Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: SL-haaste tehtävä 1.4

Shadow Assassin [14.06.2023 18:59:00]

#

Olen jo 2010 vuodesta aina aika ajoin yrittänyt optimoida tätä tehtävää enkä keksi millään, miten lausekkeesta saisi vain 15 merkkiä pitkän. Oma ratkaisuni on 15 merkkiä + 4 merkkiä yksinumeroisten lukujen käsittelyyn. Olisiko jollain antaa vinkkiä siitä, miten lyhyintä tulosta kannattaa lähestyä?

Grez [14.06.2023 19:05:07]

#

Eihän tuossa tarvitse erillistä tapausta yksinumeroisten lukujen käsittelyyn.

Kuulostaa melkein siltä että sulla on + siinä missä toimisi *

Shadow Assassin [14.06.2023 19:37:10]

#

Veikkaisin, että omassa ajatuksessa on jotain pielessä enkä näe oikeaa ratkaisua. Mulla on molemmille numeroille omat (identtiset) käsittelyt, joissa katsotaan, että alku ja loppu on sama ja välissä saa olla mitä tahansa

Grez [14.06.2023 19:47:10]

#

Mä luulen että mullakin oli sama ongelma aluksi, mutta tosiaan yhdellä 7 -merkkisellä käsittelyllä saa hoidettua kaikki 0-alkuiset ja 0-loppuiset, myös sellaiset, joissa on vain pelkkä 0.

Metabolix [14.06.2023 19:53:31]

#

Mieti tapaa ilmaista "mitä tahansa ja alkumerkki" sellaisella tavalla, että saat samaan lausekkeeseen vaihtoehdon "ei mitään". Silloin saat pois ne erilliset yhden merkin vaihtoehdot.

Monissa tehtävissä mahdollisten toistolausekkeiden hahmottamista voi auttaa, jos tekee jonkin pitemmän merkkijonon ja katkaisee sen jonkin selvän säännön mukaan paloiksi ja yrittää tehdä toistettavaksi lausekkeen, joka kattaa kaikki erilaiset palat. Joskus ensimmäinen logiikka osoittautuu vääräksi ja toisella yrityksellä löytyy parempi katkaisukohta.

Shadow Assassin [14.06.2023 21:41:37]

#

Kiitos paljon! Näillä vinkeillä aukesi. Auttoi paljon kun tiesi että tuolla tavalla saa oikean ratkaisun. Olen 2011 vuodesta asti saanut 21 merkkisen ratkaisun tuolla rakenteella mutta nyt lopulta hoksasin, kuinka se lyhennetään

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta