Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kuka koodaisi koulun harkkatyön?

Sivun loppuun

VuoreRo [29.07.2021 01:32:55]

#

Moikka!
Mulla on koulun harkkatyö tässä tekeillä on oon ihan ulapalla koko ohjelmoinnoista. Pystyykö joku kirjoittaa harkkatyön koodin valmiiksi, kun laitan pohjan ja ohjeistuksen?

Jere Sumell [29.07.2021 08:44:20]

#

Ehkä joku voi pientä korvausta vastaan ohjelmoida noita harkkatoita, mutta sen takia niitä oppilaitoksissa annettaan tehtäviksi, että opiskelija itse ottaisi asioista selvää, ja tekisi ihan itse sitten ohjelmointiharkan, ja mahdollisesti saisi jonkin ahaa-elämyksen ohjelman valmistumisen jälkeen.

Tämän kaltaista toimintaa kutsutaan "opiskeluksi". Jos delegoit koko opiskelun aikasi harjoitukset kolmannelle osapuolelle, ja vielä varmaan palkkaat jonkun valmistamaan opinnäytetyosikin, niin sitten viimeistään tulee kylmää jäätävää vettä niskaan, kun lähdet tyomarkkinoille. Tulee mieleen sitten varmaan, että olisi kannattanut hyodyntää opiskelumahdollisuus itse.

Teuro [29.07.2021 08:44:33]

#

No laita tehtävänanto esille ja se mitä olet itse saanut aikaiseksi. Kurssimateriaalista löytyy varmuudella myös tarvittavat tiedot tehtävän aikaansaamiseksi.

neosofta [31.07.2021 05:48:02]

#

MORJENS!

Mikäli mikään ohjelmointiin liittyvä koulun harjoitustyö ei mitenkään aukene esimerkiksi tämän sivuston lukuisten ohjeiden ja vinkkien avulla niin silloin mahdolliset syyt ovat: Ääretön laiskuus, vakava keskittymishäiriö (AHDH), täydellinen mielenkiinnon puute ohjelmointiin tahi lukutaidottomuus. Vituttaa suunnattomasti, että tässäkin maassa on olemassa olevia ja tulevia emeritusprofessoreita, jotka eivät käytännöntasolla tajua omasta alueestaan juurikaan mitään.

Metabolix [31.07.2021 11:22:19]

#

VuoreRo kirjoitti:

Pystyykö joku kirjoittaa harkkatyön koodin valmiiksi, kun laitan pohjan ja ohjeistuksen?

Varmasti joku pystyy! Laita ohjeet, ja neuvotellaan hinnasta. Harmi, että sitten et opi ohjelmointia. Varmaan jos koulussa pitää tehdä tuollainen harkkatyö, olet hakeutunut alalle, jossa olisi hyödyllistä osata noita juttuja. Eli ehkä kannattaa yrittää itse ensin koulun oppimateriaalin avulla ja kysyä neuvoa sitten yksittäisiin kohtiin.

neosofta kirjoitti:

AHDH

Onkohan sekin jokin lukutaidottomuuden muoto...

Jere Sumell [31.07.2021 16:30:01]

#

neosofta kirjoitti:

vakava keskittymishäiriö (AHDH),

Metabolix kirjoitti:

neosofta kirjoitti:

AHDH

Onkohan sekin jokin lukutaidottomuuden muoto...

Olen kuullut ADHD:stä yleisemmin. En tiedä, pitäisikö tuohon neosoftan listaan noista syistä lisätä vielä lu-ki -häiriö. En tiedä, onko siitä mitään tutkimusta, miten niiden osalta ohjelmointiopintojen menestys, joilla todettu luku ja kirjoitushäiriöitä verrokkiryhmänä niihin, joilla sitä nyt todennäköisesti ei esiinny että miten menestys korreloi, onko luki-häiriöllä jotain tekemistä ohjelmointopiskelu-vaikeuksiin.

noutti [31.07.2021 17:08:05]

#

Itselläni on VAKAVA KESKITTYMISHÄIRIÖ ja ei ole juuri vaikuttanut koodaamiseen mitenkään negatiivisesti. Hyperflowssa saa kirjoitettua featuret vuorokaudessa, kun ei tarvitse pitää taukoja lainkaan.

neosofta [01.08.2021 05:04:03]

#

Mielenkiintoinen kysymys (itselläni vakava kir-joi-tus häiriö), tajuaako ADHD "potilas" kärsivänsä jostain...
Oma arvioni: Tuskinpa tajuaa, ainakaan nuoremmalla iällä. Esimerkkinä voisin mainita vaikkapa erään sukulaispoikani koulutaipaleen alkupuolta jolloin osoittautui, että hänen oli lähes mahdotonta ottaa vastaan mitään oman pääkopan ulkopuolelta tulevaa eli tarjottua ehdotuksia ja ideoita esim. vaikkapa opettajalta. Tyhmäksi kyseistä kaveria ei kuitenkaan kukaan voinut luokitella, päinvastoin. Oli vain niin, että jutun juuren löytäminen ei aina tahtonut onnistua ihan hetikään, vaan jos onnistui niin johan alkoi kaveri loistamaan. Eli siis, ADHD ei sinällään estä ketään eikä mitään, mutta oppimiskehitystä se voi jarruttaa hyvinkin rajusti.

EDIT: AHDH jäi mieleen pysyvästi erään jo poismenneen ystäväni (AC/DC fani, exitus) tulkinnasta ko. häiriöstä. Hänen kohdallaan oli niin, että jälkikasvusta molemmat pojat oli todettu ylivilkkaiksi ja lääkitys määrätty. Poikiin "tauti" ei päässyt vaikuttamaan mitenkään negatiivisesti, etenkin kun iskä veteli amfetamiinipohjaiset pillerit omaan naamaansa. Molemmat pojat ovat tätä nykyä diplomi-inssejä.

Jere Sumell [02.08.2021 07:45:28]

#

Joo, no ei sillä lu- ki -häiriolla välttämättä ole munkaan mielestä empiirisen kokemuksen mukaan mitään isompaa tekemistä ohjelmointiopintojen menestyksen suhteen.

Toi AHDH mullakin kävi mielessä AC/DC, Angus Young, The Schoolboy, ne tajuaa oikein sen systeemin hyvällä tavalla tehtynä, mitä niissä kaikissa kappaleissa on se 12 tahdin blues-kierto pohjalla vähän riffit varioituna niihin kolmeen sointuun. Hyvä bändi.

Itselläni ei ole todettu luki-häiriota mutta mitä pidän painettua tekstiä parhaana tietolähteenä ja luen paljon muutakin kirjallisuutta, mitä tietokirjallisuutta, esimerkiksi dekkareita nyt kesällä on tullut luettua, niin varmaan mulla ei ole luki-häiriota.

En epäile lainkaan, että neosofta, sinullakaan ole kri-jo-itus -häiriota, kun argumentoit tuon AC/DC -viittauksen noin. Hienoa!

carabia [03.08.2021 02:43:16]

#

VuoreRo kirjoitti:

Pystyykö joku kirjoittaa harkkatyön koodin valmiiksi, kun laitan pohjan ja ohjeistuksen?

Vastatakseni kysymykseesi, monikin varmasti pystyy.

walkout_ [05.08.2021 19:18:30]

#

Kyllä minä varmaan pystyisin tekemään koulutehtäväsi, koska yleensä nämä ovat melko alkeita mitä kouluissa opetetaan riippuen tietysti onko datanomi, tradenomi vai DI/FM.

Sen verran sanoisin, että meillä sekä datanomi että tradenomilinjalla oli ehdottomasti kiellettyä teettää koulutehtävät muilla asian osaavilla oppiskelijoilla jos itse ei osaa. Se kun on opettajan viilaamista linssiin, jos se ei saa tietää ja sitten saa ohjelmointikurssita numeron 5 eli täydet pisteet.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta