Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Haetaan innokkaita harrastajia pelikehitykseen

PureBear [10.08.2005 13:16:57]

#

Haetaan innokkaita harrastajia pelikehitykseen

öSense Gamesö harrastelijapelitiimi hakee pelialasta kiinnostuneita harrastelijoita tiimiinsä.
Haemme 2-4 (tai enemmänkin) harrastelijoita seuraaviin tehtäviin; koodaamiseen, animointiin, grafiikan sekä musiikin luontiin. Sense Gamesissä toimii tällä hetkellä kolme henkilöä pelisuunnittelija(tradenomi), joka vastaa pelisuunnittelusta, projektien johtamisesta ja markkinoinnista; sekä Sound Engineer ja Graphic Artist. Tarkoituksena on kasata harrastelijan taidoilla omaava PC-pelien kehitystiimi kasaan ja toteuttaa alustavasti seuraavan vuoden ajan 2D-teknologiaa ja teknologiaan perustuvia ns. "small downloadable content" pelejä. Kukin peliprojekti on kestoltaan n. 2 kuukautta. Valmistetut pelit myydään Reflexive Arcade Games –portaalille ja peleistä saadut voitot jaetaan tiimin kesken. Yhdessä tiimin kanssa tulemme pohtimaan teknologian toteutukseen liittyviä ratkaisuja. Tulevaisuudessa tarkoituksenamme on kehittää teknologiaa eteenpäin kohti 3D:tä ja isompia pelejä ja tiimiä kohti yritysmuotoa, joka lopulta perustetaan Helsingin lähistöön. Projektit ovat myös mainioita harjoitustyön/opinnäytetyön aiheita tietotekniikka-, media-, graafisen ja musiikkialan opiskelijoille. Työt tapahtuvat etänä ja yhteyksiä tiimin jäsenten välillä pidetään IRC:ä ja MSN Messengeriä käyttäen sekä puhelimitse. Työtehtävien ainoina tärkeinä vaatimuksina mainittakoon, että olet harrastukseesi omistautunut, olet innokas kehittymään ja oppimaan sekä tulet toimeen tiimityöskentelyssä.

Projekti:

Ensimmäinen askel projektin teossa on suunnitella ja toteuttaa hyvin pieni muotoinen demo-versio tasohyppely-action pelistä, johon toteutamme yhden pienen testi kentän (koko on kaksi ruudun mittaa), jossa on itse pelattava hahmo ja kaksi erilaista vihollista. Demoon ei toteuteta ääniä. Demossa hiomme käyttöliittymä-suunnittelua ja ohjattavuutta. Kun tämä vaihe on suoritettu, voidaan projektia jatkaa.

Työtehtävät ja vaatimustasot:

Koodari (Lead Coder):
- Tuntemusta C++ ja Direct X –ohjelmoinnista ja tunnet välineet
- Kykyä ymmärtää ja toteuttaa graafisia 2D-sovelluksia
- Osaat opastaa teknologisissa ratkaisuissa

Animaattori (2D Animator):
- Osaat luoda 2D (myös 3D, mutta ei pakollinen) peleihin soveltuvia animaatioita ja mallinnusta, sekä tunnet välineet.

Muusikko (Composer):
- Osaa säveltää tunnelmamusiikkia ja tunnet välineet, kuten kosketinsoittimen ja tietokoneen.
- Kykenevä luomaan midi-musiikkia ja muokkaamaan ne MP3:ksi.
- Osaa nuotit (dokumentointia varten) ja perusteet säveltämisestä.

Työtehtävistä kiinnostuneet saavat yhteyttä sähköpostin välityksellä. Voitte kirjoittaa minulle sähköpostilla pienen vapaa-muotoisen hakemuksen, jossa kerrotte itsestänne ja taidoistanne. Laittakaa viestiin mukaan liitteeksi pieni näyte osaamisestanne.


Ystävällisin terveisin,

Teemu Viemerö
Lead Designer, Sense Games
teemu.viemero(at)avosetti.com

maker_ [12.08.2005 08:33:09]

#

Tuo vain kuulostmaa minun korviini siltä että haette jonkun koodaamaan kaikki pois ja keräätte voitot.Lisäksi olisi hyvä osata tehdä itse koska voittojakaan ei tarvitsisi monelle jakaa.Sanon vaan että onnea mutta luulen että täältä ei montaa haaviin tartu:P

Turatzuro [12.08.2005 09:14:14]

#

Tämä tosiaankin tuntuu siltä, että porukalla on tylsää ja yhtäkkiä joku keksii tehdä pelin. Sitten kun kukaan ei kuitenkaan osaa koodata / jaksa opetella, niin päätetäänkin hakea netistä ilmaista koodaustyövoimaa tekemään heille pelin sillävälin kun he itse päättävät mitä peliin tulee. Ei hyvä.

Ja jos tuo on työtehtävä, niin mitä siitä maksetaan? En nähnyt yhtäkään mainintaa itse summasta, vain epämääräisiä lupauksia voittojen jakamisesta.

Sitten vielä itse pelistä: Tasohyppelyitä on paljon ja laadukkaita, alkaen vaikkapa Nintendon Mariosta. Millä idealla aiotte itse erottua massasta?

petrinm [12.08.2005 10:48:33]

#

On ainakin PureBearilla ollut pelin kehitystä googlen mukaan: http://gamedesign.blogs.fi/main/

FlashBack [12.08.2005 11:27:58]

#

lainaus:

Sitten vielä itse pelistä: Tasohyppelyitä on paljon ja laadukkaita, alkaen vaikkapa Nintendon Mariosta. Millä idealla aiotte itse erottua massasta?

Just. Kyllä se vaan on niin, että ennenkuin voi luoda jotain laadukasta/suurta/mullistavaa pitää kokeilla, epäonnistua, kokeilla, epäonnistua jne. Onnistuminen tulee sitten aikanaan jos on tullakseen. Sääntö poikkeuksien joukossa. Ja kuten tekstistä kävi ilmi, tiimiä on tarkoitus kehittää jatkossa kohti yritysmuotoa. Eli kyllä nuo projektit ihan alkuvaiheessa vaativat jokaiselta tiimin jäseneltä vain sitä kunnianhimoa ja palavaa halua toteuttaa ja kehittää itseään. Tulitko ajatelleeksi, että se voi olla ihan hauskaakin. Jos varmoja tienestejä kaipaat niin mene SIWA:n kassalle. Siellä maksetaan ihan tuntien perusteella.

Jos ei itse jaksa yrittää ja alkaa "ruohonjuuritasolta" niin turha kai muidenkaan yrityksiä arvostella.

Mun mielestä on ainakin positiivista, että joltain löytyy energiaa tämäntyyppiseen toimintaan. Saattaahan siitä joskus syntyä jotain isompaakin.

Turatzuro [12.08.2005 11:52:17]

#

FlashBack kirjoitti:

Just. Kyllä se vaan on niin, että ennenkuin voi luoda jotain laadukasta/suurta/mullistavaa pitää kokeilla, epäonnistua, kokeilla, epäonnistua jne. Onnistuminen tulee sitten aikanaan jos on tullakseen.

Näinhän se on, mutta tässä näyttää olevan kyseessä ihan määrätietoinen pelin tekeminen eikä harjoittelu. Luettuani hieman petrinm:n antaman linkin takaa löytynyttä blogia, näyttäisi siltä että porukalla jo onkin mahdollisesti kykyä kehittää jotain uutta tai ainakin laadukasta.

FlashBack kirjoitti:

Tulitko ajatelleeksi, että se voi olla ihan hauskaakin. Jos varmoja tienestejä kaipaat niin mene SIWA:n kassalle. Siellä maksetaan ihan tuntien perusteella.

Toki. Mutta tekstissä puhuttiin silti palkasta ja työstä.

FlashBack kirjoitti:

Jos ei itse jaksa yrittää ja alkaa "ruohonjuuritasolta" niin turha kai muidenkaan yrityksiä arvostella.

Mun mielestä on ainakin positiivista, että joltain löytyy energiaa tämäntyyppiseen toimintaan. Saattaahan siitä joskus syntyä jotain isompaakin.

Näinhän se on. Harmittavan usein kuitenkin yritykset tuntuvat kuivuvan kasaan - milloin taidon, milloin idean puutteen takia. Toivottavasti nyt ei käy niin, ja saamme nauttia myöhemmin hyvästä pelistä.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta