Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Projektit: Lautapelisivusto

Sivut:

Sivu 22 / 22

Sivun loppuun

HannuTapio [29.11.2016 14:58:42]

Lainaa #

Hei,

Olen jo ilmoittana että grafiikat ovat valmiina ja että olen ollut niihin tyytyväinen, minä silti vielä hieman säädin väri kirkkauksia, vaikka itse grafiikoita en muuttana.

Niin, nyt voin sitten ilmoittaa että pelien grafiikat ylittävät jo kansainvälisen tasonkin, en enää joudu änkyttämään, mun omasta mielestä tää on nyt hyvä, voin jo kertoa, että, kansainvälisen tason grafiikkaa sain aikaan.

Täällä voi käydä katsomassa - http://www.lautapelisivusto.com

Minä vielä tällä viikolla päivitän kuvasnapit ja mahdollisesti myös videotkin. : )

Edit.
Jos haluat tehdä linux käynnistyksen työpöydällesi, niin, tee käynnistin sijaintiin - http://www.lautapelisivusto.com/Lautapelisivusto.jnlp
Tässä on iconi vielä jos haluat sellaisen - http://www.lautapelisivusto.com/icon_ao.png

--

HannuTapio [30.11.2016 18:00:32]

Lainaa #

Video,

Tässä on videota tulevasta vuodesta, kytken nämä pelit varmaankin ensi vuoden aikana, ONLINE, LIVE ja TALLENNE, tuo tallenne on vuoro pohjaisiin peleihin vain.

Mutta, jee, tässä on noin 10 min video - http://www.bittipankki001.com/videot/IP1917jaBonusta.mp4

Videossa on "Ilmojein pilotit 1917" ja "Meteori pilotit 2312" ja "Ilmojein pilotit II, zeppeliinit ja tankit" ja "Shakki - Kenraalit 10 x 8".

Kivaa pelaamista tiedossa lautapelisivustoilleni, ensi vuoden aikana.

Jee !!

: )

--

HannuTapio [03.12.2016 11:06:12]

Lainaa #

Hei,

Olen ottamassa nyt ensi vuoden ekaksi youtube vuodeksi itselleni, laitoin juuri sitten, muutama minuutti sitten, niin, ensimmäisen videosnapin youtubeen.

Minulla on oma kanava youtubessa, tämä kanava löytyy Hannu Särö nimellä, kun etsii youtubessa.

Tämä linkki ohjaa siihen ainakin juuri nyt, en sitten tiedä kuinka kauan - https://youtu.be/F9tHdkRBPuQ

Tervetuloa seuraamaan Hannu Säröä youtubeen.

:)

--

_Pete_ [12.12.2016 12:49:01]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

(03.12.2016 11:06:12): Hei, Olen ottamassa nyt ensi...

Hieno juttu!! Nähdäänkö Hannu Särö ensi vuoden tubeconissa?

HannuTapio [21.12.2016 05:43:07]

Lainaa #

Hyvää joulua,

Hyvää ja rauhaisaa joulua ja onnellista uutta vuotta 2016, Hannun sivustoilta.

Sivustot ovat lisänneet joulupallot ja tervehdyksen html grafiikkaan etusivulle - http://www.lautapelisivusto.com

Hyvää joulua ..

--

HannuTapio [27.12.2016 15:30:59]

Lainaa #

Hyvää pyhää kaikelle väelle,

Joo, ensi vuoden suunnitelmia hieman kirjaan tässä välipäivinä.

Minulla on ensi vuosi isompi mitä aiemmat vuodet ovat olleet tämän projektin kanssa, sitten 1984, :), ensi vuonna olen ekaa vuotta youtubessa, tämä tietää ainakin jonkin verran videoita, pyrin peli videoitten lisänä, esittämään opastus videoita, kuten kuinka tehdä käynnistin työpöydälle, eri sivustoille, daily build versioon, lisänä teen videoita jotka neuvovat kuinka pelejä pelataan ja kuinka otetaan tcp konnektia muihin pelaajiin. :).

Ensi vuoden peleistä hieman, ihan alku vuodesta, laitan peruslaudat online live tilaan, mahdollisesti lisään tallenne tilan heti mukaan, taikka sitten vähän myöhemmin.

Peruspelien jälkeen tulevat ensi vuonna -

Ainakin 2 kappaletta pilotit sivuston pelejä, mahdollisesti 3 kappaletta.
Ilmojein pilotit 1917.
Meteori pilotit 2312.
Ilmojein pilotit II, zeppeliinit ja tankit.

Ainakin 1 kappale sotapelejä urossaro sivustolle, mahdollisesti 2 - 3 kappaletta.
Panssaroitu jalkaväki.
Heidän kunniansa päivät.

Ja sitten vielä yksi bonuspeli.
Luolalentelijat.

Näillä sitten ensi vuonna säädellään, myöskin aion hiljakseensa, siirtyä eri foorumeilta, aktiivisti kirjaamaan myös omaan blogiini ja foorumiini.

Näin sitten kohtapäin.

:), Hyvää uutta vuotta 2017.

--

HannuTapio [06.01.2017 22:02:36]

Lainaa #

Hei,

Tämä ketju sitten lähestyy huippuaansa, kun kytken nämä perus laudat linjalle ja sitten siirryn pilotit sivuston kimppuun. :).

Minun valinta on seuraavasti ->

4 ja 5 Core prosessorit voivat ajaa näitä lautapelejä 2560 x 1440 px resoluutiolla.
6 ja enemmän Core prosessorit voivat ajaa näitä lautapelejä 5120 x 2880 px resoluutiolla.

Myös on mahdollisuus kesken pelin, pudottaa resoluutio x2 pikseleille, eli vaikka näyttö on tuo 2560 x 1440 px, niin, tämä tulostuu x2 pikselein kuten, vaikka, jos x resoluutio on puolitettuna, niin, 1280 x 1440 px. :).

Tämä taitaa olla yksi suomen suuri resoluutioisimpia sivustoja ainakin vähän aikaan.

Kotiteatteriin jossa on tehokas tietokone, taikka sitten pelikoneeseen.

---

Lisänä esittelen myöhemmin keväällä kevyemmän, version, jossa on framerate pudotettuna maksimi 10 tai 4 tai jotain siltä väliltä, tämä versio tukee kaikkia 2 Core tai enemmän prosessoreita.

Tämmöistä digi peliä kytken nyt aika pian, asunnon uuden vuoden siivous ja järjestelyt ja sitten kirjaan nämä linjapelit perus laudalle, jätkänshakki, reversit, tammet, shakit, mylly. :).

Tervetuloa katsomaan sivustoa - http://www.lautapelisivusto.com

--

Lisäys.
Minä vielä teen opastus videon, jotta ihmiset sitten osaavat käynnistää oikein tämän AsiakasOhjelman jossa pelaaminen sitten voi tapahtua. :).
Tämä opastus video löytyy sitten lähi viikkona youtube kanavaltani "Hannu Särö" -> https://www.youtube.com/channel/UC_Y8ZFwmAazrrUQIOEDXhxw

--

HannuTapio [07.01.2017 20:57:39]

Lainaa #

Lisäys,

Tässä on vielä tarkennus tuohon resoluutio valintaan, lisäsin 2 ja 3 Core tuen AsiakasOhjelmaani jo eilen illalla.

• AsiakasOhjelmassa on max. resoluutio, '2 ja 3 Core' tietokoneissa 1920 x 1200 px, x2 pikselein 4K, framerate max. 15 fps.
• AsiakasOhjelmassa on max. resoluutio, '4 ja 5 Core' tietokoneissa 2560 x 1440 px, x2 pikselein 5K, framerate max. 25 fps.
• AsiakasOhjelmassa on max. resoluutio, '6 ja enemmän Core' tietokoneissa 5120 x 2880 px, framerate max. 25 fps.

Noin, nuo ovat nyt sitten ihan ok. :).

Täällä voi käydä katsomassa - http://www.lautapelisivusto.com

Lisään ihan pian netti videon linuxille youtube kanavalleni, video kertoo kuinka käynnistää aina uusin daily build kotikoneelta käsin työpöydältä ikonista.

--

fergusq [08.01.2017 13:53:28]

Lainaa #

Onko lautapelisivusto monisäikeinen? Miten corejen määrä vaikuttaa ohjelman suorittamiseen?

HannuTapio [08.01.2017 18:08:09]

Lainaa #

Coret,

Kyllä vain, monisäikeinen ohjelma on kyseessä, minulla on yhteensä 3 eri threadia, käsittelemässä grafiikka, näistä enintään 2 on yleensä päällä.

On yksi main grafiikka thread, ja sitten kun tämä on suorittanut itsensä, eli piirtänyt tuplabufferiin kaikki grafiikat, niin, sitten alkaa 2 threadin voimin tuplabufferin käsittely ja jpaneliin piirto.

--

fergusq [08.01.2017 19:08:32]

Lainaa #

Hei!

Ystäväni kokeili peliä. Hänellä on neljä ydintä prosessorissa ja peli antaa hänen pelata 25 fps -ruudunpäivitysnopeudella. Silti yhden ytimen kuormitus nousee yli 10%:iin!!! Tämä on katastrofaalista. Tietokone saattaisi räjähtää.

HannuTapio [08.01.2017 20:07:55]

Lainaa #

Hei,

AsiakasOhjelmassa ei ole käytössä monimutkaisia matematiikka käskyjä, taikka muutakaan, tämä rasite mikä koneella on, on vain grafiikan siirtelyä eri buffereitten välillä, minulla ei ole näytönohjain kiihdytys käytössä AOv4.00+ ohjelmassani.

Lisänä koneen kuormitus ei nouse yli 10%, vain sen prosessori aika on yli 10%.

Eli, kiihdytettynä tämä minimi vaatimusten mukainen NVIDIA 610, kykenee piirtämään tuollaista lautaa yli 4000 kertaa kolmen sekunnin aikana, nykyaikaiset näytönohjaimet, piirtävät tuollaista 1000 x 800 px lautaa, mahdollisesti jopa yli 25000 kertaa 3 sekunnin aikana.

Eli, cpu ja gpu aika on minulla yli 10% reiluusti, mutta, rasite on jotain alle 0.5%, cpu aika on korkea koska ei ole kiihdytystä.

Tämä prosessori aika koostuu näytönohjaimen ja prosessorin eri viiveistä ja hidasteluista, kun näytönohjaimen kiihdytys ei ole käytössä.

Minä voin toki laittaa teille myös sellaisen version jossa on tuo näytönohjain kiihdytys, ja ohjelma NVIDIA 610 näytönohjaimella, silloin kykenee piirtämään lautaa 4500 kertaa kolmen sekunnin aikana, vaikka pelini vaatii vain 25 fps eli 75 kertaa kolmen sekunnin aikana, super näytönohjaimet kykenevät piirtämään jotain 25000 kertaa kolmen sekunnin aikana tuollaista yhtä lautaa ja muutamaa pientä imagea, ja minun ohjelma siis vaatii 75 kertaa kolmen sekunnin aikana.

Mutta, jos voin laittaa teille myöhemmin vaikka myös sellaisen version, jossa on näytönohjain kiihdytys mukana, tämä tällöin on alle 10% ohjelma. :).

Lisäys,
Minä tein pienen ohjelman, laitoin 1200 x 900 px laudan jota piirrän ruutuun 1600 x 800 px koolla, Linuxin xrender kiihdyttäjä päällä, tässä tulos ->
XRender pipeline enabled
Xrender: INFO: Jules library not installed.
XRender pipeline enabled
4736

Eli, minun NVIDIA 610, kykenee piirtämään 1200 x 900 px lautaa 4736 kertaa kolmen sekunnin aikana, ja minun AOv4.00+ vaatii piirtämään lautaa vain 75 kertaa kolmessa sekunnissa 25 fps vauhdilla ja pikku kuvat vielä bonuksena.
Mutta, minulla ei tällä hetkellä ole AOv4.00+ kanssa, näytönohjain kiihdytystä, tästä johtein on cpu aika korkea. :), kyseessä ei ole cpu tai gpu rasite tai kuormitus, vaan cpu ja gpu aika %, grafiikan piirtäminen on hidasta ilman kiihdytystä, mutta, turvallisempaa.

--

HannuTapio [10.01.2017 16:26:20]

Lainaa #

Palaute,

Sain noin voimakkaan palautteen, niin, pudotan vähän tarkkuuksia ->

• AsiakasOhjelmassa on max. resoluutio, '2 ja 3 Core' tietokoneissa 1920 x 1200 px, framerate max. 15 fps.
• AsiakasOhjelmassa on max. resoluutio, '4 ja 5 Core' tietokoneissa 1920 x 1200 px, framerate max. 25 fps.
• AsiakasOhjelmassa on max. resoluutio, '6 ja enemmän Core' tietokoneissa 2560 x 1440 px, framerate max. 25 fps.

Nuo ovat jo ihan ok varmaankin kaikille, nämä nyky näytönohjaimet eivät tuollaisesta resoluutiosta paljoa kohahda 25 fps vauhdilla, ne kykenee piirtämään 1200 x 900 px lautaa 4000 > 25000 kertaa 3 sekunnin aikana, tuo iän loppu NVIDIA 610 perus näyttis piirsi lautaa 4736 kertaa 3 sekunnin aikana.

Voin laittaa myöhemmin keväällä sen alle 10% version, jossa sitten on käytössä näytönohjain kiihdytys. :).

--

HannuTapio [14.01.2017 17:50:32]

Lainaa #

Tarkennusta,

• AsiakasOhjelmassa on max. resoluutio, '2 ja 3 Core' tietokoneissa 1920 x 1200 px, framerate max. 15 fps.
• AsiakasOhjelmassa on max. resoluutio, '4 ja 5 Core' tietokoneissa 1920 x 1200 px, framerate max. 25 fps.
• AsiakasOhjelmassa on max. resoluutio, '6 ja enemmän Core' tietokoneissa 2560 x 1440 px, framerate max. 25 fps.
• AsiakasOhjelmassa on palvelin puolella 15 000 pelaaja slottia käyttöön, ja 768 pelaajaa voi kerralla olla linjoilla.
• AsiakasOhjelmassa on jokaisella pelaajalla jokaisessa pelivuoro pelissä, 32 tallenne slottia.
• AsiakasOhjelmassa on tcp portit 80 ja 43000 avoinna palvelimeen ip 151.80.56.250

Nuo on tarkoitus nyt asentaa, tähän esittelyyn tulevaan uuteen AOv4.00+ ohjelmaani, tämän ja ensi kuun aikana, samalla nämä perus lautapelit ja niitten jälkeen parit pilotti pelit.

--

HannuTapio [15.01.2017 22:14:30]

Lainaa #

Ilmojein pilotit 1917 videota,

Hei, minä harjoittelen tuota Youtube käyttöjä, tässä on testi videota "Ilmojein pilotit 1917" pelistäni -> https://www.youtube.com/watch?v=JAjvpBf9TEQ

Tuo peli tulee nyt alku vuodesta moninpeliin, minun sivustolleni -> http://www.hannunpilotit.com

Minä en oikeastaan ihan tiedä vielä, että, mitä kaikkea noihin videoihin sitten laittaa, jotakin kuvaa voisi ihan pelkän videon lisänä olla, ja tekstiä, ja myöhemmin sitten vielä ääni efektejä, taikka jopa freeware musiikkia.

Mutta, tästä tämä eka Youtube vuoteni, nyt sitten alkaa, tervetuloja seuraamaan, tänne hannun eri digilautapeli sivustoille.

--

HannuTapio [21.01.2017 09:23:35]

Lainaa #

Säätöjä,

Hei, minä olen laittana kaikenlaista eri oma ja java kehua ja säätö tekstiä tuonne lautapelisivustolleni, nämä ovat nyt sitten ne säädöt jotka teen sivustoilleni, ennen, ensimmäisten online live ja online tallenne pelien kytkentää.

Täällä voi käydä katsomassa, jos haluaa olla mukana, tässä lautapelisivuston ekassa online linja peli valmistelu säädöissä -> http://www.lautapelisivusto.com

Tervetuloja ihan kaikille suomen valtion alueella oleville, katsomaan kuinka yksi suomalainen sivusto on kytkeytymässä online käyttöön ihan kohta. :).

Jee, jee, jee ..

--

Pietu1998 [24.01.2017 11:43:02]

Lainaa #

Yritin pelata lautapelejä, mutta AsiakasOhjelma v4.00+ väittää, että muistia on vapaana liian vähän. Windowsin mukaan käytettävissä eli "Available" on kuitenkin yli kaksi gigatavua kahdeksasta. AsiakasOhjelma v4.00+ ilmeisesti tarkistaa vapaan eli "Free" muistin määrän, mutta se on vain sen muistin määrä, jota ei käytetä parhaillaan edes välimuistiin. Käytettävissä oleva muisti puolestaan saattaa sisältää välimuistitietoja, jotka voi huoletta heittää pois.

Onko AsiakasOhjelma v4.00+:n tarkoitus toimia vain koneilla, joilla ei ole juuri muita ohjelmia auki tai muistia on yli 8 Gt?

Epäilen myös, miten AsiakasOhjelma v4.00+:n kokoinen peli voisi viedä 900 megatavua muistia. Liekö siinä varsin suuria muistivuotobugeja?

HannuTapio [24.01.2017 16:10:51]

Lainaa #

Hei,

Minulla on säädettynä 875M vähintään ja enintään, eli AsiakasOhjelma ei voi viedä kuin 875M ja myös käyttöön täytyy olla vähintään 875M, AsiakasOhjelma käynnistyy -Xmx960m parametrilla.

Minulla on windows kone vähän alhaalla, jokin nvidia näytönohjain bugi vei minun win7 koneen alas, en ole päässyt testaamaan windows puolella.

Minä muutan tuota muisti säätöä hieman.

Vielä tarkennus kuitenkin, onko se se AsiakasOhjelman sininen ruutu jossa virhe ilmoitus on, vai onko kyseessä Java ilmoitus käynnistäessä ?

Pari minuuttia ja muutan tuon muisti arvon. :) meen säätämään.

Muisti kulutus tulee kyseeseen sitten kun on ajanut monia ohjelmia perätysten, minulla on tarkoitus noin 20 - 30 eri lautapeliä laittaa tähän AsiakasOhjelma v4.00+ kanssa, yksittäiset lautapelit eivät toki vie tuota vaadittua 875M muistia, vaan nämä 20 - 30 lautapeliä ja niitten ajot ja garbaget, aina yksi lauta koko on noin 900 x 900 px ja pikku grafiikat lisänä vielä. :).

Lisäys.
Minulla tämä minun Win10 tabletti toimii, siinä on näköjään vain 2G muistia, vaikka on 4 Core, ainakin siinä tämä AsiakasOhjelmani latasi ja käynnistyi oikein, ainakin nyt kun säädin muisti arvoja ?

Laitoin tuon AOv4.00+ muisti arvon nyt 925m ja lisäsin muisti kulutuksen parametrin -Xmx arvosta 960m aina 1234m. :), minulla tämä Win10 2G Ram tabletti lataa ohjelmani ja käynnistää sen ?

Tämmöinen on hirmu ikävää kun jollain toimii ja jollain toisella ei. :(, mutta, toivon että tämä säätö minkä tein korjaa ongelman, kerro jos jaksat vielä yrittää ohjelmaani, jos käynnistyy tai ei. :)

--

HannuTapio [28.01.2017 15:06:00]

Lainaa #

Säätöä ennen esittelyjä,

Hei, tässä on vielä niille herkkua, jotka haluavat seurata tätä sivustojeni ekaa linja kytkentää ja sen säätöjä.

Laitoin kivan tähti kuvion html sivustojen alku fadeen - http://www.lautapelisivusto.com

Tuo linkki on lautapelisivustolle, mutta, sama kiva fade on myös muissa sivustoissani. :).

--

HannuTapio [15.02.2017 16:05:40]

Lainaa #

Laajennosta,

Hei, minä hieman laajennan AOv4.00+ kanssa.

Tässä on mitä mietin juuri nyt -

Tietoa ohjelmasta -

• AsiakasOhjelmassa on tahdistin joka Thread.sleep(); avulla rajoittaa ruudunpäivitystä.
• AsiakasOhjelmassa on tahdistimessa, myös toimintoja jotka säätää cpu ja gpu minimi sleeppiä arvoon 55% - 75%.
• AsiakasOhjelmassa on alkuintron ruudun päivitys testi 45 fps, tulos täytyy olla ainakin 42 fps, jotta voi pelata.
• AsiakasOhjelmassa on peleissä ajot maksimi 30 fps, tosin enin osin pelejä framerate on vain 0.25 fps - 15 fps - 30 fps.
• AsiakasOhjelmassa on max. resoluutio, '4 ja 5 Core' tietokoneissa 1920 x 1200 px, framerate max. 30 fps.
• AsiakasOhjelmassa on max. resoluutio, '6 ja enemmän Core' tietokoneissa 2560 x 1440 px, framerate max. 30 fps.
• AsiakasOhjelmassa on palvelin puolella 125 000 pelaaja slottia käyttöön, ja 5000 pelaajaa voi kerralla olla linjoilla.
• AsiakasOhjelmassa on palvelin puolella, lupa säilyttää pelaaja slottia 12 kk, ilman pelaamista, tämän jälkeen tunnus poistuu.
• AsiakasOhjelmassa on jokaisella pelaajalla jokaisessa pelivuoro pelissä, 32 tallenne slottia.
• AsiakasOhjelmassa on tcp portit 80 ja 43000 avoinna palvelimeen ip 151.80.56.250

Minä laitan tuon LWJGL paketin grafiikalle ja JINPUT kontrolleille, tämä kontrollien mukaan tuleminen on mukavaa, koska voin helposti tehdä myös yhden koneen kahden pelaajan lautoja, molemmille pelaajille joystick taikka paddle. :)

Aion myös siirtyä osin pois netistä tässä AOv4.00+ kanssa, netti jää pääsääntöisesti tabletpelisivusto.com osoitteen html5 + canvas peleihin.

Minulla tulee maksimi 125 000 kirjautujaa aina 12 kk pelaamattomuus oikeuksilla, ja 5 000 voi kerralla olla linjalla.

Aion katsoa 2 - 3 palvelinta tähän koko härdelliin. :)

Parit viikot kun siirryn hardware accelerated opengl lwjgl versioon ja sitten parit viikot menuihin. :), siinä sitten alkaa.

--

Sivun alkuun

Sivut:

Vastaus

Muista lukea keskustelun ohjeet.
Tietoa sivustosta