaikka akkukeston optimoinnilla.

mavavilj [17.04.2024 14:57:13]

#

groovyb kirjoitti:

(17.04.2024 13:56:12): ”– –” Ei kyse ole siitä mitä meidän pitäisi tehdä...

Itse ajattelin tarjota C++:aa alihinnalla eli JS:n hinnalla, kunhan opin sen riittävälle tasolle. Vain sen takia, että minusta se on joissain tapauksissa oikein. Tämähän muuttaa myös markkinoita.

noutti [17.04.2024 19:25:54]

#

Miten helvetissä onnistut mavavilj kääntämään jokaisen keskustelun tähän samaan aiheeseen? Voin taata, että ikinä et tule töitä saamaan tuolla katteettomalla pätemiselläsi. Oikein hehkuu, että 0h tehty laskutettavaa työtä, kun noin ulalla tämän alan realiteeteista.

mavavilj [17.04.2024 19:59:53]

#

noutti kirjoitti:

Miten helvetissä onnistut mavavilj kääntämään jokaisen keskustelun tähän samaan aiheeseen? Voin taata, että ikinä et tule töitä saamaan tuolla katteettomalla pätemiselläsi. Oikein hehkuu, että 0h tehty laskutettavaa työtä, kun noin ulalla tämän alan realiteeteista.

Eikun tarkoitus on selittää, miksi teoria ja käytäntö eivät kohtaa.

Grez [17.04.2024 20:23:24]

#

Se jos teoria ja todellisuus on ristiriidassa tarkoittaa vain että teoria on virheellinen. Ei se nyt niin kummallista ole. Kaikenlaisia teorioitahan on helppo kehitellä vaikka vailla ymmärrystäkin.

mavavilj [17.04.2024 20:28:53]

#

Grez kirjoitti:

Se jos teoria ja todellisuus on ristiriidassa tarkoittaa vain että teoria on virheellinen. Ei se nyt niin kummallista ole. Kaikenlaisia teorioitahan on helppo kehitellä vaikka vailla ymmärrystäkin.

Minusta ongelma on, että ihmisten käyttäytyminen riippuu muista kuin objektiivisuudesta.

mpni [17.04.2024 20:50:45]

#

mavavilj kirjoitti:

groovyb kirjoitti:

(17.04.2024 13:56:12): ”– –” Ei kyse ole siitä mitä meidän pitäisi tehdä...

Itse ajattelin tarjota C++:aa alihinnalla eli JS:n hinnalla, kunhan opin sen riittävälle tasolle. Vain sen takia, että minusta se on joissain tapauksissa oikein. Tämähän muuttaa myös markkinoita.

No eikö ne sulautettujen ohjelmistojen projektit nappaa? Pääset toteuttamaan itseäsi.

mpni [17.04.2024 21:02:48]

#

mpni kirjoitti:

(17.04.2024 20:50:45): ”– –” No eikö ne sulau­tet­tujen ohjel­mis­tojen...

Tässä kyllä hyvä esimerkki, miten ketju pomppaa kysyjältä toiselle...

walkout_ [20.04.2024 18:02:20]

#

Niin en tiedä mutta nuorempana minulla oli enemmän toimeksiantoja, kun sivustoni oli pelkästään Suomenkielinen ja myin vain kotisivuja. Mutta nyt on heikompaa kun refrenssit ovat tulleet niin vahoiksi yrittäjiksi, että ovat siirtyneet eläkkeelle ja lopettaneet firmansa ja/tai menneet konkurssiin tai lopettaneet muusta syytä, niin ei voi listata linkejä kotisivuhin mitä on tehnyt niin pitäisi aloittaa taas tyhjän päältä ilaman referenssejä.

jlaire [20.04.2024 18:18:40]

#

Eli pääset lähes aina haastatteluun, läpäiset ainakin silloin tällöin kaikki haastattelukierrokset, mutta sitten kysytään referenssejä ja sanotaan, että ilman niitä et saa töitä? Vai ymmärsinkö jotain väärin?

walkout_ [20.04.2024 18:32:46]

#

jlaire kirjoitti:

Eli pääset lähes aina haastatteluun, läpäiset ainakin silloin tällöin kaikki haastattelukierrokset, mutta sitten kysytään referenssejä ja sanotaan, että ilman niitä et saa töitä? Vai ymmärsinkö jotain väärin?

Ymmärsit väärin, sillä kun on kotisivut vain Suomeksi ja siellä liuta linkkejä refrenseihin joille on tehty kotisivut, eli joko saatiset HTML/CSS/PHP/JavaScript-sivut tai pohjautuen johonkin CMS:ään niin kyllä asiakkaat Googlettaa ja tilaa jos hinta miellyttää ilman että tarvitsee haastella. Ja mitä eneään linkkejä referenssehin niin sitä useammin leedeiltä tulee tarjouspyyntöjä ja sitä kautta kauppa vaikka ei itse hakisi töitä.

walkout_ [20.04.2024 18:34:08]

#

Minulta nyt lähtee kotisivut tuntiarviourakkesopimuksella eli riippuen arvioidusta työmäärästä 100-2000 € + ALV:t.

jlaire [20.04.2024 18:36:34]

#

Niin tietysti. En tajunnut aiheen vaihtuneen työnhakusi ongelmista.

muuskanuikku [24.04.2024 08:43:11]

#

mavavilj kirjoitti:

(17.04.2024 20:28:53): ”– –” Minusta ongelma on, että ihmisten...

Sosiaalinen ympäristö vaatii sosiaalista tilannetajua. Jos sinua pidetään sosiaalisessa mielessä haitallisena tekijänä, niin ei kukaan halua palkata sinua. Myös työnantajan valitsemista teknologioista nipottaminen työhaastattelussa on todella tyhmä juttu.

Miksi edes haet töihin jonnekin paikkaan, jos ainoa kontribuutiosi on valittaa siitä, että et halua tehdä töitä siellä vaan jossain muualla?

walkout_ [24.04.2024 09:29:02]

#

muuskanuikku kirjoitti:

(24.04.2024 08:43:11): ”– –” Sosiaalinen ympäristö vaatii sosiaa­lis­ta...

Ketä tässä tarkoitetaan? Ainahan se on niin ettei aina voi sopia persoonana työyhtisöön.

Metabolix [24.04.2024 09:42:07]

#

mavavilj kirjoitti:

Jos sanoo esimerkiksi, että haluaa tehdä "kiinnostavia asioita", niin ei välttämättä palkata, koska haetaan joku joka tekee halvalla tylsät asiat,

Jos työpaikkailmoituksessa haetaan koodaria projektiin, niin siinä varmaan haetaan todellakin koodaria eikä jotain suunnittelijaa tai innovaattoria. Jos haluat suunnitella uusia jänniä karkkeja, et tietenkään hae johonkin Fazerille karkkien pussituslinjalle töihin.


Sivun alkuun

Vastaus

Muista lukea kirjoitusohjeet.
Tietoa sivustosta