Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Miksi koululaiset eivät käy pelisivuillani?

Sivun loppuun

HannuTapio [06.04.2021 16:38:37]

#

Hei,

Moikka, olen Hannu Särö, olen lautapelisuunnittelija, minulla on ihmettelyissä, tämä koulukuri, minkälainen on suomen koulukuri tietokoneluokissa, netin käyttöön ?

Minulla on aika hieno sivusto netissä, https://www.lautapelisivusto.com ja myös muita sivuja, minä kuitenkaan en saa päivisin koulun väli tunti aikaan kävijöitä, mitenkähän minun sivustoni ovat arvioitu suomen kouluissa, onko kenelläkään, täällä putkassa kävijällä kokemusta, että, onko sallittua käyttää minun sivujani koulu koneissa ?

Olen 50 vuotinen lautapeliharrastaja, ja minä ihmettelen kun ei ole päivisin, koulun aikoihin kävijöitä, mistä tämä voi johtua, minulla on ihan hyvät sivut, olen suomen ykkönen netti lautapeleissä, joissa voi olla kaksi pelaajaa ?

Kuinka minun tulisi toimia, jos tahdon koululaisia ja opiskelijoita testaamaan ja pelaamaan lautapelejäni ? Olen siis suomen ykkönen netti lautapeleissä, joissa voi olla kaksi pelaajaa.

Kiitos,

:) :) :)

Lisäys.
Metabolix vaihtoi minun otsikkoni, tuohon "Miksi koululaiset eivät käy pelisivuillani?" muotoon.

--

Metabolix [06.04.2021 19:42:51]

#

Hannu, sinun olisi nyt aika tunnustaa tosiasiat.

Sinun sivustosi ei kiinnosta koululaisia. Eli ongelmasi ei johdu siitä, mitä sääntöjä tai kuria koulussa on. Koululaiset vain eivät käytä tuollaisia sivuja ja eivät pelaa tuollaisia pelejä. Erityisesti välitunneilla on paljon parempaakin tekemistä, esimerkiksi voi jutella kavereiden kanssa tai katsoa hassuja videoita tai pelata jotain modernia kännykkäpeliä.

Lisäksi sinun sivustosi on huonosti tehty. Teksti on niin täynnä virheitä, että sivu näyttää huijaukselta. Asettelu on huono, etusivulta ei suoraan pääse eri peleihin. Ainoan tärkeän painikkeen teksti ”Tästä hiiri klik, käynnistä lautapelit nopeasti” on vaikea hahmottaa ja ei kuulosta luotettavalta, itse en ainakaan käyttäjänä klikkaisi tuosta vaan sulkisin koko sivun välittömästi. Sivun hitausefektit ovat ärsyttäviä ja haittaavat sivuston käyttöä.

Eli kysymykseesi, kuinka pitäisi toimia: Sivusto pitäisi tehdä täysin eri tavalla. Tekstin pitäisi olla hyvää ja selvää suomea. Ulkoasun pitäisi olla moderni. Sivun pitäisi toimia nopeasti ja sulavasti. Peleihin pitäisi päästä suoraan etusivulta. Sivuston ja tekijän esittely, ehdot ja laitevaatimukset eivät kiinnosta, ne pitää laittaa syrjään.

Yritä ymmärtää, että et voi houkutella nuorta yleisöä sillä, että yrität matkia jotain 80- ja 90-luvun tietotekniikan ongelmia. Se ei ole hauskaa tai tyylikästä kenenkään mielestä. Myös ne, jotka ovat eläneet tuollaisella ajalla, voivat ehkä tunnelmoida ajan tyyliin sopivia grafiikoita ja musiikkeja, mutta tuo tahallinen nykiminen ja hitaus on täysin typerää.

Yksinkertaisesti voisi sanoa, että sivun ensivaikutelma on kaikkein tärkein. Sinun sivusi ensivaikutelma on, että sivu on hidas ja siitä ei pääse heti pelaamaan pelejä. Jos tavoitteena on pelata pelejä heti, kävijä sulkee sivun ja etsii jonkin paremman.

En tiedä, mistä ihmeestä sinulle tulee käsitys, että olisit ”suomen ykkönen netti lautapeleissä”. Sinulla ei ole varmaan yhtään oikeaa kävijää.

Itse en tietysti voi varmuudella sanoa, mitä kaikki Suomen nuoret tekevät, mutta luultavasti Google tietää edes jotain: hakusanalla pelejä löytyy ensimmäisinä tuloksina sivustoja, joissa lähes kaikki mahdollinen on eri tavalla kuin sinun sivuillasi. Ehkä tästä voit päätellä, millaiset sivut ovat suosittuja eli mihin suuntaan pitäisi pyrkiä.

HannuTapio [06.04.2021 21:12:06]

#

Kiitos,

Mutta jos tekisin samalla tavalla kuin muut, en olisi lautapelisuunnittelija vaan lautapelimatkija.

Toki hitauden kestää, kun muistaa, että, kyseessä on sotalautapelisivusto, shakkia, heidän kunniansa päivät jne.. sotapelit on tarkoitus pelata rauhallisesti ja hitaastikkin.

Olen suomen ykkönen netti lautapeleissä joissa voi olla kaksi pelaajaa, on kummallista että ei ole koululaisia tai opiskelijoita päivisin.

Minä siirryn nyt näihin sotalautapeleihin, jotka ovat divisioona tason pelejä, toivon niitten tuovan sitten kävijöitä.

Mutta, jatkan hitaalla ja rauhallisella linjalla, ja pyrin tekemään paremmin, sivuni tekstin ja kirjoitukset, olen vain lukio tason henkilö, minä olen matemaattis ja maantiede ja englanti painoitteinen lukiossa, kotimaiset kielet ei oikein kiinnostana.

:) :) :)

Kiitos kommenteistasi pyrin kehittymään niitten kanssa, minulla on keskiarvo 2 - 5 kävijää päivässä.

:) :) :)

--

jaketsu [06.04.2021 22:25:19]

#

Vaikka tuo sivusto taitaa sisältää jonkinlaisen oman tyylin myös kännyköille, on sen käytettävyys kännykällä käsittämättömän huono. Etusivulla ei saa mistään tekstistä mitään selvää ilman zoomausta, vaan fontti on isollakin puhelimen näytöllä alle millin korkuista sotkua. Lisäksi voisit panostaa edes hieman kielioppiin ja poistaa myös pelisivuille täysin turhan poliittisen paskan ainakin etusivulta piiloon. Ja jos nykypäivän huippukännykkä nopealla yhteydellä avaa pelkästään tuollaista etusivua useita sekunteja, on sivulla selvästi tehty jotain pahasti väärin.

Teuro [06.04.2021 22:39:24]

#

Siinä ajassa jossa onnistuin saamaan perinteisen shakkipelin käyntiin; olin ladannut puhelimeeni ammattimaisen shakkipellin ja luonut siihen tunnuksen. Sivusi on sekava, eikä kävijä varmuudella osaisi käynnistää peliä sivullasi kovin nopeasti. Sen sijaan kännykälle ladattu peli sisältää oppitunnit, teköälyn ja monipuolista sisältöä, jossa käyttökokemus on mukava.

Metabolix [06.04.2021 23:00:58]

#

HannuTapio kirjoitti:

Mutta jos tekisin samalla tavalla kuin muut, en olisi lautapelisuunnittelija vaan lautapelimatkija.

Totuus on kuitenkin, että sinun sivustosi on vaikea käyttää. Jos haluat kävijöitä, tee tavallinen (selvä ja toimiva) sivusto. Jos haluat olla omaperäinen, tee omalaatuisia pelejä.

Vaikka idea olisi omaperäinen, se voi olla huono. Jos et korjaa sivuston ongelmia, älä myöskään sitten kysy, miksi kävijöitä ei ole.

Annan toisenlaisen esimerkin:

Sinun sivustosi on niin kuin ravintola, jossa tarjoilija ei osaa suomea, asiakas odottaa tunnin ja ruokana on vain keitettyä mutaa pahvilautaselta. Ei kukaan halua sellaiseen ravintolaan.

Jossain voisi olla ravintola, jossa ystävällinen ja taitava henkilökunta tarjoilee keitettyä mutaa nopeasti ja tyylikkäästi osana isompaa ateriaa, jossa on mukana myös tuttuja ruokia. Tämä ravintola voisi jopa löytää pienen mutta omituisen käyttäjäkuntansa. (Tämä vastaa pelisivustoa, joka on tehty hyvin mutta jossa on omalaatuisia pelejä.)

Useimmat varmaan menisivät silti tavallisiin ravintoloihin, joista saa ihan tavallista ruokaa.

HannuTapio [07.04.2021 01:49:36]

#

Kiitos,

Ette, ole vielä nähneet näitä minun tulevia sotalautapelejäni, minä alan niitä ylläpitää tämän vuoden aikana, minä luotan, että, arviot sivuistani muuttuvat paremmiksi, kun näitä sotalautapelejäni, alkaa valmistumaan peliin ja testiin.

Sivustoni ovat enin osin, yhä klassikko lautaa, ja tehtynä tällä omaperäisellä tavalla, jotenka ei sitten sytytä ihan isoa pelaaja ryhmää, mutta, jos minä saan kysyä, että, mikä kaksin peli sivusto on teistä sitten ykkönen suomessa ?

Minulla on siis kahden eri tietokoneen välisiä lautapelejä, nyt 36 ja tulevassa vielä lisää.

Kysymys : mikä on teistä suomen ykkönen, kahden eri netti tietokoneen ja lautapelaajan välinen sivu, jonnekka koululaiset ja opiskelijat voisivat mennä pelaamaan ?

:) :) :)

Mutta, kiitos silti kun kritisoitte, sellainen kyllä kehittää, jos ei heti, niin, jatkuvana ja ajan kanssa, mutta, kavahdan silti tehdä samankaltaista projektia mitä muilla on, minä ajattelen näin että suomalaisia on 5 000 000 ja minun sivustolleni mahtuu kerralla 7 500, jotenka minä mietin, että, siellä, muutamat sadat voisi pelata silloin tällöin, en voi olla suomen ainoa joka pitää tälläisistä lautapeleistä.

:) :) :)

Mutta, kiitos, yritän kehittyä tästä vielä ..

--

walkout_ [07.04.2021 04:20:59]

#

Kyllä meillä on ollut koulussa aina kuri ettei mitään pelejä saa pelata ATK-tunneilla peruskoulusta amikseen. Vaan piti opetella sitä mitä opettava opettaa kaikkea sellaista mitä opetussuunnitelmassa on jokut päättäneet, että niitä taitoja tarvitaan työelämässä sitten joskus. Mutta silti oppilaat vaan pelaa ja opettaja joutuu aina poistamaan sen pokerin koneelta kun se sattui oleen aina jollakin disketillä ja kopsas sen muille. Mutta nyt kun jotakin peljä on netissä niin opettajat eivät niitä ainakaan netistä voi poistaa mutta Mikrotuki voi estää vaikka kaikissa koulun koneista pääsyn halutuille sivuille.

HannuTapio [07.04.2021 06:26:50]

#

IP esto,

Minä mietin samaa, että, on mahdollista, että, koulut estävät IP:ni.

Meitä suomalaisia todella on 5 000 000 ja minun sivustolleni mahtuu 7 500 kerralla, mutta, minulla ei ole koulu aikoihin koskaan kävijöitä, minä mietin, että, ottaisin yhteyttä opetusministeriöön ja kysyisin asiaa, että, onko ip:ni estetty kouluissa, minulla järjen mukaan pitäisi jonkun verran koulupäivinä käydä testaajia.

Noin 25 000 ihmistä tietää sivuni, mutta, on ihan hiljaista, en usko että olen ainoa joka pitää tämänkaltaisista peleistä.

Minä en tiedä voinko kysyä myös pientä mainosta kouluun, että, esim. tietokone tunneilla, voisi opettaja informoida oppilaita, siintä, mitä peli sivuja kotimaassamme onkaan.

Minä kieltäydyn hyväksymästä, että, olen ainoa joka pitää peleistäni, suomalaisia on 5 000 000, olen suomen ykkönen kahden nettaajan lautapelejä sivu.

Jokin mättää ..

:) :) :)

--

jalski [07.04.2021 06:49:41]

#

HannuTapio kirjoitti:

Meitä suomalaisia todella on 5 000 000 ja minun sivustolleni mahtuu 7 500 kerralla, mutta, minulla ei ole koulu aikoihin koskaan kävijöitä, minä mietin, että, ottaisin yhteyttä opetusministeriöön ja kysyisin asiaa, että, onko ip:ni estetty kouluissa, minulla järjen mukaan pitäisi jonkun verran koulupäivinä käydä testaajia.

Minä en tiedä voinko kysyä myös pientä mainosta kouluun, että, esim. tietokone tunneilla, voisi opettaja informoida oppilaita, siintä, mitä peli sivuja kotimaassamme onkaan.

Oletko nyt ihan tosissasi??? Tuo nyt on ihan yhtä tyhmää kuin tietokoneella pelaamisen kutsuminen urheiluksi...

jaketsu [07.04.2021 07:04:10]

#

HannuTapio kirjoitti:

Jokin mättää ..

Ehkä koululaisia ei vain kiinnosta aikansa eläneet pelit huonosti toteutetulla sivustolla. Jos sivusi on oikeasti "suomen ykkönen" ja kävijöitä on 2-5 päivässä, niin eikö se kerro jotain aiheen kiinnostavuudesta? Opetusministeriöllä tuskin on tarvetta blokata eikä kouluilla kiinnostusta mainostaa sivustoasi.

Teuro [07.04.2021 07:05:34]

#

HannuTapio kirjoitti:

Minä kieltäydyn hyväksymästä, että, olen ainoa joka pitää peleistäni, suomalaisia on 5 000 000, olen suomen ykkönen kahden nettaajan lautapelejä sivu.

Jokin mättää ..

kun sivusi löytyy Googlella sivulta 3, niin kukaan ei löydä sivullesi. Sitten ne jotka löytävät lähtevät sieltä hyvin nopeasti, kun eivät osaa navigoida sille sivulle, josta peli käynnistyy. Katso ihmeessä analytiikkatyökaluilla miten ihmiset sivuillasi käyttäytyvät. Uskon että hyvin eri tavalla kuin arvelet.

Sekava ulkoasu, kielioppivirheet ja tosiaan tuo nykiminen karkottaa ihmiset hyvin nopeasti. Viimeinen ikävä isku projektille on se, ettei peleissä ole edes yksinkertaista tekoälyä pelaajan kaveriksi.

AtskaFin [07.04.2021 08:19:33]

#

Hannutapio kirjoitti:

Minä en tiedä voinko kysyä myös pientä mainosta kouluun, että, esim. tietokone tunneilla, voisi opettaja informoida oppilaita, siintä, mitä peli sivuja kotimaassamme onkaan.

Vaikka pelisivustoasi kuinka mainostettaisiin, niin en usko että sille kauheana käyttäjiä tulisi huonon pelikokemuksen takia.

Meillä ATK -tuntien päätteeksi pelattiin ainakin sellaisia pelejä, jotka sai nopeasti käyntiin ja mihin useampi luokkalainen pystyi osallistumaan samaan aikaan. Esim. agar.io, diep.io, slither.io, bruh.io, krunker.io yms.

HannuTapio [07.04.2021 09:36:03]

#

Pelini,

Minä hieman vielä kirjoitan peleistäni, jotta niitä ymmärtää paremmin -

Nämä pelini ovat yhden henkilön rakentamia, ne eivät kykene kilpailemaan firmojen kanssa, grafiikan määrässä ja laadussa, mutta toivon silti niille pelaajia.

Nämä pelini ovat kahden pelaajan välisiä kamppailuja aina laudalla, eli lauta ja kaksi pelaajaa vastakkain, minulla ei ole aikomusta eikä resursseja laittaa kattavaa tekoälyä, shakkiin, reversiin, tammeen, myllyyn, rastinollaan, ip1917, mp2312, eikä myöskään tuleviin sotalautapeleihini, nämä ovat kahden pelaajan kamppailuja laudalla.

Nämä pelini ovat netissä pelattavia, toivon että ymmärrätte, latausajan, latauksen aikana rakennetaan grafiikka, minä en voi ladata kuvia, koska minulla on 7 500 pelaajaa kerralla pelaamassa, ja yksi lauta grafiikka vie jotain 2.5 megaa, minulla linja kykenee siirtämään 25 megatavua sekuntti, jos vaikka 100 lataa tästä 7500, niin, se on 2.5 * 100 tämä on 250 megatavua ja napit vielä päälle, eli, minä nämä kuvat ensin lataan vektoreina ja sitten kuvat rakennetaan bitmapeiksi ja sitten ladataan vielä ääniefektit, minulla ei ole resursseja ladata kuvia vaan lataan vektoreita jotka rakennetaan bitmapeiksi.

Etusivun lataus, minulla on raskas etusivu, minulla ei ole mahdollisuutta, laittaa etusivun kuvia vain räpsähtämään, on apachessa aina kevyitä sekuntti viiveitä kun data tulee saksasta, tai ranskasta, ja lisänä olen varautuna siihen että 50 - 100 voi ladata samalla sekunnilla ja silti lataus kokemus on sama jokaisella.

Nämä pelit on tarkoitettu olemaan sellaisia, että, ne, ovat mukana käynnistämässä suomeen netti lautapelaamista, muitten harraste sivustojen kanssa, joista minä ainakin toivon että ne ovat omalaatuisia, eikä samanlaisia kuin muut, kun niitä tulee linjoille.

Tuossa on aika pääpiirteittäin mitä mietin.

Että, ihan hyvät sivut on minusta, mutta, kiitän silti kaikkia jotka eivät pidä mielipiteestä, olette nähneet varmaankin niin paljon parempaa firmojen grafiikkaa, mitä minä gimpillä ja inkscapella voin piirtää.

:) :) :)

Kiitos,

:) :) :)

--

Metabolix [07.04.2021 09:42:05]

#

Hannu, et taida nyt ymmärtää: ongelma ei ole pelin grafiikka, vaan ongelma on koko sivusto ennen sitä peliä. Itsekin olen käynyt monta kertaa näiden keskusteluiden takia sivullasi, ja yleensä en pääse edes mihinkään peliin asti, koska sivuston muut osat ovat niin huonot. Tällä hetkellä olet estänyt pelaamisen Firefoxilla, joten en pääse peleihin ollenkaan, joten kaikki tässä vaiheessa esittämäni kritiikki koskee muita osia sivustolla.

Pelien grafiikat ovat ihan hyvät. Ongelmat liittyvät käyttökokemukseen ja toimintaan.

HannuTapio [07.04.2021 09:43:24]

#

Ok,

Minulla siinä etusivulla lukee, että, "tästä hiiri klik ja pelit käynnistyvät nopeasti", ja minulla siinä etusivulla lukee että "firefox ja opera ei ole tuettuna".

:) :) :)

--

Metabolix [07.04.2021 09:46:02]

#

Juuri edellä kerroin sinulle, että ”Tästä hiiri klik, käynnistä lautapelit nopeasti” on todella surkea teksti. Se on niin huono teksti, että kuulostaa huijaukselta, jolloin on turvallisempaa poistua sivustolta ja sulkea selain. Lisäksi se ei edes näytä linkiltä tai napilta, kun reunat ovat niin sumeat.

HannuTapio [07.04.2021 09:48:24]

#

Ok,

Se on tarkoitettu helpoksi lukea, sivustoni on suunnattu 10 - 29 vuotisille, minulla oli se vaikeselkoisempi teksti aikaisemmin.

:) :) :)

--

Metabolix [07.04.2021 09:54:29]

#

En ymmärrä, miten voit kuvitella, että tuo olisi helppo teksti.

Helppo teksti on esimerkiksi ”Pelaa!” tai ”Pelit” tai ”Aloita peli”. Lisäksi sen pitäisi näyttää linkiltä tai napilta, että käyttäjä osaisi painaa sitä.

Lisäksi käyttäjälle olisi helpompaa, jos etusivulta pääsisi suoraan oikeaan peliin. Silloin teksti olisi esimerkiksi pelin nimi kuten ”Shakki” ja "Ristinolla”. Mukana voisi olla kuva kyseisestä pelistä.

Esimerkiksi nyt sivullasi on lähinnä mainoksen tyyppinen kuva, jossa on eri pelien lautoja kasassa. Sen tilalla voisi olla linkkejä kyseisiin peleihin.

HannuTapio [07.04.2021 09:59:56]

#

Ok,

Tuo etusivulta suoraan peliin, on kyllä jotain jonka otan harkintaan, se on ihan ok idea, myös täytyy huomioida, että, 10 vuotinen ei välttämättä osaa pelkän "Pelaa!" tai "Pelit!" nappulan kanssa toimia, minusta on ihan hyvä että lukee myös "tästä hiiri klik", mutta, nämä ovat mielipiteitä tietenkin, siinä napissa on näin sitten ohje mukana.

Mutta, olette oikeassa, että, etusivulta voisi päästä suoraan peliin, mutta, minä olen ajatellut tämän näin, että, nämä jotka vain räpsivät, niin, eivät pelaa pelejä loppuun asti, minä mietin että on harkintaa ja rauhallisuutta mukana kun käynnistää pelit, näin, sitten sotalautapelit eivät jää kesken vaan niitä jaksaa pelata loppuun asti, minulla on näitä divisioona tason ms2 ja ms3 pelejä tulossa ihan just nyt pian.

:) :) :)

--

Metabolix [07.04.2021 10:07:42]

#

HannuTapio kirjoitti:

10 vuotinen ei välttämättä osaa pelkän "Pelaa!" tai "Pelit!" nappulan kanssa toimia, minusta on ihan hyvä että lukee myös "tästä hiiri klik",

Miten kuvittelet, että se 10-vuotias saa tietokoneen käyntiin ja pääsee sivustollesi, jos ei osaa klikata hiirellä? Lapset osaavat kyllä käyttää tietokonetta tuon verran. Voisin ymmärtää perustelun, jos kohderyhmänä olisivat vaikka 80-vuotiaat vanhukset.

”Tästä hiiri klik” on lisäksi surkeaa kieltä, jota voi olla vaikea ymmärtää. Jos välttämättä haluaisit laittaa jonkin lisäohjeen, voisit kirjoittaa vaikka ”Paina tästä ja pelaa” tai ”Aloita pelit tästä”. Hiiren mainitseminen on täysin turhaa.

HannuTapio [07.04.2021 10:12:18]

#

Ok,

Minulla on se varsinainen pelikäynnistys button siellä vasemmalla reunassa, siinä on vielä sen jälkeen tosin infoa asiakasohjelmasta ja vielä toinen käynnistys button.

Eli, minun pelit on varsinaisesti idea käynnistää sieltä vasemmalta reuna buttonilta, ja sen jälkeiseltä info alueelta.

Jos kirjoitan "Aloita pelit tästä", niin, tuo vasemman reunan button infoineen menettää merkityksensä.

Minulla on nopeampi peli käynnistys siinä etusivulta hiiri klikin kanssa, mutta, on toki vain mielipide mikä on parempaa ja suomalaisia on 5 000 000.

:) :) :)

Lisäys,

Ihmisillä on niin paljon mielipiteitä, että, minä laitan faq sivun sivustolleni, siellä minä sitten kerron näistä valinnoista mitä olen tehnyt sivustoni rakentamiseen, jotta, ihmisten ei tarvitse ihmetellä, suurin syy tietenkin sivustoni nykimiseen on se että se on tarkoitettu 7500 ihmiselle kerrallaansa, ja minulla on vain 3 * 25 megatavua ja 1 * 50 megatavua linjat, grafiikat ovat valtavat minun sivustollani, isommat mitä millään suomalaisella netti lautapelisivustolla ikinä aiemmin, minäkään en voi ladata pelikuvia, vaan lataan siis vektoreita jotka rakennetaan bitmapeiksi, kuvat täytyy rakentaa vektoreista ja eri tietokoneissa tämä vie eri ajan.

--

Lebe80 [07.04.2021 11:05:31]

#

HannuTapio kirjoitti:

Jos kirjoitan "Aloita pelit tästä", niin, tuo vasemman reunan button infoineen menettää merkityksensä.
...

Ja.... ?

Älä tee mitään UKK:a valinnoistasi vaan kuuntele oikeasti neuvoja ja tee muutoksia sen mukaan. Nyt aivan kuin haluaisit, että kaikki perustelisimme kaikille koululaisille, miksi kaikkia kiinnostamattomat pelisivusi onkin nerokkat, koska et olekaan peliohjelmoija vaan oletkin pelitaiteilija!

Grez [07.04.2021 11:07:23]

#

Taiteilu on sinänsä ok. Mutta olisi harhaista kuvitella että kovinkaan montaa kiinnostaa "paska" vain sen takia että se on "taidetta".

Jos haluat että sivuillesi tulee kävijöitä niin silloin täytyy tehdä parannuksia, joita sinulle on ehdotettu mutta jotka olet hylännyt "epätaiteellisina"

Jos taas haluat jatkaa taiteilua entiseen tyyliin, niin sitten täytyy hyväksyä se tosiasia että taiteesi ei kiinnosta ketään.

Teuro [07.04.2021 11:08:42]

#

Laskepa vaikka sekuntikellon kanssa kuinka monta klikkausta joudut tekemään, että saat pelin käyntiin. Pääsetkö edes itse alle 30 sekunnin jälkeen sivulle saapumisesta peliin. Satunnainen henkilö ei osaisi käynnistää sivuilta peliä. Lisäksi kun sivulla ei ole kävijöitä, niin jokin teko äly on aivan pakko olla. Muuten kukaan ei halua pelata.

Se mitä mieltä sinä olet ja minkä vuoksi sinä olet tehnyt valinnat on kokonaan eri asia. Sivuillesi ei tule pelaajia, koska

Ja tosiaan sivusta tulee mieleen tietojenkalasteluhuijaus.

walkout_ [07.04.2021 11:25:22]

#

Nykyään kouluissa voi toki mikrotuki estää MS Active Directoryllä haluamiltaan oppilasryhmiltä, ATK-luokilta, jne. vaikka omien ohjelmien asennuksen. Estää vaikka Youtubeen pääsyn eikä pelkästään vain IP-osoiteetta. Samoin vaikka voivat estää Skypen käytön. Samoin ne voi antaa vaikka datanomeille eri oikeudet tiettyyn ATK-luokkaan jos ks. luokassa on opetuksen kannalta tärkeää saada asennnella mitä huvittaa ks. ATK-luokan koneille. Juu näin on.

Mutta en usko, että koulut mistään syystä tahallaan mikrotuen avulla estäisivät sivusi vaan se miksi niitä ei käytetä on siihen joku muu syy.

Kun olin datanomi ja sen jälkeen tradenomikoulussa niin opettajat jotka opetivat ohjelmointia ohjasivat oppilaita useinkin juuri tännä ohjelmointiputkaan lukemaan ohjelmointiin liittyviä oppaita, jne.

walkout_ [08.04.2021 00:59:59]

#

Katselin vähän taas pitkästäaikaa sivujasi. Toimii kyllä hyvin minulla, koska minulla on 17-tuumainen ASUS Strix ROG -läppäri, jossa siis Full HD -näyttö 1920x1080. Mutta sivut ovat vanhanaikaista tyyliä, kuten täällä jo muutama kerta mainittu, eli ei responsiviset (suunniteltu kunnolla eri näyttökokoihin mitä mobiililaitteet väistämättä tuo). Yleensä käytän Firefoxia jos ei ole pakko käyttää jotain muuta kuten Chromea ja jos pelit eivät toimi Firefoxissa niin se on huono juttu.

Lisenssissä mainitset eläkelläisen tulorajasta 830 € / kk. Se ei mene ihan noin vaan saat satunnaisesti sen ylittää kuhan et ylitä sitä 3-kuukautta peräkkäin ja tulosi pysyy vuodessa 10000 €. Eli periatteessa kaksi kertaa vuodessa saat tienata vaikka 5000 € / kk jos se tapahtuu tasan kaksi kertaa vuodessa ja saat kerralla yksittäisen kuukauden aikana 5000 €. Muutenhan ks. tulorajasäännöt olisivat varsin epäreilut sellaisille, jotka tekevät provikalla hommia missä tuloja ei voi ennalta arvata. Olen itse tarkistanut nämä asiat KELAsta, koska ne ovat hyvä tietää koska itse olen samassa tilanteessa kuin sinä ja minulla on oma yritys, jonka tulot menee vuoristorataa. Tosin jos sinulla ei ole yritystä, niin et voi myöskään kikkailla alentamalla vuoisipalkkaasi tulonhankkimismenoilla kuten ostamalla itsellesi uuden läppärin, tms. mitkä verottaja hyväksyy ja näin nostaa enemmän asumistukea vuokran maksuun ja välttää ylittämästä 10000 € vuosipalkkaa. Loputtomiin liikevaihtosi ei tosin voi olla joten kannattaa olla varovainen mites paljon laskuttelee asiakkaitaan, ettei KELA sitten peri asumistukia ja eläkkeitä takaisin.

HannuTapio [08.04.2021 01:26:26]

#

Hei,

Kiitos, minä kysyin kanssa tuota 3 kk sääntöä, mutta, minulle vastattiin kieltävästi, minulla on alunperin muuutaman vuoden takainen ohje tienata 733€ kk, mutta, se raja on tänä vuonna noussut jotain 830€, minulle sanottiin, ja sanotaan, että, älä käytä sitä 3 kk sääntöä, noudatan omia ohjeitani, enkä kikkaile eläkeläisen asumistukia.

Sivustojeni responsivisuudesta, sivuni OVAT responsiivisuutta tukevat, sivut käyttävät tähän css zoom käskyä, joka ei ole tuettuna firefoxissa, en muutenkaan tue firefoxia, koska ff ei tue kaikkia css ja html5 ominaisuuksia, kuten graphics smoothing, firefox ei ole nykystandardien mukainen selain, tämä aiheuttaa varmaankin mielipiteitä, mutta, ff ei tue kaikkia css ja graafisuus ominaisuuksia mitä käytän, en tue ff selainta, enkä opera selainta, minä mahdollisesti jatkossa, estän ff ja opera selaimet koko sivustoiltani, koska ne toimivat eritavalla kuin muut, on paljon ihmisiä jotka turhaan yrittävät käynnistää ohjelmaani, firefox ja jotkut opera selaimilla.

Sivuni tukevat responsiivisuudessa MS Edge, Google, Safari ja Vivaldi selaimia, näissä toimii css ja myös html5 canvas graafisuus.

Mutta, ihmisillä oli voimakkaita tunteita sivujeni käytöstä, eteenkin lataus ja etusivun viiveet ja navigoinnin vaikeus, minä laitan sivustolleni pian UKK, usein kysytyt kysymykset buttonin, josta voi lukea miksi olen tehnyt juuri tietyt ratkaisut, milloin mihinkin sivustoni toimivuuteen, minä sitten aina päivitän tätä UKK osiota jos joku ihmettelee lisää, kenties sitten pelaajat voivat pesiytyä paremmin linjoilleni, kun lukevat syyt miksi joku kohta on hidas ja miksi joku kohta sitten ei ole yhden buttonin takana.

:) :) :)

--

Teuro [08.04.2021 07:01:29]

#

Sinulla on tietysti oikeus tehdä kuten parhaaksi näet. Tässä langassa olet kysellyt miksi ihmiset eivät halua käydä sivuillasi. Sinulle on myös vastattu asiaan, mutta silti haluat selitellä asiaa. Selityksillä on arvoa ehkä vain itsellesi, koska selitykset eivät muuta kokemusta sivuillasi. Se on todella turhauttavaa, joten tuskin siellä kukaan mielellään käy.

Lebe80 [08.04.2021 08:38:32]

#

Responsiiviset sivut ovat yleensä tehty niin, että sivuston vaikkapa "palstoitus" muuttuu eri kokoisilla laitteilla, jolloin esim. sisältöteksti pysyy edelleen luettavan kokoisena.

Vaikka yksi käytetyin framework Bootstrap sisältääkin suurimmalle osalle käyttäjistään bloattia koodia, kannattaa tutustua siihen, jolloin saat helpostikin sivuistasi oikeasti responsiiviset pienellä vaivalla.

Voit vaikkapa testata tätä näkymää kaventamalla selaimesi ikkunaa ja tarkastelemalla miten ylänavigaatio, palstat ja kuvat asettuvat missäkin koossa eri tavalla:
https://getbootstrap.com/docs/4.0/examples/carousel/

HannuTapio [08.04.2021 09:22:37]

#

Responsiiviset sivut,

Kiitos, linkistä, minulla on ongelma tuon kaltaisessa, niin, tämä, että, kuvani ovat leveitä ja kuvia on myös rinnakkain monta, minä olen valinnut tämän css zoom toimen ja sitten ihmiset voivat tabletin taikka puhelimen suurennos toimella lukea lähempää.

Minulla on niin leveätä tekstiä ja sitä tekstiä on paljon, että, joutuisin kirjoittamaan uudet versiot teksteistä ja siis kuvat olivat myös leveitä ja kuvia on rinnakkain, kuinka nuo minun buttonit esim. sopisivat tuon linkin kaltaiseen, ja sitten vielä tämän teksti alueen kuvat ja tekstit lisäksi.

Minä en tällä hetkellä osaa laittaa, sivuani, jossa on paljon tekstiä ja rinnakkais kuvia, niin, tuon linkin kaltaiseen, teksti venyisi kohtuuttomasti ja kuvat olisivat aika villisti, minun täytyisi kirjoittaa uudet tekstit ja jotenkin varmaankin myös uudet pienemmät kuvat laittaa, siihen puhelin ja tablet versioon.

Minä olen laittana sen css zoom toimen, ja sitten ihmiset voivat puhelimesta ja tabletista suurennos toiminnan avulla lukea ja katsoa kuvia lähempää.

Taasen tästä etusivun toiminnasta, minä hieman nopeutin sivun latausta, siinä ei enää ole niin kohtuuttoman pitkää viivettä, minä olen 50 vuotinen ja elämäni on aika rauhallista tällä hetkellä, jotenka nämä viiveet, eivät niin kovin järkyttäviltä tunnu minusta, nuoremmat eivät taida pitää viiveistä, minä itse hieman rauhoitun kun ei kaikki vaan räpsi ruudulla, minusta sivua on helpompi käyttää, kun se rauhassa ajan kanssa latautuu, eikä vaan räpsi, mielipide tämäkin ja suomalaisia on mielipiteineensä 5 000 000, mutta, minä nopeutin sivu latausta.

:) :) :)

--

Teuro [08.04.2021 09:31:10]

#

No kännykän ruudulla esimerkiksi juuri shakissa jää reunimmaiset ruudut näkymättä. Lisäksi valitun nappulan koko on niin suuri, että se peittää alleen osan vapaista ruuduista.

HannuTapio [08.04.2021 09:34:55]

#

Hei,

Minä testaan kännykkä tukea google selaimen työkaluissa, siellä voi valita mikä puhelin on testissä.

Sivuni on tarkoitettu, lähinnä 3K ja 5K näytöille parhaiten, tuen leveitä tabletteja, mutta, puhelimet on aika pieniä.

Käytäthän sinä tabletpelisivustoa, kun olet puhelimen kanssa, lautapelisivusto on aika raskas puhelimelle ja muista pitää puhelinta vaaka tasossa, minun minimi vaatimuksissa, lukee leveä näyttö, 16:9 tai 16:10 tai 3K tai 5K, osin shakki ja tammi pelit ovat 12 x 8 ruutua, tämä on aika leveätä.

Tabletpelisivusto on tarkoitettu tabletille ja mahdollisesti puhelimille, en tiedä mitenkä puhelimet toimivat sivuston kanssa, minä kirjaan tällä hetkellä, että, puhelimia voi käyttää, mutta, otan mahdollisesti myöhemmin puhelin tuen odottamaan, että, puhelin näyttö resoluutiot kehittyvät enemmän.

:) :) :)

--

Teuro [08.04.2021 09:45:10]

#

HannuTapio kirjoitti:

Käytäthän sinä tabletpelisivustoa, kun olet puhelimen kanssa, lautapelisivusto on aika raskas puhelimelle.

En käytä. Käytän sitä sivua, johon olet linkin antanut. Sivuston olisi syytä toimia jokaisella päätelaitteella samantapaisesti. Kysehän on edelleen koululaisten käyttämättömyydestä, joten vastaukset on annettu siinä viitekehyksessä. Puhelimella sivusto latautuu täsmälleen samaa vauhtia kuin isommalla ruudulla varustetulla tietokoneella. Eihän tuon etusivun aikana tapahdu mitään kovin vaativaa laskentaa.

Oikeasti pääset helpommalla ja saat enemmän pelaajia, kun teet perusteiltaan asiat järkevästi. Nyt käytät ison osan ajasta selittelyyn ja ihme säätämiseen.

HannuTapio [08.04.2021 09:47:54]

#

Ok,

Kiitos, muistetaan että olen vain 50 vuotinen lukio tason henkilö joka harrastaa lautapelejä, en ole matematiikko taikka ohjelmoija taikka graafikko taikka soundfx suunnittelija.

Minulla on omat laatu rajani, joita en tällä hetkellä osaa ylittää, toivon silti, että, ainakin osin kykenisin miellyttämään mahdollisimman montaa kävijää sivuillani ja pyrin kehittymään ajan kanssa.

On silti ihan hyvä että suomi netissä on edes jotain harraste indie tapaista isommalla volyymilla jota voi myös pelata, niin, vuodesta toiseen 24h / 365d.

:) :) :)

--

Metabolix [08.04.2021 10:22:52]

#

HannuTapio kirjoitti:

Sivuni on tarkoitettu, lähinnä 3K ja 5K näytöille parhaiten,

Tässäkin on yksi syy, miksi kävijöitä ei tule. Useimmilla ei ole 3K- tai 5K-näyttöä. Pienemmällä näytöllä sivusi toimii huonosti. Ihan jopa yli 1000 €:n hintaisissa koneissa usein on vain 1920x1080 pikselin resoluutio. Sanoisin jopa, että jos hankkii tuota hienomman koneen, sille on jokin muu käyttötarkoitus kuin lautapelien pelaaminen.

Eli muta-annoksia hitaasti myyvään ravintolaasi saa tulla vain frakki päällä ja kultakello ranteessa.

_Pete_ [08.04.2021 10:46:28]

#

HannuTapio kirjoitti:

Minulla on nopeampi peli käynnistys siinä etusivulta hiiri klikin kanssa, mutta, on toki vain mielipide mikä on parempaa ja suomalaisia on 5 000 000.

Ihan sivu huomio, Suomen asukasluku on 5 536 146

Mutta tässä tapauksessa pieni 10% heitto ei ole juuri mitään. :)

_Pete_ [08.04.2021 10:47:52]

#

Metabolix kirjoitti:

Eli muta-annoksia hitaasti myyvään ravintolaasi saa tulla vain frakki päällä ja kultakello ranteessa.

Kännykkä ongelma korjaantuu samalla tapaa helposti kuin huonon firefoxin bannaaminen. Responsiiviseen UI pitää lisätä että ei toimi muuta kun Hannun omalla kännykällä koska sillä kaikki toimii oikein ja hyvin(tm).

_Pete_ [08.04.2021 10:50:53]

#

HannuTapio kirjoitti:

Ok,

Kiitos, muistetaan että olen vain 50 vuotinen lukio tason henkilö joka harrastaa lautapelejä, en ole matematiikko taikka ohjelmoija taikka graafikko taikka soundfx suunnittelija.


--

Jaksat aina hokea tuota mitä mukamas et ole. Mutta faktojen mukaan olet

1) ohjelmoija (koska olet ohjelmoinut pelisi)
2) graafikko (koska olet piirtänyt grafiika peliisi)
3) soundfx suunnittelija (sama syy kuin edellä)

Parempi kysymys onkin että miksi et suostu ikinä kuuntelemaan viisaimpien neuvoja ja muuttaa sitä että et olisi kaikkissa 1-3 surkea.

HannuTapio [08.04.2021 11:07:34]

#

Korjausta,

Minä teen seuraavat muutokset sivustooni.

1) Minä nopeutan html etusivujeni, lataus animaatiota.
2) Minä laitan suoran käynnistyksen peleihin etusivun iconeista, yhdellä klikillä pelin käynnistys.
3) Minä laitan UKK sivun sivustolleni, jossa kerron valinnoistani sivun eri toimiin.

Toivon että nuo kehittävät sivujeni yleisasuja ja toimivuuksia sitten näin.

4) Nämä pelin ajan latausanimaatiot ovat ongelma, koska kuvat rakennetaan, niitä ei siis ladata noin kauaa, vaan kuvat rakennetaan vektori kuvista bitmapeiksi, tämä kookaan laudan ja kaikkien pelin nappien rakentaminen vektoreista bitmappiin, kestää eri tietokoneissa eri ajan, minulla on runsaasti lisäksi eri efektejä mitä suoritan bitmapin kanssa, kirkastuksia, rgbfinetune, soften, harden, bumpup, bumpdown, gradient, saturation, kontrasti, jne .. nämä vie tämän latausajan.

:) :) :)

--

Antti Laaksonen [08.04.2021 18:36:39]

#

AtskaFin kirjoitti:

Meillä ATK -tuntien päätteeksi pelattiin ainakin sellaisia pelejä, jotka sai nopeasti käyntiin ja mihin useampi luokkalainen pystyi osallistumaan samaan aikaan. Esim. agar.io, diep.io, slither.io, bruh.io, krunker.io yms.

Olen havainnut itsekin, että koululaiset pelaavat pelejä, joiden osoitteessa on pääte io. Eli yksi mahdollinen tapa saada sivusto uskottavammaksi olisi ottaa käyttöön osoite lautapel.io tai vastaavaa.

HannuTapio [08.04.2021 18:53:23]

#

io,

Kiitos tiedosta, joku joskus ammoin taisi mainita nuo, mutta, en itse tiedä tuosta io osoitteesta mitään, ihan uusi oikeastaan, joku on vaan joskus maininna sen aiemminkin, en tunne noita io osoitteita, siellä on varmaankin omat sankarit, taidan pitää laudat .com ja .net ja .fi päätteillä.

.com pääte ei kyllä ole hirmu hyvä valinta, mutta, ajattelin että lautapeleihin voisi olla ihan ok varmaan, mietin .net päätettä kanssa ja .fi.

Nämä laudat on suomeen tarkoitettu, niin, oikeastaan tuo .fi voisi olla ihan kiva.

:) :) :)

--

HannuTapio [09.04.2021 21:05:40]

#

Etusivun käynnistys linkit,

Hei, minä olen nyt lisännyt etusivulle suoran käynnistyksen lautapeliin.

Tässä on linkit -

Klassikko laudat - https://lautapelisivusto.com

Sankarit laudat - https://hannunsankarit.com

Nyt voi sitten käynnistää etusivulta lautapelin, minä vielä lisään sen UKK sivun, josta voi lukea minun valinnoistani, sivuston eri toimintoihin, minä perustelen ja vastaan käyttäjien kysymyksiin ja ihmettelyihin UKK sivullani sitten.

Mutta, nyt on suorat linkit peliin.

:) :) :)

--

qeijohanseon [09.04.2021 21:45:27]

#

Oletko HannuTapio urpo, trolli vai urpotrolli?

walkout_ [10.04.2021 07:28:00]

#

qeijohanseon kirjoitti:

Oletko HannuTapio urpo, trolli vai urpotrolli?

Veikkaan, että se vaan sissimarkkinoi omaa sivuaan kuuntelematta ihan kaikea palautetta.

Sisimarkkinoinilla tällaisissa foorumeissa voittaa ja häviää. Esim. saa ja menettää toimeksiantoja.

AbuRamal [10.04.2021 16:35:42]

#

Sivusto on toiminnaltaan suorastaan hirveä. Ihan aluksi tulisi "korjata" sivu toimivaksi, jotta sivua voi käyttää sulavasti ilman supertietokonetta.

Toiseksi olisi mukavaa, jos esimerkiksi pelin alla näkyisi sillä hetkellä pelaavien henkilöiden määrä, jotta pelikaverin voisi jotenkin löytää. Tästä päästäänkin siihen, että jonkin sortin tekoäly olisi paikallaan.

Itse kohdeyleisöösi kuuluvana opiskelijana en aio koskea sivustoosi pitkällä tikullakaan(putkailun lisäksi) ennen kuin se on edes jotenkin fixattu.

Miten olet päässyt lukiosta läpi, jos suomen kielen taitosi on noin alkeellinen? Miten mm. kelahakemuksien jne. täyttäminen onnistuu, jos kirjoitat tuolla tavalla. Vai saatkohan tukia, koska kelan työntekijä ei ymmärrä tekstistäsi yhtään mitään eikä vaivaudu ottamaan asiasta selvää?

Sivusto on grafiikoiltaan ja ääniltään hieno, mutta toiminnalisuudeltaan suorastaan surkea. Tulevaisuudessa ihan potentiaalinen suomalainen pelisivusto, jos hylkäät tuon roskakoodisi sun muut huonot ratkaisut ja alat kuuntelemaan itseäsi viisaampia ja taidokkaampia koodareita (TUOLTA YLHÄÄLTÄPÄIN NIITÄ LÖYTYY).

Kiinnostaa myös miksi tunget poliittisen mielipiteen sivulle, jonka kohderyhmä on lapset, nuoret ja nuoret aikuiset. Vaikuttaa suorastaan jonkin sortin aivopesulta. Lisäksi kuten jo joku aikaisemmin mainitsi, niin suurinta osaa käyttäjistä eivät sinun tekemät "ratkaisut" ja laitteistovaatimukset kiinnosta.

Olet antanut itsestäsi hieman yksinkertaisen kuvan mm. "kirjoitustaitojesi", lukemattomien postauksiesi ja inttämisen kautta. Taidat tosiaan olla jonkin sortin trolli tai "urpotrolli", tai sitten vain koitat mainostaa sivuasi täällä (ei vaikuta kauhean hyvältä mainonnalta). Miksi päätät postauksesi hymiöillä? Tuon laadukkaan tekstisi lisäksi hymiöt vaikuttavat vähintäänkin epäillyttäviltä.

Kiva että vielä 50 vuotiasta ukkoa jaksaa kiinnostaa ohjelmointi, pelit, sekä äänen ja grafiikan tuottaminen. Kannattaisi kuitenkin miettiä joitakin asioita, ennen kuin postaat kymmeniä kysymyksiä, etkä kuitenkaan ota oppia vastauksista.

Kaikkea hyvää sinulle ja sivustollesi, toivottavasti alat tulla järkiisi pikkuhiljaa.

PS. En itsekkään mitään täydellistä suomea tänne putkaan kirjoittele, mutta sentään jokin taso tulisi tekstissä olla.

PSS. Veikkaan, että yhtälailla kuin kaikki ylemmät postaukset menee tämäkin postaus kuuroille korville.


:) :) :)

--

noutti [10.04.2021 19:59:11]

#

En tiedä rehellisesti sanottuna ainoatakaan syytä miksi joku 10-20v pelaisi nettilautapelejä selaimella. Mutta kannattaa kysyä opetusjallitukselta ovatko blokanneet IP:si.

HannuTapio [10.04.2021 20:03:04]

#

Korjausta,

Suurin ongelma tässä taitaa olla se että suomessa ei ole muita minun kaltaisia yksin rakentelijoita, suomi netistä puuttuu hobby indiet aika totaalisesti.

Ihmiset eivät ihan käsitä mitenkä iso homma on pelkälle harrastajalle rakentaa kokonainen sivu, jos olisi muitakin keskeneräisiä taikka ihan selkeästi harraste projekteja, niin, minä en saisi näin voimakasta kritiikkiä, kieltävinä peli päätöksineensä.

Meiltä puuttuu kattava indie kulttuuri harraste tasolta netistä, eteenkin lautapeleistä.

Minä en kykene yksin rakentamaan firmojen tason toimintaa sivulleni.

Tämä projekti on vain hobby boardgame indie, toivon silti iloisesti pelaajia pelaamaan lautojani.

Kiitos, kun kehuit grafiikkaa ja ääni efektejä.


:) :) :)

Lisäys,
Tämä kieliasu mitä kritisoidaan, jossa puhun Hannuna ja itsestäni ja lautapeleistäni lapsen omaisesti, niin, minä matkin suuresti ihailemani Mauri Kunnaksen sivua, minä haluan olla kuten Mauri Kunnas, sarjakuvissa ykkösenä Mauri ja harraste pohjaisissa sotalautapeleissä ykkösenä minä Hannu.

Tässä linkki Mauri Kunnaksen sivuun - https://maurikunnas.net/

--

noutti [10.04.2021 20:33:18]

#

Mitä edes ovat indielautapelit? Ymmärrän Hannu, että tämä on sinulle miellyttävää ajanviettoa. Ymmärrän myös sen, että on tyhmää kun ihmiset eivät käytä sivustoasi niin usein kuin toivoisit. Ymmärrän myös sen, että tykkäät floodata näitä "piilotettuja" mainoksiasi sivustollesi, jotta nousisit ylemmäs hakukoneissa.

Mutta voin sanoa ihan rehellisesti, että jos teet jotain josta ihmiset oikeasti kiinnostuvat niin sana leviää ja löydät käyttäjäkuntaa. Sinun on vain keksittävä joku x-momentti, jolla porukka löytää sivullesi orgaanisesti. Mitään vippaskonstia ei ole.

En kuvittele, että kukaan ihminen ehdottaisi kaverilleen vuonna 2021, että "hei pelataanko kunniamme päiviä ja juodaan parit bisset". Näin ei vain tapahdu.

Jos haluat menestyä niin heitä romukoppaan koko indielautapeli maailma. Lähtien ihan terminologiasta. Ole pelinkehittäjä. Tutki mitä muut ovat tehneet ja mieti miksi heillä nämä ideat toimivat. Löydä se substanssi. Tee prototyyppejä ja julkaise parhain tuotoksesi vaikka www.pelisinimi.io tyylillä ja siten, että käyttäjä voi suoraan aloittaa pelin pelaamisen. Ei ketään oikeasti jaksa lukea käyttöohjeita, miten peli avataan. Tai painaa kymmentä nappia hiirellään ja siltikään ei ymmärrä miten peli avataan. Tai jos jostain luojan lykystä onnistuu avaamaan pelin niin ei ymmärrä, että mitä pitäisi tehdä.

Äläkä keksi tekosyitä, että joku opetushallitus blokkaisi IP:si. Älä keksi tekosyitä, että sinulla olisi jotenkin maailman hienoimpia pelejä sivullasi, mutta jengi ei löydä sinne. Ole helvetin rehellinen itsellesi ja vasta tämän jälkeen voit menestyä.

Onnea sinulle Hannu. Sinulla on selkeästi kykyjä tehdä jotain jännää ja toivon ihan tosissani, että ymmärrät sen myös itse. Mutta tällä tiellä et tule koskaan menestymään.

HannuTapio [10.04.2021 20:57:19]

#

Menestystä,

Minulla oli menestystä vuonna 2010 - 2012, minulla oli aktiivinen sivu jossa käytiin ympäri maailman katsomassa lautapelejäni, noin 8000 kävi vuosittain ja monta monta kymmentä tuhatta kertaa.

Olin tuolloin java-gaming.org sivustolla lautojeni kanssa.

Että, vaikka suomi on vaikea shakki ja tammi pohjaisille laudoille menestyä, niin, minä jatkan ja uskon että voin saada pelaajia, kuten oli 2010 - 2012.

Suurin ongelma on että ei ole muita keskeneräisiä harraste sivuja ja selkeästi harraste sivuja lisää suomi netissä, meiltä puuttuu harraste kulttuuria paljon, ihmiset eivät suomessa ymmärrä mitä teen, englannissa ja ranskassa ja saksassa ja hollannissa kaikki ymmärsivät lautojani 2010 - 2012 ja myös paljon kehuivat niitä, heillä on voimakas kulttuuri, suomi ei ole tarpeeksi kehittynä ymmärtämään, kun joku rakentaa jotakin uutta, minä yritän omalta osaltani vaikuttaa, että, tulisi lisää harrastajia tekemään meille lautapelejä lisää.

En lähde tuohon io juttuun, koska en ole pelisuunnittelija, vaan minä vaikutan suomen lautapelimaailmassa, minä mahdollisesti otan .fi päätteen käyttöön, kun nämä .com päätteet seuraavan kerran pitää uusia.

Se mitä minä teen on, että, yritän vaikuttaa, että, meille tulisi lisää lautapelisuunnittelijoita tekemään meille lisää lautapelejä, ja sitä kautta meille tulisi lisää lautapelaajia, minä olen yksi niistä jotka rakentavat meille lautapelikulttuuria.

Mutta, kuten jo sanoin ja kirjasin, en ole paras, vaikka olen ykkösenä netti (sota)lautapeleissä tällä hetkellä, tarvitaan lisää keskeneräisiä sivuja ja selkeästi harraste sivuja suomi nettiin, jotta, ymmärrätte minun sivuani paremmin.

Minä itse ajattelen näin, että, olen iso osa suomen lautapelimaailmaa ja kulttuuria, en pidä itseäni pelisuunnittelijana, olen lautapelisuunnittelija osana suomi lautapelimaailmaa.

:) :) :)

--

tosi2 [11.04.2021 10:08:06]

#

HannuTapio kirjoitti:

Suurin ongelma on että ei ole muita keskeneräisiä harraste sivuja ja selkeästi harraste sivuja lisää suomi netissä, meiltä puuttuu harraste kulttuuria paljon, ihmiset eivät suomessa ymmärrä mitä teen, englannissa ja ranskassa ja saksassa ja hollannissa kaikki ymmärsivät lautojani 2010 - 2012 ja myös paljon kehuivat niitä, heillä on voimakas kulttuuri, suomi ei ole tarpeeksi kehittynä ymmärtämään, kun joku rakentaa jotakin uutta, minä yritän omalta osaltani vaikuttaa, että, tulisi lisää harrastajia tekemään meille lautapelejä lisää.

Ymmärrän sinua, mutta epäilen että jos olit suosittu joskus kymmenen vuotta sitten, niin ajat ovat varmaan jo vähän muuttuneet.

HannuTapio [11.04.2021 13:11:36]

#

Ok,

Minäkin hyväksyn ihan täysin, että, shakki ja tammi pohjaiset pelit on vaikeata saada suomessa menestymään, esim. norjassa on se Magnus Carlsen, norjassa on varmaankin tällä hetkellä suuri shakki buumi.

Mutta, minä olen osa suomen lautapelimaailmaa ja kulttuuria, minä olen tämä osa joka valmistaa kansalle shakki ja tammi pohjaisia lautapelejä, jotenka ei minua varmaankaan voi syyttää jos minä yritän tehdä shakki ja tammi pohjaisista lautapeleistä tunnettuja.

Ei tässä ole kukaan minua aikaisemminkaan suomessa onnistuna.

Mutta, minä teen sen UKK osion sivustolleni, niin, on helpompi seurata mitä koheltelen sivuni kanssa.

Varmaankin tärkeimmät kohdat on, että, en ole pelisuunnittelija joka etsii läpimurtoa, olen suomalaiseen lautapelimaailmaan ja lautapelikulttuuriin kuuluva henkilö, jolla on lapsuudessa ja nuoruudessa suunniteltuja lautapelejä, joita nyt sitten tuodaan nettiin.

Ja toinen on, että, sivustoni on aika keskeneräinen ja harraste pohjainen, en kykene yksin kilpailemaan yritysten kanssa grafiikan laadussa ja määrässä ja pelin mieleikkyyksissä ( tekoälyt, menukulku, jne .. ).

Mutta, minä olen se osa suomen lautapelimaailmaa joka tekee shakki ja tammi pohjaisia lautapelejä suomen nettiin, jotenka minä sitten jatkan samalla linjalla, työnsä ja harrasteensa itse ihan jokaisella.

:) :) :)

--

vesikuusi [11.04.2021 20:42:01]

#

Ymmärrän, että haluat tehdä tällaista indie-lautapeliharrastajajuttua, mutta en ymmärrä miksi suomalainen pelaaja valitsisi sinun sivustosi useiden muiden tuloksien joukosta.

Saat asian kuulostamaan siltä, että olet ainoa vaihtoehto suomalaiselle pelaajalle, mutta näinhän ei ole. Kuten linkkini osoittavat, löytyy "lautapelikulttuuria" suomenkielisiltä sivuilta nytkin, olkoonkin että pelien valikkotekstit eivät ole välttämättä suomeksi.

Toki seuraavaksi varmaan korjaat minua, että et voi kilpailla näiden yrityksien kanssa ja että sinähän olet vain indie-lautapeliharrastaja. Tai että näitä muita pelejä ei voi pelata verkon yli kaksinpelinä. (Tosin verkkopeliin tarvitaan myös se vastapuoli, jota sivuillasi ei ole.)

Kiitos kuitenkin jälleen yhdestä viihdyttävästä viestiketjusta.

HannuTapio [11.04.2021 20:47:39]

#

Miksi minä,

Minun sivustollani on mahdollisuus kahden eri tietokoneen väliseen peliin, minun tietojeni mukaan suomessa on kolme ( 3 ) sellaista sivua 24h / 365d, jossa voi pelata shakkia netin kautta muita tietokoneita vastaan.

Siinä syy, lisänä minä olen suurin ja kaunein ja hienoin näistä suomen netti kaksinpeli sivustoista tällä hetkellä.

Tarkemmin vielä, minulla on esim. suomen oloihin täysin ainutlaatuista lautapeliä www.hannunsankarit.com osoitteessa, suomessa ei koskaan aiemmin ole netti sivustoilla ollut vastaavaa kaksinpeliä.

Kiitos, kun saan viihdyttää, kevyt viihde on tässä koko jutun idea, en kykene raskaaseen kaupallisuuden tason viihteeseen, kevyt viihde on ideana.

:) :) :)

Hmmh.
Editoit juuri tuon kaksinpeli osion, minä jo ehdin kirjata.

--

vesikuusi [11.04.2021 21:00:24]

#

No hitsi, ajattelin että olisin ehtinyt ninja-editoida sinne vielä yhden argumentin... :) No, pointti pysyy.

The Alchemist [12.04.2021 09:27:13]

#

_Pete_ kirjoitti:

Jaksat aina hokea tuota mitä mukamas et ole. Mutta faktojen mukaan olet

1) ohjelmoija (koska olet ohjelmoinut pelisi)
2) graafikko (koska olet piirtänyt grafiika peliisi)
3) soundfx suunnittelija (sama syy kuin edellä)

Parempi kysymys onkin että miksi et suostu ikinä kuuntelemaan viisaimpien neuvoja ja muuttaa sitä että et olisi kaikkissa 1-3 surkea.

Hannu on siitä paradoksaalinen, että jokaisessa viestissään hän aina toistaa, ettei ole ammattilainen tässä tai tuossa, mutta kun joku oikea ammattilainen tai kriitikko antaa palautetta ja kertoo, miksi asiat ovat huonosti, niin Hannun vastaus kuuluu vapaasti tulkittuna jotakuinkin niin, että hän on ammattilainen ja tietää kyllä, miten asiat on hyvä tehdä, joten palautteeseen ei tarvitse reagoida.

Ja niinä harvoina kertoina, kun jotain palautetta on oikeasti kuunneltu, niin pari päivää myöhemmin on tullut palstalle uusi viesti, että ne muutokset olivat huonoja, vanha versio palautettu käyttöön.

HannuTapio [12.04.2021 09:40:34]

#

Ammattilainen,

Hannun vastaus kuuluu että hän on harrastelija, eikä hänen kyvyt riitä tekoälyyn, firma tason menuihin, jne ..

Mutta, myönnän että olen harvoin hieman leikkinyt ajatuksella, että, olisin kovin korkeasti ammattitaitoinen lautapeleissä, kirjaamalla ykkösenä suomi laudoissa, joissa voi olla kaksi eri tietokonetta pelaamassa linjalla.

Minä silti koen, että, nämä minun sankarit lautapelit ovat ainutkertaisia kokemuksia suomi netissä, niitten kaltaisia ei ennen ole ollutkaan.

Täällä voi testaa - https://hannunsankarit.com

Tässä on blogi suomen parhaaseen harraste netti lautapeliin - https://lautapelimestari.com/Etusivu.html?sivu­=is1917

Minä en ole ihan toivoton, vaikka monta monta kohtaa pitää vielä kehittyäkkin.

Ja muistetaan tämä pointti, että, nämä ovat minun lautojani, jotenka minä yksin teen valinnat mitenkä ja mitä minä ylläpidän ja esitän, ja teen omalaatuisia lautoja, jotta, en ole pelkkä matkija.

Ja vielä muistetaan, että, en ole pelisuunnittelija joka yrittää läpimurtoa, tässä on kyse minun nuoruuteni laudoista joita tuon nettiin ja suomalaiseen lautapelimaailmaan ja kulttuuriin.

Minä kuuntelin tällä kertaa, laitoin laudat etusivulta käynnistymään, tekoälyyn taidot ei riitä ja nämä laudat on tarkoitettu vain kahden ihmisvastustajan kesken pelattavaksi, menut on minusta niin hyvät kuin osaan rakentaa, ilman että matkin jotakin tunnettua peliä, lisään vielä UKK sivun sivustoilleni.

:) :) :)

--

carabia [14.04.2021 15:40:34]

#

On hyvin mahdollista, että sinulla on väärät laudat. Kokeile näreen sijasta vaikkapa mäntyä.

Migge [15.04.2021 03:17:42]

#

Noniin. Käytiin kaverin kanssa testaamassa sun sivua ja pelejäs.

Sivuston kirjotus juttuihin en puutu vaan pelinkehittäjänä ja kaverini testaus taustalla niin lähdettiin liikkeelle ihan pelien puolelta.

Ja itse yhden melko epäonnistuneen pelin suunnittelupuolelta tehneenä niin tiiän suurinpiirtein mistä puhun. Kehittäjänä asiat on joskus omasta mielestä simppeleitä koska asiat on itse tehnyt ja tietää mistä mikäkin asia tapahtuu. Siihen valoon on helppo sokaistua.

Kokeilun kohteena oli Shakki 8x8
- Ekana haluun sanoo että en usko että ketään peruskäyttäjä olis päässy samaan matsiin keskenään. Ja se on UI ongelma.
- Lataus 10% edenny ääni on outo ratkaisu ja enemmän ärsyttävä kuin hyvä. Jos sen tarkotus on nostaa mahdollisesti toisessa ikkunassa olevan henkilön huomio niin pelin alkuun asetettu 5 sekunnin kello korvaisi saman asian.
- Jos saa sotilaan toiseen päähän nii vastustaja saa päättää että minkä se toinen saa ottaa.
- Shakkimattia ei oo pelissä. Eli shakkimatitin ja peli ei päättynyt siihen vaan vastustajan pakko luovuttaa peli. Kyseessä voi olla myös Bugi mikä liittyy noihin super sotilaisiin jotka liikkuu suoraan ja hevos tyyliin. Voi olla että koodi näkee että se pystyisi suoraa liikkumaan tuolta yli.
Kuva tilanteesta: KUVA
- Ruutuja RPS. Ilmeisesti FPS. Ei pidä paikkaansa ensinnäkää ollenkaan. Ihan samoilla ruuduilla pyörii kokoajan. Lisäks se ilmotettu ruudunpäivitys taajuus on selvästi neljällä jaollinen kokoajan ja tuntuu vain koristeelta.
- CPU tehon mittaus ei oo todellinen missään suhteessa. Saattaa olla serveripuolen tehonmittaus mutta ei mitenkään hyödyllinen clientin suuntaan. Ja jos 2 pelaajaa saa aikaan 2-5% kulutuksen serveriin niin 7500 käyttäjän mitoitus on aivan liikaa. Aikasempia viestejäsi lukiessa niin haluan senkin tähän sanoa että tosiaan tuo prosentti pitäisi olla mahdollisimman matala.
- Tasapeli nappi jatkaa vilkkumista kokoajan jos vastapuoli ehdottaa sitä vaikka alotettas jo uus peli.
- Otettiin kaverin kanssa 8x8 shakki ja monen ikkunan ja paluun jälkeen päädyttiin 12x8 shakkiin. Ymmärrän pointin siinä että tarjoukset on eri ikkunassa mihin pääsee pelaamaan mutta tuon koko prosessin pystyisi toteuttamaan monella eri tavalla. Yks vois olla vaikka se että jos serverillä on kaks pelaajaa mitkä molemmat valittee saman pelimuodon ja haluaa pelata eri puolilla nii ne yhdistettäs keskenään automaattisesti ilma erillistä serveri "lobbyä"
- Asetukset saa sotkettua nopeasti klikkaamalla niitä monta kertaa putkeen sattumanvarasesti. Joku taitava kaveri löytäs siitäkin varmasti tietoturva aukon.

Ainoa sivustossa itsessään mihin haluan puuttua on se että se herättää itsessäni ainakin valtavasti epäluottamusta että sivusto ilmoittaa kävijämäärät sen mukaan miten monta eri IP:tä on sivustolla käynyt.


Ps: lisäksi esimerkiksi kutsulinkki peliin tekisi jo tilanteesta helpomman jotta samaan peliin kaverin kanssa pääseminen ei vaatisi mitään erikoista kikkailua.

HannuTapio [15.04.2021 05:27:55]

#

Hei,

Minulla on ollut bugi palvelinohjelmassa, minulla tuo PING ei palauttana PONGia vaan aiheutti shortbuffer overflown tai jotain tuollaista, tämä aiheutti katkon tietoliikenteessä, virhe näkyy minun log fileissä, tämä on varmaankin ollut pitkä aikainen bugi jonka olen jo korjannutkin monta kertaa.

for (int aa = 0; aa < (g.clients_max_clients); ++aa) {
            vars.shortbuffer_read[aa] = ShortBuffer.allocate(vars.gmsgs_max_length);
            ((Buffer) vars.shortbuffer_read[aa]).clear();
            vars.shortbuffer_read_PING[aa] = ShortBuffer.allocate(256);
            ((Buffer) vars.shortbuffer_read_PING[aa]).clear();
        }

Kun piti olla näin ->

for (int aa = 0; aa < (g.clients_max_clients); ++aa) {
            vars.shortbuffer_read[aa] = ShortBuffer.allocate(vars.gmsgs_max_length);
            ((Buffer) vars.shortbuffer_read[aa]).clear();
            vars.shortbuffer_read_PING[aa] = ShortBuffer.allocate(vars.gmsgs_max_length);
            ((Buffer) vars.shortbuffer_read_PING[aa]).clear();
        }

Kiitos kun testasit, nyt toimii varmaankin vähän paremmin, uskoakseni, näin nämä kaikki bugit löytyvät kun testaa, tämä oli ensimmäinen bugi yli vuoteen mikä löytyi.

Minä tarvitsen lisää peli testaajia jotta kaikki bugit löytyvät.

--

Ruutuja sekunnissa, ei ole säädetty mitenkään, se vaan mittaa sen piirto määrän mitä ruutuja piirtyy sekuntti.

CPU teho on käyttäjän koneen aika mitä minun asiakasohjelmani käyttää cpu:ta.

Tasapeli nappi toimi minulla oikein, tuo PING ja PONG on minun ongelmani ollut aikaisemminkin, minä olen sitä monta kertaa korjannut.

Shakkimatti on toki pelissä, minulla oli palvelinpuolen exception tuossa PING ja PONG koodissa, tämä aiheutti palvelinpuolen toimimattomuutta, minulla siirrot tarkistetaan palvelimessa, eikä asiakasohjelmassa.

Tämä oli ensimmäinen bugi yli vuoteen, kiitos kun testasit, nyt tarvitaan lisää testaajia jotta loputkin bugit löytyvät ja saadaan toimivat pelaamiset kaikille.

Tämä PING ja PONG on minulla vähän hankala ollut, toivon että nyt toimii jokaisella paremmin, ja että ei enempää ole virhettä PING ja PONG koodissa.

Tämä oli ensimmäinen bugi yli vuoteen, mitä löytyi, anteeksi, oli palvelinpuolen bugi, asiakasohjelma on shakissa ilman bugeja, asiakasohjelmassa on yksi bugi heidän kunniansa päivät lautapelissä, mutta, tämä on vasta vielä demo vaiheessa.


Tässä on minun koneeni kuvasnap - https://www.bittipankki001.com/kuvat/tempsnap_095.png

Kuva on hieman kirkastettu nettiä varten ja punaista lisätty myös.

Minä lisään sen UKK osion lisäksi BUGIT osion sivustolleni, minä alan kirjaamaan kaikkia löydettyjä ja korjattuja bugeja ylös, jotta, ihmiset voivat seurata mitenkä toimiva sivusto minulla onkaan, lisänä minä olen saanut niin paljon palautetta tästä pelaajien yhdistämisestä, että, kirjaan sen uudestaan, kunhan nämä kaksi sotalautapeliäni valmistuvat, laitan jokaiseen peliin oman pelaaja yhdistelyn, ja lisään muutakin kivaa toimintaa mitä on muillakin sivustoilla netissä.

:) :) :)

--

HannuTapio [18.04.2021 10:13:28]

#

Kiitosta,

Joo kiitosta kun jaksoitte opastaa, minä olen nyt laittana pysyvästi nämä lautapelin käynnistys ikonit etusivuille, eteenkin hannunsankarit.com sivustosta tuli hirmu hieno, mutta, on lautapelisivusto.com myös ihan ok.

Minä lisään vielä UKK ja BUGIT buttonit, etusivuilleni, niin, sitten onkin taas vähän aikaa jotakin uutta sivustoillani, ni, jaksaa sitten taas kävijöitä käydä.

:) :) :)

--

carabia [19.04.2021 20:16:09]

#

Hei,

Uskoakseni olen ratkaissut ongelmasi liittyen kävijämäärien vähyyteen. Suomi netti peli sivustosihan ei varsinisesti tarjoa lauta pelejä vaan virtuaalilauta pelejä. Vaikka olen sitä kuin yrittänyt, en saa kakkos nelosta taikka muutakaan lankkua näyttöni läpi tietokoneen keskus processorille jotta voisin pelata oikealla laudalla. Näin ollen, uskon että virtualai lauta peleistä kiinnostuneet ihmiset etsivät haku koneista nimen omaan virtuaali hakusanalla joten ehkä jos varaat virtuaalilautapelisivusto.com domainin niin saat enemmän kävijöitä.

:) :) :)

HannuTapio [20.04.2021 02:19:51]

#

Kävijöitä,

Kiitos ideasta, minulla on tällä hetkellä, tämä tämän hetken tavoite täynnä, eli, noin 10 kävijää päivässä.

Minä kohotan tavoitteita, sitten, kun nämä minun ensimmäiset sotalautapelini toisesta ja kolmannesta maailmansodasta valmistuvat.

Yritän ottaa yhteyttä lehdistöön sitten, jos joku lehti tekisi pienen artikkelin peleistäni vaikka, sitä kautta voisi saada ainakin muutamia pysyviä pelaajia sitten.

:) :) :)

--

carabia [22.04.2021 01:02:12]

#

Lehtiä,

Helsingin Sanomat voisi olla hyvinkin kiinnostunut ja olisi kannattavaa aloittaa yhteyden otot pikimmiten. Muita lehtäi voisin suositella, mm. Demari, Vihreiden jäsen lehti sekä MV.

:) :) :)

HannuTapio [22.04.2021 12:45:11]

#

Lautapelejä,

Minulla oli noin 100 kävijää kahden viikon ajalla, kun tämä ketju käynnistyi täällä putkassa.

Tässä on aika paljon rakentelu pyyntöjä tullut ihmisiltä, mutta, entä, sitten toisin päin, onko ketään pitänyt minun lautapeleistäni ?

Minulla on tällä hetkellä siis 36 lautaa yhden päätteen peliin ja 20 lautaa kahden eri tietokoneen peliin.

Pitikö kukaan laudoistani, minä laitoin juuri tässä ihan äsken hieman kirkkaamman paletin peleihin, nyt kun on aurinkoa ja kesää ja kevättä, niin, kirkastin lautaa hieman.

Kuka pitää laudoistani ? Minä yritän käynnistää suomi nettiin ja suomi lautapelimaailmaan kotimaisten lautapelien rakentelun ja pelaamisen :), olisi mukavaa jos tulisi myös muita rakentamaan lautaa nettiin, niin, syntyisi kilpailuja ja sitten tämä ihmisryhmä, kotimaisten netti lautapelien pelaajat, joka tekee valintoja ja arvioita mitä pelaa.


Ne laudat löytyy täältä - https://www.lautapelisivusto.com

:) :) :)

--

Lebe80 [22.04.2021 13:17:42]

#

HannuTapio kirjoitti:

olisi mukavaa jos tulisi myös muita rakentamaan lautaa nettiin, niin, syntyisi kilpailuja ja sitten tämä ihmisryhmä, kotimaisten netti lautapelien pelaajat, joka tekee valintoja ja arvioita mitä pelaa.
--

Jotenkin ymmärsin aloitusviestistä, että pelaajat ovat jo tehneet valintansa mitä pelaavat.

HannuTapio [22.04.2021 13:38:29]

#

Pelaaminen,

Meillä ei ole suomessa tällä hetkellä sellaista ihmisryhmää, kuin, kotimaisten netti lautapelien pelaajat.

Vain satunnaisia pelaajia.

:) :) :)

--

Metabolix [22.04.2021 13:39:36]

#

HannuTapio kirjoitti:

Meillä ei ole suomessa tällä hetkellä sellaista ihmisryhmää, kuin, kotimaisten netti lautapelien pelaajat.

Olet täysin oikeassa, ja olen melko varma, että tämä asia ei muutu lisää sivustoja tekemällä.

HannuTapio [22.04.2021 14:11:13]

#

Kansallinen,

Onko Metabolix / Lebe80 kansallisia ? Ajattelette, että, kaikki suomalaiset ajattelevat samalla tavalla.

Täytyy muistaa, että, suomi koostuu yli 5 miljoonasta ihmisestä, joista jo iso osa on tullut sellaisistakin maista joissa shakki ja tammi ovat peleinä suosiossa.

Tälläinen ihmisryhmä, kuin kotimaisten netti lautapelien pelaajat, on ihan arkinen saksassa, ranskassa, hollannissa ja englannissa, jotenka voi olettaa, että, sellainen voi joskus olla arki päivää myös suomessakin, suomi koostuu eritavoin ajattelevista ihmisistä, minulle vähän puhutaan että lauta ei ole hyvä idea, mutta, meitä on yli 5 miljoonaa ja jokaisella omat mielipiteet ja harrasteet.

Minä yritän 200 - 2000 - 20 000 kirjautujaa saada pelaamaan sivuani, enempää ei serverit kanna, ja toivon kilpailua ja muita sivuja suomi nettiin.

:) :) :)

--

Lebe80 [22.04.2021 14:47:58]

#

Ehkä sinun kohderyhmäsi on nyt vain pielessä. Ehkä kannattaisi tehdä tuki myös saksalle, ranskalle, hollannille ja englannille.

carabia [22.04.2021 14:48:58]

#

Kansalaisuullinen,

Shakkihan tulee tunnetusti lähi-idästä.
Ehkä sinun kannattaisi markkinoida sivustoasi itä-helginsissä jotta saanet maksimaalisen käyttäjäkunnan lähi-idän vahvistuksistamme

:) :) :)

HannuTapio [22.04.2021 14:51:53]

#

Shakki,

Shakki taitaa olla intiasta :). Tammi pelin alkuperää ei taideta tietää, mutta, uskon että intia on aika vahva ehdokas myös sille :).

Intiassa on ollut kotimaisten lautapelaajien ryhmät, ennen muita.

:) :) :)

--

_Pete_ [22.04.2021 15:16:19]

#

HannuTapio kirjoitti:

Minä yritän 200 - 2000 - 20 000 kirjautujaa saada pelaamaan sivuani, enempää ei serverit kanna, ja toivon kilpailua ja muita sivuja suomi nettiin.


--

Minä olisin varma lyömään isonkin summan vetoa siitä että jos sellainen ihme(amen) tapahtuisi että sivuillesi oikeasti tulisi edes 2000 käyttäjää niin aivan varmasti olisi systeemi hirressä :)

carabia [22.04.2021 15:31:11]

#

HannuTapio kirjoitti:

Shakki taitaa olla intiasta :).

Ah, taidat olla oikeassa. Schakki taisi levitä persiaan ja sieltä sitten europpaan. Niin tai näin, tässä on kuitenkin ideaa.

:) :) :)

HannuTapio [22.04.2021 16:38:43]

#

_Pete_ kirjoitti:

Minä olisin varma lyömään isonkin summan vetoa siitä että jos sellainen ihme(amen) tapahtuisi että sivuillesi oikeasti tulisi edes 2000 käyttäjää niin aivan varmasti olisi systeemi hirressä :)

2000 käyttäjää,

Minä aion lähteä jotenkin rakentamaan, näille minun sankarit lautapeleilleni mainetta.

Aion ottaa yhteyttä lehdistöön ja sitten mahdollisesti opetus- tai kulttuuri ministeriin, ja pyydän tukea, että, eri lehdet ja mahdollisesti myös jotkut koulut voisivat informoida ihmisiä minun lautapeleistäni.

Minä en ihan tarkkaan kyllä tiedä mitenkä toimia, minä ensin näitä sankarit lautapelejäni yritän esittää, ja sitten kohta näitä heidän kunniansa päivät lautapelejäni, kun niitä viimein valmistuu.

Tämä on tarkoitus ensin esittää kansalle - https://hannunsankarit.com

Siellä on minun tämän hetken parhaat laudat.

:) :) :)

--

_Pete_ [22.04.2021 22:40:15]

#

HannuTapio kirjoitti:

(22.04.2021 16:38:43): ”– –” 2000 käyttäjää, Minä aion...

Kannattaa ottaa suoraan yhteys suomen lautapeli minis teriin. Hänen nimi on tässä hallituksessa Hannu Karpo. Sähköposti ei toimi mutta jos näet sellaisen piisamintapaisen turkin jomkun päässä hän on mitä suurimmalla toden näköisyydellä juuri ka rpo!

:) :) :)

vesikuusi [22.04.2021 23:01:58]

#

Mitä ihmettä tällä etusivulla pitäisi tehdä?

Lebe80 [23.04.2021 00:23:46]

#

vesikuusi kirjoitti:

Mitä ihmettä tällä etusivulla pitäisi tehdä?

Hiiri klik blog tästä!

carabia [23.04.2021 01:29:53]

#

_Pete_ kirjoitti:

Hänen nimi on tässä hallituksessa Hannu Karpo. Sähköposti ei toimi...

Mikäli kannu harpoa ei saa kiinni, voinee yrittää tavoitella lähisukulaisiaan, kuten greta karpoa tai vaikka ryhtyä karppoomaan.

:) :) :)

AbuRamal [23.04.2021 15:49:45]

#

Nyt sen tiedän, HannuTapio on jonkun tekemä AI, joka on laitettu harjoittelemaan tänne putkaan.

Opetuministeriö hirttää sinut, jos et poista tuota poliittista viestiä tuolta sivulta.

:) :) :)

-----------


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta