Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: PHP: CoolBasic: suorituskyky

Sivun loppuun

Triton [06.12.2008 00:25:50]

#

Koulussa on menossa CoolBasic-ohjelmointikurssi (siis...miks just CoolBasic? :( ) ja tarkoituksena olisi tehdä jokin oma ohjelma no tässä väkersin 400 riviä koodia ja huomasin, et ei hitto et vie koneen kaikki tehot ja ohjelma alkaa lagaamaan. Jos joku tuntis CoolBasiciä sen verran, että voisi kertoa, että miten suorituskykyä saisi hillittyä järkevästi, kun ei FrameLimitit ja Waitit toimi...Mun ohjelma rakentuu funktioista jossa yks funktio on valikko ja toinen on itse ohjelma ja nimenomaan siirtyminen ensimmäisestä funktiosta toiseen estyy kun kaikki tehot on viety.

Merri [06.12.2008 01:39:51]

#

Kuulostaa vähän siltä kuin ohjelmasta puuttuisi kokonaan perinteinen "odota seuraavan viestin saapumista, käsittele se kun se saapuu" -systeemi. Eli tiukka looppi joka vastaanottaa järjestelmän lähettämät sanomat ja sitten viestittää niitä eteenpäin kuten parhaaksi näkee.

CoolBasicista en sitten tarkemmin tiedä miten se toimii, mutta mikäli kyseessä on lähemmäs perinteistä tapaa nojaava kieli eikä Visual Basic -tyylin eventtien kautta toimiva tekele, niin sitten ei jumittelussa pitäisi olla mitään suurempaa ihmettelemisen aihetta.

temu92 [06.12.2008 03:43:31]

#

Kannattaa käydä coolbasicin omilla foorumeilla: http://coolbasic.com

Sitä vaan että coolbasic on tehty (blitzillä) pelien tekemistä varten ja sen takia siinä on muutamia helppokäyttöominaisuuksia jotka tekevät vähänkin monimutkaisempien hyötyohjelmien suorittamisesta todella raskasta.

Kuhan tuo zero ny sais v3 (aka Coolbasic Advanced) ulos niin sitten piisaa tehoja.

Triton [06.12.2008 10:35:07]

#

temu92 kirjoitti:

Kannattaa käydä coolbasicin omilla foorumeilla: http://coolbasic.com

Sitä vaan että coolbasic on tehty (blitzillä) pelien tekemistä varten ja sen takia siinä on muutamia helppokäyttöominaisuuksia jotka tekevät vähänkin monimutkaisempien hyötyohjelmien suorittamisesta todella raskasta.

Kuhan tuo zero ny sais v3 (aka Coolbasic Advanced) ulos niin sitten piisaa tehoja.

Joo, mä tiedän ja ei tää munkaan ohjelma ole kuin tietokilpailupeli eli grafiikoina se hyödyntää, vain CB:n sisäisiä grafiikoita...

Juhko [26.12.2008 20:24:28]

#

Mitä ohjelmointikielii 9.lk saa opiskella, vai riippuuko se koulusta?

Newb [26.12.2008 20:29:52]

#

Juhko kirjoitti:

Mitä ohjelmointikielii 9.lk saa opiskella, vai riippuuko se koulusta?

Riippuu koulusta, mun entisessä koulussa ei ainakaan voinut mitään ohjelmointikieliä opiskella. PHP:ta sai itsenäisesti opiskella, jos osasi ja aikaa riitti.

tgunner [26.12.2008 22:27:07]

#

Meillä yhdeksäs luokka tarjosi Pascalia (Turbo Pascal), mutta todella niukasti. Itse en ole koskaan uskonut peruskoulujen (enkä myöskään lukion saatika ammattikoulun) tietotekniseen opetukseen. Paremmin sitä oppii, kun himassa koodailee. Tosin saahan tuollaisista kursseista helposti hyviä arvosanoja keskiarvoa kohottamaan, mutta ovatkohan ne tuhlatun ajan väärtejä...

Triton [26.12.2008 23:31:25]

#

Meilläkin oli tarjolla Turbo Pascal -ohjelmointia sekä nyt CoolBasic-ohjelmointia, vaikka tämä meidän opettaja ei nyt niin hirveästi itse kieltä edes osaa... Nimenomaan sen keskiarvon kohottamisen kannalta noi kurssit on hyviä, kun ne pääsee nukkumalla läpi :D


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta