Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: En pääse kotisivuilleni

Sivun loppuun

combo [14.05.2012 18:24:49]

#

Moi,

yllättävä ongelma tuli vastaan lauantaina. En enää päässyt enkä edelleenkään pääse kotikoneelta kotisivuilleni. Vika on muissakin meillä kotona olevissa koneissa. Onko ongelma sitten Saunalahdella? Kaikissa kotikoneissa on sama IP ja käyttävät siis samaa laajakaistaa. Kyseessä INT2000:n webhotellissa cpanel1-palvelimella oleva sivusto. Ilmoittaa mm. FireFoxilla että "Palvelin vastaa pyyntöihin liian hitaasti.". Oudointa on se että INT2000:n cpanel2- ja cpanel3- sekä cpanel4 ym. -palvelimet toimivat normaalisti, muttei juuri se, jossa oma sivustoni on. Muutkaat ko. palvelimella olevat sivustot ovat saavuttamattomissa. Kuitenkin kaverilta ja koulusta pääsen sivutolleni. Pitäisikö nyt ottaa yhteyttä Saunalahden asiakaspalveluun vain INT2000:n?

Jaska [14.05.2012 19:05:58]

#

Muillakin on ongelmia. Kaverini, joka on pääjohtajana eräässä WWW-firmassa, kirjoitti Facebookissa, että Int2000 Oy:n asiakkaiden kaikki palvelut ovat olleet pimeänä noin viikon.

combo [14.05.2012 19:20:42]

#

Jaska kirjoitti:

Muillakin on ongelmia. Kaverini, joka on pääjohtajana eräässä WWW-firmassa, kirjoitti Facebookissa, että Int2000 Oy:n asiakkaiden kaikki palvelut ovat olleet pimeänä noin viikon.

Jep, mutta ainakaan minkään INT2000:n tiedotteen/ilmoituksen (FB) mukaan juuri tämä palvelin ei olisi ollut ollenkaan alhaalla. Ja kun kaverilla ja koulussa sivustoni toimii.

Metabolix [14.05.2012 22:21:52]

#

Yksi mahdollisuus on, että sinut on blokattu palvelimelta esimerkiksi epäonnistuneiden kirjautumisten takia. Linuxissa voisit yrittää selvittää ongelman tason traceroute-ohjelmalla.

makumaku [15.05.2012 15:55:08]

#

Näyttäis olevan tosiaan olevan eräät Int2000 hostaamat sivut nyt alhaalla. Ei pääse sähköpostiin, ei kotisivuille eikä hallintaan.

EDIT: ja nyt oli Int200-sivuille tullut ilmoitus:
"Laitteistovika cpanel2-palvelimella
cPanel2-palvelin on tällä hetkellä tavoittamattomissa. Palveluntarjoajamme on tietoinen asiasta ja korjaa ongelmaa parhaillaan.
Pahoittelemme asiakkaillemme aiheutunutta haittaa!"

combo [15.05.2012 16:49:15]

#

Pääseekö joku sivustoon: http://int2000support.com/ tai https://cpanel1.int2000.net:2083/ ?

Tuo sivusto on todennäköisesti samalla palvelimella kuin oma sivustoni. Tuo jälkimmäinen cpanel1-palvelimen cpanel-hallintasivusto, joka ei niinikään myöskään toimi.

Macro [15.05.2012 17:06:10]

#

Kyllä mulla toi jälkimmäinen aukeaa.

combo [15.05.2012 18:12:43]

#

Metabolix kirjoitti:

Yksi mahdollisuus on, että sinut on blokattu palvelimelta esimerkiksi epäonnistuneiden kirjautumisten takia. Linuxissa voisit yrittää selvittää ongelman tason traceroute-ohjelmalla.

Mikäs olisi tälle vastaava sovellus? Käytössä on meinaan win7 ;).

Metabolix [15.05.2012 18:15:25]

#

Ei voi oikeasti olla noin vaikea hakea itse tietoa. Google: Windows + traceroute.

combo [16.05.2012 16:45:06]

#

Metabolix kirjoitti:

Ei voi oikeasti olla noin vaikea hakea itse tietoa. Google: Windows + traceroute.

Näinhän se on, oma mokani, ymmärsin jotain vähän väärin... ;)


Ongelma on nyt korjaantunut, en kyllä tiedä että mistä vika johtui. Hyvä niin, pääsen taas sivustolleni. Kiitos teille avusta! :)


Kysyn vielä ihan mielenkiinnosta sellaista, että mikäli palveluntarjoajan palvelimen hajottua ei pystytä palauttamaan mitään tietoja, olisiko palvelun käyttäjä ollut velvollinen ottamaan varmuuskopiot vai onko palveluntarjoaja velvoitettu tähän myös?

Metabolix [16.05.2012 22:48:46]

#

Olet siis hankkinut webhotellin mutta et ole ilmeisesti lukenut edes sen sopimusehtoja. Kannattaa lukea. Monessa paikassa automaattiset varmuuskopiot otetaan esim. päivittäin. Palvelimen yllättävä ja täydellinen hajoaminen on epätodennäköistä. Yhden kovalevyn menetys tuskin aiheuttaa ongelmia, koska lähes varmasti käytössä on RAID eli automaattinen tiedon monistus usealle levylle.

combo [17.05.2012 00:10:02]

#

Metabolix kirjoitti:

Olet siis hankkinut webhotellin mutta et ole ilmeisesti lukenut edes sen sopimusehtoja. Kannattaa lukea.

Olen minä tämän hankkimani webhotellin käyttöehdot lukenut. ;) Kysyin tätä vain yleisesti...

Metabolix [17.05.2012 00:16:25]

#

No yleisesti on mahdollista tehdä melkein mikä tahansa sopimus. Hieman kyllä yllättää, että sekä Int2000:n että Louhen käyttöehdoissa lukee, että asiakas on itse vastuussa varmuuskopioinnista eikä palveluntarjoaja lainkaan takaa tietojen säilymistä.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta